❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 30 december 2016

/ FANDOM 2016 \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 30 december 2016 21:22

/ I don't ONLY care about myself, I care about like 5 OTHER people. And animals.

and like six hundred fiktionalisering characters. \

 

ÅHH VAD TAGGAD JAG ÄR ATT SKRIVA DETTA INLÄGGET IHHHH
DÅSÅ, ÄNNU ETT ÅR HAR VI DENNA "DAGEN FÖRRE SISTA DAGEN"
Den dagen man filosoferar vad man egentligen har gjort med sitt liv.
Som ni vet gillar jag ju att undvika det temat.
Förra året, hade jag ett inlägg som heter " Fandom 2015 " och om ni har läst rubriken tänker jag göra ett likadant inlägg detta året.
Ett inlägg helt enkelt vilka fandom jag har kastat mig in i under 2016, anime och manga mm vilket blir en lång lista cx
Tänker ha ungefär samma layout som förra året och om ni vill läsa inlägget lämnar jag länken längst ner i inlägget~
Om man går på känslan, the feels så måste jag ju säga att detta året har jag trasslat in mig i massvis med fandom c8
BUT YEAH, FLASHBACK TIME ENXKSBCKLSBKFBWX


Början av året var jag helt beroende av Disney like holy shito that was serri.
Och jag tror att jag aldrig kommer att släppa det bara att jag kommer fortsätta lyssna på min Disney musik spellista och måla massvis Disney trash men saken är nog att jag insåg hur mycket just Disney och pixar filmerna värmer mitt stakars kokoro ;u;


Alltså, såklart så har vi ju denna ni vet ju redan vad det är.
Och ni som inte vet det kommer få reda på det snarare än du aNAR MED SHERLOCK SEASON 4 DEN 1 JANUARIIIII SKJSKJFBSJHFJSHF GRÅTER TÅRARNA BARA FLÖÖÖÖDEEER DBSNDBSKDJSJDA
*cough cough* men kom igen det fanns ingen chans att jag kunde hålla mig var ju tvungen med lite fangirl där.
Anyway SEASON 4 FREAKING OM 2 DAR så älskar jag oerhört mycket sherlock och den blir 2016 top fandom, helt klart har inte fangirlat så mycket sendan Harry potter tror jag~
Sherlock is really close to mah heart, and I love this fandom with all mah soul.
Man får tacka 2016 med dessa enstakade bra sakerna som hände under året.
Like, behöver vi ens ta upp Snapes (Alan rickman) död?

Detta året har jag läst oerhört mycket och jag är så glad över det!
Jag älskar verkligen läsa och jag är såg överlycklig att jag har börjat med det igen och vi har ju hungergames, alla Läckberg böckerna, howl's moving castle serien och så mycket mera!
Really, hela sommaren läste jag och har exakt samma planer nästa sommar c8
De mesta av mina fandoms har jag ju på paddan och får ju dålig samvete om jag hela tiden är med ipaden men nu med böckerna vid min sida har jag inte det problemet längre och även vet man hur man ska sysselsätta sig med när batteriet tar slut
Har gått en hel del till biblioteket och ja, all the hail to the books ouo


För ungefär ett halvår sedan började jag spela overwatch och sen dess har jag liksom spelat det varje dag.
Och jag kan säga med hjärtat på handen, att detta är bara början på min spelkarriär.
Borderland & Diablo tänker jag bland annat börja spela och kanske fallout, Ken en sak är säker och det är att jag kommer fortsätta spela tv-spel and overwatch is something I'am really greatful for~
Har alltid varit lite sådär spelsugen att spela något spel men det är inte nu detta året jag verkligen tog till mig feelingen och började spela och det var något nu eller aldrig.
But yeah, overwatch är ännu en fandom jag fullkomligt älskaaar som jag är tacksam för 2016 :'3


Lugnt, nu kommer anime listan c8
Detta året har jag verkligen kollat på bra animes och dissat dom som jag inte gillade, jag tvingade liksom inte in mig att jag ska ägna min tid och ge dem ett försök bara kollade på någon jag visste skulle vara bättre!
Vi började av året med Ao no exorcist som enligt mig är en great start på året, vi bläddrar vidare till owari no serpah, lite cliché shoujo anime därefter och så lucky star kollade jag och den animen har varit på min "ska kolla anime-lista" längeee o-o
Sedan har vi en av mina personlig bästa anime 2016 vilket är ERASED, that anime was awesome och likadant med ossumatsu-san, kiznaiver, Pandora hearts, orange och så får vi ju inte glömma av Yuri on ice!!
Black butler har jag strukit över på min lista, och den animen har jag lääänge viljat kolla på och nu nästa år har vi ju en ny film!
Bungou stray dog och kimi to Boku får man ju nämna och mononoke med sin fantastiska animation, mob psycho 100% och Magi som jag har sett första säsongen av~!
Även, har vi ju stött på sämre animes men dom skall vi inte nämna och har ju kollat på lite mer än dessa men såklart, har vi ju en anime som lyser lite starkare än dessa för mig.
Gintama pratar jag såklart om, min all time favorit anime som jag avgudar och i år kom en ny säsong, A master pice.
Och nu den 9 januari kommer den sista säsongen ut av gintama holyshito januari med sherlock och gintama kan det bli bättre start? Och jag vill verkligen inte att den ska ta slut men, även är jag så taggad och en av mina nyårslöften är att läsa hela gintama mangan!
Självklart, får ju även filmen " your name " en guldstjärna för den förblir på MAL 1 best anime på en lägre tid och även en av mina favorit filmer!
Så, vad har man att klaga på med alla dessa animes i baksätet? ouo

   

Manga, åh vad jag har läst lite i år vilket jag verkligen ångrar...
Men, de jag har läst är ju strålande som No.6, koe No katachi och Love so life & inu x boku secret service & last game mm dom har hängt med mig sedan jag blev intresserad av manga och anime nådde sitt slut.
Doe, har jag läst en hel del svensk manga som Sayonara september, Amaltea och Mjau vilket är ju bra men som sagt, ville jag verkligen läsa mera manga...


ÖVRIGT
Vi får ju inte glömma av den nya harry potter boken som har kommit ut och även om många är onöjda så har ju det ändå kommit ut en ny bok~
Stranger things har vi även vilket är en fantastisk serie och väntar innerligt på säsong 2 nu nästa år, tillsammans men game of throne nya säsongen ouo
"Over the garden wall " har jag ju kollat på och jag hoppas att detta är en start på min cartoon fangirl inside of me~
I really badly want to watch more cartoon and be in this fandom like really.
Bleckossen har ju varit på radion också och Pokémon go OMFG.
Minions, deadpool, civil war och suicide squad such greats movies.
Hela MARVEL och DC var ju i år även med all min fangirl över dom, även om min fangirl är inte lika stark för dom så gråter man ju fortfarande lite över de nya filmerna som kommer ut c':


Har nog fått med det mesta oCH NU NÄR JAG LÄSER IGENOM OMG
DET ÄR SÅ MYCKET
IM SO HAPPY AND PROUD
VILL TACKA ALLA DESSA FANDOMS FÖR ATT NI HAR GJORT 2016 ETT BÄTTRE ÅR FÖR MIG, DETTA ÄR ALLTSÅ DET SOM HAR GJORT MIG MEST GLAD UNDER ÅRET OCH ÅHH, ALL THIS FANDOMlS JAG ÄR SÅ TACKSAM
JAG HOPPAS ATT NI HAR NÅGOT ELLER NÅGON SOM ÄVEN HAR LYST UPP ERAT ÅR FÖR DETTA ÄR MITT
LET'S SEE WHAT 2017 HAVE TO GIVE US!
STAY FAB

 
http://mobil.sandrai.bloggplatsen.se/2015/12/30/11242084-fandom-2015/  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards