❀ DiDi ❀

Alla inlägg under januari 2016

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 31 januari 2016 20:50

OWARI NO SERAPH SEASON 2 

MAN BARA SITTER DÄR VID SLUTET
OCH BARA GLOR PÅ SKÄRMEN
KUSO, NU MÅSTE MAN JU JOINA DEN DÄR VAR I HELSIKE ÄR SÄSONG 3 KLUBBEN
Säsong 2 var otroligt mycket bättre än 1 för det kändes att alla karaktärer växte upp en aning, med det menar jag Yu som jag måste radera den där " Han är ok " till att krama om honom och säga " You did A good job "
Om inte Yu hade " vuxit upp " mer och varit så som han var i 1 skulle jag nog inte tycka om denna säsongen så mycket. Mika var som vanligt perfekt och tog hem alla poängen med sin " Yu-chan...." som rev sönder mitt hjärta.
Hur kan det komma att Yaoi är så oslagbart ibland.
Likadant med Guren och Shinya, those two was meant to be together.

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 30 januari 2016 21:26

HHAHAHAHAHAHAVJODQBFOJQEBCQORJC ALLTSÅ THIS
IDAG HADE VI EN SÅDAN KALAS FÖR MIG OCH MÅNS
BERÄTTAR SNART MER BUT I JUST MUST
JOMEN PÅ MIN 15-ÅRS DAG FÅR JAG ENHÖRNING TOFFLOR, ENHÖRNING GOSEDJUR, ENHÖRNING KLÄNNING OCH EN TAVLA MED TYP BÄSTA CITATET EVER
" ROLL OVER A FAIRYDUST AND CALL ME A UNICORN"
TYCKER DET ÄR BARA SÅ HILARIOUS ATT TJEJER I MIN ÅLDER OFTAST ÖNSKAR SMINK OCH FÅR OFTAS PENGAR OCH PRESENTKORT OCH SÅ KOMMER MAN DÄR BARA, ENHÖRNINGS GOSEDJURET I ENA HANDEN OCH I ANDRA SÅ HÅLLER MÄNNISKAN UNICORN DRESS
LIKE, SO FAB
Vi tar det från början bara för att det var en sådan trevligt dag c8
Det är så här att Karin, som är pappas nya " crush" har två barn, Måns ( 9 år ) och Björn ( 4 år ) och vi kommer då flytta ihop till deras nya hus den 26 feb well, Måns fyllde år den 27 och jag fyller år den 2, like i can't even gosh, jag har inte ens så många fingrar.
Or jo det har jag det blir struggle när jag blir 21 år.
IALLAFALL BESTÄMDE VI ATT SLÅ IHOP VÅRA FÖDELSEDAGAR OCH FIXA ETT KALAS TILL OSS
Vi var 12 st, Karins föräldrar och hennes syster med hennes man och deras två barn.
Extremt krångligt I know.
Jag träffade dessa människor på julen fast kanske ni minns att jag pratade så mycket som 7 ord sagda ur min mun men idag kändes det mycket bättre och lyckades komma närmare dom och de är jätte snälla c:
Vi åt tårta och allt möjligt, öppnade presenter och jag var så mycket i tårar med alla enhörningstuff och en POP figur på hermonie och permanent markers, säger inte så mycket mer vad jag fick för får bara dåligt samvete men jag fick de underbaraste av de underbaraste
;; u ;;

Sedan så var jag mycket med 4 årige Björn och kollade på Mästerkatten serien, dock hela tiden samma avsnitt för det var ju hans favorit avsnitt så man bara satt där.
5 gånger tror jag att det blev samma 22 min avsnittet innan vi bytte till kung fu panda och fick 10 min variation innan vi skulle se den 6 gången samma avsnitt av Mästerkatten i stövlar.
Kan stolt säga att jag kan allt utantill.
Men även så hade ju Karins syster två barn, Emil 5 år som är denna extrema 5-åringen av högsta grad lyckades jag bygga lego med och sorgligt nog gick det inget vidare med den 5 månaders gamla ursöta Lukas som jag lyckades vara för nära när han helt random spydde lite.
Well, måste tacka mina reflexer som kan ibland vara tillräckligt snabba.
Sedan Björn den 9-åriga som hade Disney infinity figurer som jag var mer beroende i än han.
Så från klockan 1 då jag kom till Karin för att fixa igenom allt, lärde mig vika servetter på ett hyfsat fint sätt till 7 då jag döende ramlade i sängen och här är jag nu i nutid.
Det var jätte kul, har nu firat min födelsedag med pappa och senare på på tisdagen när jag fyller år så ska jag vara med mamma och fira, senare den helgen ska jag sova över med Kvinnan med massa smeknamnen och Amanda som har planerat typ varje sekund av helgen cx
Så rätt fullt upp yes I have men bloggen kommer att hållas uppdaterad c':

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 januari 2016 19:14

Har samlat ihop en hel fasiken mycket bilder från mangafox Facebook gruppen som jag otroligt mycket absolut inte rekomenderar att ni checkar in eftersom det är spoilers everywhere.

Som om en ny manga uppdateras så visas ju sista sidan av den och man well, tack för den.
Och ibland så finns det självklart brutala anime spoilers so livsfarligt ja jag vet.
Jag offrar mig för er och kollar igenom för att hitta dessa 10% av bilder som inte består av spoilers c8


Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 27 januari 2016 21:34

IDAG HADE VI FÖRSTA TEATERN FÖR I ÅR OCH GOSHHH JAG ÄR VARM I HELA KROPPEN, MAH KOKORO ;; u ;;

VI FICK HÖRA EN SÅDNA UNDERBAR NYHET FRÅN VÅRA LEDARE SOM GJORDE ATT JAG NÄSTAN FICK TÅRARNA I ÖGONEN
Våra ledare var på ett på ett flyktinghem och frågade dom om de ville se på deras teater för våra ledare och några andra till har då en sådan teater men tyvärr hade de inte tid eller något sådant men då, alltså detta är så sjukt.
De mötte en jätte snäll person där och på något sätt och viss kom de fram till att vi, vår teatergrupp kommer att hjälpa dessa flyktingbarn och alla som bor där med att leka lekar, visa teater, prata och umgås och att de kan komma och vara med oss och att vi kommer till dom och fixar kanske en lek dag och sådant. Så att vår teatergrupp kommer ha hela tiden har kontakt eller jobba tillsammans med denna flyktinghem med ca 800 personer med att visa bland annat vår föreställning och göra dessa människor glada.
alltså låt oss vara ärliga.
Hur fantastiskt är inte detta.
Det känns så underbart, istället att bara läsa hemska nyheter om dessa flyktinghem och inte kunna göra någonting så har jag nu fått chansen att förbättra deras liv och göra vad jag kan så att de känner sig välkomnande och hjälpa dom fram.
Efter allt de har varit med om, allt de har gått igenom, nu kan personligen jag göra dessa människor glada och kanske ge hopp till någon av dessa barn, att ge dom en dröm kanske.
This.

Dåså, vi fortsätter cx

En ny kille började i teatern som är awesome och en ny tjej ska börja med fast hon var sjuk idag :c
Med det var så underbart för denna gången så lykades jag vara mer mig själv och var inte sådär förfärligt blyg och det är bara en sådan lättnad c':
OCH SÅ FINNS DET JU TVÅ KILLAR SOM ÄR ANIME INTRESSERAD I VÅR TEATERGRUPP
OCH VI SKULLE SÄGA NÅGOT VI GJORDE PÅ VINTERLOVET
OCH EN AV DOM SA ATT HAN KOLLADE PÅ EN AWESOME ANIME, VILKET VAR SJÄLVKLART ONE PUNCH MAN
DEN ANDRA KILLEN SJÖN OPENINGEN DEN DÄR " ONE PUUUUUNCH" OCH JAG BARA HÅLLDE OM MITT HJÄRTA OCH FICK IFRÅN MIG ETT LITEN FANGIRL SKRIK
THESE FEELS MAN
Senare så gjorde vi en riktig awkward lek då man ska sätta sig i varandras knä men det var ju så underbart med vår grupp cx
För min teatergrupp då, vi är ca 13 st och så härliga, extremt extremt högljuda är vi ju dock men herrejössses vad vi skrattar all the time ;W;
Det är alltid någon roligt kommentar och alla skrattar till och sedan kommer nästa och nästa och människan får ju ont i magen xD
Även så lyckades jag prata med en annan tjej mer än jag gjorde förut och det känns så wonderful att få lära känna mer personer och det var så trevligt c'8
Och så när teater var slut var jag tvungen att ge ifrån mig ett klagomål och bön att det inte skulle regna och killen som berättade om OPM sa att han nog skulle åka till London och så vad han skulle besöka, vi kom fram till harry potter och att han skulle köpa en hufflepuff halsduk och jag var döende inombords, ensam sa jag att jag var en blandning av gryffindor och Hufflepuff och där fick man en high five från människan som var i samma situation som jag och sedan en till bara för att HP är bäst.
Like, när jag sa hejdå sedan till gruppen svarade så många tillbaka.
I cri

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 januari 2016 18:01

GOSH NI VET DESSA EXTREMT TRÖGA ON-GOING MANGA SOM MAN STÄNDIGT TROR ATT VÄRLDEN HAR GLÖMT AV?
KOLLADE UPP NÅGRA AV DESSA ÖVERGIVNA LIKE KOKORO BOTAN OCH HANA-KIMI NÅGONTING OCH DET HAR ETT NYTT KAPITEL
Även om jag personligen inte gillar dessa så mycket för den ena handlar bara om drama och helt hopplös och den andra är bara lägg av.
Men de fick ju ett nytt kapitel som är gladare så nu får vi väl hoppas att man inte behöver vänta sådär fördärvligt länge~
MEN INU X BOKU SS HAR FÅTT ETT NYTT KAPITEL, HAR INTE LÄST DET ÄN MEN SKA GÖRA DET IDAG ONBSFKLCSBFOJ ;; u ;;
Mangakan till inu x Boku ss, cocoa Fujiwara gick ju bort och detta är ju bara för sorgligt.
Den mest kända mangan hon skrev var då denna, Inu x Boku secret service och alla kapitlerna är inte översätta till engelska även om serien är helt klart på japanska och tror att detta var den sista volume av mangan som de håller på att översätta, 3 KAPITEL KVAR I THINK DET ÄR KVAR så det kommer säkert bli en massvis feels efter dessa ;n;
Fast orange förblir nog kvar där med alla feels för liksom, gaaah vill bara läsa manga right now ;;w;;

Vi kanske kan fortsätta på att spinna på tråden cx
Soredemo sekai utsukushii något är rent ut sagt helt bäst för tillfättet, animen var ju bra men mangan är oslagbar. Inte nog med att..nejmen vad heter de nu som översätter den...well att de ger snabbt ut nya kapitlen och man hänger med i tråden, som just nu ser extremt epic ut och all the plot twist.
Ouch.
Rekommenderar verkligen C:
Sedan har vi Kamisama hajimemashita mangan och jag kan bara inte vara den människan som plågas för tillfättet
Låt bara näsa kapitel komma, I even can't.
OCH JAG ÄR SÅ RÄDD ATT LOVE SO LIFE SOM JAG ÄR RÄTT SÄKER ÄR MIN FÖRSTA ON-GOING MANGA JAG LÄSTE PÅ INTERNET SE UT ATT NÅ SITT SLUT
MAN BARA SNÄLLA NEJ LÅT DETTA INTE TA SLUT, ATT SE BARNEN VÄXA HELA TIDEN...DENNA MANGAN ÄR BARA WONDERFUL

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 januari 2016 17:30

Vågar inte ens erkänna för mig själv att börjar bli beroende av sherlock så let just ignorera that fact.

För tillfället så har jag pausat hungergames eftersom vi sorgligt nog ska börja läsa en detektiv på svenskan, först läsa en bok och sedan skriva en deckare men det blir nog
epic för like, ok man får inspo från sherlock Holmes, extremt suveräna Baccano animen och så har jag här bredvid mig Camilla Läckberg lejontäjmaren så kanske kan man smeta ihop en hyfsat bra smet C:<

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 januari 2016 20:31

Sherlock Holmes first movie right in My heart



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards