❀ DiDi ❀

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 juni 2014 18:08

Idag så åkte vi och plockade jordgubbar igen -.-'

Eftersom min mamma var inte nöjd med 13 kg jordgubbar så vi åkte och plockade ännu mera jordgubbar, 12 kg~

Så just nu så har vi 25 kg jordgubbar hemma :D  

Kanske kan man öppna en liten kiosk och sälja jordgubbar o.o

Men, vi stannade förbi " röda korset" som är en secondhand butik och kollade vad som fanns~

Och herregud, ännu en gång så hittade jag något helt fantastiskt...

  

För 50 kr....

DEN ÄR JU HUR KAWAIIN SOM HELTS! <3

Tyvärr så är den rätt tajt...Den passar men jag kan precis inte andas så bra xD 

Kändes som om jag skulle svimma när jag hade på mig den...

Så, mitt mål är att jag ska springa nu så att jag kan få plats i den! :D

I vanliga fall, hur mycket skulle den ha kostad i affärer? Nejmen, jag vill inte änns tänka på det! 

För 50 kronor för något sådant är ju nästan gratis! :3 Och om den inte passar så är det bara att klippa i den och fixa något eget ^^

Sen så åkte vi till bibloteket~ Jag älskar biblan <3

Där finns det manga böker~

En gång, så frågade personalen mig, om jag kunde skriva en manga lista!

Alltså, de skulle beställa in mera manga böker och dom frågade mig om jag kunde tipsa några manga serier för tjejer och killar och sådant, och såklart så hjälpte jag dom och skrev ner hur många manga serier som helts som jag är säker att det skulle passa till alla åldrar!

Jag ensam har läst nästan alla böcker som finns där att låna xD 

Men, nu när jag kom till biblan och undersökte all manga där, så ser jag att dom har beställt nya! :,D

Som beställde in 5 volumer av Kamisama kiss! 

Fast, dom hade jag redan hemma xD

Även en helt ny serie som jag aldrig har hört talas om hittade jag!

Aomanjuskogen av Hisae Iwaoka.

Även så köpte dom in fler böcker av manga serien Angel Sanctuary.

Dessa lånade jag: 

  

Alright, som ni ser på bilden så lånade jag:

Kick off.

Alltså, jag har säkert läst dessa böcker miljontals gånger x,D  

Men, man tröttnar ju aldrig på en av sina favorit manga böker :D Läser dom varje sommar och jag måste köpe dessa~ 

Angel Sanctuary- Vol 8-10.

Alltså :/ Förra sommaren så läste jag vol 1-7 men, det var verkligne inte min still :/

Första boken var bra men, ju längre man kom ju segare blev det och jag fattade inget och ångrade ens att jag började läsa den. 

Men, när jag såg hela serien i biblan så tänkte jag att jag ger den bara en andra chans~ 

Jag tror att den ända anledningen att jag fortsätter på den är nog bara för att den är så gudomligt fint målat~

Aomanjuskogen.

Aldrig ha hört tallas om den mangan o,o 

Den är rätt enkelt målat och alla böker är översätt till svenska, det står ingenstans vad den handlar om så jag är verkligen nyfiken och ser ifram imot att läsa den!

Så ja, jag är glad att biblan beställde in flera manga böker! ^^

 



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards