❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 januari 2015 20:53

Kom hem för cirka 2 timmar sedan från min träning ute...
Det var jätte kallt och mina käkar frös ihjäl kändes det som för när man skulle prata så gjorde det ju ont D:
Men det var jätte kul att kasta sig i snön -3-
Har aldrig gjort det "med mening" (har ju rammlat ett par hundra gånger i snön~) kastat mig i snön men det är så kul, man glider fram och jag måste göra det fler gånger ;u;
Vad har hänt i skolan...Nej men jag mådde inte så bra under dagen och hade inte precis någon energi >^<
Jo just det, det där med snickers så var det Idas lillebror som tog dom men han gav dom senare till henne, men han åt upp en x'D
Sen så har jag inte så mycket mer till att skriva om, avslutade mangan ouji to hero i skolan, för sista kapitlet kom ut igår och jag visste såklart inte att det var sista kapitlet så yes...Tog mig verkligen inte halva dagen för att smälta ner vad som hände och hur det slutade, nejdå C:
Anyway~~~ Så kommer de kommande veckorna se helt hemskt ut för mig.
Varje dag ska jag ha någonting, träning eller läxor, prov eller skytte och jag fattar inte hur jag kommer att överleva ;_;
Kan nog imorgon skriva ner allt som ska göras och visa er~
NEJ MEN FY VAD DETTA INLÄGGET BLEV TRÅKIGT.
HOPPAS ATT PYON KAN GLITTRA TILL OCH FABULOUSA INLÄGGET ;W;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 januari 2015 20:20


Friday special!: Question to My followers! 5#
Whop whoop~
Ni läste rätt unicorns, det var en gång någonting som kallades QTMF i fridays special taggarna men blev bortglömd och forever alone, men nu så är den återupplivat och kommer leva lyckligt i alla sina fredagar~
Mycket vackert x'D
Minns ni än vad eller hur man gjorde det? Well, det är simpelt so No worries bro :3
Så här kommer det se ut:
Jag ställer frågor till er och ni svarar genom att kommentera! 
Tex:
Qusetion 1: Hur mår du?
Då skriver ni siffran på frågan. 
Tex:
1: Jag mår bra.
Om ni inte vill svara på en fråga så skriver ni " inga kommentarer"
Jag har även "alternativ frågor" på några och ni kan svara på båda eller bara 1 :3
Och när ni kommenterar in era svar så kommer jag ju svara på dom så som vanligt xD
NEJ MEN NU KÖR VI UNICORNS! 8D
 
Question 1: 
Favorit bok/böcker?
 
Question 2:
Favorit ord?
 
Question 3:
Din första kändis crush? ( fangirl question )
 
Question 4:
J-pop eller K-pop?
~Alternativ fråga~
Question 4:
Bästa Disney filmen?
 
Question 5:
Det hemskaste du har ätit?
 
Question 6:
Har du åkt skidor?
~Alternativ fråga~
Question 6:
Yaoi eller Yuri?
 
Question 7:
Vem skulle du vilja cosplaya?
~ Alternativ fråga~
Question 7: 
Bästa youtube kanalen?
 
Question 8: 
Dröm färgen på ditt hår (rosa, blått, vitt men lila slingor mm)
 
 
Question 9: 
Bästa Ghibil studio filmen
~Alternativ fråga~
Bästa veckodagen?
 
Question 10:
Vill du ha mera serier på bloggen?
 
NI BEHÖVER INTE VARA SÅ SERIÖSA, RANDOM GÅR ALLTID LIKA BRA EFTERSOM VI GILLAR RANDOMNESS 8D


Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 januari 2015 21:05

Får bara mer och mer nya smeknamn, superwomen och lilltjommen är dom senaste~
Men det är bara So läraren som kallar mig lilltjommen eller ilczukssonen, fattar inte vad han säger till mig men han har iallafall ett nytt smeknamn som jag...Alltså på So lektionen x'D
Då så räkte jag upp handen för vi hade en väldigt intressant disskution och så pekade han på mig när jag räkte upp handen men han mindes inte mitt namn~
Så han bara "Ehm...JA JUST DET, lilltjommen :D
Och de mesta i klassen skrattade åt mig och jag svarade bara:
" AA, iallafall~~~~~
Han bara skrattade ännu mera och sa " Ha! Hon gillar inte det namnet x'D"
Fattar inte varför lärarna gillar att skämma ut mig framför klassen, och det är så creepy för jag fattar inte vad han menar med "lilltjommen" o.o
Sen så har det inte hänt så mycket, ja gosh Sarah har syslöjd nu och vi håller på att göra kattöron och tassar till det! :D
Fattas bara en free hugs tröja till det >w<
Sen så idag så har jag suttit ännu för många timmar åt att fixa bloggen xD
Skulle bara fixa något litet som skulle ta ca 30 min men jag sat i 2 timmar istället :'3
En friday special länk gif och gästboken och lite sånt har jag fixat iordning~
Sen så jag målat mig och Pyon men det är inte klart än C8
Vad mer kan jag skriva för idag för att inte tråka ut er? xD
Har sakta börjat en aning mera lyssnat på vocaloids, mest Gakupi kamui (killen med lila håret lol) ;W;
Mest på covers på engelska låtar som dom sjunger på japanska med en vocaloid :3
Men jag lyssnar inte så gärna på när dom sjunger på engelska, det låter bedrövligt tycker jag och jag blir helt "WAIT, SJUNGER DOM PÅ ENGELSKA? o.O" men ibland så lyckas dom ju~ C:
Nejmen sorry det får bli allt för dagens inlägg cuz i Wanna watch akatsuki no yona ep 14~ C;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 januari 2015 19:10

Ska verkligen inte cykla på damcyklar för det slutar alltid likadant x'D
Idag då efter skolan så skulle jag och Ida gå hem, men Ida hade cykeln med sig och vi gav det ett försök att cykla på den tillsammans och det var ju rätt halt men we just like yolo xD
Men vi båda kunde inte komma på cykeln~
När jag satt på pakethållaren så kunde hon inte sätta sig på cykeln och när hon var på kunde inte jag det Cx
Ida sa då att vi får ge upp och gå hela vägen men jag var helt NO WAY, NEVER GIVE UP!
Så jag sa att jag kunde skjutsa henne istället men jao...Då kommer vi ju det där med damcyklar och mig x'D
Efter en evighet så lyckades jag komma på cyklen men märkte att mina fötter inte nådde marken och jag kunde inte hoppa av för min andra fot fastnade och den andra nådde ju inte marken så jag hade ju inget stöd~
Och så lutade jag lite cyklen åt min vänstra sida så att min höger fot kunde nå marken men då så halkade jag och cykeln ramlade på mig då >.<
Jag låg där på asfalten med cyklen och Ida skrattade ihjäl sig samtidigt när hon såg mitt vackra fail >u<
Det var en bil framför oss (alltså, den var inte nära oss men tillräckligt nära för att se mitt fail) och kvinnan i bilen skrattade så sjukt mycket åt mig och gav mig en tummen upp om jag var okej och jag vissade att jag var okej xD
Hoppas att ni fattar min förklaring av ännu en fail på damcyklar C:

Men det är okej, i'm alive :3
Hmm, vad mer har hänt idag~
Vi fick ännu mer laborations rapporter att skriva och jag vill bara inte det.
Jag vill inte ha mera läxor.
Please.
D:
MEN NU BYTER VI TEMA TILL ANIME :D
Nu så har ju Kamisama kiss episode 1 kommit ut för ett tag sedan och Tokyo ghoul säsong 2 med~
HFJDGHFSHSGHSF
Kamisama kiss är än så länge...uguu ;-;
WHAT ARE YOU DOING~?
Hela episode 1 var bara rena motsatsen till "manga Kamisama kiss volume 6"
Jag har 1-8 av böckerna hemma och episode 1 utspelade sig då i sjätte volymen av mangan men omg.
Vart tog Kayako vägen?
Just wonder~
JAG BER ER, SÄG INTE ATT HON INTE ÄR MED I ANIMEN, HON ÄR JU EN SKIT VIKTIG KARAKTÄR I MANGAN JU D:
Det gick bara så snabbt, hela V6 handlade om episode 1 och episoden var ca 24 min lång.
Alltså, come on.
NANAMI BTW.
I animen så var första blicken på henne "good for nothing character" samtidigt när hon i mangan är totalt Awesome 100%~
Men det är bara episode 1 så hoppas att det fixas och ordnas :3
MEN TOKYO GHOUL
AJSHDHA
OHMYGOSH.
HUR KAN KANEKI FRÅN EN TOTALT USELESS KARAKTÄR FÖRVANDLAS TILL BLAND DOM MEST BADASSASTE KARAKTÄRERNA EVER?
I säsong 1 så tyckte jag att han var helt väderlöst, sorry men jag tycker bara det xD
MEN NU.
Så är han för badazz för mig...Vitt hår, badass mask, och personligheten är helt #fangirl mode on #
Och så finns det så många andra fabulousa karaktärer med ;u;
Nej men hör på nu, Tokyo ghoul säsong 2 ser ut att bli riktigt badass så håll i er, för nu så har den börjat~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 januari 2015 20:29

Om 4 dagar börjar skolan
Nerräkningen har börjat till helvet*t.
Och jag har 3 labbrapporter att skriva innan dess.
Det är hemskt.
OCH JAG HAR INTE ALLS TITTAT MYCKET PÅ ANIME D':
Så då vet jag vad ska göra under resten av tiden, och måla så länge jag har tid~
Och ni vet vad jag målar OwO
Sen så har jag Inte läst manga på evigheter för jag läser harry potter och måste bli klar med den någon gång xD
Alvarligt, Nellie och min bror börjar sakta spolia sönder harry potter för mig så jag måste läsa.
Är snart klar med bok 4 (752 sidor har den) och jag ska läsa 5:an sen med 1000 sidor...dom har bara mer och mer sidor >^<
Fast den äger~
Sen så får jag titta på Gintama efter mitt långa uppehåll ;u;
WeiiYey :3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 31 december 2014 21:27

Då har sista dagen för året kommit :3
And i just, really? x'D
2014 har gått helt otroligt snabbt som alla andra år, jag kan inte fatta hur mycket som har hänt!
Bloggen börjades, första konventen, BOBO, klassresa, harry potter, alla animer , myanimelist, dA, mössorna, manga...
Och så många nya vänner har jag aldrig träffat ;W;
Min mail vän Linnea som gör mig lika glad alltid, mah new konvent kompisar som jag har träffat kommer jag aldrig att glömma, i skolan så har jag träffat så många med ;u;
Happiness overloud ;;u;;
Men det största som har hänt är väl ändå bloggen x'D
Det är med hjälp av bloggen som har haft möjligheten att träffa nya människor och nya händelser~
This blog have all My feels~
Men nu ska jag inte tråka ut er >^<
TILL MINA NYÅRSLÖFTEN :D
Livet:
- Måla mer serier!
- Röra på mig mera x'D
- Få bra betyg :3
- måla mer på datorn
Och så kom man inte på mera~
Otaku livet:
- Bättre cosplay
- Kolla på ÖVER 50 nya animes (<---yolo)
- Läsa 100 mangas, på min mal mangalist så har jag läst klart 32 än så länge så får väl fortsätta på det~ (- Vara med i mer konvent
Bloggen:
- Blogga så ofta jag kan
- byta header oftare
- svara snabbare på kommentarer/frågor
- vlogga (?)
- va mig själv och ha roligare inlägg x'D
SO YES EVERYONE HA NU EN UNDERBAR NYTT ÅR OCH JAG ÖNSKAR ER EN MASSA GLÄDJE OCH SKRATT~
THANK YOU FOR MAKING THIS YEAR AMAZING!

Det där om *beep*:
UGGGGH
JAG LIDER, JAG ÄR BARA SÅ PISS OFF RIGHT NOW D:<
Jag har 1 bra nyhet, och en helt....Hemskt nyhet.
Vi börjar med den hemska då.
Okej, det är såhär att...Det var en video jag höll med okej?
"*beep*" var en video som jag hållde på med i iMovie som handlade om 2014, varje månad för sig med bilder från bloggen och filmer som jag filmade in med massor av låtar, och det var det jag höll på med dom senaste veckorna och jag la hela mitt hjärta på det~
Och idag så var det slutändan, bara snabb kolla allt hur det var men då slängdes jag ut ur appen, men ok det brukar hända det men det sparas~
...
Alright, föreställ er nu alla underbara människor, att du har planerat allt detta halva året, och är faktisk klar kan man säga, men plötsligt när du går in på iMovie, så har Allt förändrats.
Några av bilderna försvann, allt förlängdes och blev 19 min längre video och låtarna har hamnat huller om buller och du måste göra om allting och det går extremt långsamt, man kan säga att videon är helt förstörd.
Det var såklart det som hände mig.
Och där tog min tålamod slut
HUR *beep* TÄNKER DOM DÄR APPEL OR WHATEVER, OCH DOM VILL OXÅ HA BETALT FÖR SKITEN? DET VAR BARA TVUNGEN ATT HÄNDA SISTA STUNDEN OXÅ, TACK. TACK SÅ OTROLIGT MYCKET.
Och jag är tvungen att göra om allt, och imorgon så ska den vara klar för imorgon är det en special dag...
Men nope.
Fast, jag har lugnat ner mig lite nu för jag kom på en annan idé som jag måste börja med nu om jag ska hinna x'D
Och btw, det där att jag kom på en ny idé var dom bra nyheterna~
Någon gång i framtiden, så kanske jag fixar till allt och ni kan få se den, någon gång långt in i framtiden ._.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 december 2014 18:13

En dag under jullovet:
Vaknar klockan halv 11
Jobbar med *beep*
Internet
Harry potter
igen *beep*
Harry potter eller manga
That's My day.
xD
FAST IDAG HAR JAG TITTAT KLART PÅ SORA NO METHOD ;u;
Det var en jätte fin anime och slutet var bara feels overloud ;-;
Men, början i allt gick otroligt långsamt och det var lång tråkigt~ Men senaste avsnitten var bra och fina :3
Ja just det, igår var jag med Wilma ute i snön och det är så fint nu ute, jätte fin vinter och mysig men iskall~
JAG FRYSER OCH MÅSTE HA PÅ MIG MASSOR MED KLÄDER INNE D':
Men jag klarar mig och planerar att inte bli sjuk ^^
...
NEJMEN GUD VAD SKA JAG SKRIVA OM ;^;
Jo! Min träning började igår...Och den andre januari ska vi ha cup...Wow, så taggad ._.
Sen så målade jag en teckning till senpai som jag kan visa er~

De är Bolt och Himawari x'D
Har inte kollat på Naruto men dom är ju för kawaii~~~~
Kanske borde jag måla något? :3
Well, jag har nu massor av idéer så jag kan väl skissa upp något och vi får se hur det blir C:
See yah soon~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 december 2014 17:49

Nellie frågade för ett bra tag sedan om jag kunde göra något som kallades "get to know me better tag" och du när jag googlade det så vissade det sig att man bara svarar på frågor :3

Inte så svårt, så jag hittade några frågor på en sida som jag kan använda mig av xD
? Namn:
Sandra~
?Födelsedag:
2 Februari, MITT I KYLAN D':
?Stjärntecken:
Jaa du~....*Googlar*
Vattumannen...WAIT NO JAG VILL JU VARA DEN SUPER KAWAII STENBOCKEN, WHY? ;^;
? Husdjur:
En too-kawaii-for-me hund Niko >///<

Random frågor
1. Nämn 3 bra egenskaper hos dig själv:
Positiv, Otaku och fabulouse >w<

2. Nämn 3 dåliga egenskaper hos dig själv:
Mina kunskaper i att sjunga är livsfarliga, sover bort dagarna och är oftast blyg till nya människor ^^'
3.Piercingar:
Om hål i öronen gins som piercingar så yes 8D
4. Tatueringar:

5. Senaste gången du grät:
Det var nog förgår...var det fredag då? x'D
Lyssnade på pierrot och om det finns något som kan göra mig gråta lika mycket varje gång är det den låten ;___;

6. När skrattade du senast:
What do you think man, i'am laughing now 8D
7. Vad är du rädd för:
Bi och getingar >^<
8. Har du varit utomlands, vart isåfall:
Well, jag har varit i Polen :3
9. Vad stod det i det senaste meddelandet du fick:
Det finns ju slagmän, en sökare men vad mer haha xD
(Min och Nellie fangirl prat om harry potter x'D)
10. Vad stod det i det senaste meddelandet du skickade:
Bäste-kommentaren-EVER xD
11. Vad åt du senast:
Mat Lol~
12. Vad drack du senast:
Julmust såklart x3
13. Singel:
In real life yes, not in otaku world ;u;
14. Din drömpartenr (utseende):
Det ända jag säger:

15.Har du hånglat någon gång:

 

16. Något du alltid har i väskan:
Jag har bara en skolväska där jag har hemska saker i x'D (läxor läxor läxor~)
17. Går du i någon sport:
Fotboll och luftgevärs skytte~
18. Tre saker du hatar:
Haters, tråkigheten, och reklamer ._.
19. Tre saker du är beroende av:
Internet, anime/manga och julmust ;u;
Favorit...:
- Färg:
Turkos, eller den färgen som Miku hatsune har på håret *w*
- Genre på film:
Vi säger att det står anime istället för film :3
Komedi, School life/slice of life, romance, adventure, supernatural, drama, foxspirit...
Alltså jag gillar många C:
- Band/sångare:
OMG
Neko96, Nano, Clear, Circle of friends...eller ska man bara skriva en? o.o
- Djur:
Pandor och delfiner är ju fina djur de :3

Antingen eller frågor~
~Chips/godis:
Det bror på vilken smak OwO
~Sminkad/osminkad:
Osminkad x'D
~Hamburgare/varmkorv:
Hamburgare~
~Hund/katt:
Hund >w<
~Sommar/vinter:
Nejmen gud, ställ inte så svåra frågor människa o.o'
~Vår/höst:
Hösten är ju mysig :3
~Bil/buss:
Bil för då kan man lyssna på radio på högsta volym utan att få utskällning x3
That's everything~

[Bild]



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards