❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 29 mars 2018

/ JUST LET IT BE \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \

Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud

Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt sig att ignorera den där skumma ” Sandra ”? 

Aja, får väl bara söka upp personerna och ta fram hårdhandskarna.

Sååå, påskveckan är här och vet inte vad jag ska göra med så mycket fritid, jag får ju panik.

Och efter påsklovet börjar alla nationella och en allmänt stressig period och hoppas bara att jag inte går in i vägen som jag typ gjorde förra året. 

Annars mår jag bra, visserligen är vissa dagar bättre än andra men tycker att jag hanterar det hyfsat bra!


Har målat väldigt mycket det senaste och jag tycker det är väldigt avslappnande om det går bra

Lyssna när en youtube har live stream, helst PJ och bläddra genom Pinterest för att hitta inspiration till sin teckning. Önskar att fler kunde ta sin tid och måla något och verkligen inte bry sig om det är fult eller inte, vem har fastställt att du måste lägga upp det på Instagram senare? 


Det är oroväckande hur sociala medier kräver perfektion. Missförstå mig inte jag tycker att sociala medier kan vara fanatiskt om man använder det rätt. Att hitta inspiration, motivation och framförallt lära känna andra människor.

Men jag mår illa när jag ser 13- åriga super smala tjejer ta en selfie på sin urringade tröja och puttrande läppar.

Eller när man är i affären och bebisen/barnet börjar skrika och föräldern ger den sin mobilen med något spel, och när hen tar tillbaka sin mobil skriker barnet.

Ännu bättre, hur vi alla är fastklistrad men mobilen i handen och det är det första vi sträcker efter när vi vaknar, och all press herregud.

Jag vet att detta är så omdiskuterat och mina åsikter är inget utstickande men jag blir själv rädd. Ibland när jag scrollar nerför Facebook eller bara sitter vid mobilen tänker jag ” Hur värdelöse är inte detta, detta är ju total slöseri med tid jag kan ju göra något mycket roligare nu ”.

Men som sagt, sociala medier kan såväl vara underbara som hemska. 


Detta var oplanerat att gå in i det ämnet, men det är något som har varit i mitt bakhuvud ett tag nu och jag hoppas att jag kunde väcka det hos er, om ni vet att sociala medier gör er illa, gör något åt det.

Ha det bra buddies  and travelers, do more of what makes you happy ffs.

Bildresultat för sandrai bloggplatsen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 19 februari 2018 18:15

/ Better an oops than a what if \ Jag har en sådan stark vilja att ändra designen på bloggen men samtidigt, min lathet är starkare Eyyy gissa vem som är tillbaka ( för tillfället )  That’s right, vintern är här igen herregud ser ni snö...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards