❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 april 2015 21:11

Alltså det är en sak jag stör mig på.
Folk kanske inte ha tänkt så mycket eller lagt märke på det men man känner sig säker igen
Fickor
Mest jackfickorna.
Okej, de mesta har väl lämnat något i fickorna och sen så ska du ta ut det, en mänskligt händelse skulle jag tro
Och du minns inte vilje ficka det var i.
Men då kör ju människan på den fickan som är närmast.
But nope
Det som man letar efter är alltid i andra fickan.
COME ON
När någon ringer och mobilen är i fickan så tar människan alltid fel ficka och så när man har hittat mobilen så potatis på dig, jag har lagt på.
Sen så ska ju fickorna ha alla möjliga sorters knappar och mackapärer så det tar ju hundraen år att öppna dom bro.
Egentligen så ska det ju vara 50% procent i båda fickorna men jag lovar, det är 35% i den ena som du ska undersöka i och andra 50%.
Är jag den ända människan som har lagt märke på detta or? xD
Om vi nu kan komma på flygande bilar så måste man väl komma på ett snabbare sätt att ta reda på var man letar efter är i vilken ficka.
...
Eller är det bara jag som har ett sådant dåligt minne?

Woshi woshi, idag är det 1 april~
Första april, dagen som människan failat mest efter Fredag den 13 skulle jag kunna belive in~
Fast det är ju påsklov så för en gång skull så gick jag inte på Mattans skämt att det står älg i korridoren :D
Känner mig så proffsig xD
Jag har faktiskt inte sagt någon skämt eller lurat någon idag, ingen i familjen eftersom jag har gjort min hederliga tradition mot min onii-san som jag har lyckats med 3 år, feel like a boss.
Jag har saltat hans tandborste xD
Det är inget skämt men alltid lika roligt :'3
Sen så läste jag mitt inlägg om april förra året och jag var helt wut
Egentligen så gillar jag inte att läsa gammla inlägg för jag känner mig så gammal (känslornas problem, inte My) men märkte att det var rätt tidigt jag egentligen jag flummade till mig och bjöd på mig själv, that make me happy desu :3
Ack, hoppas ni fattar My feels xD
http://sandrai.bloggplatsen.se/2014/04/01/10632149-april-april/
...
Saknar vår gammla No lärare som hade så bra danse moves ;^;
MEN VISST SKREV JAG ATT JAG HADE ONT I MIN TÅ?
JAG TROR FAKTIS ATT JAG HADE PÅ RIKTIGT ONT I MIN TÅ EFTER FOTBOLLEN
OCH VET NI VAD
NU IGÅR HAR JAG SKADDAT LIL FINGRET
Det är helt lilla blått grönt gult så om man bara kunde se en kroppsdel av mig och lillfingret skulle var det skulle jag nog se ut som en zombie
Underbar förklaring
Det Var match igår och jag tog upp bollen fel och hela lilfingret böjde sig bakåt och mina fingrar är oviga så den förblev blå.
Ska inte skrämma mänskligheten nu med fingret med att visa en bild~

OI OI OI, JA JUST DET
JAG HAR BARA KOLLAT PÅ GINTAMA IDAG
192/201 och så kör jag på gintama enchousen tror jag att det var något vid den ordingen C':
Har inte kollat klart på akatsuki No yona, Kamisama hajimemashita eller Tokyo ghoul xD
Men Mormor har hört rycktes om slutet på Tokyo ghoul och tänker inte acceptera slutet
Och sen så går de och säger att säsong 3 ska komma och OVA, snälla
Låt det bli för hederliga enhörningen äntligen ett bra slut.
Och att Kaneki förblir badass med vita håret.
Sen så har jag ju läst Inu x Boku ss ch 46 V 6 och My oh My
De gillar verkligen att drama till allting
Och att hata på mig
Ni ska bara veta hur mormor grät ojdå jadu det var en hel del.
Från en massa fangirl scen till heart broke scen och jag kommer inte att acceptera detta
Trodde att "den där" spoliern var fake men nope, RIGHT IN THE FEELS
...
Det blev ett lång inlägg :o

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 mars 2015 19:15

Ack, det blev inget inlägg igår~
Hade skytte tävling och vi glömde av när vi skulle skytta å vi åkte 18:00 och det visades att jag skulle skytta 19:20 och Mateusz 20:05 så vi fick ju vänta en lång irriterade stund av hatande på oss som har sådant underbart minne >n<
Sen så idag hade jag igen skytte men det gick bra på båda, vårt lag vann i ett lag skytte med 19 skytte föreningar så där fick jag en stor kram från Kalle (skytte gubbe) och idag så överlevde jag finalen på skaraborgserien så yey >u<
Dagen fail är såklart när jag var i skytte tävlingen å skulle gå på toan men det fanns inget toalettpapper men jag kom på en lösning xD
Sandra rekommenderar att kolla förts om det finns toalettpapper innan du gör ditt~
Annars så lever jag förutom att jag var nära att döda mig själv när jag halkade i trappan men som jag sa, lever jag~ :3
Det händer rätt ofta att jag halkar i trappan men man lär sig ändå aldrig x'D
Nu när påsklovet har kommit och kramat om oss alla så ska jag fabulösa bloggen känner jag med lol inlägg and stuff like that x'3
Lite synd att det var just FS som man missade men vi får helt enkelt göra nästa FS mer mysigare och trevligare! :D
Sen så har jag bara läst inu x Boku ss och den är så fint målad och jag läser om en sida minst 3 gånger och kollar på bilderna i 5 minuter, ibland 10 när det gäller Miketsukami leende ;u;
Ta hand om er och så får vi se vad det kommer bli för inlägg imorgon :'3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 mars 2015 17:48

Och så hade man spanska redovisning imorgon och läxa~
Det är alltid något ._.'
PÅ FREDAG ÄR DET PYJAMAS DAG! ;W;
...
Ja just det har jag redan skrivit om.
MEN EFTER DET SÅ ÄR DET PÅSKLOV~~~~!
Känner ni peppen? Cuz i do it 8D
Gillar påsken, allt är så färg glatt och man just Wei >u<
Sen på syslöjden imorgon borde jag bli klar med min mössa så yolo på det >:3
Den blev inte bra men efter det så ska göra en adventure time Finn mössan, men kanske får jag inte det för det ändå jag gör är mössor >.>
Men då får det väl bli långstrumpor, cosplay och allt sådant, det finns alltid något man kan göra >8D
Har bestämd mig
Det ska bli långstrumpor
Inte vilka som helts, vara regnbågs strumpor

Kanske inte snygga, men fabulösa C':
Sen så Will i promise över alla rengbågar att jag ska kolla klart på gintama under påsklovet~
Iallafall de 201 avsnitt, är på 171 c':
Som sagt tar det sin tid, men säkert innan sommar ska jag se klart den för då ska jag börja på Hetalia och Fairy tail~!
Mobba mig inte
Jag har inte sett FT
Förlåt
Men detta året ok?
;-;
SEN SÅ HAR ÄNTLIGEN MIN MANGA KOMMIT
OCH DOM ÄR SÅ FINA
SÅ FRUKTANSVÄRT FIN INU X BOKU SS OMSLAGEN >u<
Kollade igenom den för jag är så nyfiken och hela animen är i 12 ep (+OVA) är i 2 och en halv bok.
Annars så går mangan jätte snabbt eller så är det animen, men det borde vara animen som gick så snabbt för det brukar vara så~
Ser verkligen ifram imot att läsa hela serien, den är ju så fin målad också ;u;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 mars 2015 16:09

Mitt paket har inte kommit men jag orkar inte bry mig längre.
Jag har bytit omröstning i bloggen! 8D
Och förra frågan var om jag skulle fortsätta blogga varje dag~
Jag blev så glad av resultatet, I HAVE FANGIRLS & BOYS
ÄR BARA SÅ HAPPY DESU
ARIGATO UNIPANS, I HEART YA ;u;
Tack så sjukt mycket alla som röstade, det ser ut som om jag får absolut göra mitt bästa för att lyckas blogga varje dag! >:D

Så kolla in den nya omröstningen om ni är nyfikna~
Idag på hemkunskapen så skulle jag och Romeo göra en inbjudan till en middag eller något och den blev ju så fab ;w;
Romeos hand kom i vägen men ignorera den bara, den smälter in i bilden~

Man kan aldrig ha för lite kawaii kinder
Det ser lika bra ut vem som än har det >////<
Dengeki Daisy har fått extra kapitel now, love so life som jag älskar bara mer och mer har ch 86 som är ute nu och sen så har jag ingen större koll >^<
Vi har bytt platser i klassrummet nu och ack
SÅ NÄRA ATT SITTA VID ETT FÖNSTER
OCH LÄNGST BAK
MEN NOPE
DET KOMMER ALDRIG ATT BLI SOM I EN ANIME
Att man sitter längta bak vid fönstret, och bara tittar ut på körsbärsträden...fast vi har bara en massa trökiga träd men hey, fantasy~ :D

Fast ibland så tar jag Mah klassmates plats för Rebecka är ju så snäll xD
Wei, då så har jag träning nu och engelska så adjös med er vi ses snart c:

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 mars 2015 20:13

IMORGON BORDE MIN MANGA KOMMA
INU X BOKU SS
PLEASE
De skickade den på fredagen så där blev jag sur, man måste ju vänta hela helgen för att något ska hända ._.
Så låt oss hoppas att de kommer imorgon~
För att inte gå runt och tänka på det så har jag läst en hel del romance One shot manga x'D
Eller det har jag faktis gjort ett tag nu, men har inte precis sagt vilka so yes, HERE it comes~
~24 colurs-hatusuki No palette~
http://myanimelist.net/manga/5686/24_Colors:_Hatsukoi_no_Palette
~A small world.
http://myanimelist.net/manga/17361/A_Small_World
~Akuma ga kitarite~
http://myanimelist.net/manga/45239/Akuma_ga_Kitarite
~Animal jungle~
http://myanimelist.net/manga/4196/Animal?Jungle
~Adeyaka Prince~
http://myanimelist.net/manga/24862/Adeyaka_Prince
~Hatsukoi hakusho~
http://myanimelist.net/manga/23854/Hatsukoi_Hakusho
~Cosmic color~
http://myanimelist.net/manga/54179/Cosmic_Color
~Boku No sekai kimi No real~
http://myanimelist.net/manga/11585/Boku_no_Sekai_Kimi_no_Real
~Tonari No Inuyama-kun~
http://myanimelist.net/manga/8421/Tonari_no_Inuyama-kun
~Sono kuchibiru, itadakimasu~
http://myanimelist.net/manga/19620/Sono_Kuchibiru_Itadakimasu
Har Kanske nämt några men you know, mitt minne~
Jag rekommenderar absolut mest cosmic color ;u;
Sen 24-colors hatsuki No palette och hatsukoi hakusho~! >u<

24-colors- hatsuki No palette
Jag tyckte om denna :3
Gulligness och sötness~
Well, sen minns jag inte mer om den xD
I enjoyed it anyway~

A small world
Ack ;u;
Det är så här, att här så shippade jag dem först men sedan so nope xD
De passar bättre så som det är ;w;
En tjej som förlorade sin familj och vid hennes sida står hennes låtsats pappa eller vad det nu var, och låt det bara vara så c':
För de är en sådan underbar liten familj :'3
Och så alla dessa kramar~
och kawainess~
She is My daughter, no matter what~~~~
Naaaaaaaaaw~~~~

Akume ga kitarite
Nää >^<
Det var något som jag inte gillade med denna men jag kan inte precis säga vad~
Eller jo, jag kunde det man jag har ju glömt av
Det finns bättre, så mycket bättre One shot so yes xD

Animal jungle
HADE ALDIGR HÖRT TALAS OM DEN
FAST DEN ÄR RÄTT KÄND
Men nu har jag läst den och jadu, den har väl sina nackdelar och bra delar I guess~
Den var bra när jag läste den men nu när jag tänker efter, så vet jag inte om jag tycker likadant~~~~
Den var helt okej antar jag ^^

Adeyaka Prince
Nej
Den där tjejen, huvudkaraktären
Alltså nej
Nej

Hatsukoi hakusho
Rekommenderar~!
Gillade verkligen att läsa denna samlingen av One shot manga och det var värd det :3

Cosmic color
SÅ FÖRBANNAD SÖT
Det är jätte fint tecknat tyckte jag, så där mysigt och karaktärerna var så härliga ;w;
Definitivt en av dem bästa One shot jag har läst, så gullig med alla bubblor och stilen ;U;
JUST LOOK HOW KAWAII IT IS

Boku No sekai kimi No real
Där lät jag min fangirl själ ta över en stund, wosh~~~
Sista var helt klart bäst kände jag, killen var ju söt när han log xD
Så om ni vill fangirla lite över en romance manga, HERE ya go. >u<

Tonari No inuyama-kun
Detta händer när man försöker lägga till action och plottwist i ett få sidor.
Fast jag stör mig på något...
Ni som läste detta fattar xD
Men hörde hon inte helikoptern, den var ju 1 meter ifrån hennes huvud...Well, manga logic ~

Sono kuchibiru, itadakimasu
Finast tecknad av alla dessa :'3
Satt bara där och kollade hur fint tecknad den var och brydde mig inte om storyn precis xD
STILEN VAR SÅ LIK HONEYWORKS
YOU KNOW, HONEYWORKS SOM GÖR MUSIK VIDEO AND STUFF LIKE THAT?
Ni känner säker igen dom om ni får höra lite musik från dom, fast det får bli en annan gång c8

Nu blev Sandra stolt, äntligen fick jag till ett hyfsat bra inlägg om manga! :D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 mars 2015 16:09

Friday special!: Casual Cosplay!
ALRIGT, I DUNNO WHAT U THINK BUT I THINK THIS IS AWESOME >:D
Eftersom så många vill ha cosplay inlägg och jag är ju lika duktig som en potatis på cosplay, så kan jag fortfarande ge er insperation x'3
Det finns ju så många man vill cosplaya But hey, DET KOSTAR JU ATT KÖPA ALLT D':
Och alla kan göra detta, casual cosplay for the win~!
Man kan alltid anpassa kläderna till en karaktär ju C:
Casual cosplay är då vardags kläder som man fixar och anpassar så det liknar karaktärernas kläder...kind of xD
Har inte kommit på dessa outfit (kolla vilka ord jag kan, outfit c8) men jag kan ju pröva att komma något! :D
Hoppas verkligen att ni gillar detta inlägget, jag gör gärna mera eftersom det var jätte sköj att fixa detta inlägget :'3
Och så kan vi öka siffrorna på cosplay kategorin, bland den mest likade kategorin har jag för mig xD

DENNA HADE JAG PÅ MIG PÅ MÅNDAG
Anledningen varför jag köpte en gul tröja xD
Men de röda örhängen hade jag inte, såg ut som en tant då :'3

Har du egna förslag på casual cosplay?
Dela med den till alla unipans! :D
sandrai.bloggplasen@gmail.com
(Ja, det ska vara bloggplasen eftersom geniet skrev fel när hon gjorde kontot)

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2015 16:51

Idag var det en bra dag c:
På idrotten så har vi börjat med kick Box och yes, jag blir varje dag närmare att bli en ninja! xD
Sen så kommer mitt paket som senast på tisdag -.-'
HUR LÄNGE TROR DOM ATT EN MÄNNISKA HAR TÅLAMOD ELLER? D:<
Om man nu kan komma på flygande bilar och sådant kan man väl komma på hur paket kan komma fram snabbare eller >n<
Jag har rätt bra tålamod men när det kommer till paket så nope.
Nope.
Jag får helt enkelt göra något annat så jag slutar tänka på det~
Bestämde mig att vänta tills de sista avsnitten av Shigatsu Wa kimi No Uso har kommit ut och kolla på den, för annars väntar man i en hel vecka och man vet att det är sista avsnittet som kommet ut, och så är alltid näst sista avsnittet så epic ;^;
Likadant blir det väl för Akatsuki No yona, vi får då se om det blir 24 ep eller om vi har the otaku lord-sama whatever på vår sida och det blir mera :3
Ska satsa på gintama nu när ännu en säsong ska komma ut att jag avslutar resten xD
Men ja, det är så det gammla vanliga när det gäller anime~
Gintama är ju helt enkelt bäst, är vid ep 166 och har avlutat den fighten mellan Otakus och Otsu-chan arc (fan club arc), de som skulle bli ett äkta fan club om jag minns rätt x'D
It was hilarious Cx
Tror att jag inte har nämt att Kamui har varit med nu~?
Ack, det var så mycket fangirl den stunden när han äntligen vissade sig so i dunno xD
Är på ep 14 på äventyr daga om ni är nyfikna och älskar den fortfarande >u<
SNART ÄR DET FREDAG
TAGGA TILL FREDAGEN
>:D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 mars 2015 20:14

Det vissade sig att jag hade vattnat en plastblomma i över ett år~
Men det är normal eller~ C:
Det händer alla eller hur?
Eller? ;^;
Har matte prov på algebra på tisdag >n<
Kan inte ens kommentera det där så taggad är jag till det ;n;
MEN ÄNLTIGNE HAR JAG BESTÄLLT MER MANGA TILL BOKHYLLAN :'D
Inu x Boku ss, de 3 första volymerna ;w;
Med mina engna pengar vill jag påpeka >:D
Det är inte bra att ha mycket pengar har jag märkt, för man vet inte vad man då kan köpa och kan inte bestäma sig >^<
Cosplay, figurer, kawaii stuff, manga eller spara :C
Om jag sparade så skulle allt ta slut till onödiga saker som Pocky and that fab stuff ;-;
Så bestäm er vad ni ska köpa innan ni börjar spara rekommenderar jag xD
SEN SÅ HAR JAG HITTAT EN AV DE BÄSTA BILDERNA PÅ INTERNET-SAMA
DEN ÄR SÅ KDCENJCBWOKSNOJEDB
JUST LOOK

LORD OF THE AMAZING BADASS RING OCH DVÄRGEN GIMLI SOVER DÄR HUR BADASS SOM HELST OCH LEGOLAS SITTER DÄR OCH ÄR SÅ KAWAII OCH GLAD SAMTIDIGT NÄR ARAGORN INTE HAR EN ANING HUR MAN FLÄTAR OCH FÖRSÖKER PÅ LEGOLAS HÅR
I just love it C':
Hör kommer den igen om ni missade den :3

So adorable :'3
Sen idag har jag kollat på Gintama, och yes jag har inte sätt klart den än, have a problem? x'D
Jag vill inte se klart den för jag kommer gråta sönder mig då D:
Men nu när en till säsong ska komma ut så överlever jag -3-
Så det är bara att kolla på och borde se klart allt innan ännu en ny säsong börjar :3
Tycker att vi ska avsluta inlägget med en underbar bild ;w;



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards