❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 november 2015 18:07

  

FRIDAY SPECIAL: Be creative!

DAGENS UNGDOMMAR BEHÖVER VARA LITE MER KREATIVA

FÖR DET ÄR JU SÅ FÖRFÄRLIGT TREVLIGT ATT LYSSNA PÅ DISNEY LÅTAR OCH GÖRA  NÅGOT FINT FINT ;3;

OCH JAG BLIR FAKTIS LEDSEN PÅ MIG, NÄR JAG VAR LITEN SÅ VAR JU PYSSEL THE BEST 

ACK, THE INTERNET HAR JU PÅ ALLVAR STULIT MITT LIV MEN JAG ÄR GLAD ATT DET VAR JUST INTERNET OCH MINA FANDOMS SOM STAL DET

FÖR MAN KAN JU NU FÅ LITE INSPERATION GENOM INTERNET TILL PYSSEL OCH SÅDANT ADORABLE STUFF

SKULLE JU VARA TREVLIGT ATT HA NÅGRA EGNA DIY OCH DELA MED MIG PÅ BLOGGEN~!

OCH SÅ KAN VI ALLA VARA LITE KREATIVE OCH DELA MED OSS MED VÅRAN INSPERATION

DET LÅTER JU JÄTTE MYSIGT c':

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 30 oktober 2015 20:51

Halloween:
Harowiin
Oktober:
Juu-Gatsu
Häxa:
Majo
Spindel:

kumo
Kvast

houki
Grav:

ohaka

Vampyr:

kyuuketsuki
Svart katt:

kuroneko
Satan

akuma
Zombie:

zonbi

Skeleton:

gaikotsu
Fladdermus:

koumori
Varg/varulv:

ookami otoko
Frankenstein:

Furankenshutain
Pumpa:

kabocha
Hemsökt hus/ spökhus:

obake yashiki

Baccano!
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/2251/Baccano!
Animecka: http://animecka.se/anime/Baccano
CREEPINESS: 5/5 = Perfection

Vampire knight
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/3457/Vampire_Knight
Animecka: http://animecka.se/anime/Vampire_Knight
CREEPINESS: 5/4 

Tokyo ghoul
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/22319/Tokyo_Ghoul
Animecka: http://animecka.se/anime/Tokyo_Ghoul
CREEPINESS : 5/4

Sankarea
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/11499/Sankarea
Animecka: http://animecka.se/anime/Sankarea
CREPPINESS: 1/5

Game of Laplace
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/28619/Ranpo_Kitan:_Game_of_Laplace
Animecka: http://animecka.se/anime/Ranpo_Kitan_Game_of_Laplace
CREPPINESS: 5/5

Mirai nikki
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/10620/Mirai_Nikki_(TV)
Animecka: http://animecka.se/anime/Mirai_Nikki
CREPPINESS: 3/5

Deadman wonderland
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/6880/Deadman_Wonderland
Animecka: http://animecka.se/anime/Deadman_Wonderland
CREPPINESS: 2/5

Another
Myanimelist: http://myanimelist.net/anime/11111/Another
Animecka: http://animecka.se/anime/Another
CREPPINESS: 5/5

Uzumaki
Myanimelist: http://myanimelist.net/manga/436/Uzumaki
Jag har fortfarande mardrömmar sedan jag läste den, alltså den är sisådär rätt skräckinjagande :c
Den är verkligen bra och det är ju inte så att den har snålat bara den är obehaglig och vill man läsa något creepy jomen this is a good rekommendation C:<

Corpse party
Myanimelist: http://myanimelist.net/manga/90601/Corpse_Party
Jag har inte läst mangan.
Det räcker med animen.
De två är säkert lika hemska, på allvar.
Frågar nu en stolt otaku om horror manga och anime så ligger corpse party längst upp på hyllan D':

Death note
Myanimelist: http://myanimelist.net/manga/21/Death_Note
Death note har väl de mesta hörts talas om och mangan är inte så större skillnad än animen men om man gillar Death note så kan man ju läsa mangan, så creepy är den ju inte men är bra :3
Okej, jag hade ingen mer bra horror manga rekommendation så förlåt det var den ända jag hade från godishyllan xD

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 23 oktober 2015 19:43

Alltså de senaste veckorna är Aftonbladet fullt med mord och det där men Lisa Holm är ju bara...nej.
Igår hände något förfärligt hemskt i närheten där jag bor, I Trollhättan så kom den en man med en mask på och svarta kläder på och döda några elever och en lärare blev inblandad och några på sjukhuset, Nejmen läs denna artikeln och bara ge en tyst minut.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21633831.ab
Vår skola regerade jätte starkt på detta och våran " halloween dag" kommer se nu annorlunda ut så man får inte ha någon mask eller sådant som täcker ansiktet för man ska känna igen personen...Helt enkelt så vore det bäst att inte cosplaya alls sa de.
Well, där gick idén i rök med min Kaneki mask cosplay.
MEN VI SKA INTE DEPPA
FÖR VI I BLOGGEN KAN FORTFARANDE TAGGA HALLOWEEN
SÅ VARFÖR INTE HA DETTA FRIDAY SPECIAL INLÄGGET TILL LITE COSPLAY >:D

INSPERATION

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 oktober 2015 21:17

Friday special!: Quotes
Har samlat ihop lite olika motto och feelings rika meningar det senaste så varför inte rensa bildalbumet lite c':
Dess friday special inläggen är så flummiga men beundrar mig själv som lyckas fortfarande ha kvar FS eftersom jag började med dessa redan på början av bloggen och Waaah, they lever :'3
Nejmen här på bloggen firar vi ju fredagar för de är oftast helt underbara och så om vi har dessa tider då en fredag inte var så lyckad så kan man alltid hälsa på bloggen och se om FS inlägget kanske kan muttra upp människan ;u;
Även om det kanske inte gör det måste man ju försöka \ ^u^
Kanske inte alla är så seriösa men man kan inte ta allt seriöst för då är inget kul~
Hoppas ni gillar de c':
Puss och kram älskar er No matter what darlings :'3

Den sista bilden är bara så mycket jag.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 oktober 2015 21:03

 

Friday special!: Disney songs.

Har samlat en hel del av olika covers och Dinsey låtar från youtube och tänkte att jag skulle dela med mig here xD

Dock så skulle detta inlägget komma ut tidigare men ja hur ska man säga det...Man blev lite fast i youtube och svårt att gå ifrån like always >^<

SÅ JAO HÄRLIGA OCH UNDERBARA LÅTAR OCH HOPPAS NI ORKAR LYSSNA PÅ NÅGRA AV DESSA C:

MUSICAL DISNEY STYLE

De mest omtyckta prinsessorna är samlade och idéen är awesome cx

WE DON'T NEED A MAN

ELSA IS ON FIRE 

Shake it off- Disney style

SÅ MÅNGA ÄR SAMMLADE OCH VID SLUTET TAPPADE JAG RÄKNINGEN AV HUR MÅNGA DISENY FIGURER VAR MED

THIS IS WHAT I CALL A BIG DISNEY FAMILY

Fangirlade så mycket för ack först en underbar prinsessa kommer upp och innan man än hinner märka så kommer en dvärg upp och fabulösare fram allt c':

ONCE UPON A TIME

Från The sleeping beauty " Once upon a Prince/dream/time " vackra låt där en tjej drömde om en prins som befanns sig i hennes dröm och helt random så hör man en mans röst hoppa upp i låten och till Filmen Maleficent cover där en röst som bara vill ha hämnd och från den söta låten till den allvarliga~

wow, vacker förklaring jag fick till xD

Låten är badass and tänk er om en anime hade denna låten som opening.

well, folk skulle inte ignorera op bara bombardera kommentarsfältet xD

Aladdin Friend like me (Female version)

HON SER SÅ TREVLIG UT DEN SOM SJUNGER OCH HAR INTE FÖR HÖGA TONNER BARA TYP RUNDAR AV DOM OCH ORGILNATET ÄR JU SÅ BRA OCH TYCKTE VERKLIGEN ATT MÄNNISKAN LYCKADES SÅ IN DESSA FEELINGS >:3

Och om man la märkte till det hade hon en härlig casual cosplay på sig med Gin c:

Långbens galna gäng opening

ACK MINNEN FRÅN BARNDOMMEN 

HITTADE DENNA

OCH BLEV SÅ GLAD

MINNS NI NÄR DESSA AVSNITT VAR PÅ TV, KALLE ANKA OCH ALLT MÖJLIGT OCH DERAS EXTREMT SVÄNGIGA OPENINGS?

THIS WAS MY FAVORIT

FÅR KOLLA UPP NÅGRA GAMMLA AVSNITT PÅ YOUTUBE ;u;

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 september 2015 21:42

  

HAHA DET ÄR INTE VARJE GÅNG MAN KÄNNER SIG SÅ SMART >:D
HAR KOMMIT PÅ EN EGEN CHALLANGE
ELLER DET FINNS SÄKET EN SÅDAN CHALLANGE REDAN MEN LÅT MIG FÅ KÄNNA MIG STOLT I NÅGRA ENSATKA MINUTER? xD
Tänkte att senpai har ju gjort #shippingproblems och Julia #Jaglovar så tänkte att det var min tur nu >:3
#otakualphabet
JAJAMEN OCH VAD ÄR DET FÖR NÅGOT JOMEN DET SKA JAG FÖRKLARA C:<
Vi använder oss av alfabetet och dissar Q, Å, Ä, Ö.
För jag gillar inte de bokstäverna så jao >:3
Så, det går ut på att du ska ta en bokstav i taget och komma på en anime som börjar på den bokstaven! :D
Om jag minns så börjar alfabetet på A eller hur? A, B, C, D...Jomen här har vi alla ifall alla bokstäver om någon inte har koll och btw, jag är helt förståendeful för er xD
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
T.ex
A: Ao haru ride
B: bokura ga ita
C: Clannad
OCH JAO HOPPAS ATT NI FATTAR C:
FÖR NU BLLIR DET SVÅRARE FÖR DETTA ÄR JU EN UTMANING! >:D
När ni skriver detta så får ni inte använde er av era Myanimelist eller en lista som ni har skrivit upp vilka anime ni har kollat på, detta är en utmaning som visar hur bra minne du har om vilka anime du har kollat/hört talas om/planerar kollat på
Allt som jag är dåligt på alltså :'3
För mitt minne är hemskt x'3
OCH MIN POTATIS VILKEN JOBBIG UTMANING MEN UTMANNINGAR ÄR UTMANNINGAR OCH SVETT OCH TÅRAR KAN RINNAS MEN WE GONNA FIGHT! >:D
Och man behöver inte ha bilder med~
JAG ÄR DÅLIG ATT FÖRKLARA MED HOPPAS ATT NI FATTAR ÄNDÅ >u<
DÅ KÖR JAG! :D
PÅ MIN LISTA SKREV JAG BARA UPP ANIMES SOM JAG HAR KOLLAT PÅ MEN DET ÄR VALFRITT HUR SVÅRT MAN VILL GÖRA UPPMANINGEN >:D

A: Another
B: Bokura wa mina kawaisou
C: Clannad
D: D.N Angel
E: Earl and fairy
F: Fairy tail
G: Gintama
H: Hetalia
I: Inuyasha
J: ~
K: Kanon
L: Lovely complex
M: Mirai nikki
N: No.6
O: Ouran high School host club
P: Plastic Memories
R: Romeo x Juliet
S: soredemo Sekai wa utsukushii
T: Toaru majutsu No index
U: Un-go
V: vampire knight
W: Watashi ga motenai No sa kangetemo omarea ga warui
X: ~
Y: ~
Z: Zankyou No terror

Om ni vill att jag ska fixa mer utmaningen är det bara att säga till c:
Sen så kommer vi ju till den svåraste delen då man ska tagga befolkningen och man vill ju inte dissa någon blogg där ute så vi får ju helt enkelt tagga de som vill och ifall man inte har en blogg så kan man ju kommentera in svaret för det är alltid lika kul att veta vilka animes ni känner igen :D
So yes, nu visar vi minsann dom där grekerna or whatever the Otaku alfabet oWo

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 september 2015 21:10

Friday special!: Once upon a time...
Hejsan allesammans, idag så tänkte jag fabulösa fram en liten different friday special än vanligt, för idag så ska jag nämligen berätta några av mina sagor i livet :3
Så det är bara att luta sig bakåt och ta fram popcorn skålen bredvid sig och jao, vi får hoppas på det bästa att ni inte somnar xD
Och nu kanske ni tänker att detta kommer bli en sådan trevlig händelse i livet med glädje och skratt och underbart minne men helt ärligt...så är det tvärtom.
En förfärligt minne som jag sorgligt nog kommer minnas resten av mitt liv och som jag verkligen lyckas skämma bort mig och faila brutalt.
Ha.
Mormor ska minsann berätta sin extremt awkward och failade kärlekshistoria som hände en gång i livet.
JOMEN DET VAR SÅ HÄR ATT EN GÅNG...TYP 2 ÅR SEDAN
SÅ VAR JAG PÅ SKYTTE
Och då så började två personer som jag tyckte var extremt kawaii och minns än idag deras namn efter att jag hade stalkat upp dom med hjälp av våra anmälnings papper och papper och en pärm där alla poäng står på hur mycket man har skjutit och namn så ja där fick man bra papper till stalking.
Till slut var jag fast besluten den sista träningen i skyttet innan uppehållet och avslutningen som skulle hållas veckan därpå (?) att jag var tvungen att ta bild på dom.
...
Om ni tyckte att jag nu är en stalker så skulle ni bara se mig 2 år tillbaka, var minsann professionell...eller inte.

Sandra, varför skulle du ta kort?
Jojomen förklaringen är enkel att jag tyckte de var så söta så jag skulle inte klara av att vänta tills skyttet skulle börja igen om några månader.
Gjorde mig även fin och tog på mig finkläder och örhängen så jag var redo minsann x'D
Nejmen käre min kakburken nu låter jag ju som om jag Vore en yandere här o-o'
ANYWAY
Så fick perfekta tillfället den dagen som jag hade puffat upp mig extra och de kom och när de hade skjutit färdigt så var jag bredvid vår skytte lärare/gubbe satt när han rättade deras resultat och de var framför oss och väntade på resultaten.
Tyckte det var ett perfekt tillfälle att ta lite bilder i smyg.
...
Låter som om jag värsta creepy person But ni känner mig xD
Så tog fram mobilen och låtsades som om jag håller på med något FAST JAG TOG FRAM KAMMARN OCH SIKTADE DEN MOT DOM >:D
Jag siktade kameran och försökte ta bilder i smyg så secret som möjligt...men då märkte jag att kille som jag försökte ta kort på mig kollade rakt in i kameran.
Ack va trevligt.
Fast sedan så rörde han sig.
Så jag följde efter med kameran.
Han var ju framför mig och emellan oss fanns ett bort så försökte ju vara lite hemlig.
kände mig lycklig.
Typ i 3 sekunder
Innan alla vände sig om och kollade på mig.
Och skyttegubben frågade mig
" Vad håller du på med?"
Stängde genast av kameran och satte på Skype
Och visade mobilen för de 3.
" Ingenting, är inne på Skype"
Gott som sagt så gick ju lögnen inte vidare och de kollade på mig...well hur ska man beskriva den blicken då du ska ta en bild på någon i smyg och den ena märker det?
Och du följer efter med mobilen siktad mot honom när han rör sig försiktigt åt ena och andra hålet men märker att kameran fortfarande är siktat mot personen?
...
De var den sista gången jag såg dom för de slutade sen i skyttet.
Och den ända bilden som inte var suddig råkade jag radera.
Det var verkligen pinsamt.
>^<
OM NI VILL HÖRA FLER HISTORIER OM MIG OCH MINA ALLA ÅRS FAIL OCH RANDOM UPPLEVELSER SÅ GILLA INLÄGGET OCH LÄMNA EN KOMMENTAR OCH BERÄTTA GÄRNA OM NÅGRA AV ERA HÄNDELSER ELLER FAILS I LIVET 8D
...
Eller så kanske det bara är jag som lyckas göra sådana skämma bort sig fail i livet...
Vi får hoppas att jag inte är forever alone D:



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards