❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Necropop.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 september 2014 16:30

Okej, just nu är jag på klassresa och har säkert bra xD 

Jag är nog helt blöt, ifrån att ha ramlat ifrån kanoten~

Alltså, jag kan inte paddla kanot, men det är ändå jätte roligt C:

Så, nu skriver vi om mangan necropop! 

Första gången jag skriver om en manga o.o

Anyway, let's start xD

Manga: Necropop 1.

Mangaka: Carolina Carromic Ståhlberg.

Genres: Lomedi, supernatural, fantasy, School life, slice of life, music,  japansk kultur (?), Yaoi(?)

Kapitel: 4 kapitel, 208 sidor.

Story:

Hibiki har börjat en ansedd musikskola för att uppfylla sin dröm om att bli stor popstjärna. Tillsammans med sina rumskamrater startar han ett band, men snart dras de in i en rad halsbrytande äventyr. Hibiki ställs öga mot öga med spöken, robotar och demoner, och som om inte det vore nog, verkar det som att det japanska helvetets dödsgud är ute efter honom.

Necropop är en humoristisk äventyrsserie om musikdrömmar, kärlek, vänskap och de döda som inte har vet att stanna kvar i sina gravar. Hibiki, hans irriterande men charmige rumskamrat Katsu samt Hibikis flamsiga skyddsängel Momoko utgör en trio både som band och hängivna kämpar mot det ockulta. Men allt ligger inte riktigt till som Hibiki tror ...

  

Manga:

Det är verkligen Carromic style xD

Jag älskar verkligen hur hon tecknar, men ibland så kan det bli för mycket...

Typ, jätte stora händer och sådant, kan bli riktigt creppy sometimes~

Men annars är den ju bra tecknat, hon gjorde ett helt underbart jobb x'3

Karaktärer:

OMG ALLA ÄR SÅ UNDERBARA!

CARROMICS KARAKÄTRER ÄR SÅ UNDERBARA, ÄLSKAR ALLA~~~

Seriöst, det är så omöjligt att inte gilla någon! Alla har sina underbara personligheter som det är bara omöjligt att inte älska everyone <3<3<3

Kan definitivt inte välja EN karaktär ifrån necropop ;-;

Jag älskar ju alla ;^;

Men, Katsu- Sexy pants hade något som jag bara älskade~

Ja, han het Katsu- Sexy pants okej? x,D

Han pratar japasvenska och är så jäkla rolig all the time Cx

   

Hibiki, är awesome och Jag älskar Momoko <3

OCH TSUBASA!!!! <3<3<3

 

Och det där med Yaoi, det är just att det finns en hel del scener med Hibiki x Katsu~

Har inget imot det, det är bara roligt xD

Ending:

Det ska komma ut necropop 2, så jag kan ju inte säga endigen än :3

Men, slutet i fösta boken är väl normal o.o

Inget epic slut eller något oklart, man överlever ju xD

Random bilder:

       

Slutsats:

Bleckmossen är bättre xD

Men, necropop är ändå jätte bra~ <3

Gillar den jätte mycket, och rekomenderar såklart! Men, då måste du läsa bleckmossen ^^

För den är bättre xD

Betyg:

9/10   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards