❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # A N I M E & M A N G A★彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 november 2015 21:02

HELOJ IDAG SÅ SKA VI FABULÖSA ETT MYSIGT OCH TREVLIGT INLÄGG :D
Även om det händer skit runt omkring oss så här i vår mysiga koja ska vi ha frid och vara trevligt mot varandra c':
WAAAH SÅ MYSIGT DET LÅTER
Känner att jag har fått en kram attack känsla så det känns som om jag kan bara hoppa på någon och krama om den
Like, seriosly.
Tror seriöst att jag ska ha en mask över huvud under confusion konventen och hoppa på människor och krama om dom.
Och smyga iväg lite hemligt och hoppa på nästa person.
ACK, I WANNA HAVE A FREE HUGS TRÖJA D':
Nu byter vi tema, känner mig så självisk när jag sitter här och pratar om mig själv nejmen hej på er.
WAAAAH JA JUST DET FÖRLÅT ATT JAG FÖRSTÖR THAT KÄRLEKS MOMENT
MEN VET NI VAD INNAN JAG GLÖMMER THIS LET ME SAY THIS
MADOKA NÅGON MAGIC
NI VET SPARKEL SPARKLET HORROR EAAAAA
VÄNTA, JAG SÖKER UPP NAMNET
mahou shoujo madoka magica
Där har vi det C':
Okey då kanske är man då den ända som inte har sätt den förrän nu men let's be honest, vem trodde inte att det var en sådan klassisk shoujo först or? xD
Jomen visst episode 3 in the face och jao
Ouch
Den var riktig bra, 9/10 enhörningar from me tror jag att det blir :3
Den var oerhört feelings proppfull och I gonna make this Clear.
kyubey.
Helt ärligt, just creepy.
DOCK ÄLSKAR JAG ANIMATIONEN
Många tycker att det är lite minecraft style på allt men jag bara ohmygosh det är ju fantastiskt då~!
Älskar verkligen hur karaktärerna är tecknade och deras ögon, just gonna love that and bakgrunden under dessa fight scener är ju något man bör lägga märke till c':
Varje gång det var en ny fight på gång så var så så hypad hypat (hur skriver man that
xD) över vilket tema det skulle vara i bakgrunden, sjukhuset, cirkus, bageri Nejmen det var så häftigt all My uppmärksamhet ;W;
Och nu lite spoliershehehe
Läs inte texten under bilden för det gör rätt ont u know~

Sayaka
Dessa episode när hon blev en av dessa
Det var ju bara rent av sagt sorgligt.
Hennes död var hur plågande som helst för mig, visst kanske störde jag min lite på henne men tyckte ändå att hon inte förtjänade så mycket för på allvar.
Det gjorde bara ont att kolla på det.
OCH STACKAREN MADOKA DEN SÖTA SMÅ SÖTNOSEN VAR JU SÅ SNÄLL OCH HON FÖRTJÄNAR INTE DETTA, HON ÄR BARA FÖR SNÄLL
OCH SÅ BLEV HON KIND OF GUD
MAN BARA IN YA FACE KYUBEY
Nejmen Gud vad evil jag ber om ursäkt.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 november 2015 21:45

DET ÄR FARS DAG IDAG
SÅ HELA DAGEN HAR JAG FILMAT EN SPECIELL FILM TILL PAPPA OCH WELL KLOCKAN SOM VANLIGT HATAR PÅ MIG
Det är bara så fascinerande.
Och är det bara jag, som typ undviker allt som ska göras under dagen till kvällen?
Så sedan under kvällen så har man literally stress och panikångest? >^<
Nejmen typiskt mig, typiskt mig.
Har inte kollat på anime nope men däremot läste jag manga igår >:D
komomo confiserie~!
Om någon av er känner igen Special A så är det samma mangaka som har gjort denna och well, den var mysig c8<
MEN MYGOSH DETTA ÄR FÖRFÄRLIGT
NÄR DU LÄSER MANGA
OCH SKA BLÄDDRA TILL NÄSTA KAPITEL
MED DET FINNS INGET SOM HETER NÄSTA KAPITEL
LIKE
MANGAN HAR BLIVIT DROPPAD
I DEN SÄMSTA STUNDEN OCKSÅ, NI VET SÅDAN SHOUJO KÄRLEK OCH SÅ FINNS DET ALLTID EN HÖJDPUNKT I DOM, JA DÄR SLUTADE DEN
JUST, NEJ
JAG KOLLAR ALLTID INNAN JAG BÖRJAR EN MANGA OM DEN ÄR DROPPAD ELLER INTE MEN JAG KOLLADE FEL DENNA GÅNGEN
OCH FICK KÄNNA DENNA HEMSKA FEELINGEN
LOVA MIG MINA BARN ATT ALLTID VARA 110% SÄKRA VILKET SATUS MANGAN ÄR
OM DEN ÄR ON-GOING, COMPLETED , DROPPED
FÖR DET GÖR ONT OM DEN INTE ÄR COMPLETE OCH KANSKE ALDRIG BLIR DET
Fast man ska inte ge upp hoppet, även om man väntade år efter ett nytt kapitel med våran älskade Orange så kom den ju till sist ;u;
Bör göra en lista " manga som börs ta upp " där jag nämner alla dessa sorgliga drop manga man har lämnat forever alone :'c
Skulle ju vara bara för bra att man ensam kunde lära sig japanska och läsa originalet men sådan lyxigt liv ha man inte
BTW JAG DRÖMDE ATT JAG VAR I JAPAN IDAG
MEN ALLA JAPANER HATADE PÅ MIG
DET VAR EN SÅDAN TRAGIKS DRÖM JAG HADE SÅ NÄR JAG VAKNADE VAR JAG JÄTTE LEDSEN
;n;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 3 november 2015 21:08

Det är kolsvart ute.
Like, svart.
På hög nivå och det är typ eftermiddag eller vad det kallas i Sverige.
Eller nu är det kväll.
Titta vad jag kan c8
Just nu så pluggar jag som attans, fast har tagit en break *^*
Det är SO prov på fredag, och redovisning med på spanskan och imorgon har jag extra lång teater så nope jag hinner inte plugga, och bloggen jao That's the question om jag hinner >^<
Anime blir inte heller av nu mitt i pluggandet, eller rättare sagt är friheten över.
Det är bara att plugga
D:
MEN NÅGOT HELT ANNAT NOW ALLTSÅ VET NI VILKEN ANIME JAG FAKTIS BÖRJADE NÄR JAG HADE TID
Mahou Shoujo Madoka?Magica
Det är ju verkligen inte så att jag inte kollade på den tidigare för jag trodde att den var en sådan söt kawaii anime med rosor och bin and everyone is happy.
Nejdå.
Den är ju jätte omtyckt och ensam så tycker jag att den ser spännande ut och det är något nytt so yes I will give it a try =w=
Sedan så klottrade Amanda på min hand som vanligt och frågade om hon kunde måla Jiji från Kiki's delevery service så jao ta fram en bild på Google senpai och så har man en tatuering (´u`)

Jomen det är nog allt, dags till att plugga again C:
Hare trevligt älsklingar *U*

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 november 2015 21:05

HALOJ DET ÄR JAG SANDRA IGEN
Vilken suprise eller, man kan ju förvåna människan och maybe få ett hjärtattack.
Det är nu inte precis att stadsminister kikar in här och bloggar istället för min skull.
Dock skulle det vara rätt trevligt o^o
NEJMEM JOMEN HEJ
Ska inte plåga er stackare med att säga det hemska ordet vad som faktis är slut och vad som har börjat, för det är nu bara rent ut av sagt sorgligt.
Det som var ännu sorgligare att hade så förfärligt ont i magen på morgonen så det inte var sant But nu mår jag bättre *^*
Har imorgon utvecklingssamtal så ja tagga tagga ingenting för är inte ett fem kronor öre tagning at all.
Jomen jag slipper No...eller...OMG säg inte att jag faktiskt skippar matte.
OMG
GLÄDJEN
JA, OMG JA NU ÄR JAG TAGGAD JAG SLIPPER MATTE ALLA ANDRA FÅR SITTA OCH SLITA NÄR JAG ÄR HELT FRI (typ) c8
Senare hade jag skytte och idag började jag stå upp! >:D
Äntligen nya utmaningar, var så trött på det gammla vanliga men nu får jag stå upp och alltså #proud
Första gången och jag gjorde inte sönder taket och alla gubbar var så stolta över mig c'8
Nejmen förlåt för mitt skryt men det händer inte ofta mormor får beröm i livet cx
Aja, trökar ut befolkningen now But IF you are anime intresserad then u should stay oWo

Har kollat på " whispers of your heart" och " The cat returns " eftersom den var som en spin-off av Whispers of your heart C:
Studio Ghibli ofc.
DEN VAR SÅ BRA
LIKE, ÄR EVIG TACKSAM FÖR REKOMMENDATIONEN ANONYMA COSPLAYERNA-SAMA o3o
Vet inte vilken jag gillade mest, whispers of your heart var det deffinitivt mycket mer drama i samtidigt the cat returns var mer comedy och man drogs in i hans värld ännu en gång c8
MEN BARON, ALLTSÅ SÅ CHARMIG SÅ DET INTE ÄR SANT
ÄVEN OM DET ÄR EN KATT, SÅ KAN MAN JU PÅ ALLVAR FÅ CRUSH PÅ DJURET FÖR ALLTSÅ SÅ MAJESTÄTISKS OCH CHARMIG HAN ÄR ACK, VI BEHÖVER MÄNNISKOR SOM BARON KATTEN PÅ ALLVAR, SO PERFEKT
Sen så blev ändå mitt ship ett OTP i slutändan av your heart men samtidigt hade the cat en helt underbar animation c':

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 november 2015 22:01

HALOJ IDAG TÄNKTE JAG EGNA THIS INLÄGG TILL BLECKMOSSEN
THANK YOU ANONYMA COSPLAYERN-SAMA
TILL ALLA ER TROGNA ENSTAKA BLECKMOSSARE DÄR UTE
LET'S DO IT
Bleckmossen får väl ändå bli en av de hundratals anledningar en svensk kan döpa sig om till ev svensk anime fan, eller till och med svensk otaku ;u;
Ack, jag minns det så väl ( typ den ända saken jag minns bra ) när jag började läsa bleckmossen och var så fascinerad och förvånad av manga stilen så det inte är sant, aldrig hade man ju sätt något sådant C:
Eller jo pókemon...Ni vill inte veta vad men när jag var liten avskydde jag så hemskt mycket pókemon för det var alltid på tv xD
Man ville ju kolla på...omygosh vad ville jag kolla på...något annat helt enkelt men det var alltid det och sorgligt nog så när jag var barn fick jag aldrig chansen att kolla på sailor moon, men seriöst vilken kanal gick den på o^o
Men bleckmossen som faktisk fanns vid min sida och puttade mig rejält mycket framåt till nu som en stolt otaku är jag evig tacksam till c':
Jag tror att det är därför jag älskar bleckmossen så mycket, det är nog den bästa anledningen ;W;
Vi svenska Otakus kanske inte har så mycket att skryta med med Sveriges anime och manga karriär, om man jämför men Japan så gör det bara ont.
Men vi har ju ändå något xD

Det är mycket man kan älska i gamla bleckmossen, den nyare versionen 2015 får mig däremot i tårar just like OMG, Siri vad har hänt med dig, Amir please stop Playboy nej. Och beklagar Samir du hör inte hemma här.
NEJ NU LÅTER JAG SOM EN HATER
Siri är väl den mest omtyckta karaktären i bleckmossen, likadant med Emil ;u;
Siri, Håkan, Emil, Alex, Amanda, Ivan, Hasse, Vincent Cassandra och alla man vi ju bara krama om allesamman ;3;
MEN AMIR
KINGEN, HAN FÖRTJÄNAR MER ÄN EN KRAM, OMG HAN GÖR MIG BARA SÅ GLAD
OCH ÄR DET BARA JAG SOM TOTALT FORTFARANDE SHIPPAR
AMIR X AMANDA
SÅ MYCKET, ÄLSKADE BARA NÄR AMIR JAGADE RUNT EFTER HENNE OCH AMANDA BARA U STALKER xD
Nejmen en av mina första OTP :'3

Senare Emil x Håkan eller Emil x Siri, mänskligheten lugna ner er ni är ju brutalare än mig cx
I dunno, Jag har svårt med att shippa Emil xD
Emil x Siri är ju ett ship det men tycker ändå att Siri förtjänar något mer..badass? c8
Älskar ju Emil med och Siri och jag har inget imot om de blir ett OTP men DET ÄR BARA NÅGOT SOM SÄGER NOPE FÖRLÅT
Emil x Håkan är jag maybe mer för, för de är adorable ;3;
Så ja, mer en yaoi ship there I think C':
Alex x Emil är ett fint ship det med, men inte Emil x Amanda för det ska vara Amir x Amanda c'8
ÄLSAR ATT ALLA SHIPPAR EMIL MED ALLA FÖRUTOM AMIR
DE HAR TYP VARIT VÄNNER SEDAN FOREVER MEN INGEN HA LAGT TANKEN PÅ EMIL X AMIR xD
Jomen alla dessa ship i bleckmossen är underbara, så länge det inte går för långt :C
Siri x Alex (?), Emil x Håkan, Amir x Amanda, Leyla x Hassan peace och fröjd där har vi nog mina ship C:
Karaktärerna är också helt underbara och we need more Alex.
Like, Where the fuck are you Alex.

JAG VILL SKRIVA MER, KÄNNS SOM OM JAG KAN HÅLLA PÅ I EVIGHETER MEN ARGH
MÅNDAG IMORGON OCH JAG DÖR, NEJMEN HÖSTLOV VART TOG DU VÄGEN
NU TAGGAR VI JULLOV ISTÄLLET

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 30 oktober 2015 20:51

Halloween:
Harowiin
Oktober:
Juu-Gatsu
Häxa:
Majo
Spindel:

kumo
Kvast

houki
Grav:

ohaka

Vampyr:

kyuuketsuki
Svart katt:

kuroneko
Satan

akuma
Zombie:

zonbi

Skeleton:

gaikotsu
Fladdermus:

koumori
Varg/varulv:

ookami otoko
Frankenstein:

Furankenshutain
Pumpa:

kabocha
Hemsökt hus/ spökhus:

obake yashiki

Baccano!
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/2251/Baccano!
Animecka: http://animecka.se/anime/Baccano
CREEPINESS: 5/5 = Perfection

Vampire knight
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/3457/Vampire_Knight
Animecka: http://animecka.se/anime/Vampire_Knight
CREEPINESS: 5/4 

Tokyo ghoul
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/22319/Tokyo_Ghoul
Animecka: http://animecka.se/anime/Tokyo_Ghoul
CREEPINESS : 5/4

Sankarea
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/11499/Sankarea
Animecka: http://animecka.se/anime/Sankarea
CREPPINESS: 1/5

Game of Laplace
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/28619/Ranpo_Kitan:_Game_of_Laplace
Animecka: http://animecka.se/anime/Ranpo_Kitan_Game_of_Laplace
CREPPINESS: 5/5

Mirai nikki
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/10620/Mirai_Nikki_(TV)
Animecka: http://animecka.se/anime/Mirai_Nikki
CREPPINESS: 3/5

Deadman wonderland
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/6880/Deadman_Wonderland
Animecka: http://animecka.se/anime/Deadman_Wonderland
CREPPINESS: 2/5

Another
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/11111/Another
Animecka: http://animecka.se/anime/Another
CREPPINESS: 5/5

Uzumaki
Myanimelist: http://myanimelist.net/manga/436/Uzumaki
Jag har fortfarande mardrömmar sedan jag läste den, alltså den är sisådär rätt skräckinjagande :c
Den är verkligen bra och det är ju inte så att den har snålat bara den är obehaglig och vill man läsa något creepy jomen this is a good rekommendation C:<

Corpse party
Myanimelist: http://myanimelist.net/manga/90601/Corpse_Party
Jag har inte läst mangan.
Det räcker med animen.
De två är säkert lika hemska, på allvar.
Frågar nu en stolt otaku om horror manga och anime så ligger corpse party längst upp på hyllan D':

Death note
Myanimelist: http://myanimelist.net/manga/21/Death_Note
Death note har väl de mesta hörts talas om och mangan är inte så större skillnad än animen men om man gillar Death note så kan man ju läsa mangan, så creepy är den ju inte men är bra :3
Okej, jag hade ingen mer bra horror manga rekommendation så förlåt det var den ända jag hade från godishyllan xD

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 oktober 2015 22:06

OMG
ALLTSÅ
PÅ ALLVAR
JAG SKA TILL GÖTEBORG IMORGON
MED MITT GAMMLA FOTBOLLS LAG
OCH KOLLA PÅ SVERIGE-DANMARK
I GÖTEBORG
JAG
OMFG
SCI-FI BOKHANDELN OCH KAWAII SHOPPEN HERE I'M
DET FINNS KANSKE 20% ATT VI DITT, VI SKA FÅ LITE FRITID MEN JAG KOMMER JU ALDIRG HITTA DITT ÄNDÅ
MEN KOM IGEN SJÄLVA TANKEN ÄR JU HELT UNDERBAR
:'D
Har inte alls taggat mycket men alltså jag tror inte att jag kunde ha tagit det på allvar, det känns bara så konstig för jag har redan slutat och ändå får jag följa med ;u;
Kommer säkert bli en massa feels och kommer kanske inte ha någon att gå med runt BUT WHO CARS
MAN HAR JU GÖTEBORG
NU TAGGAR VI LIVET >:D
JA JUST DET KOLLADE PÅ DÅ PÅ PONYO IGÅR KVÄLL
TACK UNDERBARA JULIA FÖR TIPSET
BTW
JULIA HAR NU EN NY BLOGG SÅ BE SURE TO CHECK IT OUT CUZ WE ALL LOVE JULIA
http://inknerd.blogg.se
TILL PONYO, So adorable, fick ingen sömn den natten för jag fangirlade istället.
Och var tvungen att gå ut med hunden mitt i natten, klockan 9.00 och sedan kunde jag inte somna om så jao.
VI FÅR SE VILKEN FILM JAG KOLLAR PÅ IDAG OM JAG HINNER C:<

BTW
INNAN JAG TOTALT GLÖMMER BORT DET HAR JAG LÄST KISS HIM, NOT ME! MANGAN
OCH DEN VAR BRA
ÄVEN OM DET VAR HARMEN
SÅ ÄR DET MIN FAVORIT HARMEN MANGA
LIKE TOTALY, EN YAOI FANGIRL SOM SHIPPAR ALLT MED ALLT BLIR PLÖTSLIGT ENSAM SHIPPAD
OCH DEN ÄR FINT TECKNAD
INTE BÄSTA HALLOWEEN MANGA, MEN FÖR LITE SHOUJO, COMEDY, HARMEN, SLICE OF LIFE OCH ROMANCE, 6 VOLUME LÅNG OCH ON-GOING SÅ REKOMMENDERAR JAG DEN FÖR ER C:<
Det handlar om en helt adorable tjej som är lite "rundare" än de andra och är en hardcore Yaoi fangirl som helt enkelt älskar sitt liv för, när man har några riktigt bra kille x kille ship och får en ship moment så finns det inget hon ångrar mer i sitt liv.
Men då inträffade denna hemska dagen, då hennes mest älskade husband karaktär ( animu thing, #hardlife ;n;) avled och dog så såg hon ingen mening i livet.
Hon var i sitt rum under en lång tid instängd och bara led men då när hon sedan kollar sig i spegeln så kan hon inte tro på vad hon ser.
Likadant med alla andra killarna i klassen likså.
För där står hon, drömtjejen.
Istället för att shippa alla andra så blir hon nu själv shippad, och det var ju inte precis planerat~!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 oktober 2015 19:46

Planerade idag städa och fixa om rummet, börja kolla på en ny anime, måla på mitt "projekt", träna lite på sminkning innan halloween, ändra om bloggen och kolla på en dokumentärfilm.
Vad han jag med?
Well, bara bloggen som tog mig hela dagen xD
Har redigerat lite på menyavdelningen med bilder som passar in hedern och hoppas att kanske någon enstaka människa lägger märke till det men det är bara drömmar det c':
Jomen jag blev nöjd, har lite små saker att fixa till med bloggen som vanligt med det gör vi någon annan dag >:D
OCH IGÅR KVÄLL KOLLADE JAG MINSANN PÅ EN AV HAYAO MIYAZAKI MÄSTERVERK
KIKI'S DELIVERY SERVICE
OCH ACK MAN BLIR ALDRIG BESVIKEN PÅ FILMERNA ;u;
SEN SÅ HAR JAG FÅTT EN MASSA FÖRSLAG FRÅN ER SÅ ALLA MINA KVÄLLER ÄR PLANERADE HERE NOW C:<
NU JÄKLAR KÖR VI EN STUDIO GHIBIL MARATON VARJE DAG
TAGGA LIVET PEPPA MOVIE TIME
Sen så vill jag även kolla på en hel del anime som baccano och diabolik lovers, vi få se vilka jag hinner med c':
Sedan när det ända snart är halloween kan man ju satsa på lite RPG horror spel right? c8<
HAHAHAHA ÄR SÅ TAGGAD
JAG ÄR SÅ GLAD
JAG SKA GÖRA SÅ MÅNGA TREVLIGA SAKER UNDER HÖSTLOVET
OCH OMG GÖTEBORG PÅ TISDAG OCKSÅ
OCH HALLOWEEN
KYAAAAAAAA WAKABOFI NU KÖR VI



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards