❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # V A R D A G ☆彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 november 2015 19:10

ALRIGHT ALRIGHT ALRIGHT IMORGON ÄR DET PROV PÅ SO, JAG KAN MEN DET ÄR JU SÅ MYCKET 200 ÅR SKA MAN SKRIVA UNDER 1 TIMME DET ÄR JU SOM ATT BERÄTTA SIN KÄRLEK TILL GINTAMA OCH MAN HAR BARA EN TIMME PÅ SIG
ACK.
SEN SÅ ÄR JAG HELT HEART BROKEN
Det var några jobbmentorer hos oss idag och det var en bibliotekarie som jag kände igen för vi har pratat när vi är jag är i bibblan och så varje gång~
Så jag var helt extraherad när hon kom and just like " JAG VET VEM HON ÄR "
Och så pratar hon och kollar på alla i klassen.
" sorgligt nog känner jag inte igen någon av er här, har inte träffat någon härifrån i bibblan "
Och så sitter jag där.
Helt heart broken, like right in the feels
Romeo och Amanda skrattade och jag hade hemska feels, #foreveralone på allvar
Sedan funderar vi lite på vilket jobb man ska egentligen välja, för jag vill inte ha all press senare så jag funderar nu~
Jag vill gå linjen samhälle och Media eftersom jag hör under natten hur de skriker efter mitt namn *^*
Nejmen jomen på allvar det är min sak det men däremot vilket arbete jag väljer är svårt D:
Vill ju animera en film, bli serietecknare och kanske ha något med Disney företaget att göra men som hobby för om det blir mitt jobb kommer jag definitiv att trötta på det >n<
Får då gör man det under press och stress och inte med nöje D:
Ska inte ta så mycket mer om gymnasiet för ni kommer vara tvungna att stå ut med mig när jag ska välja och nästa år kommer vara #hardlife för er läsare med min ångest men vi klarar oss tillsammans c':
Teater var kul igår det med OCH VET NI DEN KÄNSLAN DÅ MAN KAN ÄNTLIGEN VÅGAR SÄGA HEJDÅ TILL NÅGON EFTER TEATERN
OCH DE SÄGER TILLBAKA
MYGOSH SO HAPPY ;U;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 3 november 2015 21:08

Det är kolsvart ute.
Like, svart.
På hög nivå och det är typ eftermiddag eller vad det kallas i Sverige.
Eller nu är det kväll.
Titta vad jag kan c8
Just nu så pluggar jag som attans, fast har tagit en break *^*
Det är SO prov på fredag, och redovisning med på spanskan och imorgon har jag extra lång teater så nope jag hinner inte plugga, och bloggen jao That's the question om jag hinner >^<
Anime blir inte heller av nu mitt i pluggandet, eller rättare sagt är friheten över.
Det är bara att plugga
D:
MEN NÅGOT HELT ANNAT NOW ALLTSÅ VET NI VILKEN ANIME JAG FAKTIS BÖRJADE NÄR JAG HADE TID
Mahou Shoujo Madoka?Magica
Det är ju verkligen inte så att jag inte kollade på den tidigare för jag trodde att den var en sådan söt kawaii anime med rosor och bin and everyone is happy.
Nejdå.
Den är ju jätte omtyckt och ensam så tycker jag att den ser spännande ut och det är något nytt so yes I will give it a try =w=
Sedan så klottrade Amanda på min hand som vanligt och frågade om hon kunde måla Jiji från Kiki's delevery service så jao ta fram en bild på Google senpai och så har man en tatuering (´u`)

Jomen det är nog allt, dags till att plugga again C:
Hare trevligt älsklingar *U*

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 november 2015 21:05

HALOJ DET ÄR JAG SANDRA IGEN
Vilken suprise eller, man kan ju förvåna människan och maybe få ett hjärtattack.
Det är nu inte precis att stadsminister kikar in här och bloggar istället för min skull.
Dock skulle det vara rätt trevligt o^o
NEJMEM JOMEN HEJ
Ska inte plåga er stackare med att säga det hemska ordet vad som faktis är slut och vad som har börjat, för det är nu bara rent ut av sagt sorgligt.
Det som var ännu sorgligare att hade så förfärligt ont i magen på morgonen så det inte var sant But nu mår jag bättre *^*
Har imorgon utvecklingssamtal så ja tagga tagga ingenting för är inte ett fem kronor öre tagning at all.
Jomen jag slipper No...eller...OMG säg inte att jag faktiskt skippar matte.
OMG
GLÄDJEN
JA, OMG JA NU ÄR JAG TAGGAD JAG SLIPPER MATTE ALLA ANDRA FÅR SITTA OCH SLITA NÄR JAG ÄR HELT FRI (typ) c8
Senare hade jag skytte och idag började jag stå upp! >:D
Äntligen nya utmaningar, var så trött på det gammla vanliga men nu får jag stå upp och alltså #proud
Första gången och jag gjorde inte sönder taket och alla gubbar var så stolta över mig c'8
Nejmen förlåt för mitt skryt men det händer inte ofta mormor får beröm i livet cx
Aja, trökar ut befolkningen now But IF you are anime intresserad then u should stay oWo

Har kollat på " whispers of your heart" och " The cat returns " eftersom den var som en spin-off av Whispers of your heart C:
Studio Ghibli ofc.
DEN VAR SÅ BRA
LIKE, ÄR EVIG TACKSAM FÖR REKOMMENDATIONEN ANONYMA COSPLAYERNA-SAMA o3o
Vet inte vilken jag gillade mest, whispers of your heart var det deffinitivt mycket mer drama i samtidigt the cat returns var mer comedy och man drogs in i hans värld ännu en gång c8
MEN BARON, ALLTSÅ SÅ CHARMIG SÅ DET INTE ÄR SANT
ÄVEN OM DET ÄR EN KATT, SÅ KAN MAN JU PÅ ALLVAR FÅ CRUSH PÅ DJURET FÖR ALLTSÅ SÅ MAJESTÄTISKS OCH CHARMIG HAN ÄR ACK, VI BEHÖVER MÄNNISKOR SOM BARON KATTEN PÅ ALLVAR, SO PERFEKT
Sen så blev ändå mitt ship ett OTP i slutändan av your heart men samtidigt hade the cat en helt underbar animation c':

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 oktober 2015 20:58

Det är så fascinerande för när man ska göra något, på allvar man ska göra NÅGOT så blir det aldrig av c':
Nejmen nu på kvällen ska jag vara effektiv.
Och göra något bra, ta en dusch te.x >:D
Har faktist städat rummet halva dagen, och resten av den halva dagen har jag sovit.
Jag vaknade 12.00, och så städade jag det är bara nu jag absolut inte har gjort något särskilt nyttigt men lika bra det, det är ju höstlov c':
Igår så var jag ju i Göteborg och det var därför jag sov så länge, för jag var hemma 00.00 så jao låt oss ta det från början, nu räcker det med mitt random intro >u<
Jag började göra mig iordning efter gårdagens inlägg, och gick till stationen där resten av laget skulle vara~
Oh, btw man kan ju kanske berätta vad som hände innan om man inte minns~
Jag slutade i fotboll typ i våras eller något och laget bjöd mig till att åka till Göteborg och kolla på en match med laget eftersom jag ändå hade betalat säsongskort terminen slut så fick hänga med C:
Vi tog tåget till Göteborg, och när vi var framme fick vi flumma runt i Göteborg typ en timma innan vi skulle samlas och jao detta är väl det perfekta tillfället att fangirla i guesse, ensam i Göteborg
Dock visste jag med mina orientering kunskaper att jag skulle hamna i Norge vid slutet av dagen så bestämde jag mig att hålla nära några som var med och de gick väl in i klädaffärer och sådant, jag ensam ville gå till kawaii shoppen men det var för långt och sci-fi bokhandeln skulle jag ju aldrig hitta ditt, jag skulle ju men hade INGEN FREAKING WI-FI SÅ JAO GOOGLE MAPS I ETT NÖTSKAL SOM BEHÖVER NÄRVERK
D:<

Sedan hade jag ingen aning vart vi skulle samlas och ingen visste heller hur de skulle förklara vart det låg så fick hänga med i flowet~
Sedan åt vi, väntade i kanske 1 timme, gick till Ullevi och där väntade vi kanske 55 min, sedan vare match C:<
Sverige vann med 1-0 mot Danmark och det hände verkligen mycket under matchen men PUBLIKEN
WHY SO OTAGGADE
Visst, man skrek Sverige Sverige men nej, man ska komma hem helt utan röst men det gjorde man inte för publiken var inte så värst taggad.
Även om jag skrek SVERIGEEEEEE COME ON blev det till slut inget för ingen hängde med och hejade med mig så man blev sittande tyst.
ÄVEN OM DE SÄGER ATT DET VAR REKORD MÅNGA I PUBLIKEN NÅGOT PÅ 11 MILJONER I DUNNO SÅ KAN JAG LOVA ER ATT DET INTE LÄT SOM DET D:
Sedan var det att gå till stationen och vänta i två timmar på tåget.
Och alla affärer var stängda
Underbart.
MEN TACK OCH LOV, OMG PRESSBYRON JAG OFFRAR MIG TILL PRESSBYRON
DE HADE NEO, EN ANIME TIDNING SOM JAG LÄSTE UT, I AFFÄREN
SOM TUR MÄRKTE INGEN NÅGOT OCH DE TOG KÅL PÅ TIDEN >:3
Sedan köpte jag mig något som kallade frappe or something vid expresso house och lyssnade på musik och led varför jag inte hade wi-fi
Kunde freaking kolla på Anime i två timmar då >n<
Jomen sedan var jag hemma 00.00 och där var det slut för gårdagen dag~
Det var trevligt, men saken var nog att jag inte hade någon att vara med under hela dagen, ingen som ville fangirla med mig och jag var den där irriterande " följaren" som bara går med alla och inte säger mycket för jag var blyg, även om jag känner alla så gåre inte att vara sig själv och bara " HEJEJEEJ OMG FRWming GÖTEBORG GÖTEBORG NU POTATOSSÄCK KÖR VI GUMMAN >:D " som jag brukar vara xD
Sen så fick vi vänta mycket, och jao passar inte in i laget I know it och laget vet det, tror att ingen ens la märke till mig igår x'D
MEN OMG NU LÅTER DET SOM OM JAG DEPPAR, MEN NEJ DET GÖR JAG INTE ÄR GLAD ATT JAG ÅKTE MED OCH EN PERFEKT AVSLUTNING MED INGA MISSNÖJEN OR SOMETHING, FÖRUTOM ATT DETTA INLÄGGET BLEV SÅ FÖRBANNAT LÅNGT D:

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 27 oktober 2015 12:47

JAG SKA TILL GÖTEBORG IDAG
OM MINDRE ÄN EN TIMME
SÅ KOLLA PÅ TV:EN KLOCKAN 19.00 OCH OM NI SER EN TJEJ MEN GRYFFINDOR HALSDUK OCH BRUNT LOCKIGT HÅR OCH MAYBE SVERIE FLAGOR PÅ KINDERNA OCH VINKAR SOM EN GALNING TILL KAMRAN DÅ VET NI VEM DET ÄR >:D
Kommer ha en harry potter outfit på mig, så det kommer bli mer att jag kolla på en quidditch match gryffindor vs slytherin oWo
Kommer skrika " GRYFFINDOF " även om det är en fotbolls match men ingen läger märke till det C:<
Dock så tillhör jag mer hufflepuff sidan tycker de mesta mugglare xD
OCH JAG HAR BLIVIT ÄNNU MER TAGGAD
FÖR HETALIA
SVERIGE X DANMNARK
SÅ INTE NOG MED DET KOMMER JAG FANGIRLA BRUTALT UNDER MATCHEN
LIKE OMG SVERIE DANMARK SHIP TOTALY ;u;
Så det sista nu ska jag välja ut varma kläder för det kommer bli kallt under kvällen, och kolla på lite på Hetalia on youtube och vi får se vad mer jag hinner med >u<
NU ÄR JAG TAGGAD
WEIII
LET'S DO IT
HARRY POTTER OCH HETALIA MODE ON
>W<

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 oktober 2015 22:06

OMG
ALLTSÅ
PÅ ALLVAR
JAG SKA TILL GÖTEBORG IMORGON
MED MITT GAMMLA FOTBOLLS LAG
OCH KOLLA PÅ SVERIGE-DANMARK
I GÖTEBORG
JAG
OMFG
SCI-FI BOKHANDELN OCH KAWAII SHOPPEN HERE I'M
DET FINNS KANSKE 20% ATT VI DITT, VI SKA FÅ LITE FRITID MEN JAG KOMMER JU ALDIRG HITTA DITT ÄNDÅ
MEN KOM IGEN SJÄLVA TANKEN ÄR JU HELT UNDERBAR
:'D
Har inte alls taggat mycket men alltså jag tror inte att jag kunde ha tagit det på allvar, det känns bara så konstig för jag har redan slutat och ändå får jag följa med ;u;
Kommer säkert bli en massa feels och kommer kanske inte ha någon att gå med runt BUT WHO CARS
MAN HAR JU GÖTEBORG
NU TAGGAR VI LIVET >:D
JA JUST DET KOLLADE PÅ DÅ PÅ PONYO IGÅR KVÄLL
TACK UNDERBARA JULIA FÖR TIPSET
BTW
JULIA HAR NU EN NY BLOGG SÅ BE SURE TO CHECK IT OUT CUZ WE ALL LOVE JULIA
http://inknerd.blogg.se
TILL PONYO, So adorable, fick ingen sömn den natten för jag fangirlade istället.
Och var tvungen att gå ut med hunden mitt i natten, klockan 9.00 och sedan kunde jag inte somna om så jao.
VI FÅR SE VILKEN FILM JAG KOLLAR PÅ IDAG OM JAG HINNER C:<

BTW
INNAN JAG TOTALT GLÖMMER BORT DET HAR JAG LÄST KISS HIM, NOT ME! MANGAN
OCH DEN VAR BRA
ÄVEN OM DET VAR HARMEN
SÅ ÄR DET MIN FAVORIT HARMEN MANGA
LIKE TOTALY, EN YAOI FANGIRL SOM SHIPPAR ALLT MED ALLT BLIR PLÖTSLIGT ENSAM SHIPPAD
OCH DEN ÄR FINT TECKNAD
INTE BÄSTA HALLOWEEN MANGA, MEN FÖR LITE SHOUJO, COMEDY, HARMEN, SLICE OF LIFE OCH ROMANCE, 6 VOLUME LÅNG OCH ON-GOING SÅ REKOMMENDERAR JAG DEN FÖR ER C:<
Det handlar om en helt adorable tjej som är lite "rundare" än de andra och är en hardcore Yaoi fangirl som helt enkelt älskar sitt liv för, när man har några riktigt bra kille x kille ship och får en ship moment så finns det inget hon ångrar mer i sitt liv.
Men då inträffade denna hemska dagen, då hennes mest älskade husband karaktär ( animu thing, #hardlife ;n;) avled och dog så såg hon ingen mening i livet.
Hon var i sitt rum under en lång tid instängd och bara led men då när hon sedan kollar sig i spegeln så kan hon inte tro på vad hon ser.
Likadant med alla andra killarna i klassen likså.
För där står hon, drömtjejen.
Istället för att shippa alla andra så blir hon nu själv shippad, och det var ju inte precis planerat~!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 25 oktober 2015 19:46

Planerade idag städa och fixa om rummet, börja kolla på en ny anime, måla på mitt "projekt", träna lite på sminkning innan halloween, ändra om bloggen och kolla på en dokumentärfilm.
Vad han jag med?
Well, bara bloggen som tog mig hela dagen xD
Har redigerat lite på menyavdelningen med bilder som passar in hedern och hoppas att kanske någon enstaka människa lägger märke till det men det är bara drömmar det c':
Jomen jag blev nöjd, har lite små saker att fixa till med bloggen som vanligt med det gör vi någon annan dag >:D
OCH IGÅR KVÄLL KOLLADE JAG MINSANN PÅ EN AV HAYAO MIYAZAKI MÄSTERVERK
KIKI'S DELIVERY SERVICE
OCH ACK MAN BLIR ALDRIG BESVIKEN PÅ FILMERNA ;u;
SEN SÅ HAR JAG FÅTT EN MASSA FÖRSLAG FRÅN ER SÅ ALLA MINA KVÄLLER ÄR PLANERADE HERE NOW C:<
NU JÄKLAR KÖR VI EN STUDIO GHIBIL MARATON VARJE DAG
TAGGA LIVET PEPPA MOVIE TIME
Sen så vill jag även kolla på en hel del anime som baccano och diabolik lovers, vi få se vilka jag hinner med c':
Sedan när det ända snart är halloween kan man ju satsa på lite RPG horror spel right? c8<
HAHAHAHA ÄR SÅ TAGGAD
JAG ÄR SÅ GLAD
JAG SKA GÖRA SÅ MÅNGA TREVLIGA SAKER UNDER HÖSTLOVET
OCH OMG GÖTEBORG PÅ TISDAG OCKSÅ
OCH HALLOWEEN
KYAAAAAAAA WAKABOFI NU KÖR VI

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 oktober 2015 21:11

Har fått ett sådant Studio Ghibil feeling som aldrig förr och är kind of blodtörstig att kolla på en av deras underbara filmer ;u;
Den där blodtörstiga ordet passade inte in i meningen.
WELL WELL, STUDIO GHIBIL ÄR ETT MÄSTERVERK OCH FÅR MIG ALLTID I TÅRAR C':
Totoro kan man ju säga är maskoten för hela the anime fandom är är helt enkelt en klassiker men, filmen Totoro kanske inte är så spännande eller något bara helt enkelt mysig och om man jämför Totoro men howl's moving castel så är ju den mycket bättre, det är just våran älskade Totoro som är symbolen för Ghibil~
OM NÅGON FATTADE VAD JAG SKREV SÅ FÖRKLARA DET FÖR MIG FÖR JAG FATTADE INTE VAD JAG ENSAM MENADE xD
Min favorit Ghibil film är nog Howl's moving castel och har för mig att jag har skrivit det till er, men spirited away och mononoker är mästerverk de med ;u;
ACK VILL BARA SE OM ALLA FILMER
Animationen, musiken, karaktärerna och storyn ger en helt annorlunda feeling när det kommer till Ghibil studio än de andra vanliga animes, det är som om man dras in i en ny värld och får följa med på en feeling trip som man aldrig glömmer bort ;w;
Så ska nog ta för mig och kolla på någon bra film now, har ni några rekommendationer?
Vad er eran favorit Ghibil movie of all time?
KOMMENTERA PÅ JAG SAKNAR ER
KOMMENTARS FÄLLTET HAR VARIT TOMT PÅ SENASTE TIDEN
OCH JAG KÄNNER MIG ALONE
JAG VILL PRATA MED ER UNDERBARA MÄNNISKOR DÄR UTE
SÅ KOMMENTERA PÅ JAG BITS INTE OCH SOM VÄRST KAN JAG STALKA UPP ER OCH GE ER EN BAMSE KRAM
NU JÄKLAR ÄR SANDRA ON FIRE, SKA GÖRA NÅGOT NYTTIGT IMORGON OCH SE TILL ATT BLOGGEN FABULÖSAS TILL
C':



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards