❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 22 juli 2016

/ HAIL 2 ALL THE BOOKS \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 juli 2016 20:26

Alla bara fightas om vad som är bäst, team röd or blå och så kommer jag där som är gul and just like haiii I just took u gym man.

Team instinct ftw.
Aye är uppe i lv 9 sjukt nice höga combat powet is något på 500 doe I need to change that. I need moRE POWERRR
Doe we are talking about pokemon go btw.
Men now byter vi för har en del att skriva om och pg kan vänta en stund so yeah man c8
senaste hade vi ett anime inlägg så nu fixar vi böcker för har ju läst orehört mycket like oml.
SÅ YEAH LET'S DO THIS WHOO ouo 

| Yuko >> Jenny Milewski < |
Den här läste jag för fleeeeera månader sedan men nu jäklar får den vara med i ett inlägg e-e
Dåså var detta min första horror bok som jag har läst och kortfattad, ni kan den där tjejen med låååånga svarta håret, naglar som är med i alla japanska horror filmer som heter Yuko~?
Well, here u go, ännu en sådan bara i en bok format.
Denna läskiga japanska collige horror att en kvinna dog i sitt badkar och badkaret är fullt med låååånga svarta hårstrån mm och denna händelse får plats i en collige en vecka efter hon dog och en olycklig själ flyttar in i hennes rum och har ingen aning att någon har dött there cuz, det är billigt och ingen vill berätta något 4 her men så händer en massa creepy saker, skor överallt och usch fy och så märker hon att hon är hembesökt så liksom fushuuu~
Den hade en sådan moment i boken när dom spelade anden i flaskan och där lykades författaren verkligen få ryssningar på mina armar men annars var det inte så hemskt, mer obehagligt men ändå, filmer så kommer det ju jumpscares och i böcker kan man ju alltid lägga ifrån sig den och andas~

Men storyn är orginal, intresserade i japanska kulturen then perfect and svårt att lämna ifrån sig den så vill ni läsa något obehagligt, here u go.

| Alice in tumblr-land >> Tim Manley < |
Fick låna denna boken av Nellie, thank you dear c:
But även om titel är helt omg I have 2 read this så är den faktiskt en besvikelse bro. 
Det är liksom om sagorna vore moderna och hade instagram och sådant teenage drama men den var rikitg lame och artworken var heller inte den bästa så jao, besvikelse.
Det går snabbt att läsa igenom för det är kort text på ena sidan och bild på andra, 30 min maybe~?
Idéen är ju underbar och titeln med och man kunde bara göra allt så mycket bättre för den blev helt enkelt lame, ocool and really, inte så läsvärd så ser ni den i någon affär behöver ni inte köpa den för 300 kr, finns häfigare saker att köpa istället bro c:<

| Ädelsten trilogin >> Kersitn Gier < | 
Tackar bästa farmor Linnea för rekomendationen för denna trilogin, I'm thankful cx 
Älskar namemt på dessa böcker, första boken heter " Rubinröd " , " Smaragdgrön " och " Safirblå"'och ahhh yes these names of the books ouo
Det handlar om att det finns några personer som kan åka tillbaka till tiden och Gwendolyns Kusin kan det, trodde man men det hände henne aldrig bara helt plötsligt så vissade sig det att det är Gwendolyn ( huvudpersonen btw ) som kan det och alla blir bara " du ljuger, din kusin skulle kunna det!" och sådant, hon måste då vara förberedd och plugga om historia och allt och då träffar hon en kille.
Han också kan resa tillbaka i tiden, 12 personer kan det like alla ädelstenar och denna killen, Gideon blir hennes tidspartner and yeah, it is pretty oblivious att dom senare blir ihop men så är det en massa hemligheter och så, and tyckte om den c8
Rätt förvirrande dock med alla namn och årtal och man hängde inte alltid med but den var spännande och bra, karaktärerna var la bäst och det sämsta var att man blev så förrvirad ibland.
Men läsvärd, deffinitivt c:

| Denna boken älskar dig >> Pewdiepie < |
Såg den i bibblan och tog den men nja, inget vidare. 
Några visdomsord var ju hilarious men eftersom den var på svenska och orginalet var är på engelska så var det mesta helt wut
Men som en bro, meddelar jag att it could make more sense if the book was on english för på svenska lät dom inte lika korkade men bilderna var häftiga~ 
15 min att läsa igenom tror jag, ska ni köpa den sattsa på den engelska som sagt för den svenska är helt nope. 
Ändå rätt roligt, orginella visdomsord om man ska hitta en meningen till denna boken cx 

 

| > Camilla Läckberg << |
Har läsit ut stenhuggaren, olycksfågeln, predikanten och just nu läser jag Tyskungen och hennes böcker är bra, spännande really men man kan inte läsa igenom allt på en dag för det blir för mycket information~ 
Men av de första 4 böckerna är predikanten enligt mig den sämsta men fortfarande bra liksom ändå. 
Bästa är svårt att välja....gillade väldigt mycket isprinssesan och stenhuggaren var bra den med cx
Olyksfågeln kunde man själv lista ut vem som var mördaren men det blev ändå spännande och bra karaktärer c:<


|  > Diana Wynne Jones << |

And läser även alla tre böcker om howl's moving castle trilogin, or alltså Sofie och Howl och deras castle är med i två böcker till med dom är inte huvudkaraktärerna~
Första boken är då howl's moving castle, och nästa som jag precis har läst ut var Castle in the air oCH DEN VAR SÄÅÅÅ BRAAA owo spoilers howl och sofie har ett barn Morgan and han är sjbxjsbxsxb Och sista är House of many doors så ska hitta den på bibblan och läsa den men really, älskar hennes sagolika stil, helt underbar och så mysig c':

 

 
 
Neko~

Neko~

23 juli 2016 16:38

HEJ SANDRA-SENPAI C;

Oh, gud vad bad jag känner mig nu ;u; Gillar inte att läsa de flesta böcker, förutom manga och de jag fastnar för xD

Blev sugen på att läsa Yuko, dock vet jag inte eftersom jag har två One Piece-böcker kvar att läsa c:
Har även läst ut Magi på surfplattan och det var ju lite Attack On Titan.
Liksom 310 kap på en månad är inte dåligt xD Håller på med Seraph Of The End men är väldigt dålig på att läsa den eftersom det är på min surfplatta ;u;
Nåja, jag läste faktiskt Tyskungen i skolan ;u; fast gick inte bra xD

Btw, hur förklarar man Hetalia för släktingar? D: Vi kan typ gå ut så börjar jag fangirla över om det är en Danmark och Sverige flagga ;u; (u know, the ship)
/Neko

http://otakucat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

26 juli 2016 13:23

NAAAW HEJSAN BÄSTA KOUHAI-CHAN ; u ;
Men kristaltklart, alla är ju inte så förtjusta i att läsa böcker men när man väl får tag i någon bra då så xD
Men hade också en sådan period då jag drogade på manga, alltså non-stop men man blir ju the best på engelska c8

Hmm, tror att du kan gilla boken men ofc så läs det som du är mest taggad att läsa cx
Oml, one piece mangan är ett låååångt äventyr det, alltid när jag är i bibblan går jag förbi alla volumer och bara " någon gång..." xD
Ohmy, det var verkligen inte illa att läsa så många kap under en månad, gratulerar c8

Åhh...Det är en bra fråga det xD
Man kan säga att " varje land har en karaktär som är sterotypen för landet...typ"
Som Amerika (inget land dock xD) man säger ju liksom alltid att de äter hamburgare och vill bli hero och sverige, blåa ögon och gult hår, så karaktärerna representerar det som är " typsikt " för länderna...? xD
OMG DANMARK OCH SVERIGE YES ALL THE HAIL TO THESE

 
Neko~

Neko~

26 juli 2016 14:31

Jo, jag kanske läser Yuko, men de har ju massa yaoi böcker i bibblan också, de har då en HBTQ-hylla, så jag borde nog plöja den också haha xD

AHAHAH, Andledningen till varför jag köpte One Piece böcker, var att de reade ut manga 10 kr styck, och de var de enda volymerna som fanns kvar, och liksom det fanns andra men de var mitt i serien tho xD Dessutom hade en youtuber jag följt sagt att de böckerna var bra och det roliga var att han ser serien cx

OCH JAG BARA: NEJ NU GUD NU TAR JAG DE HÄR VOLYMERNA
Men du borde läsa de, alltså alla karaktärer, och handlingen cx


TACK FÖR HJÄLPEN C: JAG SKA FÖRKLARA DET SÅ. Men i min stad vid bibblan, finns det jääättemycket flaggor och jag fangirlar sönder.
Och vet du vad?
Danmark och Sverige är brevid varandra Och när jag väl var i en annan stad så hade de Sverige och Danmark flaggor och jag fangirlade xD
/Neko

http://otakucat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

30 juli 2016 21:28

Åhh, önskar att man hade lite yaoi på min bibbla med, skulle inte skada huehue c8
Det är så underbart, gå till bibblan, läsa all manga de har där, även om de är bra eller inte och bara " jao, har ju läst all manga här i bibblan " xD

HAHAHA JAG VAR PREICS I SAMMA SITUATION FÖR ETT TAG SEDAN c:
Så jag tog en massa oc hälften hade jag aldrig hört om but yeah, 10 kr är ju liksom go wild cx
Men får hoppa med på tåget någon gång...och animen med...Så mycket att göra i mitt liv, så mycket att se och läsa cx

ÅHHH JA MEN GUD HUR SKA MAN HÅLLA BACK DESSA FANGIRL FEELS NÄR HETALIA ÄR INBLANDAT~? xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards