❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 9 juli 2017

/ A LITTLE TOO MUCH \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 juli 2017 17:32

    

/ When something goes wrong in your life, just yell, " PLOT TWIST " and move on " \


Eyyy bloggen är totalt en mess right now men jag håller på at designa om bloggen, belive me or not but I'm actually doing that after like a thousand years.


Vette inte hur man kan börja ett inlägg efter en sådan förfärlig lång tid efter senaste inlägget dude~~~

Jag heter Sandra, 16 år och ska börja första åter på gymnasiet nu i höst.

Mina senaste inläggen ( asså de från flera månader tillbaka hohoh) handlar mycket om att jag inte har mått så bra och att min hjärna har varit en total mess.

Nu kan jag äntligen säga ( skriva rättare sagt ) att det är bra igen.

Jag fick på riktigt något slag av mental breakdown dagen innan nationella matteprovet och fick hemska tankar och grät verkligen mycket, och vissa nätter kunde jag bara dra upp mina knän och händerna mot huvud och gråta, vilket är väldigt olikt mig.

Skrev väldigt mycket på anteckningar hur jag kände för så som ni vet, skriver jag lättare ner mina känslorna " Är nog trött på allt", " Inte minns när jag skrattade så mycket att magen gjorde ont ", " Slösa bort energi på personers som inte uppskattar det".

Jag var väldigt stressad och så mådde väldigt många av mina vänner väldigt dålig samtidigt och man vill bara kasta in sig i diket om man kan säga så.

Men, jag hade ändå i bakhuvud att när sommarlovet kommer så kommer också allt att ordna sig, och gymnasiet med ny start och allt var något jag såg fram emot.

Och det gjorde det ju sig också, men det tog verkligen ett bra tag och jag överdriver nog inte när jag säger att det här ( nästan ) halvåret har varit otrolig jobbigt för mig.

Senare, hittade jag en låt och texten är läskigt likt till hur jag kände, den verkligen beskrev allt och satte ord på känslorna. 

Det kändes lite som om Shawn Mendes sjöng om mig eller min tvillingsyrran ( om jag hade någon nu då). Låten heter " A little too  much " och bara titeln kortfattat hur jag kände och usch vad jag grät när jag hörde den första gången. 

Den är inte sådär super bra, den är bra tycker jag men saken är nog bara, att texten beskriver hur hon kände sig och

jag bara kände igen mig bra.

Samtidigt, så finns det inte något jag kan göra åt det förutom utan att lära mig utav det.

Nästa gång jag känner såhär vet jag vad det är och har olika lösningar, jag har lärt mig att inte kasta bort energi på personer som inte skulle göra det för dig, att ta en sak i taget, ta åt sig saker och göra dom så snabbt som möjligt, kunskap betygsätts inte bara med en massa bokstäver, nöje ska inte vara någon stress bara för avslappning, jag sätter min egna press och det är bara jag som kan ta bort den, prata med andra...

Massvis, verkligen och känner mig faktiskt mycket bättre, bättre självförtroende men fortfarande, tänker jag onödigt mycket men liksom det hör till min personlighet xD

Målade också en bild som jag skissade upp i min hjärta när jag var totalt upfuckad och hade ett bildarbete där man skulle måla något med expressionism ( extra tydliga känslor och svårtolkade konst ibland te.x Vincent van gogh ) och typ efter evigheter blev jag nöjd med en teckning som verkligen också beskrev hur kan kände mig inombords.

 

Så ja, jag kan verkligen ha skrivit mycket mera omgående hur jag mådde

men känner att det räcker och att ni förstår, tack.

Åhh, senare har jag ju haft skolavslutning och skolresa till Ramsvik, och sommarlov!

Kortfattat, skolresan var helt underbar och fick typ 200 nya bilder i bildgalleriet, på skolavslutningen grät alla och kramade om varandra och fick stipendium i SO ( OMG NI ANAR INTE HUR JAG GRÄT NÄR MIN LÄRARE SA DET OCH SKREV NÅGOT SÅ FINT OM MIG LIKE YOU HAVE SUCH A BIG HEART AND  EVERYTHING), och nu är det sommarlov och jag åker ingenstans bara njuter där jag är~

Nu har jag ju avslutad högstadiet och nu i höst ska jag börja i samhäll men vet inte om det ska bli beteende eller media men det väljer jag nästa år, ser så mycket fram emot att börja gymnasiet för att det är liksom att

börja på ett helt, tomt, rent papper!

De sista veckorna i skolan var jag så filosofisk och nostalgiskt så jag skrämde mig själv xD

" Jag minns fortfarande när jag gick i 4:an och tyckte 9:orna var så läskiga " " Sista gången jag ser dessa lärare..." " Undra hur 7:orna kommer att vara...", " Sista gången jag går in här i klassrummet "

Är fortfarande fascinerad att ingen av mina kompisar slappade till mig.


Nu verkar det nästan som om allt har varit grått för mig men, jag är bara så glad

för nu är jag i full gång med att pyssla och vara kreativ!

Jag har öppnat upp mig för allt, nu pratar jag bara inte bara gör det också!

Jag har gjort ett dockhus som jag har nämt så mycket nu i dessa inlägg som jag är verkligen stolt över ( allt har jag gjort själv! ), pärlat, gjort en cykel av tandpetare, provat på vattenfärg och nu igår så lärde jag mig grunden till att virka! Gjorde en grytlapp och nu håller jag på med något som kallas amiguri ( japanskt ), och det är helt enkelt att man virka små söta dockor eller djur!

Framtida planer är att hålla på med lera, göra en te-låda, smälta kritor på duktavlor, mer vattenfärg och nålfilta...och kanske ett till dockhus?

Så, nu ska vi då prata om den här bloggen.

Först, för att klargöra för alla, jag tänker inte stänga av bloggen, aldrig den här har jag ju haft sedan 2014 och det är nästan som en dagbok och genom den här bloggen har jag kunnat lära mig själv bättre, få ut mig känslor och tycker ju det år så roligt men även, har jag träffat så otroligt många nya personer genom bloggen!

Har bara så mycket historia bakom denna bloggen så, såklart ska jag ha den uppe och lägga ut nya inlägg men jag tror ni förstår att det blir färre och färre inlägg för att jag har mer saker som ska göras och vill inte ha bloggen som ett " måste ".

Och såklart ser ju inläggen annorlunda ut nu för livet ändras ju ganska mycket mellan ålderns 13-16 och tycker inte om samma saker som då!

Anime är jag fortfarande intresserad av och har börjat se mera på anime nu, och även att läsa men det blir ganska många " vardagliga " och " känsliga " inlägg eftersom  jag mår bra att skriva ner mina känslor!

Men, i framtiden eller redan nu vill har ha mera " DIY inlägg ", kreativa inlägg där jag berättar om mina projekt och ni får hänga med!

Jag hoppas att ni stannar, och att ni alla där bakom skärmen har haft det bra!!!

Jag vet att låter kliché men lämna gärna kommentarer så jag inte glömmer av bloggen och såklart, vill jag ju ha kontakt med alla er som läser mina inlägg!

Ni som läser det här antar jag att ni klarade av att läsa hela inlägget och verkligen, tack så mycket för det att ni fortfarande klarar av med mig!

Massor med kramar och ha det underbart!


 
 
Ingen bild

Du vet vem❤️🦆

10 juli 2017 09:52

OMG ÄLSKAR DIN BLOGG, önskar att jag kunde vara så duktig på att skriva!😍❤️

『 ᗪ丨ᗪ丨』

11 juli 2017 22:25

NEJMEN E DET MIN ANKUNGE SOM HAR LÄMMNAT EN KOMMENTAAAAR ÅHH TACK FINA DUUU :D 😘😘❤️❤️❤️ Vad pratar du om, har du glömt bort Ricky och din berättelse??? 😉😉😉 Du kan alltid försöka ha en blogg och du kommer ha en trogen följare 😂😂❤️

 
Julia

Julia

15 juli 2017 21:04

Härligt att du är tillbaka! Ser fram emot att läsa mer av dina inlägg igen, och vad bra att du mår bättre! Kram <3

http://inknerd.blogg.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

16 juli 2017 13:48

Tack så jätte mycket!! Känns bra att vara härmningen och ska se till att ge bloggen lite liv efter att ha lämnat den forever alone ett bra tag! c8
Kram och ta hand om dig! ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards