❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 17 maj 2014 09:00

Just nu så är jag på boda borg.

En klassresa alltså xD
Så, detta är ett tidinställt inlägg! 
Jag har för ett tag sedan avslutad animen " Brave 10" och ja, måste ju bara skriva om den!
Genres: Action, Adventure, Historical, samurai, super power, seinen.
Avsnitt: 12 episode.
Handling:
Huvudpersonen är en ninja vid namn Saizou, som möter en Izumo prästinna och skyddar henne på hennes kort resa till Sanada Yukimura. Sanada Yukimura är en mäktig krigsherre i Sengoku eran. 
Sanada vill samla 10 krigare, en fest oöverträffad i skicklighet och kraft, för att ställa in sin hemlig plan i verket.
Mer och bättre info om brave 10:
myanimelist.net/anime/Brave_10
There you go :D
Brave 10 är bland dom coolaste animerna! 
Den är fint tecknad, spännande story, nya favorit karaktärer!
Även opening/ Ending låtarna var helt okej :3

Alltså, ending låten o.o 

Jag vet inte vad det är men, jag älskar den o.o 

Den är bara så speciel på något sätt xD

Karaktärena är så awesome! Gillade Izumo och Saizou på första ögonblicket

Men, alla är så coola~

Gillar verkligen denna animen eftersom den inte är som alla andra! Endingen var ju inte så bra tyvärr...

JAG VILL HA MER AVSNITT AV DEN Dx

Varför är den så kort?  ;^; 

Anyway, en riktig badass anime kan man säga!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 maj 2014 15:44

Det lönnade sig verkligen att plugga :D

Torsdagar brukar gå väldigt långsamt men, denna gången gick det snabbare! 

Och solen skinner idag efter en hel vecka med regn!

Vi hade musik idag och i vanliga fall eller alltid så är det rent sagt kaos~ Men, idag så trännande vår klass på skol avslutnings låten! 

" Visa vid vindens ängar"

Vår klass sist låt tillsamans. Så, kommer gråta varje gång jag hör den ;^;

Sen hade vi bild, vi fick gå ut och måla. Måla av något.

Shit.

Jag är kass på att måla " naturliga" teckningar...

Ugh.

Well,

...

WAIT! JAG HAR JU VÄLL INTE SKIRVIT OM ATT JAG AVLUTADE BRAVE 10 ANIMEN FÖRR TYP TRE DAGAR SEDAN?!?! 

Det måste jag ju göra o.o Och så ska jag börja på en ny anime owo. 

Men nu, gå ut och läsa manga~ Sen så har man träning~ Och så borde jag se den nya animen idag~

Men, på lördag så borde jag göra en recessinon om brave 10, är på klassresa så skulle ändå inte ha något att skriva så får fixa ett tidinställt inlägg då~ 

 

Sista dagen att maila in något till mig!

Mer info: skicka-in-till-bloggen

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 maj 2014 16:41

Mår bättre nu :D

Alltså, igår hemma så hände det saker... 

Eftersom mina föreldrar inte gillar fotboll och jag går i fotboll och så hände det lite annat hemma så blev jag extremt ledsen...Grät som en bebis i duschen x,D 

Men, till sist så fick jag faktis ut mig allt som jag ville säga till mina föreldrar och jag fick veta varför de inte gillar fotboll och lite annat... 

Alltså, deras historia om fotbollen var seriöst brutal...;^;

Ska inte säga så mycket om det.

Men, jag fick äntligen ut det som jag hade väntat i hela mit liv typ!

Det finns ett familje problem i mitt liv och igår så orkade jag inte det längre så jag sa bara alla mina känslor ut och ignorerade vad som skulle hända efter det. Om jag skulle få utskällning eller bli slagen or whatever, bara om jag fick ut mina känslor och säga vad jag tyckte om allt.

Det undelättade jätte mycket! Jag fick reda på svaren som jag hade alltid försökt ta reda på och förstog verkligen hur min mamma, pappa och alla hade det förrut! 

Så, nu så har jag bestämmd mig att börja om mitt familjeliv och verkligen förstå andra och inte ge upp så lätt!

So, f*** all the crazy sh** and show that selfise life that nothing can bring you down! 

* possetiv energi= 100%!* 

   

Som sagt, hela mitt liv kommer ändå förendras om 20 dagar när det är sommarlov men, det är skol livet som vi pratar om...

SKA GÖRA MITT BÄSTA DE SISTA VECKORNA OCH VISSA VEM JAG ÄR, KAN BARA INTE FALLA IHOP EFTER DE FÖRSTA HINDREN NÄR DET ÄR SÅ LITE KVAR! 

Tycker det är verkligen viktigt att säga sina känslor, även om du sårar dig själv och den andra personen förhoppningsvis men, ska man verkligen hela sitt liv hålla i någoing som kan förbättra ditt liv och dens personens? Man hjälper den andra personen att förstå sina mistag och kan hjälpa att förbättra ens liv, även sitt! Visst, man kan gråta och ångra allting. Kanske så är det inte är det bästa alltenativet men, we are talking about you previous feeling!

Vad du än gör, du kommer aldig vara ensam av att känna dig ledsen. Du kommer inte vara ensam av att

känna att du har gjort ett fel val. 

Det finns miljontals mäniskor på jorden som har eller känner dig så som du men, du ensam kan bara bestämma vad du kan göra åt det.

I just say, don't give up! Det finns alltid någon bredvid dig och om det nu inte finns det, så finns jag och en

massa andra mäniskor som vill hjälpa dig!

Ojojoj...Vilket inlägg jag skrev x,D

Äntligen fick jag ett inlägg som faktis blev lite seriös och viktigt och inte helt random xD 

Ville bara säga det och skriva ner lite av alla mina känslor :D 

  

It's okay to cry,

sometimes,

wheen we feel like,

the whole world,

is crashing down,

so it okay to cry becuse you're not alone...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 maj 2014 16:39

Ni läste rubriken, om ni inte gjorde det så kan jag säga att jag avslutade animen " DN Angel" för inte så länge sedan~

Alltså, jätte många har sätt den så ni vet ju hur det slutade xD

DN Angel slutet var bra :3 Som tur 0.0

Först hade jag det lite trögt att titta på den, de första episoden var inte precis så att jag drogs in i animen direkt men, efter några avsnitt så blev det spännande~

De sista episoden owo Dom var så bra OWO

Så, senare tänkte jag läsa mangan till animen och få se vad som händer, tror faktis inte att det kommer bli en större skillnad fast, i want to know owo

Karaktärena var väldigt intressana och roliga att följa   

Men, Risa...  

Detta är spoliers från DN Angel Animen!  

Risa är verkligen en jätte fin tjej men, jag blev helt ärlig sur på henne med allt Dark och sådant :/

I mean, of curse she can like him but, she's in the way...

Många gånger när Dark ska göra ett uppdrag så kommer hon in och vill "hjälpa honom" med istället gör hon bara mer problem. She's like " I wanted just see you ^^" och jag bli helt " Du kan verkligen inte väntae en sekund tills han blir klar med uppdraget? -.-'

Hon ville se honom och det kan jag ju förstå men, hon blir alrdig nöjd o.o 

Hon ville bara ha mera och mera och blev aldrig nöjd med det som hon redan hade och det gjorde mig sur ._.

Fast, tillslut så vissade sig att hon verkligen förendrades och förståg vad som hon hållde på med och det gjorde att jag började gilla henne :3 

Annars så har jag väl inte så mycket att säga~ Och bra anime som man borde ta sin tid och kolla på, 26 episodes  

 

Ännu en gång ställer jag mig samam fråga, vilken anime ska jag titta på? -.-' 

Jag har så många ;^; Men, jag tittar på dom nya episode av alla nya animer men, efter det så? 

Hmm, få se på min lista... Animen " Chihayafuru" stå efter DN Angel..* jag följer aldrig hur det står så det spelar ingen roll xD* 

Brave 10 är ju ett alltenativ, likså alla de andra 75 animerna och mera...*suck* 

Vi får se vad jag väljer, det blir säker bra :3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 maj 2014 18:35


  

Friday special!: En dikt.

Alright, ännu en gång så kommer en dikt upp på bloggen av min bror!

Vill ni läsa den förra som han gjorde?

en-dikt 1#

Han tackar alla som kommenterade, gillade inlägget och läste ;)

Som friday special så ville jag lägga ut en till men, den är mycket längre~

Det är min bror som jar gjort den, inte jag!

Hope you enjoy~


Det minsta ordet att beskriva dig är kaotisk

jag har börjat tro att sådana tjejer ej finns

du är ärligt talat exotisk

och därför är jag du den jag bäst minns.

 

Det började i stan

där jag var bland kläder och barn.

Vid kassan märkte jag dig

du genast fram med:

- Hej! Vill du bada med mig? 


Badhuset vatten må vara kallt och djupt

men förvåningen var värre.

Det var ju konstigt och sjukt

att besökerna blev allt färre.


Vattnet lyser nu blått

likt dina ögon som blänker som pärlor

vilken otrolig kväll jag har fått

under alla dessa stjärnor. 

Men kvällen slutar ej där, nej.

Du lyckas övertyga mig att sova över 

du bjuder mig direkt hemma hos sig.

Min själ, likt min kropp på vattnet flöder.


Tur, otur eller ödet, kalla det vad du vill

skräckfilm, föräldrafritt och du

lite konstigt med ingen hemma , men en deal

känslan att det här är förberett finns, gud. 


Efter många om, men och eller kom vi fram till att

vi ska ta en komendi om en en orange katt.

Jag minns väl när vi fick fnatt

vi fick båda ett gott skratt.

 

Ditt rum var stort och rosa så jag fick enkelt plats

Jag la mig trött,men öppnade ögonen när du fnittrar.

Plötsligt slutar du och ser ut att ta sats

du kysser mig utan att skämmas,för dina ögon glittrar. 


Jag har aldrig trott att dina korkskruvade lockar

kan framhäva dina ögon och musik av en klarrinet

Vi står på dansgolvet tillsammans, du niger och jag bockar

och du ser så söt ut, i din röda rosett.

 

Jag vaknar full av svett, det är sant.

Jag kommer på vad som har hänt och trevade mot sängens kant.

Jag blev orolig genast, drömde jag alltihop? 

Eller så kanske hon drog.

Jag sätter mig upp och där står du med frukost och rosett.

Du log.

 

" Det där med att skriva dikt, får inte bli min plikt"

 

Hoppadas att du gillade den! Gilla inägget om du gjorde det och vi ses i nästa inlägget!

Som sagt det är min bror som har gjort den, inte jag!

End.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 27 april 2014 17:26

Varm...Så varmt...För varmt...Ugh...
I två dagar så har det varit 30 grader hos oss..Sommarväder kan man verkligen säga!
Förra året vid denna tiden så var det snö på marken xD
Idag så grillade vi! Och pratade om vår semester owo
Och så har jag målat x,D Så snabbt när jag var inne blev jag utskälld eftersom man ska vara ute när det är så fint väder så, jag fick ju göra något ute istället för att vara i mitt rum och vara vid internet och allt sådant~
Sen så har jag väll inte gjort så mycket, spelat minecraft och så ska man ju se anime antar jag :3
Och så har jag lyssnat på musik, vocaloid~
Jag har lyssnat hur mycket som helts på Len's och Rin's " daughter of evil"
Antar att ni har hört talas om titlen men, tror inte att ni har lyssnat på den awesome engelska versionen på dom! Owo

Lyssnade på den så mycket eftersom jag har läst " aku no meshitsukai" mangan som är alltså mangan till denna låten~ 

Rin och Len, gillar verkligen deras musik men jag fattar bara inte varför dom är så sorliga! ;^; 

Crying all the time!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 april 2014 20:57

Friday special!: Try not laugh or smile challenge.

Eller på svenska, försök inte att skratta eller lee utmaningen xD

Gillade idéen men, jag vet inte hur länge jag fick leta efter ett klipp ._. It take forever!

Tänkte göra ett till mail konto som jag kan lägga ut på bloggen där ni kan skicka in era bilder som jag sen kude lägga ut! Måste bara fixa en till mail och allting så, ska gör mitt bästa!

Till saken nu, jag bestämmde mig att lägga ut den personen som är mest känd på youtube, alltså pewdiepie! Detta är när han spela unfair mario, ett range game som verkligen jag inte kan motstå att skatta x,D

Allt går alltså ut på att ni ska titta på klippet utan att skratta eller lee! 

Denna är kanske rätt lätt men, det kommer bara bli svårare och svårare!

Så, gilla inlägget om du vill ha flera och lycka till!

Pewdiepie: Unfair Mario.

Hur gick det? Klarade ni det? Var det svårt? Kommentera hur det gick och hoppas att ni gillade den! Vi ses i nästa inlägg!

 

End

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 april 2014 20:04

Detta var en lång dag~

Kanske att jag vaknade tidigt? xD

Vi skulle äta "påsk frukost" och eftersom alla vaknar så himla tidigt så blev jag tvungen att göra det likså..

Klockan var 9 på morgonen....Ja, jag är en latmask xD

Försökte sedean sova på soffan men, då kom hunden till mig och la sin blöta boll på mitt ansikte...så det blev inget direkt någon sovmorgon för mig -.-' 

Men! Min strorebror har skrivit en dikt~

Och ja, han ville gärna att jag skulle lägga ut den på min blogg av någon anledning och ingen vet vilken andledning....

Så ja, tyckte ensam att den hade några fina verser så, here it comes!


När jag ser ditt ansikte i min skola och hör din ljuva röst sjunga

så ångrar jag att jag är med dom coola

när jag ser dig bland dom unga.


Ditt chokladbruna korta hår,

mig nästan att svimma får.

Din röst må vara spanjorisk,

men den kan ack bli rätt upprorisk.

 

Dina smaragd gröna ögon tittar vackert på mig,

men omvandlad annars till en kobras,

-Varför detta?, frågar nervöst jag dig,

medan jag kollar ner på min blodådra.


Ditt leende får mig genast att tina

men får mig att stående flina.

Då gör du att avståndet mellan oss minskar,

när du kommer så otroligt nära

så är du dom elektriska oraden du viskar

som lyder: Ska vi vara kära?

 

Lukten från dina läppar är som håret, choklad

och din kyss luktar ros

som får mig efter chocken glad.

Du har just fyllt mig med din kärleksdos.


 

"Vackra ord är inte alltid sanna men

sanna ord är inte alltid vackra"


Som sagt, det är min stroebror som har skrivit den och inte jag!

Gilla inlägget om du vill ha flera dikter på bloggen och kommentera gärna vad ni tyckte om den! 

Min storebror skulle typ bli evig tacksam -.-

 

( Tyvärr lyckades jag inte övertala storebror att ta en animerad bild så, förlåt~)



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards