❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 september 2016 17:16

  

 >> When nothing goes right...go left <

Jag har studiedag idag och missar min älskade syslöjd där jag gör om en resväska till ett dockhus men även missar jag målpasset som är rena (ursäktar) helvetet så det gör absolut ingenting c8

ÅHH JAG MÅSTE BERÄTTA NÅGOT SOM HÄNDA IGÅR IHHH ALLTSÅ VET NI VAD nej hur skulle ni okok stalkers vet allt MEN SKXBSOJCBSLJFB
Det finns en i klassen som är anime intresserad som ni nog vet för har berättat det och hon har en sådan loot create anime paket som hon får varje månad och denna månadens tema var power and liksom.
På morgonen.
Hon bara kom till mig och skrek mitt namn.
Jag bara hoppsan hejsan på dig.
Och så håller hon i en Gintama keps.
Och säger att den är till mig.
Well, det var så nära att jag började gråta yes.
I get easy moved alright? And with this stuff when people do something just for you it just makes my heart go all warm inside, When people do something just for me, they take their time to think about you

That's just something that i can't handle.

It's making me so incredible happy.
Let's continue on Swedish should we?
Hon har själv inte kollat på gintama och hon visste att det var min favvo anime så hon gav den till mig och ja,

detta var på morgonen och det gjorde hela min dag, eller hela veckan om jag får säga mitt och

ännu längre fram för den är helt perfekt.


Även direkt på morgonen byte vi platser och att ha varit längs bak i klassen i ett hörn som blev mitt crib

hamnade jag nu längst fram.
Alltså, precis i centrum tänk er tre rader och den raden i mitten längst fram där man just inte vill hamna för man kan inte göra något topsecret för läraren ser ju det direkt.
Så ja, får jag en massa awkward ögonkontakt nu med lärarna ja.
Inte nog med det hamnade jag med en person som jag tror har nämt i bloggen förut, för har hamnat med honom förut.
Ehm ja, han kommenterar allt. Och småpratar hela tiden och kan inte sitta still och jag är en person som måste ha det lugnt och ro när jag försöker lära mig något och vill bara vara i min mind palace och får jag det nu?
Ha.
Så nu börjar perioden igen där jag sitter i grupprumett hela tiden och lyssnar på

Deep focus musik för att försöka koncentrera mig.
But well, kan garantera att jag en gång tappar kontrollen och tålamodet och då vill ni inte vara i närheten.
Vill typ flipa table överallt och skrika

även skulle det inte skada att slå till men det får man ju härska och var en period där jag kasta sten på vägen för att få ut min ilska cuz usch.
Nejmen, jag skriker till och får ut mig kanske ett riktigt fult svärord och så blir det pinsamt tyst i klassrumet,
Sådan är jag, I just Wanna be in my mind palace och koncentrera mig, ge mitt bästa på skolarbetet men sure, förstör det för mig nejmen inga problem kommer bara halshugga dig nejmen va ursäkta mig
Men som sagt räddade kepsen mig och jag får helt enkelt acceptera detta faktum, och göra mitt bästa utav situationen~
Detta var inte menat att bli så lång I Swear skulle bara skrivs om kepsen omg varför skriver jag alltid så mycket för förlänger allt onödigt mycket I don't get myself.  

Alltså idag kan man literally bara flyga iväg

Vilket är grymt och ska passa på och gå till bibblan idag, eller rättare sagt flyga iväg.
Så länge det inte är motvind.
Om det är motvind så besegrar jag hellre Mount Everest än att gå ut för det är liksom 1 steg framåt och 8000 steg bakåt.
MEN NÄR DET ÄR MEDVIND WOSHO SÄGER DET SOM GRATIS BEG OCH DALBANA I'M ON
Vart jag ville komma, var att jag har läst klart boken Eleanor & Park.
Lika bra att säga det, skulle inlägget annars alltid nå till slut.
Rainbow rowell har skrivit den och jag bara fullkomligt älskar hennes "Fangirl" så självklart, läste jag denna med~
Once more time, slår det mig hur hennes karaktärer är så originella och helt enkelt, omöjligt att inte gilla.
Doe, henens fangirl var nog bättre men still så gillade verkligen denna.
Kärleksdrama och sorgligthet innehåll den men även helt andra perspektiv väcktes hos mig på saker och ting.
Sen är jag så förvirrad för vet int dom den slutade bra eller dåligt men jag kunde inte lägga ifrån mig den och well, den var riktig bra och Rainbow Rowell gjorde mig inte besviken och jag gillar bara mer och mer henne och ser fram emot att läsa mer av henne C:

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 september 2016 17:04

>> Excuse me while I ahgahgahgahgaxbshbx <


HOLYSHITO OKOKOK MIN HYPE ÄR NOG ÖVER 110% LÄTT SAGT ASSÅ VET NI VAD JAG GRÅTER (wut A twist)
GINTAMA SKA FÅ EN NY SÄSONG
ALLTSÅ KAN VI BARA SÄGA HUR BÄST DEN SENASTE ANIMEN VAR?
EKDBWJFBOWKFB
OCH SÅ KOE NO KATACHI ÄR 3 BÄSTA ANIMERADE FILMEN PÅ MAL AND LIKSOM

GE MIG ENGELSK TEXT NUUUUU OCH ALRIGHT
KIMI NO NA WA
DET ÄR EN FILM 
SOM HAR TAGIT ÖVER ANIME COMMUNITY VERKAR DET SOM
AND LIKSOM JAG HAR INTE SETT DEN
NI HAR TILLÅTELSE ATT TA FRAM GEVÄRET 
eller glöm det btw måste hinna se den innan en olycka inträffar huehue
DEN ÄR PÅ #1, ALLTSÅ DEN HAR HOPPAT FÖRBI FULLMETAL ALCHEMIST AND GINTAMA AND LIKSOM JAG TRODDE ATT JAG ALDRIG SKULLE VARA MED OM NÅGOT SÅDANT I MITT LIV.
OCH DEN HAR 9.40 OCH FULLMETAL OCH GINTAMA HAR 9.26
SÅ DEN HOPPADE ETT RIKTIGT LÄNGDHOPP DÄR OM JAG FÅR SÄGA MITT
DET ÄR DEN FÖRSTA FILMEN INTE GHIBLI ÄR INBLANDAD I SOM FÅR VARA MED PÅ TOPPEN

JAG ÄR SÅ TAGGAD ATT SE DENNA FILMEN HERREGUD 
AND THEN WE HAVE SHIGATSU WA KIMI NO USO SOM SKA FÅ EN LIVE ACTION
OCH HÖSTEN ANIMES
jag är på väg att svimma här


Först ska jag se på orange, hoppas innerligt att dom inte har förstörd något och sedan mob psycho 100 och något mer MEN HÖSTEN SMBKDFB
JAG ÄR SÅ TAGGAD FÖR ALLA SER JU SÅ BRA UT HAR NOG VÄNTAT EVIGHETER PÅ MARCH COMES IN LIKE A LION, HONEYWORKS FILM och lite till MEN ÅHHH SO EXCITEEEEED IHHHHHH
MEN ÄNDÅ GINTAMA SLOG MIG DÄR OCH SÅ SKA GINTAMA FÅ EN LIVE ACTION FILM IHHHHH OCH POKEMON SKA FÅ EN NY ANIME SOM FAKTIS SER EPIC OCH BADASS UT MED INTE SÅDÄR 100 EP BARA EN KORTARE OCH SÅ VET JU ALLA OM AO NO EXORCIST MAN BARA BABY ALL THIS ANIMU
Alltså på 1 månad har det kommit godkännelse till en ny säsong eller filmer, live action till så många animes som jag gillar och något sådant bara gör ens dag, eller hela jäkla veckan och månaderna innan den kommer ut.
Btw, vi har ju också black butler nejmen listan tar ju aldirg slut huehue.
Men just gintama som ni då nog vet är min 

all time favorit ska få en till säsong är liksom för mig att jag är fullkomligt överlycklig.
And they say it just " fake and not in reality" these tv shows. But the happiness is real.
Det är liksom, gråt inte över det dom lever ju inte ens på riktigt då bör man ju liksom också menas

" va inte glad för dom finns inte ändå inte på riktigt "
Men den glädjen man har är fullkomligt sann.
Fictions characters for me have made me as happy as real people have.
Och att dom inte är reality är en hel annan sak för känslorna räknas still. 
Så därför tänker jag lysa upp era dagar med att nämna några animes till som
ska få någon mer säsong eller liknande för att lysa upp eran dag.
Men först och främst, kolla på kimi no na wa om du inte vill bli utsparkad från anime fandomen.
Bara en rekomendation.
Själv ska jag kolla på den när jag har skrivit klart inlägget så why not do it togheter~? 
My hero academia 2
yowamushi pedals3
Super lovers 2

Haikyuu! 3 ( den mest hypade anime)
Natsume Yuujinchou 5
Kiss him, not me! ( kommer nu i höst)
Uta No Prince sama säsong(?) ( tar aldirg slut )
Mekakucity Reload jomen alla vet redan om den so yeah inget nytt

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 augusti 2016 17:56

 

>> Have you ever gotten so bored at work that you started actually doing your job? <

Om detta inte är ett mirakel att jag tog åt mig och skriver ett animu inlägg då vet jag inte vad det är.
But yeah vi slänger in ett sådant anime inlägg här vilka animes som jag har kollat på för evigheter sedan.
Detta är då dessa vår animes för detta är ju faktiskt Sandras blogg pfffh trodde ni att jag skulle skriva om sommar animen plz dom kommer i höst sen huehuehue.

Bungou stray dogs
Skönheten med dessa inläggen är att jag inte minns något av dom.
Men lite minns jag ända någonstans och det var att denna op typ var goal och

att denna som alltid ville ta självmord var typ the best.
Storyn var inget speciellt, denna " Omg har jag superkrafter?" och en grupp bara " Visste du inte det? Du har den mäktigaste därför tar vi dig " och så jagar någon annan grupp efter personen and yeah, billiga skämt och en Flashback som kommer konstant från huvudkaraktären.
Men det var väl karaktärerna som var höjdpunkten och egentligen tyckte jag om att kolla på den,det är bara nu när jag tänker efter att den var inte sååå bra men kul att kolla på för det fångar upp spänningen.

Kiznaiver
Oml här är jag bara tvungen att nämna hur mycket jag gillar studios trigger animation liksom kill la kill was something that i enjoyed so much, such a good animu.
Tror att många som gillade kill la kill! tog sin tid att kolla på kiznaiver och tyvärr verkar de mesta vara besvikna

men jag kan inte precis hålla med o^o
Kiznaiver är deffinitift inte lika bra som kill la kill men jag gillade den, karaktärerna var alla så härliga,

storyn kortfattad handlar om sju personen (?) och alla delar sin fysiska smärta,

om man slår in tån i bordet tex så känner 6 personer samma smärta.
Men även, hoppar man från en hög höjd som man egentligen skulle dö från så delar man den på 7 personer så att man överlever ochkiznaiver är detta bandet som håller ihop smärtan.

Dessa 7 personer skulle egentligen aldrig ha umgås med varandra men nu när kiznaiver håller ihop dom måste dom överleva hela sommaren tillsammans.

Gillade mer kill la kill animationen but I still like this men saken är

DEN BLEV FAKTIS RÄTT SORGLIGT OKOK OCH SÅ BLEV EN MASSA DRAMA INBLANDAT OCH JAG BARA

NEJNEJNEJNEJNEJ SNÄLLA INGEN SHOUJO DRAMA FUCK
Det var liksom de sista episoderna som helt blev fel för mig och så blev allt så sorgligt and I cried man bara jag har inte skrivit upp mig på en jäkla känslomässig shoujo drama trodde jag.
Men karaktärerna var som sagt underbara allesammans, förutom chidori som literally förstörde hela animen.
But well, jag gillade denna ändå men det kunde bli bättre och shito vart tog tragisk grenen vägen?

My hero academia
Inte så bra som jag trodde, alla var typ så taggade och trodde att denna animen skulle vara lika högt som One punch man men ouch, mitt fel.
Jomen den var bra, lite besvikelse men inget jag ska klaga på, bara klappa dom som har läst mangan och säga " tänk på dom som läste Tokyo ghoul och såg animen", " det kunde vara värre "
Ta mig inte fel, jag gillade animen really it was epic and you should take your time and watch this cx   

Tanaka-kun is always listless
HAHAHA ÅHH THIS ONE c8
Den var så lugn och avslappnande och gäspade nog rekord mycket c':
Denna animen är inget speciellt, really.
Men om ni vill kolla på något för att ta det lugnt, avslappna eller bara pausa din super epic action kaboom anime

så är denna perfekt men

plz kolla inte som jag och gör en maraton av en avslappnad anime för man somnar faktiskt på riktig.   

Kimi to Boku
Ännu en avslappnande anime, men snälla någon den var ju så härlig och vill ni ha något bättre än tanaka-kun så är denna bättre.
Däremot finns det lite klassisk kärlek shojou och en extremalt irriterande tjej och

skulle ge den ett högre siffra om hon inte var med.
But yeah, förlåter väl dom ändå för den var så härlig och rolig på ett sätt som jag

fullkomlig älskar med avslappnade animes.
Enkelt, ett gäng killar och deras vardag och skolliv under gymnasiet tror jag.
Simpelt men sevärt.
Såg båda säsongerna och en för mig var den andra en aning bättre c8     

Pandora hearts
OKEJ NU KOMMER VI TILL DEN BÄSTA OMG ALLTSÅ HOLYSHITO
Denna kollade jag för några veckor sedan, den senaste animen jag såg klart and omfg vart ska jag börja.
Den var grym.
Och jag planerar att den nästa long-running manga jag ska läsa blir Pandora heart.
Denna animen kom ut 2009, som för mig är ett verkligen en succé år för bra animes där vi har OHSHC, black butler, K-on, fullmetal alchemist, bakemonogatari, Hetalia axis power spice and wolf, clannad after story, toradora jagkanfortsättaheladagen
Storyn.
Saken är att jag inte kan berätta storyn.
För den är så screwed up.
Saken är med animen, att den är så jäkla confusing och man fatta ingenting och vi har denna

"Alice i underlandet" känslan totalt bara ännu mer vrickat och helt creppy.
Så, tänk er i Alice i underlandet helt maxat till 67% av crepiness och så otroligt tragisk.
Alla säger att mangan är den tragiska saken ever och jag gråter redan i förväg för det är just en sådan anime

där det är just denna tragiska kategorin som gör hela animen och mangan så suverän.
Animationen är rätt gammal skulle många säga och jao, det har denna äldre stilen men jag tycker att det passar så bra in här and even är så otrolig vackert animerad still om händerna kan vara helt wut superkrafter or wut.
Men just denna äldre stilen på animen gör att den är mer creepy som jag

fullkomligt älskar och karaktärerna alltså alla karaktärer.
JAG BARA KAN INTE SÄTTA ORDET, 95% AV ALLA KARAKTÄRERNA VAR HELT PERFEKTA
Raven, Break, Orius, Jack jag planerade direkt ändra min favorit karaktär lista på myanimelist men visste inte

vem jag skulle välja av alla så la inte in någon.
De 3 sista ep var dåliga men de tillhörde inte mangan och det var sådana så att man kan ha ett nice avslut.
Det är sådant, vill ni veta fortsättningen läs mangan för det kommer ingen säsong 2.
Jag älskade denna animen, men vet att jämnföra men mangan så kommer den vara rena katastrofen.
Jag kan redan nu säga att det att 89% säger mig att det kommer bli en av mina favorit manga därute som jag har läst så ni kommer få höra mer av den.
Dock kommer jag gråta sönder mig men ja, så får det bli då för om jag gillade animen så mycket kommer jag fullkomligt älska mangan och om ni vill hänga med på ett helt upp & nervänt äventyr så är ni välkomna.
Men kom ihåg, ni kommer inte fatta något innan ni typ kommer in till ep 11/24 för då har ni

kanske 12% aning om vad som egentligen händer.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 augusti 2016 18:14

>> Älskade ängel (dundundun) du är sann, älskade ängel, du är en man <

När man seriöst börjar digga på Berts " älskade ängel " så är det liksom något wrong with me.
Amen har ju tagit tag i bloggen och redigerar för fullt so that's why allt ser så huller om buller~
I don't know men det är något med alla bloggare och galaxy, typ varann blogg jag läser har några stjänor
och moln så man bara hey, I like stars too c8
Jomen gillade ju min pastell layout but dude, man måste ju prova på något nytt and
I think this is turning nice out ouo
Alltså har så många manga jag har läst sen typ mars som jag inte har berättat så nää, nu får vi ta allt här.
This time, manga trash inlägg 
 
Koe no katachi | A Silent Voice
Bland manga community är denna mangan rätt känd så ni maybe har hört om den,
och really tack att folk pratar om denna mangan.
Kort, handlar om en tjej som är döv och alla retar/mobbar henne men mest en kille,
som senare ångrar det men får träffa henne några år framåt,
beredd att säga förlåt på teckenspråk för henne and that's how the story starts.
Ska inte gömma faktum att efter mangan har min youtube historik fyllts med " lär dig teckenspråk" videos
för det är det som mangan kommer ge er.
Den är så lärorik och man ser det från ett annat perspektiv.
Karaktärerna är bra, kvinnliga karaktärer som man står ut med.
Även nu i år kommer en film av koe no katachi och det är jag så glad över för åhh, vad den ser vacker ut ;u;
Så, jag rekommenderar denna så otroligt mycket och den är värd så mycket det.
Love so life
Love so life är min första on-going manga som jag hittade online och började läsa so yeah,
this manga is rätt viktigt för mig och den har då avslutas.
Har till och med skrivit en recension om denna så vet du att detta är något speciellt bro.
Hittade den på mangafox och följde den direkt, och följde den då sedan 2010 I guess...
något runt det och att se hur själva karaktärerna och designen förändrades var något unikt,
och tvillingarna i mangan älskar jag så oerhört mycket ;u;
Mangan är urgullig och även om romancen är väldigt trögt mellan tjejen och en annan kille som är med i mangan
orkar inte skriva handlingen huehue det störde jag mig lite på
men sedan blev jag helt whatever, bara ge mig mer från tvillingarna right now.
So yeah är ju beroende på om personen gillar lugna söta shoujo manga
men om man gör så är detta min rekommendation c':
    
LAST GAME
Min första shoujo manga har nått sitt slut den med.
LIKSOM THAT'S REALLY SAD NÄR MAN HAR FÖLJT EN MANGA SÅ LÄNGE OCH SÅ ÄR DEN BARA SLUT 
Denna var så min andra första manga jag läste online som är denna typiska shoujo romancen men
som jag nu kan medge, en av de mer bättre c':
Och är så överlycklig över slutet att nu när man har följt denna mangan så länge,
så gör det rätt ont om slutet blir dåligt men this one was so pretty and I'm so happy ; u ;
Karaktärerna är älskvärda här med och men en blush blush manlig karaktär
så är det typ körsbäret på bakelsen c:
Men som sagt, kommer sakna denna mangan otroligt mycket och likaså med Love so life
and these will be with be for as long I'm in the animu and mangu fandom c8
soredemo sekai wa utsukushii  | the world is still Beautiful 
Mangan är fortfarande on-going men ville bara påpeka hur grym this shit is.
Om ni har sett animen så är den liksom 15 kapitel från mangan som just nu har 54 ch
och om ni hittade något nöje i animen så lovar jag er
att ni gillar mangan som är så fruktansvärt mycket bättreän animen~
och om ni inte gillar animen kanske åtminstone hittar lite nöje i mangan cx
Karaktärerna tycker jag personligen rätt mycket om men finns rätt många som inte är så förtjusta i Nicke
men måste medge att hon ändå är en av de mer bättre kvinnliga huvudkaraktärerna ute där
 Levi däremot är min absoluta favorit i mangan och han förändras så mycket i mangan
and är absolut inne i deras ship.
Levi, han blir nästan en svag yandere i de senaste kapitlen men de sättet hur mycket
han älskar Nicke och att han gör vad som helst henne
är för mig rätt svårt att inte gilla honom,
även med vad som han har gått igenom, his plast is so fking dark ono
Även om jag älskar dessa Royal kingdom manga sorten så är nog mangan stilen och designen höjdpunkten
för den är så otroligt vacker, bakgrunden och inte minst karaktärerna är tecknade i stilen
som jag bara älskar så mycket ouo
Men även denna mangan börjar dra in sig på sitt sista ARC and that will be really epic men ändå,
såklart slutet av mangan kommer kännas tomt men finns nog några där ute som jag kan gå med i
ett hörn och gråta but yeah, njut länge det varar c:< 
Sword princess amaltea
Svensk manga ohyeah.
Såg i bibblan att tredje delen kom ut vilket innebär för mig att läsa igenom 1 och 2 boken
så att jag hängde med i handlingen och sedan läsa den tredje cx
Och ja, tack gode gud har vi ju en on-going svensk manga och även om det tar tid när nästa bok
kommer ut så bör vi ändå vara tacksamma till Natalia Batista c:
Det handlar liksom om denna sagovärlden där prinsar räddar prinsessor från drakar but det är tvärtom
Nu är det prinsessor som räddar prinsar från drakar, de som har en högre rank i samhället under
denna tiden och personligen för mig är det bästa i denna mangan the art cuz it is really pretty c8
Gillar man manga och har läst dessa kick off! Meow or sayonara september
så har vi en till svensk manga här som ska upp på era listor för we need to support våra svenska mangaka c;
    
 
Inu x boku secret service
Puhh, inte slut än! Ska se till att få med varje manga här i inlägget innan de kommer vänta
ännu fler månader för att nämnas i ett inlägg!
Inu x boku ss är också avslutad och även en av de tidigare manga jag har läst där
jag till och med har köpt 1-3 volymerna.
Här älskar jag hur alla karaktärerna är tecknade och storyn var rätt enkel i början,
först fick man lära känna alla karaktärer och deras relationship i några volymer
och sen längre fram kom egentligen själva storyn om vad allt handlade om and I was so confused.
Alltså detta med att resa tillbaka i tiden har jag alltid varit seg för fattar ju inget.
Men nu är den avslutad och hänge väl med 67% och slutet var ju fint men alltså avskyr när man seriöst
fick vänta månader på nästa kapitel för jag är ju en sådan
" läsa igenom allt på 1 dag" och att dra med sig en on-going manga på några år,
jag totalt glömmer av vad som händer >->
So yeah, men den är ju ändå bra ouo
    
Boku to kimi no taisetsu na hanashi | An Important Talk Between You and Me
ALLTSÅ ÄR DET BARA JAG SOM HAR LAGT MÄRKE TILL DENNA MANGAN?
GUYS 
KÄNNER NI INTE IGEN STILEN?
VÅRAN ÄLSKADE MANGAKA SOM HAR SKRIVIT SJÄLVASTE TONARI NO KAIBUTSU-KUN MED BÄSTA HARU
ÄR ÄVEN MANGAKA TILL DENNA MANGAN
Där har ni liksom anledningen varför att följa denna mangan för ni vet ju hur Tonari no kaibutsu-kun manga
blev i slutändan.
Alla läste den, alla älskade den.
Så känner mig stolt att vara en av de första där ute som kommer vara med från absolut första början med att läsa
denna mangan från cp 1 till I dunno how long.
Jag njöt verkigen av tonari etc så är så glad att vi har en ny manga här av Robico
och än så länge verkar den ju bra och med några enstaka kapitel
så hinner ni med att hoppa på tåget till denna jonery c;
   
Hirunaka no Ryusei | Daytime Shooting star
Yeah, här har vi den senaste mangan som jag läste klart förra veckan c:
Well, gick ju snabbt för på 2 dagar lyckades jag läsa igenom alla 86 långa chapters men det är ju jag.
Börjar jag läsa en manga, så är det bara det jag gör och bara batteriet kan hindra mig och lägga ett stop.
Men till mangan, en av de bättre och mer populärare shoujo mangan som finns där ute tog jag tag i
och läste och den var ju bra c:
Men hela storyn baseras ju som alla dom andra shoujo storyn på detta kärleksdramat triangel och rivaler.
Två kilar, en tjej och vem väljer hon.
Det är liksom alla shoujo story.
Men karaktärerna var nice really de kvinnliga karaktär Yosano var riktig härlig men även hon lyckades
inte få mig tycka hela vägen likadant om henne att hon var härlig väl när dramat var igång.
Däremot Mamura is a babe and alltså jag är så svag för manliga karaktärer som har denna " blush blush" really.
Dessa blush boys får mig alltid.
Och med Mamura så var jag så svag och jag fullkomligt älskade honom.
But yeah, mesta av de shoujo manga där ute är trash men denna hör absolut inte med i den kategorin
bara bland dom " bättre shoujo " but still not " the best shoujo ( orange, ohshc, skip beat yes)
AHH TROR JAG FICK MED ALL MANGA HERE WOSH HOPPAS NI GILLADE INLÄGGET AND SNART BÖR BLOGGENS
DESIGN VARA 100% KLAR c8 

    

/ btw det inlägget tog mig evigheter so be sure to like it \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 juli 2016 14:10

Well dude har ju kollat på lite animu så vi kan ju slänga in ett inlägg om det innan det blir bortglömt c8

Vi börjar med den som jag såg för typ evigheter sedan och så fixar vi ett inlägg till med mer animes för vill inte att inlägget ska bli för långt hurhuehue
 
 / Black butler/kuroshitsujo \
Jag är ju facinerande, jag hade bestämt mig att kolla på fairy tale förra sommarlovet och jag är fortfanrade på ep 75 efter ett år.
Och så har vi black butler som jag har literally släppat efter mig i två år.
Jag har bevis, 2014 på AFISH skrev jag att jag ska snart läsa och kolla på BB men vill inte visa er länken för man skäms det är typiskt mig.
LÅT OSS DRA IGÅNG DOE
Jag har så många feels och jao, ska vi börja med säsong 1?
Säsong 1 var bra, först var den en sådan typsikt flummig början, inget serri och sedan drog sig episoden till ARC och den blev bättre.
Karaktärerna var excellent, Grell är ju för mig omöjlig att inte gilla och Ciel, blir jag inte förvånad till varför hela anime comunity typ älskar för honom.
DÄREMOT HAR VI DET BÄSTA TILL SIST, SEBBY-CHAN SOM ÄR LIKSOM ONE OF A HELL BUTLER ÅHH VAD HAN ÄR SMEXIG BADASS WAAAAAHJIVJKV ouo
Ciel x Sebby är äktenskap goals.
Vad att Sebby vill bara äta upp Cidl själ låt iss drömma lite man 
 
Säsong 2 däremot är skräp.
Tänker inte ens prata om den.
Slutet är ju helt ouch och de nya karaktärerna får mig att må illa.
Ville faktisk gilla Alois men alltså bro, nej.
Ska ni kolla på bb så skippa bara säsong 2, trash.
 
 / Book of circus \
Cirkus är för mig ett genialiskt idè, allt som är ihopkopplat med cirkus is so badass like, har man en hemsk anime så kasta bara in  clowner and the shit is done mate.
Liksom om vampire knight or mahouka koukou no rettousei skulle ha cirkus i sig skulle det ju bli en diffrent story.
Nej men animationen, karakätrerna felihcfsjohg ja.
Och denna säsongen såg man tydligare Sebby-chan hur han ville smaska upp Ciel och det var ju nice ouo
Sebby med högklackar and don't touch mah bot-chan, he is mah desert är ju liksom oml yes.
Var ju rätt sad dock this men cirkusar är always lile this, huehuehuenäää
Med helt klart bäst av alla andra säsonger, den var suverän and I enjoy it so much ouo
Älskar dessa cirkus feels anime och att black butler skulle blanda ihop sig med denna cirkus feels med clowner blev ju mer än perfekt jomen jo i like this one.

   

Men säsong 2 fick mig serri att gråta, what a trash just go away.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 juli 2016 12:49

PLÖTSLIGT FICK JAG ETT HELT LIV ATT TA TAG I REALLY DENNA VECKAN JAG SLÄPPAS ÖVERALLT 

FÖRST ÄR JAG I GÖTEBORG OCH SEDAN TRANSPORTERAS JAG TILL HIGH CHAPARRAL AND BOOM ALIEN TOG MIG OCH SLÄNGDE UT MIG I FJÄLLBACK
No joking med denna takten är jag nog i Luxemburg imorgon.
Låt oss dra igång inlägget innan jag glömmer av det huehuehue
 
/ GÖTEBORG 5/9 TISDAG \
Göteborg är smöret till smögåsen, göteborg är ng lfn cfln wakabofi
Först stack vi till nordstan och flög direkt till gamestop and there köpte jag en harry potter, hufflepuff pin så där försvann ju några pengar lite tidigare än planerat.
Sedan till sci-fi bokhandel där jag tappade andeaget och fick hjärtattack.
Jag fick hjärtattack när min kod till kortet inte funkade efter 2 gånger med sedan sista gången funkade det i dunno men den stunden.
Tappade andan när jag var där, som alltid för all fandom.
All fandom.
Doctor who, star wars, GOT, animu and all pop figurer nejmen begrav mig där tack.
Köpte boken " the fangirl's guide to the galaxy " efter att ha letat jorden runt efter den boken och den väntade där på mig, sist i lagret på hyllan.
AND NOW, JAG ÅT EN RIKTIG ITALIY PIZZA
OCH RISOTTO OCH GLASS 100% TRUE
Jomen dåså sandra hur kunde du hamnat i italien när du var i göteborg.
Jomen dåså question-san det var som en marknad, eller nää kan man kalla det så jomen jo.
Och det var en massa italienare som sålde hattar, efterrätter, pizza, nötter och sådant, oliver, risotto and morreeeee och den dagen bestämde vi att vi drar till italien.
Spara pengar and shit, vi ska ditt.
Risotto var okok men befann mig literally i riket när jag åt margareta pizzan som en snygg italienare gjorde åt mig, och jag såg ljuset där.
Med det ville jag säga att jag kunde dö av happiness there.
Även italienska tårator nej men nää det är ju såååå gott ;W;
Efter det så fortsatte vi vägen till kawaii shoppen där vi var på väg innan vi stannade till i riket och i kawaii köpte jag en fabulöst pastell färgad disney slott halsband and harry potter marauders map halsband and jag är så glad med inköpet.
All the fandoms need to have a halsband in min hylla.
Seeeeedasaaaan gick vi till universeum det är typ massa fiskar, regn skogen och djur, rymden istiden iallfall såg en sengångare och mitt liv är komplett.
Även såg jag för första gången en orm och nää så scary är dom la inte, dock kanske kunde man skrika till lite när man ser en där på vägen men jao.
Även hittade jag Nemo och Doris fiskarna yeah, varför så vackra.
Även en haj and massa fåglar och meeeeeer och det var gryyyyymt owo
Sedan var jag i shock, en rock affär och det var ju synd att man inte hade några pengar kvar T^T
Det var nog allt, extremt lyckad resa till göteborg om jag får säga mitt och som sagt, göteborg is the besto.
 

 

 

/ HIGH CHAPARRAL 7/9 TORSDAG \
Under torsdagen stack jag till high chaparral med Karin, hers dad och Måns & Björn~
HC is like en cowboy, indianer mexico nöjesfält men inga karuseller bara mer en enorm park med olika shower, lucky loke, zorro, wild west show och sådant, massa BANG BANGOO and yeah, pretty badass c:
Parken var perfekt gjord och man fick verkligen denna wild west feelingen, alla gick med revolver som man köpte i affärerna och sköt, sedan fanns det ett tåg man fick åka som blev rånat and that was quite awesome.
Även fäktades jag med Zorro så männiksan har ju ingenting att klaga på, kan nu nu gå runt och skryta om min excellet fäkting med Zorro huehuehue
 
/ VID HAVET 8/9 \
Sisådärja nu är sommarens höjdpunkt avklarad, havet.
Havet och klipporna det är ett måste för mig varje sommar för älskar det så mycket, utsikten och kunde ju begrava mina ögon där.
Först var vi i fjällbaka och really, orehört litet mEN ALL THE CAMILLA FEELS DOCK SHITO ALLLLT VAR PRECIS SOM JAG HADE FÖRESTÄLLT MIG PERFEKT TOTALT MYSIGT c8
Sedan var vi i hunnebostrand and such a beuty if I may say havet får mig att kippa efter andan.
Så vacker men helt klart så slår det inte smögen där jag ville spendera det mesta av mitt liv.
Vi gick på klipporna ( mamma and mah bro ) i ett par timmar och kollade på havet ett par timmar och dknxbadkjdbx så vacket det var c':
Fattar inte hur befolkningen kan ha råd med sådana hus and båtar men thats sure något man kan skryta om >->
Det var orehört vacker c:


Men ofc finns det den mörka sidan, 2 timmar till high chaparral med bilen,  

minst 2 timmar till fjällbaka and there and sedan åka till pappa 30 min så yeah minst 9 timmar i bil yey.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 juli 2016 19:11

Hallu där alla smultron bakom skärmen c:

Exakt, inget strange att en smultron som ska befinna sig i en buske och bli uppäten ska nu befinna sig bakom en skärm inte skumt alls nejdå lokig 110%
 
Kom visst ihåg att det har ju varit en hel del fredagar och lite tomt med friday special inlägg men heuheue har glömt av rätt ofta för ofta vad det är för dag jag lever just nu i.
Och så kom det på mobilen upp fredag och ja bara javisst ja.
Veckodagar existerar ju fortfarande.
Det är sommarfeeling topnotch, inte veta vad det är för veckodag och behöver inte för bövlens komma ihåg vad man ska ta med sig till skolan varje dag och lida för att torsdagen närmar sig och vet inte om det bara är jag men torsdagarnas skoldagar har alltid plågar mig lite extra.
Beklgar, pratar jag om något sådant som skolan here uchu fyhsu nope.
Men mitt sommarlov är nice, har inte gjort något c:
Jomen nästa vecka blir det lite adventure till göteborg ( OMFG SCI-FI BOKHANDEL. AND HAVET AND ANDANDAND LOVEGÖTEBORG)Fjällbaka och någon smultron stad, smörbygden I don't remember ( JODBXJDOX CAMILA LÄCKEBERG FEELS LIKE TOTALT MED ALLA KRIMINAL BÖCKER UTSPELDAES DÄR AND I CAN FEEL LIKE SHERLOCK IN FJÄLLBAKCALKBDNLCBDL) och kanske stockholm ( därdörjagokok) c:
 
Jag spenderar helst min tid i biblotket, sådär ja nu gör jag det offentligt.
Såklart, inget slår ju sängen och soffan men really, jag har alltid en bok i handen now.
Jag läser alltid en bok och det är helt grymt att jag är på väg att få tillbaka min gammla boknörd huehuehuehu c8
Planerade att detta inlägget skulle vara en sådan fandom trash what I have done with mah life men introt är så lång så struntar i det now c:
 
Alltså jag är så taggad att börja någon RPG horror för det är ju så perfekt.
Perfection.
So much perfection.
But really, någon kommer att halshugga mig närsomhelst för att jag inte har joinat undertale the fandom.
Hahahah jagärsådöd
         
Animu är jag i full fart med vår säsongen animu, så bör fixa snart en animu trash inlägg 2~
Animu sommar säsongen verkar ju heltgrym men orange i baksätet fast, om de failar till den så kommer jag personligen ta fram yxan.
Mob psycho 100, orange, KOE NO KATACHI FILMEN *cry* ANNNND  VAR DET NÅGOT MER jag minns inte.
Manga däremot har jag dissat totalu med mina böcker, men lånade på bibblan någon grimms manga så det ska jag läsa och cheka av några av de on-going manga om de har upptanderas.
Btw.
People out there.
Hur säger man manga i pluralform
I don't gave a fking clue.
Verkar som om hela manga community undviker att skriva manga i plural form för alla har ett stort frågetecken där but yeah.
Nobody will known.

opsi det var visst inte fredag idag huehue

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 juni 2016 19:02

    

Låt oss ignorera detta faktum att eurovision typ var för 5 månader sedan okok

Jomen jo

Tänkte färglägga den med men då skulle et la hinna vara 2017 eurovison då

Ehm

Lite sent kanske men bloggen är ju lite efter sig so yes

GLAD MIDSOMMAR c:

har ingenting med detta att göra men jao, hetaliavison fanart ouo



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards