❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2016

/ ALL THIS MANGA \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 augusti 2016 18:14

>> Älskade ängel (dundundun) du är sann, älskade ängel, du är en man <

När man seriöst börjar digga på Berts " älskade ängel " så är det liksom något wrong with me.
Amen har ju tagit tag i bloggen och redigerar för fullt so that's why allt ser så huller om buller~
I don't know men det är något med alla bloggare och galaxy, typ varann blogg jag läser har några stjänor
och moln så man bara hey, I like stars too c8
Jomen gillade ju min pastell layout but dude, man måste ju prova på något nytt and
I think this is turning nice out ouo
Alltså har så många manga jag har läst sen typ mars som jag inte har berättat så nää, nu får vi ta allt här.
This time, manga trash inlägg 
 
Koe no katachi | A Silent Voice
Bland manga community är denna mangan rätt känd så ni maybe har hört om den,
och really tack att folk pratar om denna mangan.
Kort, handlar om en tjej som är döv och alla retar/mobbar henne men mest en kille,
som senare ångrar det men får träffa henne några år framåt,
beredd att säga förlåt på teckenspråk för henne and that's how the story starts.
Ska inte gömma faktum att efter mangan har min youtube historik fyllts med " lär dig teckenspråk" videos
för det är det som mangan kommer ge er.
Den är så lärorik och man ser det från ett annat perspektiv.
Karaktärerna är bra, kvinnliga karaktärer som man står ut med.
Även nu i år kommer en film av koe no katachi och det är jag så glad över för åhh, vad den ser vacker ut ;u;
Så, jag rekommenderar denna så otroligt mycket och den är värd så mycket det.
Love so life
Love so life är min första on-going manga som jag hittade online och började läsa so yeah,
this manga is rätt viktigt för mig och den har då avslutas.
Har till och med skrivit en recension om denna så vet du att detta är något speciellt bro.
Hittade den på mangafox och följde den direkt, och följde den då sedan 2010 I guess...
något runt det och att se hur själva karaktärerna och designen förändrades var något unikt,
och tvillingarna i mangan älskar jag så oerhört mycket ;u;
Mangan är urgullig och även om romancen är väldigt trögt mellan tjejen och en annan kille som är med i mangan
orkar inte skriva handlingen huehue det störde jag mig lite på
men sedan blev jag helt whatever, bara ge mig mer från tvillingarna right now.
So yeah är ju beroende på om personen gillar lugna söta shoujo manga
men om man gör så är detta min rekommendation c':
    
LAST GAME
Min första shoujo manga har nått sitt slut den med.
LIKSOM THAT'S REALLY SAD NÄR MAN HAR FÖLJT EN MANGA SÅ LÄNGE OCH SÅ ÄR DEN BARA SLUT 
Denna var så min andra första manga jag läste online som är denna typiska shoujo romancen men
som jag nu kan medge, en av de mer bättre c':
Och är så överlycklig över slutet att nu när man har följt denna mangan så länge,
så gör det rätt ont om slutet blir dåligt men this one was so pretty and I'm so happy ; u ;
Karaktärerna är älskvärda här med och men en blush blush manlig karaktär
så är det typ körsbäret på bakelsen c:
Men som sagt, kommer sakna denna mangan otroligt mycket och likaså med Love so life
and these will be with be for as long I'm in the animu and mangu fandom c8
soredemo sekai wa utsukushii  | the world is still Beautiful 
Mangan är fortfarande on-going men ville bara påpeka hur grym this shit is.
Om ni har sett animen så är den liksom 15 kapitel från mangan som just nu har 54 ch
och om ni hittade något nöje i animen så lovar jag er
att ni gillar mangan som är så fruktansvärt mycket bättreän animen~
och om ni inte gillar animen kanske åtminstone hittar lite nöje i mangan cx
Karaktärerna tycker jag personligen rätt mycket om men finns rätt många som inte är så förtjusta i Nicke
men måste medge att hon ändå är en av de mer bättre kvinnliga huvudkaraktärerna ute där
 Levi däremot är min absoluta favorit i mangan och han förändras så mycket i mangan
and är absolut inne i deras ship.
Levi, han blir nästan en svag yandere i de senaste kapitlen men de sättet hur mycket
han älskar Nicke och att han gör vad som helst henne
är för mig rätt svårt att inte gilla honom,
även med vad som han har gått igenom, his plast is so fking dark ono
Även om jag älskar dessa Royal kingdom manga sorten så är nog mangan stilen och designen höjdpunkten
för den är så otroligt vacker, bakgrunden och inte minst karaktärerna är tecknade i stilen
som jag bara älskar så mycket ouo
Men även denna mangan börjar dra in sig på sitt sista ARC and that will be really epic men ändå,
såklart slutet av mangan kommer kännas tomt men finns nog några där ute som jag kan gå med i
ett hörn och gråta but yeah, njut länge det varar c:< 
Sword princess amaltea
Svensk manga ohyeah.
Såg i bibblan att tredje delen kom ut vilket innebär för mig att läsa igenom 1 och 2 boken
så att jag hängde med i handlingen och sedan läsa den tredje cx
Och ja, tack gode gud har vi ju en on-going svensk manga och även om det tar tid när nästa bok
kommer ut så bör vi ändå vara tacksamma till Natalia Batista c:
Det handlar liksom om denna sagovärlden där prinsar räddar prinsessor från drakar but det är tvärtom
Nu är det prinsessor som räddar prinsar från drakar, de som har en högre rank i samhället under
denna tiden och personligen för mig är det bästa i denna mangan the art cuz it is really pretty c8
Gillar man manga och har läst dessa kick off! Meow or sayonara september
så har vi en till svensk manga här som ska upp på era listor för we need to support våra svenska mangaka c;
    
 
Inu x boku secret service
Puhh, inte slut än! Ska se till att få med varje manga här i inlägget innan de kommer vänta
ännu fler månader för att nämnas i ett inlägg!
Inu x boku ss är också avslutad och även en av de tidigare manga jag har läst där
jag till och med har köpt 1-3 volymerna.
Här älskar jag hur alla karaktärerna är tecknade och storyn var rätt enkel i början,
först fick man lära känna alla karaktärer och deras relationship i några volymer
och sen längre fram kom egentligen själva storyn om vad allt handlade om and I was so confused.
Alltså detta med att resa tillbaka i tiden har jag alltid varit seg för fattar ju inget.
Men nu är den avslutad och hänge väl med 67% och slutet var ju fint men alltså avskyr när man seriöst
fick vänta månader på nästa kapitel för jag är ju en sådan
" läsa igenom allt på 1 dag" och att dra med sig en on-going manga på några år,
jag totalt glömmer av vad som händer >->
So yeah, men den är ju ändå bra ouo
    
Boku to kimi no taisetsu na hanashi | An Important Talk Between You and Me
ALLTSÅ ÄR DET BARA JAG SOM HAR LAGT MÄRKE TILL DENNA MANGAN?
GUYS 
KÄNNER NI INTE IGEN STILEN?
VÅRAN ÄLSKADE MANGAKA SOM HAR SKRIVIT SJÄLVASTE TONARI NO KAIBUTSU-KUN MED BÄSTA HARU
ÄR ÄVEN MANGAKA TILL DENNA MANGAN
Där har ni liksom anledningen varför att följa denna mangan för ni vet ju hur Tonari no kaibutsu-kun manga
blev i slutändan.
Alla läste den, alla älskade den.
Så känner mig stolt att vara en av de första där ute som kommer vara med från absolut första början med att läsa
denna mangan från cp 1 till I dunno how long.
Jag njöt verkigen av tonari etc så är så glad att vi har en ny manga här av Robico
och än så länge verkar den ju bra och med några enstaka kapitel
så hinner ni med att hoppa på tåget till denna jonery c;
   
Hirunaka no Ryusei | Daytime Shooting star
Yeah, här har vi den senaste mangan som jag läste klart förra veckan c:
Well, gick ju snabbt för på 2 dagar lyckades jag läsa igenom alla 86 långa chapters men det är ju jag.
Börjar jag läsa en manga, så är det bara det jag gör och bara batteriet kan hindra mig och lägga ett stop.
Men till mangan, en av de bättre och mer populärare shoujo mangan som finns där ute tog jag tag i
och läste och den var ju bra c:
Men hela storyn baseras ju som alla dom andra shoujo storyn på detta kärleksdramat triangel och rivaler.
Två kilar, en tjej och vem väljer hon.
Det är liksom alla shoujo story.
Men karaktärerna var nice really de kvinnliga karaktär Yosano var riktig härlig men även hon lyckades
inte få mig tycka hela vägen likadant om henne att hon var härlig väl när dramat var igång.
Däremot Mamura is a babe and alltså jag är så svag för manliga karaktärer som har denna " blush blush" really.
Dessa blush boys får mig alltid.
Och med Mamura så var jag så svag och jag fullkomligt älskade honom.
But yeah, mesta av de shoujo manga där ute är trash men denna hör absolut inte med i den kategorin
bara bland dom " bättre shoujo " but still not " the best shoujo ( orange, ohshc, skip beat yes)
AHH TROR JAG FICK MED ALL MANGA HERE WOSH HOPPAS NI GILLADE INLÄGGET AND SNART BÖR BLOGGENS
DESIGN VARA 100% KLAR c8 

    

/ btw det inlägget tog mig evigheter so be sure to like it \

 
 
Neko~

Neko~

11 augusti 2016 19:43

*Läser igenom all manga. Tänker gud vad bra jag ska läsa den. Råkar skrolla ner. Ser på fabulous people. Ser att jag är där. Får halvt en hjärtattack*

Alltså tack så mycket, snälla Sandra-senpai c': Hade aldrig trott jag skulle vara där c': Tack tack,tack!

Förresten har jag varit i Göteborg igår och idag (jag åkte hem idag) c: (och dött halvt x'D)
/Neko

http://otakucat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

14 augusti 2016 23:19

Hoppas du gillar rekommendationerna~! c;
Är alltid med öppna famnar här om kouhai-chan får någon feels attack vid någon manga c:

Såklart att du är med~! Tänkte få med dig mycket tidigare men väntade tills jag bytte om hela desigen, fortsätt med ditt grymma bloggandet c;

Waaaah! Det ska jag cheka in nu på direkten inlägget ouo

 
Neko~

Neko~

15 augusti 2016 10:45

Tack så mycket, det är dock bara det att jag är urusel på att läsa manga, jag behöver ha de i bokform liksom ;-;
(Vi firade min födelsedag med släkten i går, cuz alla kunde inte komma imorgon den 16e så ja) och jag fick lite pengar så nu kan jag beställa manga yeah c8

Men gud tack liksom senpai ;-; *kawaii kinder* Tack igen c':
Ja, när jag var i Göteborg...Vi kan ju säga att jag köpte en hel del hoho xD
/Neko

http://otakucat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

21 augusti 2016 15:13

Oh I get it, tycker det är mycket roligare att läsa mangan när man håller i den and har den i bokform men priserna är ju ksxndcinbc för manga these days :c
Åh vad nice, på vilken sida beställer du på~? ouo

Det är så lite så underbara kouhai-chan and btw really sorry för sådant sent svar på kommentaren ;-;
HUGS c8

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards