❀ DiDi ❀

Alla inlägg under juli 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 juli 2014 18:59

 

Friday special!: 15 days of anime!

THE CHALLENGE IS FINALLY ACCEPTED!

Är så taggad, detta ska jag klara OwO

Varför skulle jag inte klara det föresten? xD

Alright! Dags att förklara lite reglerna och vad det går ut på x3

Det finns 15 frågor om anime och varje dag så ska jag svara på en fråga.

Enkelt eller hur?  ^^

Oftas så brukar det ju vara en "30 days of anime" men, eftersom det finns några där ute som läser min blogg och inte precis gillar anime så ska jag korta den lite~

Men, gilla inlägget om ni vill ha en hel 30 days of anime!

Eller, om ni vill ha en " 15 days of manga!"

Eftersom det är lite enklare att göra detta med anime och jag har sätt mera animer än läst manga så blir det en " anime challenge" istället för en " manga challenge"

Men, jag kommer nog fixa en " manga challenge senare ochså!" :D

Det bror lite på om ni gillar dessa inlägg xD Så, hoppas att ni gör det! <3 

Även, så kan det komma två inlägg på en dag!

Om något specielt har hänt en dag, så fixar jag två inlägg! En som tillhör " 15 days of anime" och en vanlig random inlägg som jag brukar! :D Men, det ska jag bara fixa om det har hänt något spännande eller något roligt xD

Okej, slut med allt babblande, nu till frågorna!


Day 1: Very first anime.
Day 2: Favorite anime couple.
Day 3: Favorite anime opening & Ending.
Day 4: With anime character(s) would you want as a best friend?
Day 5: Anime character you would cosplay as.
Day 6: Anime that change you.
Day 7: Do you like yaoi or yuri?
Day 8: Anime character you hate.
Day 9: Sub or dub?
Day 10: Favorite Studio Ghibli works?
Day 11: Share any memories where you have been bulied liking anime.
Day 12: Anime character you feel most alike or wish you where.
Day 13: Do you share your anime intrest with anyone?
Day 14: Most epic or shocking scen ever.
Day 15: What anime has your heart?


Hoppas att ni gillar frågorna! Finns det någon fråga som ni längtar efter att jag ska svara på?

Well, jag börjar med challengen imorgon! Hoppas att ni kommer gilla inläggen!

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 3 juli 2014 18:58

I DON'T KNOW ANYMORE

JAG BLIR HELT FÖRBANAD

DET ÄR EN AV ANLEDNINGARNA VARFÖR JAG BÖRJAR HATA ALLA DESSA " ROMANCE MANGA"

They don't care about feelings ;^;

Idag så har jag hela dagen varit fastklistrad på mangafox och läsit ao haru ride.

Jag har läsit ikapp den nu och omg

Jag vet inte om jag lever längre :(

Seriöst..

Okej, detta inlägget inehåller spoliers från mangan ao haru ride! 

Jag varnar er! 

Okej, just nu så är mitt huvud helt i småbitar och jag kan inte tänka ordentligt.

Så, jag skriver ner alla mina känslor här och nu.

Futaba x Kou 

Futaba x Touma 

...

VARFÖR MÅSTE VARJE MANGA HA DET SÅ?!?!?

Så här ser det ut: 

När jag började läsa ao haru ride så shippade jag direkt Futaba x Kou <3

Tycker så synd om Kou, hans mamma har dött och allt ;^; 

Jag gillar verkligen Kou, det finns något i honnom som jag bara älskar med honnom och Futaba >3< 

Och alla dessa scener med dom~ <3

  

Okej, men då kommer Touma up.

Och så börjar denna jäv*a kärlekstriangeln.

Men, innan jag börjar babbla om det måste jag bara säga en sak,

Jag älskar Touma ;^;

VARFÖR KAN INTE ALLA KILLAR VARA SOM HONOM!?!?! 

Waaaah ;-;

Sen så kommer en tjej up som heter Narumi fram och förstör hela serien :c

Och så Kou....

F*N VILKEN IDIOT DU ÄR, VÄXT UPP NÅGON GÅNG!! >,<

ALLTSÅ, DU HAR GILLAT FUTABA RÄTT LÄNGE NU ELLER, OCH DET HAR HON OCHSÅ GJORT MOT DIG OCH HON SA DET ÖGA MOT ÖGA MEN NEJDÅ, DU IGNORERADE CHANSEN OCH NU ÄR DET RÄTT FÖR SENT ATT FIXA DETTA! WHY!?!?! 

Blev så sur på honom >.<

Men, då så fanns Touma där för Futaba och hjälpte henne, även om han vet hennes känslor med Kou så är han med henne ;^;

Han är så snäll ;^; 

Och så började jag shippa Futaba x Touma <3

  

Men, sen så kommer den där Kou igen in i spelet och ångrar sig och allt möjligt.

Fu*k

My heart can't take this.

Så, just nu vet jag inte om jag är på Futaba x Kou eller Futaba x Touma sida.

Och det är mitt problem.

Jag älskar verkligen den helt underbara Touma och jag blir lite sur på Futaba att hon gör precis vad hon vill med honom :/

Men, kou shippade jag henne först med och allt~

Men, det det värsta är att man vet att det kommer sluta med Futaba x Kou eftersom det är så med alla romance manga.

Men, jag vill inte att Touma blir ledsen, för då gråter jag.

Det är det jag hatar med alla dessa romantik manga serier -.-'

Det går ut på att den ena ska bli svartsjuk.

Och svartsjuka är det värsta som finns.

...

Alltså, jag orkar inte tänka på detta mera, börjar få huvudvärk känner jag xD

Men, idag så kommer första episoden av free säsong 2 ut :3

Och så har jag även bestämt mig att titta på några andra animer, Glasslip, tokyo ghoul, gekkan shoujo nozaki -kun, hanayamata :D

Så, kanske kan jag nu tänka på något annat än allt detta....

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 juli 2014 21:51

Kom just hem efter att ha varit med Wilma & Nellie halva dagen xD

Wilma och Nellie skypade mig om vi skulle träffas idag så ja, hängde med dom och vi hade det väldigt roligt xD

Gjorde bara en massa radom saker och pratade och skämde ut oss :3

Är rätt trött just nu, innan dom skypade mig så hjälpte jag mina föräldrar i trädgården och allt~

Även så har jag läsit manga och målat lite på min serie :D

Har besämt mig att läsa klart mangan " Ao haru ride" innan animen börjar den 7 Juli :o

Den är så bra ~<3

Har inte så myclet mera att skriva, borde skriva lite om animen Gintama som jag tittar på och även göra en " 30 days with anime/manga" or something xD

Det kommer senare eller tidigare~ 

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 juli 2014 15:53

Yes, it exists.

Nu vet ni vad jag har gjort hela dagen idag och vad jag kommer att göra. 

Lyssna på svenska fandubbings.

JAG SJUNGER INTE DETTA, JAG HITTADE DET PÅ YOUTUBE!



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards