❀ DiDi ❀

Alla inlägg under februari 2018

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

 

/ A cactus is just a really aggressive cucumber \

Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rummet med kaktusar I don't have any spAceEe~

Så jag har naturligtvis virkat en kaktus, vad tror ni om mig. Den svarta vasen är 3D-printad efter oändliga många  agressiva försök but hey, jag lyckades typ

Hare gött buddies and travelers, kom ihåg att vara en kaktus i en värld fylld av känsliga blommor

( okey det lät mycket bättre på engelska )

Crochet cactus with flowers and pins as spikes 🌺 ( 3D- printed black vase )

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 19 februari 2018 18:15

/ Better an oops than a what if \
Jag har en sådan stark vilja att ändra designen på bloggen men samtidigt, min lathet är starkare
Eyyy gissa vem som är tillbaka ( för tillfället ) 
That’s right, vintern är här igen herregud ser ni snön ute?
Men jag är också här, som en bonus. 
Har varit upptagen med en sådan sak som kallas för ” livet ” ( har nu hört om det förut? ) och allmänt inte haft lust att blogga bara vill pyssla istället. 
Fast idag fick jag en känsla att vilja blogga och därför är jag här, låt mig dela med mig av mitt liv:
 
> Jag har fyllt år och är officiellt 17 år, det känns faktiskt jätte bra och har filosoferat jätte mycket vad jag vill göra med livet och en sak var bland annat att skapa tonårs minnen. Alright nu gillar väldigt många i min ålder att festa, dricka och haffa på killar men som ni märker är jag lite speciell.
Det är helt enkelt inte min sak och jag föredrar att tälta, skapa en film eller vara med mina galna vänner och beställa en hamburgare utan bröd etc. Jag vill helt enkelt prova på nya spännande saker och det gjorde jag på min födelsedag, då jag för första gången åkte längdskidor. Det blev en oglömbar äventyr med mycket skratt!
 
> Trivs mer i klassen, har liksom hittat min plats och gillar min omgivning. Visst är det mycket plugg men man har anpassat sig till det nu!
 
> Har blivit helt beroende av stjärntecken. Det har jag alltid varit men när en kille gissade att jag var Vattumannen efter ren kort konversation lockade det mig att läsa om de 12 stjärntecken. Typ 84% stämmer på mig av all text jag har läst och först trodde jag att man anpsarr sig till texten så då läste jag om mina vänner och deras stjärntecken. Det passade oerhört bra och ju mer man läser desto mer stämmer det. Tycker helt enkelt det är jätte intressant!
 
> Hantverk. Vad mer ska jag säga? Min största passion och har verkligen pysslat mycket och förhoppningsvis ska jag dela med mig med några bilder!
 
> Memes. Ja. Rädda. Mig. 
 
Oki oki, tack ni som har läst det här inlägget och om du fortfarande har tråkigt rekommenderar jag att läsa om ditt stjärntecken för du kommer verkligen bli inspererad! Take care buddies and travelers~!  
Relaterad bild
Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 februari 2018 17:55

/ Take time to chill \

Saken är ju den att jag inte gillar semlor men tycker att de ser orehört söta ut. Därför valde jag att virka en semla vilket var super mysigt och jätte lätt ( med undantag på vispgrädden som tog mig sisådär evigheter innan jag behärskade tekniken ). 

Och om ni redan har ätit 4 semlor idag och har dåligt samvete över det, ta en semla till och sätt dig ner i soffan och vila lite medans du virkar en semla, ha det så bra buddies and travelers! 

Crochet Swedish fika cake “ Semla “ with whipping cream! 🇸🇪



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards