❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 12 mars 2015 17:49

TJA UNIPANS
ÄR PÅ GÖTT HUMÖR NU SÅ KANSKE FLUMMAR TILL DET LITE BUT NI ÄR VANNA >:D
They see me flummig, som vanligt~~~~~
Dude, på musik provet gick det som en oskalade potatis, jag fick hjärnsläpp or blackout men potatisar bryr sig inte >:D
Det gick som det gick, klarade so:n iallafall~~~ FEELING LIKE A BOSS
Kunde inte titta på anime igår och yes that WAS horrible ;^;
Fattar inte hur jag förrut kunde leva utan mina fandoms ;_______;
Jag lever för mina fandoms nu, och jag säger det som en stolt otaku ;W;
I mean livet som en yolo fangirl är ju helt underbart, rekommenderar stark ;3;
The feels att vara en fandomare (de so utövar fandom, nytt ord enligt mig) är fabulousa C':

Mitt super vacka skrivbord, var tvungen att ta en bild x'3
MEN NU SKA JAG SLUTA BABBLA NONSESNE FÖR VI HAR GÄSTER SOM BESÖKER BLOGGEN >:D

Tjena alla unipans! Jag kallas för Romeo eller George( beroende på vilket humör Sandra är på ;)
Idag tänkte jag skriva ett litet snabbt inlägg här på Sandras blogg. Jag kan ju börja med att vi idag haft musik prov( gick väl sådär :D ) och att vi sedan ska ha spanska förhör. På idrotten idag hängde vi i ringarna. Det såg ut som en hel flock med apor som skrek och var röda i ansiktet (lol) Och så fick man väldigt ont i händerna. Istället för att hänga i ringar och hålla på så kan man väl göra nåt kul? Som typ rida på unicorns eller åka rutchkana på regnbågar ;u;
Tack för mig och ha en fruktansvärt bra unicorn dag!! Kram!
Hejsan gott folk! Det är jag som är Amanda som ni kanske hört talas om xD
Är inte så kreativ som Sandra men....jag har ont i halsen! Varje gång man hostar känns det som alla inälvor ska komma ut. Har ni tänkt på att när man är såhär sjuk så är man verkligen som en zombie! Allvarligt.. Antingen låter man som en värsta "hej-kom-och-hjälp-mig" zombien eller så är man död. Alltså när jag säger död menar jag död. Antingen grön eller vit i facet!
Om ingen vet det är jag FANGIRL av twilight.. Inklusift vampyrer..

Mah Beloved Romeo och fabulösa Manda hälsade å skrev ett inlägg och jag just like, vi lägger ut det där >W<
Avslutar inlägget med en bild på klassen maskot Bertil :'3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 11 mars 2015 16:46

Ahaloj~
Har spanska läxa, musik "prov" och So karttest imorgon~
Yey, so happy desu~~~~~
Sen får jag kolla ikap Tokyo ghoul desu :o
I dunno men jag blev inte så fast vid den de första episoderna så har tappat greppet lite om animen desu >^<
Och ep 22 har kommit ut på akatsuki No yona och på wiki å övriga internet-sama information så kommer den bara att ha 24 ep
I just like nope
The yellow drake
Or whatever
HAN MÅSTE VAR MED, KILLEN MED GULA HÅRET I OPENINGEN EFTERSOM HAN SER SÅ ADORABLE UT D:
Dude, borde skriva något sköj istället som alla gillar istället för dessa inlägg~ tipso på rolig inlägg maybe? ;u;
Vill verkligen skriva inlägg som gör mina unipans glada, så efter en jobbig dag så kan man läsa detta med ett leende ;w;
Det är min mål i bloggen u know, inte att få många läser eller något bara de som läser min blogg ska vara glada C:
I Wanna dis to be a glädjespridare blogg >:3
Så om ni orkar kan ni säga tipsa (bra svensk grammatik lol) mig några tips hur jag kan fixa en sådan blogg, men bara om ni orkar okej, känn er inte tvinga bro >u<
Cuz jag ensam vet hur det känns när någon just like kommentera på min blogg kommentera jag din or just bra blogg, kolla in min.
Så här läser normala människor det:
Kommentera på min blogg och jag gör det på din!
Hur Unisan-baka that Will say me läser det:
NU HAR JAG KOMMENTERAT PÅ DIN BLOGG SÅ NU MÅSTE DU GÖRA DET PÅ MIG ELLER SÅ KOMMER JAG RAPPOTERA DIN BLOGG
Så här läser andra:
Bra blogg, kolla in min.
Hur jag läster det:
DIN BLOGG SUGER, KOLLA IN MIN DEN ÄR TUSEN POTATISAR BÄTTRE ÄN DIN
Anyway, rainbows and peace//////

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 mars 2015 20:17

GISSA VAD DET ÄR FÖR DAG IDAG
COME ON UNIPANS
DET BÖRJAR PÅ S OCH SLUTAR PÅ TUDIEDAG :D
OCH ALLA GILLAR DESSA DAGAR
HOPPAS JAG
D:<
Okej, jag hade studiedag idag om ni inte gissade det ;u;
Och jag planerade faktisk att plugga lite men alltså...det blev ändrade planer...*host* började en ny *host host* anime *host lol*
Watashi ga motenai no wa dou kangaetemo omarea ga warui!
Och avslutade den också
Den hade lot's of feels som alla otaku kände igen, svårt att titta på men jag överlevde ;^;
Kände igen mig så mycket men att se det från ett annat perspektiv var verkligen något~
Openingen var btw badass xD
Idag så visade solen sig
Och det var varmt
Tro mig eller inte men jag gick faktiskt ut...
Ja, jag är allvarlig
Men det är nog bäst att jag stannar hemma för det hände så mycket på min utflykt till bibblan x'D
Jag gick då till biblan för det var så fint väder och jag skulle ändå lämna några böcker, sen ville jag läsa bleckmossen :3
Tog min ryggsäck och gav mig iväg~
Lyssnade på "Ao haru ride openingen och det var en var en cover som en kille sjöng, i just love it c': Lägger ut den på bloggen någon gång :3
Iallafall~~~~~~~xD
När jag kom fram till bibblan läste jag bleckmossen men sen blev jag jätte orolig att biblioteket skulle stängas och så hade jag skytte om ca 15 min, så när jag gick hem och skulle lyssna igen på musik så tappade jag bort en plopp till hörlurarna men jag brydde mig inte xD
Hade Ändå en extra i ryggsäcken så jag sätter på den när jag kommer hem :3
Kände även att jag började få ont i huvud, och när jag äntligen kom hem...
Huh? Vart är min väska?
Säg inte...
Oh snap, jag glömde den i bibblan
Och så var man tvungen att gå till bibblan igen det skulle vara så pinsamt att bara " Ehm...glömde min väska här ^^'" till hon som jobbar där eftersom jag pratade med henne och sa "Vi ses snart igen! :D" och så kommer jag direkt efter det...
Awkward moment.
Och sedan på vägen till bibblan möter jag på Nellie & Wilma som skulle hälsa på mig och fråga om vi skulle göra en musikvideo och det var bara lol xD
Och det visade sig att geniet Sandra kollade fel på klockan och att jag hade 1 timma och 15 min till skyttet och inte 15 min.
Mina kunskaper i matte som sagt
Och bibblan stängdes inte fören 3 timmar
Iallafall så hämtade jag min väska och tjejen som jobbar där var helt wut xD och sen så hängde jag med Wilma & Nellie C:
Sen så sitter jag här och tänker, wow jag har inte pluggat ett skit idag som jag planerade
Dagens andra fail är även min super vackra teckning i paint

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 7 mars 2015 21:28

Har rätt mycket att blogga om, men detta är viktigast
Har Skaffat mig en ny fandom
Detta är inte bra sandra, inte bra.
Det betydär att jag kommer bli ännu en strörre fangirl (om det nu går) och kommer sitta vid internet-Sama och det leder till att jag kommer strunta i alla läxor som leder till F i hela skolan som sedan kommer betyda inget job och inga pengar och det betydär att jag inte kan köpa ett hus och måste vara ute när det regnar och då och kommer inte ha internet-sama som leder till ingen fandom on the internet-sama, som då är slutet på min älskade fandom...
Äh, det ordnar sig :D
Men nu ska jag säga till er min nya fandom
Detta kan göra ont
Hoppas att ni inte kommer ha för många otrevliga feels
Ni borde klara er fint fint
hoppas jag
...
Adventure time
...
PLZ LÅT MIG EXPLAIN THIS ALRIGT? D:
JAG VET ATT DETTA ÄR HEMSKT
FATTAR INTE VARFÖR JAG
INTE
SÅG
DENNA
TIDIGARE
WAAAAAAAAAAAH
Alright, time to explain this feels
Adventure time är känd i sverige för att kallas " Äventyr dags" och handlar om en mäniksa Finn och hunden Jack, den går i cartoon network
Är på ep 7 av typ 8 säsonger och kollar på den på engelska eftersom den svenska dub på den är inte lika bra som orginalet
Enhörningar, rengbågar, randomness etc etc etc...mest fabulösaste TV serien som finns
Lisen to unisan-baka (unicorn Sandra baka)
This if fabulous

Livet som en fangirl är verkligen underbart ;u;
Även om man måste kämpa mot alla feels
Men det finns en underbar sak här i världen som kan lindra om alla dessa feels och hålla dig varm och lycklig
Come on, alla fangirls and boys ni vet ju vad jag pratar om C,:
Fanfiction
Fangirl an fanboys best friend
Läste en fanfiction om spirited away och ska nog hitta personen som skrev den och krama sönder hen ;3;
https://www.fanfiction.net/s/1938763/1/Spirited-Away-Saving-the-Spirit-World
Men den stunden då en fanfiction visar sig ännu mera feels än originalet
Så är man forever alone
lugnt, det har hänt mig många gånger men det går över efter ett tag c:
Fast igår så var det feels overloud
Vår älskade no lärare slutade den dagen och jag avgudade henne för hon sa hela tiden att vi skulle vara lata och vara som tonåringar.
Och nu har vi bara demon No läraren kvar och ugu...fast det är inte så dåligt xD
Kramade henne när skolan var slut och hade värsta klumpen i halsen och jag ville inte att hon skulle se mig gråta och halva skolan var ju där för att krama henne...
Sen så kollade hon i mina ögon och sa " Sandra, kom nu ihåg att inte stressa så mycket C:"
Så stakars Ida fick stå ut med mig på hemvägen med all mah feels xD
Men eftersom en tjej som kallar sig själv " Chibi Girl" skrev någonting till mig i Amino chatten som totalt gjorde mig överlycklig och Amanda bredvid mig fick lugna ner min fangirl mode så grät jag inte sönder mig i skolan ;w;
Det finns verkligen helt underbara människor här i världen ;W;
Sen så idag har jag kollat klart på en anime som heter "Hidan no aria" som jag började på igår natt (13 ep) och detta inlägget blev jätte långt...
Anyway, den var kass.
Dålig
Jag menar det, jag gillade den inte.
Tänk att under dem timmarna som jag kollade på den kunde jag kolla mer på äventyr dags
Arg, berättar mer imorgon
bye bye unipans :D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 mars 2015 19:24

Nu ska jag ha ett bra start på ett inlägg~!
...
....
.......
Äh, det får jag göra en annan gång Cx
Välkomna alla unipan till dagens inlägg, hoppas att ni kommer ha det trevligt när ni läser detta och att ni inte kommer somna i allt lol
JA JUST DET DET HAR HÄNT NÅGOT UNDERBART IDAG SÅ JAG VAR NÄRA ATT GRÅTA GLÄDJETÅRAR
Nej, ingen ny bleckmossen eller att jag ska åka till Japan eller Närcon (än) för då skulle jag nog stanna hemma från skolan av all glädje :'3
Men jag lykades göra en kullerbytta
Alltså en perfekt nästan
JAG HADE BÅDA HÄNDERNA PÅ MATTAN OCH STÄLLDE MIG UPP EFTER KULLEBYTTAN OCH JAG KUNDE VERKLIGNE INTE FATTA DET
JAG VAR ÖVERLYCKLIG
TOG MIG NÄSTAN HELA LEKTIONEN FÖR ATT LUGNA NER MIN FANGIRLING ATT JAG ÄNTLIGEN LYCKADES
;W;
Sen så lever jag fortfarande efter kullerbyttan ;u;
Kunde det bli bättre eller?
Efter alla lektioner så klarade jag av det, ett steg närmare att bli en ninja >w<

Btw unipans, har börjar kolla på en ny anime~!
Otome Youkai Zakuro
Handlar om....
Äh, orkar inte leta upp OYZ animen på mal så ni får stå ut med min beskrivning >:D
Den handlar om halv demoner och militärer, som plötligt måste jobba ihop eftersom någonting i Japan hände och jag minns inte vad och fattar inte på engelska, något hände iallafall ok? xD
Men vi fortsätter~
Som sagt och alla människor är rädda och pratar skit om dessa "halv demoner" och vår huvudkaraktär Zakuro, som är en otrolig stor tsundere med en hemskt barndom ska jobba tillsammans med dessa tre män som kommer från militärer. Halv demoner och de tre männen från militärer ska ha en partner och delar upp sig och Zakuro hamnar med Kei. Som älskar att vara fabulös mot tjejer men ändå är han livrädd för demoner och sådant. Dessa ska skydda andra mot demoner och spöken som kommer fram!
Wow
Hoppas att ni fattade lite av storyn xD
Storyn är rätt simpel, det är en shoujo anime men inte en sådan vanlig bara det har action och visar lite blod~
Om man nu måste gämnföra den med några animer då får det bli Akatsuki No Yona och World is still beautiful >w<
Karaktärerna har väldigt olika personligheter och man ser dom tydligt så man kan ha en karaktär som man mindre gillar och en som man mer gillar eftersom egenskapen hos personerna är olika~!
KEI ÄR LITE SOM TAMKAKI FRÅN OHSCH, JAG ÄR ÖVERLYCKLIG
Men han når nog aldrig Tamakis nivå, men en bra början xD
Den är väldigt fint animerad förutom att killarna ser ut som tjejer, och då menar jag det nästan @-@
Och så är den lite creepy animerad för det finns en elefant som pratar och en dam som ska föreställa en varg, sorry men jag fick en chok när jag fick veta att damen var en varg o.o
Om ni kollar på den fattar ni vad jag babblar om xD
Men musiken för den delen är verkligen ett plus~^^
Några kanske är på gränsen till fåniga men ending låtarna är faktis bra (några av dom iallafall :3) och soundtracket är vackert på sitt egna sätt ^w^
Animen är ibland på gränsen att den kan bli lite fånig med all "bitter sweet love" eller whatever man kan kalla det x'D
Vi får se vad jag kommer tycka om den när den är slut då jag kan ta min slutsats :D
...
Alltså vad har hänt med mig
För första gången efter en evighet så fixade jag ett bra inlägg med både skolan och min fandom
Feel so proud :'D
Well, bye bye unipans~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 februari 2015 21:27

HE*L FREAKING YEZZZZZ~~~~! 8D
PFFFT, TRODDE NI ATT JAG JAD EN FEBER?
NÄ DÅ JAG MÅR HELT ENKELT UNDERBART OCH JAG KAN ANDAS UTAN NÅGRA PROBLEN OCH KÄNNER ATT JAG LEVER IGEN >8D
Ge aldrig up unicorns om ni får en feber är det bara att kämpa och skydda sig ifrån den, visa inte att du är svag och att du börjar ge up för då så kommer de att attackera~! >:D
Även om jag igår var döende så överlevde jag
Puh vilken lättnad -w-
Trodde verkligen att jag skulle falla i en mardröm där det inte fanns internet och levde bara med haters och icke-shippade par
Ugh
Får rysningar bara på tanken >^<
Idag har jag iallafall målat klart mitt målarprojekt och är wery happy about that så ska visa den någon gång i inläggen~ ;3
Först ska den gå till BOBO inlägget och sedan på bloggen~
Mohahahaha >u<
Sedna så har Sandra gumman med inget liv läsit ikap Hiyokoi och börjat läsa på Good morning call idag är på volume 9/11 så kommer läsa klart den ;u;
Och sen har jag kollat på Akatsuki No freaky badass Yona ep 20 och ta dig Hak.
Jag kommer ju fangirlar ihäl mig till slut om du håller på sådär, Yona är bara mer och mer badass och Yoon är nu på gränsen för 2 kawaii 4 me.
Men det finns en karaktär som är bättre en alla dessa
Kom igen var inte så förvånad.
Ni vet ju vem jag menar eller?
Den mest fabulösaste ekorren ever?


Du måste erkänna, ingen kan slå Ao ;u;
Och i ep 20 var han bara 2 fab 4 me, I mean look how fab Ao is

Sen så har jag kollat på Kamisama hajimemashita och den har blivit bättre känner jag >w<
Ska nog fortsätta att läsa ni så vi ses unicorns~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 februari 2015 19:21

Tja tja bloggen~!
Sorry, var bara tvungen att försöka börja inlägg så där.
Jag ber om ursäkt
Borde ha en sådan där epic början av varje inlägg så att man blir intresserad....
WAIT, I HAVE A EPIC PIC

Det var det mest epic bilden jag hade av alla
Hoppas att den duger~ xD
Fast det hände inget epic idag så det spelar inte någon större roll ._.
MEN JAG KAN FÖRSÖKA SKRIVA MIN DAG SUPER EPIC :D
Elevrådet började 9:05 och plötsligt märkte Sandra att klockan var 9:16 så Sandra sprang ditt och kände stressen som var oerhört liten, med att knappast kunna andas kom hon fram flåsade och satte sig på en stol (eftersom hennes kondition sög)
Men minnen från de förra elevrådet när Sandra blev den nya sekreteraren sände hon pressen och började bli nervös. Elevrådet började och den halv förkylda Sandra kände hur lusten av snyta sig blev allt större och större och att hon var tvungen att hosta, men skulle hon våga det framför alla? Det slutade med att hon fick hålla in sig med en ansträngande minn.
Plötsligt började det och det var som en chock för henne, det fanns ingen chans att Sandra skulle hinna att skriva ner allt när hon inte ens kan hitta rätta bokstäverna på tangentbordet...Innan hon märkte det skrev hon för brinnande livet allt som de sa och kände pressen när det visade sig att hon inte mindes vad de sa och meningarna blev tomma...( eftersom hon glömde vad hon skulle skriva)
Till slut när den sist meningen var sagt så verkade slutet ha kommit för Sandra som inte hade möjligheten att skriva ner någonting och hon blev tvungen att sitta kvar där och gå igenom allt med ordföranden i klassrådet som slutade till sist att hon var tvungen att skippa lektionen eftersom hon var så trög och så många stavningsfel

Hoppas att ni kände pressen
Av hur epic det var
För det gjorde inte jag
Jag har hunnit ikapp med "The world is still beautiful" och idag har jag börjat läsa Hiyokoi är och på bok 3.
JAG DROGAR NU FÖR TIDEN MANGA, LÄSER VARJE DAG ;W;
Jag har för tillfället en enorm lust att läsa manga nu för tiden och kollar inte så mycket på anime~
har läst en hel del One shot även och sådant, men nu koncentrerar jag mig på Hiyokoi att hinna ikapp den :'3
Det kommer gå väldigt snabbt för det är extremt söt...alltså....extremt...
I MEAN NI VET DOM DÄR KARAKTÄRERNA SOM JAG INTE MINS NAMNEN PÅ ÄR 140 CM LÅNG OCH KILLEN ÄR 190 OCH DE ÄR SÅ JDCBDWJCWDJBDKBCWDJOVKÖSNXKWVFB SÖTA TILLSAMANS SÅ JAG DÖR >///////<
Hiyori är så söt så jag vill bara krama sönder henne och fangirla
...
Ja just det jag har spanska läxa till imorgon



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards