❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 juni 2014 19:18

  

Friday special!: Summer movie!

Tänkte att jag skulle skriva om 3 väldigt bra animerade filmer som passar att se på i sommaren! ^^

Kommer inte skriva handlingen men, jag fixar en link till sidan myanimelist där som ni kan läsa om filmen!

Hoppas att ni inte har tittat på alla dessa filmer som jag ska skriva om xD

                                                            Wolf children: 

  

Tid: 1 timme & 57 min. 

Genres: Fantasy, slice of life, drama.

http://myanimelist.net/anime/12355/Ookami_Kodomo_no_Ame_to_Yuki

Tycker att denna animen verkligen passar att titta på i sommar!

Den utspelar sig för det mesta i sommar och är väldigt fin! Tyvärr, är den för fin och dina tårar kommer komma fram....

Det är en väldigt populär film och verkligen hur vacker som helts!

Och ja, den passar till sommaren och jag ensam skulle tipsa er att titta på den under sommaren!

                                                           Hotarubi no mori e 

  

Tid: 44 min.

Genres: Drama, Romance, shoujo, supernatural. 

http://myanimelist.net/anime/10408/Hotarubi_no_Mori_e 

Så snabbt jag tänker på den, så vill jag bara gråta.

Jag älskar den. 

En av mina favorit animerade filmer som jag aldrig kommer glömma!

Denna filmen, kommer ge er så många känslor... 

Det finns ingen bättre årstid än sommaren att titta på denna, Hotarubi no mori e är gjord bara för sommaren. 

Hotarubi no mori e, jag lovar er, ni kommer gråta.

Jag grät som en bäbis och herregud, den är så vacker och sorlig!

Alltså, detta måste vara bland dom bästa sommar filmerna! Detta är filmen som jag mest rekomenderar att se under sommaren! 

                                                           My neightbor Totoro

  

Tid: 1 timme & 27 min.

Genres: Adventure, comedy, supernatural

http://myanimelist.net/anime/523/Tonari_no_Totoro

Hela filmen utspelar sig i sommar och är verkligen trevlig att titta på!

Den är lugn och passar till att titta på i sommar.

Verkligen rolig att titta på och mysig på ett sätt ochså ^^ 

Vet inte så mycket vad jag ska skriva om den men, det är verkligen en sådan animerad film som hela familjen kan faktis titta på :D


Hoppas att ni kommer titta på några av dessa och gilla dom så som jag gjorde när jag ensam tittade på dom! Tre verkligen bra animerade filmer som passar utmärkt till sommaren!

 

End.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 juni 2014 20:11

Har bestämt mig att läsa klart hela death note innan måndagen xD 

Är på v:08 chapter 63~ 

Så, jag har inte gjort något specielt förrutom att läsa manga xD 

Men, det är dags att skriva om en av de största mästerverken av alla animer! 

Shingeki no kyojin/ Attack on titan. 

Alltså, jag brukar nästan alltid säga till alla animer att dom är ett mästerverk men, om jag säger så här,

• Denna animen hamnade bland dom bästa animerna 2013 

• Bästa soundtrack 2013. 

Så, det borde vara kristaltklart att jag älskad den xD 

Har skrivit om denna animen rätt mycket i mina andra inlägg men, nu så ska jag ta allt från början!~ 

Redan innan jag tittade på den visste jag redan att jag skulle älska den, och bara efter några minuter av episode 1 så var jag helt förälskad i den~ <3

Story: 

Hur kommer man på en sådan bra handling? xD

Från början till slutet, det blev aldrig tråkigt eller långsama scener.

Det hände faktis nästan hela tiden något! Men, det värsta var nog alla dessa " storyn än så länge"

Alltid när ett episode började så var det vad som hade hänt i det förra och dom berättar om och om igen vad allt handlar om, visst är det bra att dom faktis gör det så man hänger med fast, om man tittar på avsnitten en efter en så vet man ju vad som har hänt och det blir rätt irriterande :/

Det var en av minusen faktis :/ 

Annars, så var ju storyn helt obeskrivlig bra~ 

Opening/ ending song:

Den första openingen gjorde ju det bara ännu bättre och jag älskade animen ännu mera <3

Don't your dare to dislike this opening.

Likså, opening 2 och ending låtarna var helt fantastiska ;3 Fast, denna var bäst~

Soundtrack: 

Det räker att säga att det var inget konstigt att det blev 2013 bästa soundtrack animen.

Animation:

11 av 10.

I just love the animation.

Character:

Jag kan skriva ett helt inlägg om hur underbara all karaktärer var xD

Alla hade något specielt i sig, det var verkligen spännande att följa alla karaktärer

Vilken var min favo karaktär?

Well, ni som har tittat på Attack on titan vet redan vem det är men, jag säger det iallafall~

  

Levi, who can possible dislike you?~ <3

Behöver inte förklara varför han är en av mina favorit karaktärer, det är ju något självklart.

Ending:

Ok

Det ska ju komma ut Attack on titan/ Shingeki no kyojin season 2 så ja~

Yes, I'm serious.

Googlade och läste everywere, 2015 eller närmare borde season 2 komma ut!

Men, slutet var ju så att det måste komma ut en till season, dom lämnade så många obesvarade frågor kvar så det är ju något självklar att senare eller tidigare ska en till säsong komma ut!

Mangan, är ju fortfarande gående så det är bara att börja läsa den <3

Stars:

          Av:            

  

Next anime: Ginatama!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 juni 2014 18:21

Man kan beskriva dagen med tre ord:

• Glädje

• Tårar 

• Längtan. 

Eller kort och gott sagt:

SOMMARLOV! 

JAG KAN JU BARA INTE FATTA DET, DET ÄR SOMMARLOV NU! 

Det känns verkligen inte som det! xD  

Okej, dagen började att jag gjorde iordning mig och åkte till kyrkan. Vädret: Det blåste iskallt~ 

Aldrig på en skolavslutning så har det varit varmt, det regnar eller blåser alltid! Dx 

Sen så skulle ju alla sjunga...Och vi skulle göra det sist.

Vår klass sjöng låten " Visa vid vindens ängar" 

Sök på youtube om ni inte har hört den, eftersom den är jätte fin~

Min klass byte gjorde om lite låten, byte meningar som handlade om våra lärare och så~

Men, när vi sjöng så klarade vi inte det. 

Vi klarade inte att hålla imot tårana. 

Våra två lärare, Marie och Niklas satt framför oss och dom började gråta ;-;

Och så började några i klassen gråta ;^; 

Och så kunde jag inte hålla imot, och jag började gråta ;_;

Så, låten rassade nästan ihop, bara några sjöng med och klarade att inte gråta och fortsatte att sjunga klart, även om vi var helt borta i låten ;-;

Sen så var vår rektor så nära att börja gråta, och alla andra som lyssnade och tittade på ochså ;_; 

Så ja, det slutade med att halva klassen började gråta. 

Om ni undrar varför vi grät, så var det att vi inte skulle ha våra lärare längre och att vi skulle splitra våran underbara klass.

Senare, när allt var klart så gjorde alla föreldrar kort, och jag kramade om alla mina klasskamrater som inte skulle gå i samma klass som jag, även så fick jag en rosa ros av Amanda ;-;

  

Wahh, jag grät så mycket så det blev pinsamt~

Men nu, så är det sommarlov! 

Vad ska jag skriva nu på bloggen istället för mina skoldagar? xD

Antar, att det blir fler anime/manga inlägg! Cosplay, youtube och lite allt möjligt! 

Även så borde jag fixa en " 30 days with anime/manga"~

I sommar så börjar jag titta på en ny anime o ny manga!

Jag läser alltid på sommarlovet den längsta mangan jag har och animen! 

Förra åter så tittade jag på hela animen InuYasha.

Och jag tror att jag läste mangan kaichou wa maid-sama!

Och i år~~~

Anime: Gintama.

Manga: Skip beat.

Även så har skip beat en anime som jag ska titta på!

Så, dessa två blir mina sommar anime och manga!

Och nu så säger jag det....

HA EN UNDERBAR SOMMARLOV ALLA SOM HAR DET NU ELLER SKA FÅ DET! :D

 

Tyvärr, så tror jag att jag inte kan fixa en friday special inlägg idag, sorry~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 11 juni 2014 21:29

Idag så cyklade vår klass till odensberg!

Och ja, eftersom jag antar att ni inte har en aning vart det är eller orkar inte använda google maps så säger jag kort bara så här:
Det är långt

Det tar ca 1 timme. 

Eller mera. 

Det var väldigt långt räker att man säger.

Och vi cyklade hellllla vägen~ 

Vädret var helt ok, det skulle regna och åska men, det gjorde det inte, det var rätt varm och på hemvägen började det komma några droppar~ 
Alltså, killarna -.-' Vi körde i ett led eftersom vi var på stortrafik men, killarna körde förbi en hela tiden! ._.
En tjej i min klass rammlade på en grusväg bara för att em kille körde före henne >.<
Så ja, vi cyklade och cyklade och till sist så kom vi ju fram! 
Vi fick glass och körde brändboll! Det var dom nya klasserna, A & B.
Och jag går i B xD
Det blev en väldigt jämn match, så jämn att det blev lika -.-'
91-91 poäng x,D 
Sen så åt vi där ochså, dom hade en sådan liten matsal Dx 
Typ, en fjärdedel av vår D: 
Look, jag kan matte ^^ 
Anyway, såklart var det soppa~ Sen så cyklade vi hela vägen hem igen -.-' 
Men, tro mig eller inte, jag rammlade inte! :D Eller nja, jag bromsade och Amanda körde på min cykel fast, jag rammlade fortfarande inte! :,D
När vi kom tillbaka till vår skola, så fick vi bada.
Hallelujah~ <3
Sen efter badet så fick vi igen glass av våra lärare ;^; Dom är så underbara~

  

Senare under dagen så åkte jag pch fixade mitt anskite -.-'

Inte att jag precis ville det -.-

Sen så åkte vi och köpte kläder som jag heller inte precis ville det -.-

Min mamma har en ny " bästis" som jobbar med att fixa ansiktet och allt~ You know skönhet eller vad det nu kallas~ Inte precis att det var skönt, mer smärtsamt Dx

Alltså, till skolavslutningen gjorde vi det~ 

Hon plockade mina ögonbryn, fixade ansiktet och lite anat, la en mask på mig som vägde rätt mycket D:

Hoppas att detta hjälper nu -.-

Om jag ska vara ärlig, jag är inte ett alls intresserat av allt skönhet och allt -.-'

Det kanske ni har märkt xD

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 juni 2014 19:41

Imorgon börjar den sista veckan i skolan 0.0

Sen så är det sommarlov o.O
Jag som fortfarande behöver en tröja till skolavslutningen Dx 
Well, det är bara att fixa det~
Idag så har jag alltså sett klart på Shingeki no kyojin/ Attack on titan ;-;
Som tur så finns det fortfarande några special avsnitt kvar~ <3
Sen, så har jag gjort något som jag inte vet om jag ska göra om eller inte. Jag har spelat spelet...
Dark souls.
You don't know the game? Ha! 
Then, if you don't know the game you haven't played it.
And that's good for you.
Sorry.
Dark souls är ett spel som är känd för det svåraste spelet och är såklart gjort i Japan. 
Det är så känt eftersom man dör hela tiden.
Let me show you

Jag förstår dig, pewdiepie c:

Exakt likadant var det för mig c:

Dör hela tiden c:

How lovely c:

Ja, dark souls är alltså ett spel som man dör hela tiden på, så som mario c:

That's all for today~

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 30 maj 2014 16:00

  

Frieday special!: Friends.

Fake friends- Never ask for food..

Real Friends- Are the reason you have NO food.

Fake friends- Have seen you cry.

Real friends- Cry with you.

Fake friends- Borrow your stuff for a few then give it back.

Real friends- Borrow your stuff so long they forget it's yours.

Fake friends- Know about you.....

Real friends- Could write a book about you.

Fake friends- Are around for a while.

Real Friends- Are for life.

Fake friends- Say " I love you" in a joking manner.

Real friends- Say " I love you" and they mean it.

Fake friends- Gets angry if you are with someone else.

Real friends- Accept that and let you be with those you want to be with.

Fake friends- You must say " Hello" and " Goodbye" or there will be angry.

Real friends- Jump at you saying Hello and always the first who say goodbye.

Fake friends- Will read this.

Real Friends- Will understand this.

# Tidsinställd inlägg.

 

End.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 27 maj 2014 15:59

Dagen, den var väl så som den var. Hände det något specielt?

Nja, blir bara så himla förbanad.

Alltså, vad tänker mäniskor? Eller rättare sagt, tjejer.

Blir bara sur på så många tjejer...Ja även på mig själv.

Det finns en massa anledningar varför men, det som jag just nu stör mig på är att man pratar skit om andra, eller om sina kompisar.

Har ni varit med om detta, först så pratar man skit om en persone och sedan efter ett tag så är man med den personen som man har pratat skit om?

Well, Det har jag en massa gånger och jag blir så arg!

Jag menar, hur kan man ändra sig så snabbt? Är man imot en person så är man det! 

Sen så kanske det går över men, även om man är kompis med den personen så snackar man ändå skit om den ._.

Jag tror att folk gör det bara för att när man inte har någon att vara med så är man med vem som helts, bara om man inte är ensam. Men, då utnyttjar man ju folk!  

Jag är nästan helt säker att alla har pratar illa om en person. Det har säker hänt att jag har gjort det. 

Och så är det bara, man kan inte ändra det!  

Fast, att sen hänga med den personen och med den personen pratar man skit om en annan? Och så fortsätter det så?

JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD PÅ DET!

   

Det är därför jag vill ha mer vänner som inte går på min skola :/ För, då kan man höra deras åsikter utan att dom sviker en och går till en annan, eller hur man nu ska säga~ Tycker ju jag då xD

Det är ochså en anledning varför jag vill åka til afish, för att träffa nya vänner och ha kul! :D

Även min blogg såklart, ni kan alltid skriva en kommentar och skriva vad ni tycker eller om ni vill höra mina åsikter ^^

Detta var bara en anledning varför jag inte gillar tjejer så värst mycket, och mina känslor för mig själv och mitt skolliv. Ibland så skriver jag lite " seriösta inlägg" xD 

Men, gilla inlägget om ni vill att jag ska prata mera om det! ^^

Ska få in mera anime/Manga till inläggen ochså, det måste man ju :D

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 maj 2014 18:40

Så varmt!  

Är det bara jag som tycker att när det är varmt så går dagen två gånger långsamare? :o

Och oftas så blir dom tråkigare -.-' 

Ville måla något men, min skiss penna glömmde jag i skolan ;^; 

Vill göra en mini serie men, har bara jätte stora idéer som skulle ta mig åratal att måla allt Dx

Så, gjorde något jag aldrig brukar göra.

Titta på film.

Alltså, inte någon anime bara en riktig film o.o  

Min pappa tipsade om en film som hetter " 47 Ronin"

Why? 

Eftersom den handlade om Japan! 

Den utspelade sig i japan och det var japanskt historia! 

Det handlade om samurajer och hur dom skyddade landet och sedan tog självmord. Dom som gjorde fel eller failade som samurajer tog sjävmord för att straffa dom själva och allt sådant~

Seriöst, så himmla mycket drama! 

Detta är spoliers från filmen!

Slutet...Jaha...Okej, alla klär sig vitt och tar självmord. Huvudkaraktärer dör och ja, säger till sin älskade att han kommer leta efter henne vart han än hammnar och så ~


Men, sista meningarna...Detta är en verklig historia.

Helt omg.

En massa mäniskor från hela världen kommer till deras gravar, och filmen utspelade sig så som historian var skriven...

Tycker att filmen var verkligen bra och så sjukt snyggt målat bakrund! 

  

Sen så solade jag...

Eftersom jag blev tvingad gå ut och göra det.

Tog med mig hörlurar ut så jag kunde lyssna på musik ochså eftersom det är så sjukt trisst att bara sitta där och känna alla jä**a fluggorna sitta på en -.- Men såklart hade jag inte något Wi-Fi även om jag var bara några meter ifrån huset -.-' Så, ingen youtube och musik D:

Nu, så tittar jag på pewdiepie när han spelar rpg game " crupse party" OwO

Sen så blir det anime~ 

  



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards