❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

Totoro-Hime

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 oktober 2015 21:11

Har fått ett sådant Studio Ghibil feeling som aldrig förr och är kind of blodtörstig att kolla på en av deras underbara filmer ;u;
Den där blodtörstiga ordet passade inte in i meningen.
WELL WELL, STUDIO GHIBIL ÄR ETT MÄSTERVERK OCH FÅR MIG ALLTID I TÅRAR C':
Totoro kan man ju säga är maskoten för hela the anime fandom är är helt enkelt en klassiker men, filmen Totoro kanske inte är så spännande eller något bara helt enkelt mysig och om man jämför Totoro men howl's moving castel så är ju den mycket bättre, det är just våran älskade Totoro som är symbolen för Ghibil~
OM NÅGON FATTADE VAD JAG SKREV SÅ FÖRKLARA DET FÖR MIG FÖR JAG FATTADE INTE VAD JAG ENSAM MENADE xD
Min favorit Ghibil film är nog Howl's moving castel och har för mig att jag har skrivit det till er, men spirited away och mononoker är mästerverk de med ;u;
ACK VILL BARA SE OM ALLA FILMER
Animationen, musiken, karaktärerna och storyn ger en helt annorlunda feeling när det kommer till Ghibil studio än de andra vanliga animes, det är som om man dras in i en ny värld och får följa med på en feeling trip som man aldrig glömmer bort ;w;
Så ska nog ta för mig och kolla på någon bra film now, har ni några rekommendationer?
Vad er eran favorit Ghibil movie of all time?
KOMMENTERA PÅ JAG SAKNAR ER
KOMMENTARS FÄLLTET HAR VARIT TOMT PÅ SENASTE TIDEN
OCH JAG KÄNNER MIG ALONE
JAG VILL PRATA MED ER UNDERBARA MÄNNISKOR DÄR UTE
SÅ KOMMENTERA PÅ JAG BITS INTE OCH SOM VÄRST KAN JAG STALKA UPP ER OCH GE ER EN BAMSE KRAM
NU JÄKLAR ÄR SANDRA ON FIRE, SKA GÖRA NÅGOT NYTTIGT IMORGON OCH SE TILL ATT BLOGGEN FABULÖSAS TILL
C':

 
 
Julia

Julia

24 oktober 2015 23:24

True, true, Studio Ghibli är alltid sevärt c:
Jag tror min favorit antingen är Spirited Away eller Princess Mononoke, men Ponyo får söthetsfaktorn att gå i taket! Har du sett den?

P.S Vad tycker du om min nya blogg? ^3^

http://inknerd.blogg.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

25 oktober 2015 19:58

De lyckas alltid få en sådan explosion med feelings i filmerna ;u;
Nope, det har jag inte! Men har hörts talas om den och precis nu har jag kollat på trailern och tror att sötheten i Ponyo kommer få mig i tårar =w=
Ska minsann se till att kolla på den så snabbt som möjligt! C:<

DIN NYA BLOGG
MASTERPIECE
SÅ KAWAII
Kommer kristallklart följa dig och din nya blogg, och kommer också kika in hos din gammla blogg för att läsa gammla inlägg och sådant :'3
Önskar dig all lycka till med din nya blogg c':

 
Ingen bild

ANONYMA COSPLAYERN \^W^/

25 oktober 2015 07:45

HEEEJ 8DD Min absoluta favorit av Ghibli filmer är ju "Whisper od the heart" (Om du lyssnar noga heter den på svenska), och den är helt underbar ;w; ♥
För typ ett års sen eller nåt, så hade jag och min pappa att vi skulle titta igenom allt som Ghibli & Hayato Mizaki hade gjort, och det gjorde vi och det var urkul c:< men då kommer jag ihåg att en av de tidigaste filmerna "Lupin the third" som handlade om en charmig tjuv var jätterolig cx sen så har ju Mizaki gjort en egen tv-series version på sherlock holmes, där alla är hundar xD (Sherlock Hunde är titeln) den är så himlans rolig ^w^

Så ja det var mina Ghibli tips OwO
Hoppas det var till hjälp ^O^/

『 ᗪ丨ᗪ丨』

25 oktober 2015 20:06

HEEEJ ANONYMA COSPLAYERN c'8
OMG
JAG HAR INTE KOLLAT PÅ NÅGON AV DESSA SOM DU REKOMMENDERADE
NU MINSANN HAR MITT LIV FÅTT EN MENING, GONNA WATCH ALL OF THIS ;3;
Nejmen vad trevligt, Ghibli & Hayao Miyazaki-sama maraton med sin egna pappa \;u;/
THAT JUST SOUNDS SO DKFBWDOKCW WAKABOFI MYSIGT
JAG SKA SE TILL ATT KOLLA PÅ DESSA
SÅ TAGGAD
TACK
YOU ÄR UNDERBAR THANKS FOR THE TIPS \OwO/

 
The rock cat

The rock cat

25 oktober 2015 17:02

OMFG.
GILLAR DU TOTORO?XD Jag har inte sett så många filmer av Ghilbi,bara Spirited Away och Totoro c:
Men i alla fall så är det ju för sjutton kul att någon gillar Ghilbi c:

http://therockcat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

25 oktober 2015 20:13

JA OMFG
ALLA ÄLSKAR VÄL TOTORO ;u;
* TOTORO HUG *
Jag har heller inte sett så värst många, bara de populäraste men now så är det typ det ända jag kan tänka på *^*
Nejmen all nöje på min sida, det är alltid lika trevlig att träffa någon som gillar anime och Ghilbi ;w;

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards