❀ DiDi ❀

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 juni 2014 18:42

Jag är tillbaka :D
Did you miss me? ^^
Becuse, i miss you all D:
Känns bra att vara tillbaka och skriva i " Nutid" istället för "Förtid"
Or whatever man nu säger, I'm here :3
Jag antar att ni alla redan vet vart jag var eftersom jag har all the time pratat om det xD Men, jag säger det igen iallafall owo
Jag var på Afish!
Det känns så konstigt att skriva " var" på afish o.o Att det är över nu känns hemskt Dx
Man kan ju börja berätta vad det är för er som inte vet då, 
Afish är en anime konvent i skövde, det håller på i fyra dagar, 29 maj- 1 Juni.
Detta kan man göra där:
Karaoke,Cosplaytävling, Fanfiction,Dance-off, TV-spel, Magic,Improv
och självklart massor utav anime!

Kommer skriva om alla dagar då jag var där x) 
Känner på mig att detta kommer vli ett väldigt lång inlägg o.o
Dag 1: Torsdagen.
Outfit:
 

   

Kunde inte somna av hur taggad jag var xD 

Vi åkte iväg vid 1 tiden. Det tar för mig att åka till skövde ca 35 min (?)   

Och vi hittade Nyeport där som allt hålls utan minsta problem :D
Jag tittade på byggnaden...Och jag blev en crazy fangirl ofc.
IT WAS AWESOME!         

But, where is all the people? O.o

Tittar på klockan, ca halv 2..

1 timme och 30 min kvar tills det öppnas...
Well, jag kom först x,D 
Så, vi åkte till stan till skövde eftersom vi var tvugna att köpa kläder till mig -.-
Men, vi köpte inget xD
Så, vi åkte tillbaka och där det hade fortfarande inte kommit någon så man fick vänta~ Sen så kom det några! Två tjejer, en som cosplayade någon från one piece och dena andra tjejen någon från naruto~
Sen så kom några andra ochså~ Fast, det var fortfarande lite av oss, jag två tjejer, tre andra ochså~ 
Fast, senare så kom det fyra tjejer och två av dom har en blogg som jag har nämnt någon gång tror jag! :D
http://inuneko.bloggplatsen.se/
" Neko" kom och pratade med mig och jag blev jätte glad :D 
Tack så mycket! <3
Senare så fick jag vara med dom fyra och ännu en tjej kom och vi var ^^
Dom alla var verkligen hur snälla som helts!
Tack så jätte mycket att jag fick vara med er! 

Men, senare när jag kollade runt...
Jag var kortast och yngst av alla som hade kommit.
Jag är seriös. Det var hemskt. Hemskt pinsamt. 
Hela konveten blev försenad ochså o.o Vi fick vänta jätte länge Dx
Och det var så lite folk! Kanske runt 30...
Sen så öppnades det äntligen!  

Alla fick ett sådant band ^^ It feels like I never gonna take it off~  

Först så var det intro och några lekar~ Det var 25 opening song från olika animer, och några soundtracks från spel. Kännde bara igen några låter xD 

Sen så efter det gick jag lite runt och kollade vad som fanns ^^ 

Och jag dog när jag såg denna tjejen.   

    

Frågade direkt om jag kunde göra kort på henne

Och det fick jag! :D 

Hon sålde kawaii stuff~ 

         

Sen så kollade jag på alla manga böker som fanns där och ja, så mycket manga OWO

Men, jag dog när jag såg denna boken...blev helt chockad och ville bara skrika ut något random... 

  

NABARI NO OU!  

I FINALLY FIND YOU! 

...
Wait.
* Tittar på priset*
...
WHAT THE F**K IS THIS SH*T?!?!? 100 KR FÖR EN BOK?!?!?
Med sorg fick jag lämmna ifrån mig boken ;^; Vägrar betala 100 kronor för en bok >.<
Så ja, alla böker var super dyra...Fast...
JAG HITTADE BLACK BUTLER!
 

   

Har inte läst mangan eller tittat på animen men vet att jag kommer älska den...

Men, måste förstfortsätta på alla mina serier hemma innan jag börjar en ny Dx
En massa spel fanns ju ochså owo 
 

  

Alltså, det känns att detta inlägget aldrig kommer få ett slut så jag ska kortfatta lite denna dagen~

Det var kul men...Vad hade seriös hänt med mig? Jag var så himla blyg!
Såklart, jag var ju yngst av alla och kortas men, iallafall Dx 
Det känndes inte som jag var mig själv ._. 
Och när jag åkte hem så skulle jag ändra det till nästa dag!
 

 

Dag 2. Fredagen.

Jag köpte inte biljäten till att sova över där eftersom det var min först konvent och jag ville veta hur det var, nästa gång så kommer jag nog sova där ^^

Iallafall! 
Outfit:

   

Den rosa kjolen köpte jag i torsdag där och hon som sålde den blev jätte glad att jag hade på mig den ^_^

Denna dagen var mycket bättre!
Först, så var jag igen jätte blyg. Dom som jag var med igår hade gåt till stan eller något sådant och jag hade ingen aning vad jag skulle göra Dx 
Var så blygg ;-;
Men, det var mycket mera folk som cosplayade idag!
Och så såg jag...Omg.
Haruhi från ohshc.
Glor seriöst på cosplayen och till sist tar jag mod och frågar om jag får göra kort och det fick jag owo   

 * crazy fangirl* 

Sen så pratade vi en stund och jag sa att jag älsakde den serien och så~
Sen så träffade jag två helt underbara mäniskor!
Det gick en tjej som hade gjort en så snygg pókemon klädning och frågade om jag fick göra kort på henne och det fick jag :D
Sen så blev vi snabbt vänner, hon berättade att klädningen tog en dag att göra och vingarna två dagar~ She did it awesome~
 

   

Hehehe....Vem står bakom henne då? -.- 

Titta på hennes hår så kanske du märker något -.-' 

  

Japp, den var den andra underbara mäniskan som jag träffade xD 

Jag var med dom och de var verkligen roliga x,D 
Även så var jag inte lika blyg längre ^^
Sen så fick jag även göra kort på henne! :D
Hon cosplayade någon från naruto xD 
 

   

Ser ni den tjejen i bakrunden som målar något? :D

Det är min nya senpai.
Hon kommer från chile och vi pratade jätte mycket och hon betättade om vilket målar program hon använde och ritplatta, hon var jätte trevlig! ^^
Även hennes deviantart fick jag owo 

sen kom " Neko" tillbaka och vi spelade spel och hängde med varandra x) 

  

Verkligen en helt underbar och snäll mäniska! :D  

Sen så var vi tvugna att åka hem för vi skulle ha gäster hos oss -.- 
Det kom 6 gäster, tillsamans blev vi 10 st i vårt hus, oj 11 st, glömmde hunden ju xD 

 

Dag 3. Lördagen. 

Stannad jag hemma -.-
Åkte inte ditt, här är tre ursäkter varför inte:
• Alla skulle åka någonstan och göra något.
• Det blixtrade och regnade.
• Föreldrana tyckte att det räkte för mig. -.-
Alltså, min mamma ringde mig HELA TIDEN!
Vart jag än gick så ringde mobilen och någon ringde! Men, jag läste en ny manga och avslutade den owo 
Lovely everywere
SO KAWAII!!!! 
...
Detta hör inte till Afish.
Sorry.
 


Dag 4. söndag
Åkte jag heller inte ditt.
Eftersom jag är en helt klant och ja...
Jag försov mig.
Det gjorde ont att skriva detta hemska ordet...Men ja...Vaknade vid 8 tiden men sommnade dirket om och ja, sen när jag vaknar är klockan typ halv 11~ 
Hela konveten stänger klockan 15:00 så jag hade tid men, ingen hemma kunde köra mig ditt och, att köpa tågbiljett ditt så skulle jag någ tappa bort mig -.- 
Hope you understand~ ;^;
 

 

Vad jag köpte:
Tog med mig ca 600 kr, 288 kr kvar...
Alltså, det var dyrt.
Detta köpte jag: 

        

Samanfattning av Afish: 

Jätte trevligt! ^^
Men det bästa var, man fick gå ut med sin stil.
Alltså, vill du cosplaya dig så är det bara att göra det, man skämms inte.
När jag går i min hatt i skolan så brukar många skratta och säga att jag ska ta av mig den. Men när jag gick med den här, jag skämmdes inte! Man kan gå i vad som man vill utan att någon klagar att du ser konstig ut! :D
Fast, det var även lite tråkigt. Efter att ha varit där en stund så vet man inte vad man ska göra~ Man måste verkligen ha någon med sig, att gå ensam är inte så roligt när det gäller detta. 
Men, man fick träffa nya mäniskor och man kan vara helt säker att man kan få en ny vän där! <3

 



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards