❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 maj 2015 18:48

Friday special!: En fabulous vår dikt
Jag och gumman, vi är bara för fabulösa när vi kommer till sådant.
Vår enhörning saga blev ju en tårrörd berättelse där en förbjuden kärlek mellan två enhörningar var förbjuden och sanningen bakom Hans & Greta sagan blev avslöjad~
Och nu slår Amanda & Sandra till igen
Med vår egna dikt
En fabulous vår.
Let the feels come.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Blommorna kommer
Mobilerna dör
Vi vandrar i skogen
Och hittar en pengarhög
Vi får syn på en regnbåge
Så klar och grann
Bredvid står en enhörning
Som väntar på adventure time
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag lyssnar på Spotify
I lugn och ro
I båten jag sitter som en slumrade ko.
Det börjar klia i näsan
Och jag nyser brutalt
Jag faller ur båten
Och ramlar på en svan
"Det var pollens fel" säger jag
Svanen vänder sig om
Så vacker hen var
Jag simmade fram och gav en hen en kram
Nu är du min, min svan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fåglarna kvittrar och kyrkklockorna ringer i en full publik
Alla shippar mig med svanen
Och fangirlar i hela salen
Jag är inte ensam som förra våren.
Jag tar en selfie och lägger upp på highscoren
Jag känner mig så populär
Nu när midsommar snart är här
Men jag lovar att nästa vår
Kommer bli samma som igår
Snälla vän, fäll inte en tår.
För jag som är enhörningen
Kommer hitta ett nytt spår
Men ta det lugnt lilla vän
Det är en vårgryning imorgon igen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 maj 2015 19:20

Friday special!: Casual cosplay #3
På allvar
Jag måste göra ett sådant inlägg ensam
Med min inspiration
...
Well, man har ju alltid internet och kan få inspiration xD
I dunno how it works with u men jag personligen som Sandra den första potatisen går med dessa outfits och funderar lite på morgonen, lite långsamt dock men några gånger i veckan går jag med kläder i i inspirerade från andra serier :D
Fast ingen märker det.
Och dom feels.
More forever alone then ever.
Sen så Idag va jag så hoppas smart och tog med cosplay från olika serier och inte bara anime så praise me unipans :'3
Om ni unipans eller potatisar eller enhörningar eller vilken creature du än är och har en egen casual cosplay så kan du alltid ta bild på den och säga karaktären, och skicka till bloggens felstavade mail C:
Sen får ni säga om ni vill att jag ska lägga ut den på bloggen eller nope :'3
sandrai.bloggplasen@gmail.com
...
Ja det ska vara bloggplasen och inte bloggplaTsen för jag skrev fel när jag gjorde kontot ok? c8

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 maj 2015 20:13

 

Friday special!: Gotta have that style~!

Jag har alldeles för kul framför kamran.

Förmodligen kommer detta inlägget bli helt dissat men hey, once in a lifetime i wanted to be kawaii? x'D

Nejmen det är alltid lika trevligt framför kamran och en helt random cat cosplay so here i go.

Behövde fylla cosplay kategorin lite säger vi som ursäkt C8

MEN JAG HADE SKÖJ OCH  SÅ HOPPAS ATT NI HAR DET OCKSÅ NU UNDER INLÄGGET 8D

 

^^^FEELING FABULÖST^^

^^^*host attack*^^^

^^^NAAAAW STOP IT SERIÖST FACE^^

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 april 2015 21:24

 

Friday special!: Journey #3 (end)

ACK

WA TRÖTT YA ÄR D:
Ibland så har jag bara så fruktansvärt svårt att komma på FS och sitter i timmar och fundera, det kändes inte så värst bra att ha casual cosplay tredje gången nu i rad...
Och när man väl kom på något så tar det alldeles för lång tid.
Och man bara nej.
Jag är körd.
Och man stalkar upp sin egna blogg för att se vad läsarna gillar men min inspiration var lika med minus noll så det gick inget vidare...
Inte nog med det så känner jag att denna veckan blev det ingen vidare bloggning och tänkte att jag kunde ha en bra FS men nu funkade det inte heller...
....
NEJ NU HAR JAG DÅLIG SAMVETE 
OCH DET ÄNDA JAG HAR PÅ LAGER ÄR JUST DENNA STORY 
DOCK SÅ ÄR DEN INTE SÅ OMTYCKT
OCH VEM VILL LÄSA EN FAKTATEXT PÅ EN FREDAG?
Nejmen nej idag är jag offline, största anledningen är väl att idag i skolan så hade Ida lite kakor med sig och eftersom vi snackar om mig var jag bara tvungen att låna en extremt liten bit av kakorna som jag fick~
Sen började vi.
Och efter ca 15 min i klassrummet efter att ha ätit kakan.
Fu*k.
Min hals, ögon och näsa.
Dödande.
Det visade sig att det var något döende i Idas kaka som kind of förgiftade mig resten av dagen tills nu~
Kort fattat: Det var något i kakan som jag förmodligen var allergisk för och jag har ingen aning vad xD
Så mår inget vidare nu~
Well, innan vi går över till berättelsen så ska blir man väl ändå tvungen att fabulösa till inlägget men något helt hilarious xD
Min humör C':

Vad har hänt?

http://sandrai.bloggplatsen.se/2015/03/06/11037886-friday-special-journey-2/


Hon läste högt "Irland kallas för "den gröna ön". Det är ett oerhört vackert land med sina berg och dalar, mjuka kullar, vilda kuster och orörd natur. De Människorna är vänliga och gästfria och lätta att komma i kontakt med.
Bästa sättet att uppleva Irland är med hyrbil. Utgå från Dublin och ta dig sedan genom landet och upplev folkmusiken, naturen och pubarna. Missa inte det vilda landskapet i Connemara och de dramatiska Cliffs of Mohere på västra Irland i närheten av staden Galway och sjöarna Lough Mask och Lough Corrib. Missa inte heller grevskapet Sligos böjande kullar, stilla sjöar och floder.
Irland är dock inget resmål för den som enbart är ute efter sol och värme. Klimatet är milt, grått och regnigt. Det finns inget som hindrar lågtrycken från att med full styrka dra in över landet, som är Europas sista utpost mot Atlanten. Ordentliga regnkläder är a och o för en lyckad semester på Irland.Öl är en viktig del av den irländska kulturen. Mycket av det sociala livet centreras kring pubarna där man träffas för att prata och umgås.Då landet införde starkare rattfyllerilagar i mitten av 1990-talet trodde många pubägare att det irländska sättet att umgås skulle försvinna. Men än lever pubtraditionen vidare och med tanke på hur mycket irländarnas älskar sin Guinness och sin musik kommer den säkerligen att göra så länge än.Från att ha varit ett ganska fattigt och eftersatt land långt in på 1980-talet ligger framför allt Dublin i dag långt framme när det gäller utveckling av den senaste teknologin. Även Belfast  har under de senaste årens vapenvila på Nordirland utvecklats till en spännande destination.  Landet lockar till sig utländskt kapital och under 1990-talet och början av 2000-talet har Irland upplevt en kraftig ekonomisk boom. Framgångarna gör att hela landet nu genomsyras av en stärkt självkänsla och optimism." 
"Men nu är det ju meningslöst att åka till Irland nu" sa Nellie och skrattade. 
"Vi tar skeppet och åker hem istället" föreslår båda och som tur har bussen inte hunnit så långt än så vi hoppar av och tar en buss tillbaka. Glada för att vara tillbaka på skeppet åt dom en stor festmåltid och såg på en harry potter film, vi somnade sedan mätta och belåtna och på morgonen när vi vaknade var vi hemma i Göteborgs hamn. Vi steg av och åkte hem med tåget. När vi kom hem hade vi en lång berättelse att berätta, men mycket behöll vi för oss själva.

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 17 april 2015 21:06

  

Friday special!:

HA 
KÄNNER MIG SÅ PROFFSIG
För 5 dagar sedan la jag ut låter " It's muffin time!" och skrev att jag borde göra en musikvideo till den.
Och på mindre än en vecka.
5 dagar.
Alltså man får plats det på fingrarna.
Har jag lyckats göra min första "riktiga" AMV.
Ingen MMV bara AMV.
Praise me unipants.
Ida laddade ner en app som nu jag kallar husband app numer 3 efter anime amino och bloggplatsen app för vet ni vad.
Man kan ladda ner youtube klipp online och det förenklar ju rätt mycket livet :'3
Så de senaste 5 dagarna har jag ju varit så social säger jag, fick verkligen ingen utskällning att jag inte har något vettigt liv nejdå~
Sen så är man ju nybörjare och jag kör fortfarande på Imoive som fortsätter att hata på mig ._.
MEN NU HAR IALLAFALL MIN FANDOM FÖR AMV BLIVIT ÄNNU STÖRRE C':
Hoppas att ni gillar den :'3


Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 april 2015 16:07

Friday special!: Casual cosplay #2
OKEJ SKRIVER DETTA INLÄGGET FÖR KIND OF BRINNANDE LIVET SÅ YOLO PÅ DET
Vi har bowling idag med skytte laget och vi ska åka om ca 30 min och jag har ca hundra saker att göra innan dess D:
För jag kommer ju hem...Jadu vem vet när jag kommer hem xD
Men yes idag blev rektorn helt förbannad på mig för en sak, jag kan inte säga vad vi diskuterade om för det är top secret i klassen But vi gick i grupper och pratade med henne och herre min potatis ack.
Jag argumenterade precis allt och kommenterade men den där potatis skalet rektorn ville hella tiden att vi skulle se från hennes perspektiv så där blev människan förbannad och hon skrattade åt mig, But fake skratt och stämmningen i rummet xD
Dödlig x'D
Men jag ska försöka att få in hela händelsen i imorgons inlägg för min badassa llama klockan är så mycket D':
MEN VI KÖR ETT CASUL COSPLAY FS
FÖR I MEAN COSPLAY FOR THE WIN
EVERYONE CAN DO IT

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 3 april 2015 17:55

Friday special!: Pink fluffy tree
Vad har hänt med mig, en friday special inlägg innan klockan 8? x'D
Detta händer inte ofta :'3
Wopo Wopo~
Som sagt så blommar alla körsbärsträden nu i Japan och jag sitter här och lider
Måste hitta en kanal som sänder live stream på det D:
Har iallafall varit nyttig idag och hjälpt till hemma med trädgården och målat klart min lila serie c':
Försökte fylla den med feels men jag kunde inte bara lämna den helt heartborken så fick måla till några rutor så att det blev en happy ending ;u;
Sen så körde jag på yolo style och målad på ett rosa papper som jag hittade bland dammiga hyllorna och weii, va trevligt det blev~
Blev lite förvånad att jag lyckades måla lite Sakura och körsbärsträd när jag är så dåligt på det men hey, jag failade istället med händerna x'D
Av Skala 1-10 hur dålig man är på fota blir det ju självklart en självständig 11 på mig c':

Nejmen för enhörningens skull ignorera den dör namnunderskrifter på sista rutan, det ser ju helt förskräckligt ut med mina autografer xD
Jag som har tränat och ändå ser dem likadant ut som om det vore en matte läxa papper och man ska skriva namn på den, då ser det verkligen skräckinjagande ut cx

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 28 mars 2015 19:15

Ack, det blev inget inlägg igår~
Hade skytte tävling och vi glömde av när vi skulle skytta å vi åkte 18:00 och det visades att jag skulle skytta 19:20 och Mateusz 20:05 så vi fick ju vänta en lång irriterade stund av hatande på oss som har sådant underbart minne >n<
Sen så idag hade jag igen skytte men det gick bra på båda, vårt lag vann i ett lag skytte med 19 skytte föreningar så där fick jag en stor kram från Kalle (skytte gubbe) och idag så överlevde jag finalen på skaraborgserien så yey >u<
Dagen fail är såklart när jag var i skytte tävlingen å skulle gå på toan men det fanns inget toalettpapper men jag kom på en lösning xD
Sandra rekommenderar att kolla förts om det finns toalettpapper innan du gör ditt~
Annars så lever jag förutom att jag var nära att döda mig själv när jag halkade i trappan men som jag sa, lever jag~ :3
Det händer rätt ofta att jag halkar i trappan men man lär sig ändå aldrig x'D
Nu när påsklovet har kommit och kramat om oss alla så ska jag fabulösa bloggen känner jag med lol inlägg and stuff like that x'3
Lite synd att det var just FS som man missade men vi får helt enkelt göra nästa FS mer mysigare och trevligare! :D
Sen så har jag bara läst inu x Boku ss och den är så fint målad och jag läser om en sida minst 3 gånger och kollar på bilderna i 5 minuter, ibland 10 när det gäller Miketsukami leende ;u;
Ta hand om er och så får vi se vad det kommer bli för inlägg imorgon :'3



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards