❀ DiDi ❀

Alla inlägg under oktober 2017

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 oktober 2017 22:31

 

/ Do not believe all the things you tell yourself late at night \


Alright, mina humörsvängningar har varit skrämmande under oktober och slutet av september så det blev lite choklad för mig idag.

Men asså varför inte fixa ett sådant ”girl struggle” inlägg, jag menar vi alla kvinnliga varelser känner igen oss här så varför ska man inte prata om det?

Jag sa faktiskt till min familj, Eyyy dudes, jag ber om ursäkt redan nu ifall jag säger något som sårar er eller om jag bara dampar loss för att jag inte kan hitta mjölken

Kanske inte exakt i denna meningen men ni förstår.

Ofta blir det familjen som får all irration och känslorna ( sorry bro ) på sig. I skolan försöker man hålla sig för man vill inte hamna i onödig drama men när man kommer hem vet man att familjen kommer alltid älska dig

de har liksom inget val xD

Så därför få man ofta ut allt på t.ex pappa och egentligen vill vi inte såra personen och ofta har man inte ens någon bra anledning att bli sur.

Man blir så enkelt triggerd, alla känslor som bubblar inom en och man vill helst få ut allt och helst på en person istället för att slå i kudden.

Även om man önskar att man kunde få ut allt på kudden, mosa och krossa den. 

Fast jag har verkligen försökt att hålla inom känslorna inom mig för om min bror säger något or wait, låt oss säga han tog min kaffe mugg.

Vanligt: Wait det där är väl min mugg? Äsch det är chill denna gången.

PMS: MEN ASSÅ DU FATTAR VÄL ATT DET DÄR ÄR MIN MUGG VARFÖR LÄR DU DIG ALDRIG JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ DIG DU LYSSNA JU ALDRIG


Så jag vill ju helst skrika ut alternativ två men jag har tagit djupa andetag och sagt till mig själv

Låt det inte ta över dig ”.

Istället blir det en djup suck och kortfattat ” Det där är min mugg, se till att diska den senare .

That’s it. Jag känner mig själv och vet om detta kommer bli en diskussion kommer jag inte kunna hålla mig själv och känslorna.

Såklart, lyckas man inte alltid och koooooOOOMM IHÅG ATT BE OM URSÄKT SENARE NÄR DU LUGNAT NER DIG

Detta är så sjukt svårt, man skäms och hoppas att personen kommer glömma bort händelsen, men inte nog att du kommer känna dig bättre OCH STARKARE  så mår personen bättre också.

Därför försöker jag nu säga till min familj och nära vänner att om jag börjar dampa loss eller deppar så vet ni varför och ber om ursäkt i förväg.


Mina två störta tips till er: Förstå att era humörsvängningar INTE är eran personlighet och se skillnad mellan dom och må dåligt på riktigt.

När du börjar deppa lite extra, stressa lite mera, rastlös och mår allmänt dåligt bara, se skillnaden om du verkligen mår dåligt psykiskt eller om det är PMS. Du måste känna dig själv och dina känslor och bara lite fakta, brukar kan redan 28 dagar innan mensen börja må dåligt!

Ibland kan man tänka jag är alltid deppig, ledsen eller sur fyfan vilken människa jag är men nej underbara du, då skulle alla tjejer vara små demoner. Stå ut, va stark och det kommer gå över, snart blir allt bra igen.


Även, små råd är att gå ut och träna eller ta en dusch, när du tränar får du ut all energi inom dig och senare känner du dig trött och har ingen energi att bli arg eller sådant. Även känns det mycket bättre i kroppen och detta är vetenskapligt bevisat och även om det är trögt de första 5 min, du kommer få flow! 

En promenad, dusch, film eller lyssna på musik, allt detta lugnar ner dig och du får ut energin.

Något som jag inte rekommenderar är att göra något du verkligen gillar. Detta låter konstigt men t.ex gillar du att måla och bestämmer dig att måla. Ingenting blir bra.

Du blir frustrerad, och mår bara ännu värre när något du gillar inte ens står vid din sida längre. Jag höll på med polymer clay men det var en hemsk idé, ingeting blev bra och blev så onöjd med allt och frustrerad på mig själv och besviken. 


Okej, jag är absolut inte något expert inom dessa områden och detta är bara vad jag personligen känner och mina råd vad som hjälper mig! Jag hoppas att ni kunde känna igen er i något och att några/något av mina råd kan vara hjälpa till er tjejer som läser! 

Och kom ihåg buddies and travelers, choklad hjälper alltid!xavieralopez love loop hug drawing

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 7 oktober 2017 14:35

 

   / Creative minds inspire others \

 Hello there my dear travelers and buddies, welcome to this little trash corner c:

Med regnet duggande åt fönstret och en tjock mysigt tröja har jag varit framför skrivbordet where the magic happens och skapat en hel del som jag tänkte dela med mig här!

Hade typ tusen projekt i luften och nu denna helgen har två stora projekt äntligen avslutas med god resultat ( liksom har kämpat en bra stund så borde vara nöjd )

/ PÄRLOR \


Min pappa ville ha en tavla på mig och min Bro så bestämde mig för att pärla ihop en! Vanligtvis brukar jag bara ha 4 plattor men för att båda våra ansnikten skulle få plats fick jag ta 6 plattor istället~

Ska bara fixa en tavla och klistras ihop allt, det svåraste återstår alltså but well, it turned out well!

/ PUZZEL \

 

HERREGUUUUUD HUR LÄNGE VAR DET INTE SEDAN JAG GJORDE ETT PUZZEL? E-V-I-G-H-E-T-E-R

Detta tog cirka mer än 1 månad, det var 1000 bitar och himlen var rena mardrömmen när alla bitar är blåa literally.

Det värsta/bästa med puzzel är att jag kan sitta timmar framför det och har så svårt att lämmna det ifred, det är som dom där skittels godisarna, beroendeframkallande 110%

 

/ VIKRA \

Så virkade ihop dessa tre " dango " och ni som har anime kunskap kan känna igen dessa från den hjärtväramnde och känslosamma animen " Clannad ". Tyckte dom är så gulliga och tog mig en bra tid att bemästra virka en boll...

I bollarna är det " grötris" för att få dom tyngre och kunna lättare forma, även kan funka som stressboll or something I dunno. Använde real blusher för att få dessa rosa kinder på dom~

 

/ AUTUMN \

För att man verkligen ska njuta av hösten så måste man ha höstpyssel! Så bestämde mig att gå på en prommenad, ( och komma tillbaka) och ta med mig hem en massa löv, grenar, kottar och allt möjligt! Satte mig i växthuset ( vi har vixat golv där inne ) och började jobba med en höstkrans! :3

Extremt mysigt måste jag erkänna och man får först göra kransen av pinnar, sedan så tog jag tråd och klädde på den med löv och limmade, knöt fast en massa höst saker.


There you go, och när jag blev klar med den besätmmde jag mig att det nästa som jag ska köpa är limpistol.

Att jag inte har en limpistol.

Limpistol underlättar livet

så mycket

Hängde den utanför dörren och vi får se hur länge den håller, men det var super mysigt att göra men en helt egen design!

Har gjort lite annat också men har inte bild på det för tillfället, men jag hopppas ni gillade det ni såg och lämmna gärna en kommentar eller två c:

Ska försöka blogga en gång i veckan för att " återuppliva " bloggen och jag hoppas att ni kommer kunna hjälpa mig med det! c,:

Annars är jag aktiv på pinterest och funderar på att skaffa instagram där jag kan lägga ut some crafty, vad tycker ni om det?

Ta hand om er Buddies and Travelers,

ta en kopp varm choklad med en klick grädde på och mys med lite skräck filmer, halloween är på väg!

 Bildresultat för autumn gif tumblr

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 oktober 2017 17:19

 

/ And the sun took a step back, the leaves lulled themselves to sleep and the autumn was awakened \

Mörka mysiga regniga stjärnor kvällar,  färgsprakande löv på marken, alldeles för stora stickande tröjor och halsdukar runt nacken…Guys, the fall is here.

Jag tror inte jag har berättat min kärlek för hösten, det känns som om min själ vaknar upp och en blick på fönstret och värmen sprids i bröstkorgen.

Gud vilken poesi och deep stuff this is somebody stop me.

Nämen på största möjliga allvar typ, hösten är älskvärd.

Jag har då börjat i gymnasiet och nu efter nästan en månad efter den dagen då jag var super duper nervös har jag somehow ”landat”~

Är jag alldeles för flummig, är detta läsbart? Låt oss vara mer detaljerade!

Jag har börjat i gymnasiet och har valt samhäll för att ja intresserar min väldigt mycket om omgivningen och älskar att diskutera och ämnen som samhäll, historia och även den när NO lektionen är inte så dåligt för vi har bara biologi och ingen jäkla fysik eller kemi herregud noooopeeeee 

Jag är nöjd med mitt val fast tyvärr har vi ingen vidare lärare, sådana cringe individer och min engelska lärare har bestämt sig att ” sätta ditt mig ” pågrund av att jag ” sa till henne ”

Jomen tredje lektionen och vi skulle ha läxa och man skulle repetera orden efter henne men hon körde 100 km i sekunden så sa till henne att prata långsammare.

Hon bara ”…ok..”

Sedan dess när det har varit en svår fråga på lektionen kasar hon sig på mig seriöst.

” Sandra, du kan väll svara på denna frågan huuuuh????”

Jag bara herregud kvinna kan du kontrollera dig lite eller fasiken, spelar ingen roll om jag sitter längst fram eller längs bak eller om jag inte är på lektionen hon kommer sätta ditt mig.

Matten är super svår och det går så sjukt snabbt….Dock, har vi en så cool matte lärare och med henne så överlever man ändå matten utan ångest känner jag.

Hon är helt grym, om man säger att hon har räknat ut fel får man Dumle, sättet hon har genomgångarna är hillarious

” så dessa två negativa tal blir positiva men så finns denna jäveln och gör hela talet negativt ”

She is so grym.

Och ska vi än gå in till filosofin? 

” Okej hör upp folks, är det okej att ni gör dessa uppgifter folks funkar det för er?”

Nä, Filosofin läraren Lars är så härlig, överlag är filosofin grym med frågor som ” vad är ödet?”, ” Är sjukdomar gudarnas straff?” Och alla grekiska filosofer, detta är grymt säg något riktgt flummigt och deep så kommer du få A+++


Så, samhäll passar mig verkligen och ska nog andra året gå inriktning beteende!

Även har jag haft små funderingar på IB programmet, där man pratar engelska all the day och efter detta kan man studera utomlands och personer som väljer IB kan komma från alla möjliga håll från världen och detta passar mig perfekt.

Men, busstiderna är inte så bra och kommer då vara mer hon pappa och jag vil liksom vara fifty-fifty hos mina skilda förädlar och det gymnasiet jag går i nu är precis lika långt bort till min mamma och pappa.

Känner att jag har ändå gjort det rätta valet.

Min klass består av 24 individer har har för mig och bara 2 utav dom är killar.

Yep you hear, welcome to girl power.

Egentligen inte, alla är grupperade och trodde först det var en awesome klass men det senaste harjag verkligen haft svårt att hitta ”min plats

Jag har dock träffat underbara människor utanför min klass och det är så underbart, och allt kommer ju ordna sig senare eller tidigare right? 

Så låt oss inte deppa nu, jo kanske över dom alla prover jag har men jag gör ett utmärkt jobb att försöka undvika att tänka på det.


Sådärja, Halloween närmar sig och hur taggad är jag inte att fix en simpel cosplay? Extreeeemt!!!

Så nu ska jag njuta av hösten och mitt tee, och jag önskar er alla en underbar oktober,

ta hand om er buddies and travelers! 



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards