❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

/ COSPLAY: HETALIA POLAND #03 \

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 juni 2016 20:28

Men okej, nu hade hon ju faktis köpt en tröja och en mössa så nu får det väl bli av det, en cosplay!

Hon googlade runt och undersökte noggranare karaktärens kläder...Det var något rep på tröjan under kragen...vad fasiken var det, tänkte hon.
Hennes syslöjd lärare bör ju veta det så hon gick till henne och frågade vad det var för fläta eller något på tröjan.
Makrame var det och läraren hade böcker hur man gjorde en sådan och hade sådant rep, så det fick bli en extra sy slöjd lektion till henne istället för rast. 
Nöjd, verkligen.
Inte nog att det var lätt med att fixa en sådan så var hon ett steg närmare sin cosplay~!
Hon behövde bälte och skor...
Skor, hon hade ju bruna vinterskor som hon kunde byta skosnören till svarta, det skulle ju funka.
Och bälte...Hennes pappa hade ju gått i airsoft något så han bör väl ha något militär bälte or something?
Jomen jo, det hittade hon. Dock var det inte likt karaktärens men det såg mer realtistiskt ut, vi kör på det, tänkte hon.
Byxor.
Hon behövde ett par byxor eller kanske kunde hon sattsa på svarta leggins bara?
Det måste ju inte vara perfekt...
Plötsligt ringde mobilen.
Hon hoppade till, hon var inte förvånad över att någon faktiskt ringde till henne bara att hon hörde sin ringsignal.
Hon har alltid ljudet avstängt och glömmer sätta på det...
Hon kunde inte tro det
Det var hennes mamma
Men hon kunde ju tro att det var sin mamma men hon kunde inte tro vad hon sa.
Någon av hennes jobbkamrater hade militär byxor som hon kunde få.
Hon blev överlycklig.
Byxorna, passade utmärkt till tröjan bara nu behövde hon klippa i don och fixa blodfläckar.
Detta är helt grymt, tänkte hon.
SISTA DELEN IMO DÅÅÅÅÅÅÅ HUEHUEHUEH
 
 
Neko~

Neko~

18 juni 2016 21:49

Nu blev lilla Neko inspirerad *^* Neko tycker att Sandra Senpai är jättecool som vågar cosplaya c:

I alla fall det är så att jag har gröna ögon och vill cosplaya xD Men det är det att det typ aldrig ska finnas anime-karaktärer med gröna ögon ;u;
Har Sandra-senpai några tips på anime-karaktärer med gröna ögon?^^

Förresten, kan man följa dej på någon annan medie?^^
/Neko

http://otakucat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

19 juni 2016 18:28

Hahaha, naaaaw du är ju för söt min Kouhai c':
GRÖNA ÖGON OMG GUUUUURL GRÖNA ÖGON ÄR LIKSOM GOALS
KRISTALTKLART HAR JAG DET UNDERBARA KOUHAI-CHAN I HAVE SO MANY ;u;
Eren från AOT, England från Hetalia, Gumi/ Miku sångare från vocaloid, Misaka Mei ( dock har hon anda sitt eye rött...) Polen från Hetalia ack, det finns så många ;u;
Men du behöver inte oroa dig över det bara det abslout viktigaste är att du tar en karaktär du gillar så att det kommer vara kul att göra cosplayen! c:
Jag valde göra Polen för den var hyfsat enkel och jag älskar karaktären men själv har jag inte gröna ögon bara bruna, men det gjorde ingenting! ^^

Men självklart, om du vill kan jag fixa en lista och skicka en till dig med anime karaktärer med gröna ögon c:
Jomen jag har ju YT kanal, fancyme, anime amino som är en anime app, BAKA HIME heter jag där, My anime list, Baka_hime, sen så har jag ju snapchat och gmail som man kan nå mig på, kan skicka vad jag heter på din blogg om du vill cx

Btw, har du något konto på myanimelist så man kan kolla vilka animes du har kollat på~? ^^

 
Neko~

Neko~

19 juni 2016 20:28

Aww tack Sandra-senpai c:

Visste redan om Eren från AOT, men mamma och jag pratade om de där bälterna att de var krångliga xD
MEN DU!^^ PÅ tal om cosplay, jag tror en vuxen på den skola jag ska börja på gillar cosplay och tror det kan bli nåt sånt där!^ŵ^~
(Du får jättegärna skicka en lista!)

Du såg jättebra ut i din Polen-cosplay!^^ Fick lite inspiration till att cosplaya Yuuchiro, från Owari No Seraph!^^

Jag har snapchat, wattpad, och instagram, men har inte lärt mig snapchat än tyvärr xD
Kan ju försöka skadda anime amino, det verkar ju lite intressant xD
Men btw, kan man chatta där?o.o

Och så har man sin privata g-mail då xD
Jag har inte myanimelist, jag kollar på kissanime xD

http://otakucat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

21 juni 2016 20:41

Jomen jo, de där bälterna från AOT ser ju ut som en hel del struggle bör man ju hålla med om xD
Åhh, va kul! ^^ Då kan ni ju cosplaya tillsammans and that's like goals c':
Alright, ska bli en lista! uwu

Naaaw, tackar så mycket kouhai-chan thats so nice to say ;u;
YUU-CHAAAAAN YESSSS YUU-CHAAAAAN 4 THE WIN ;W;
AA är en bra app, kanske lite beroändeframkallande i början men jajamän, man kan chatta där c':

Waaah, Myanimelist är ingen anime stream, det är en sådan där man skiver ner vilka animes man har kollat på, kollar på, ska kolla på mm, även manga c:
Så, om du är nyfiken är min MAL lista här vilka animes jag har sätt :3
http://myanimelist.net/animelist/Baka_Hime
KRAAAAAAAM KOUHAI-CHAN ADORABLE
btw, kissanime ftw xD

 
Neko~

Neko~

22 juni 2016 10:57

Jag tror den vuxna kan ordna ett cosplay-event med alla från skolan c:
Så det kommer ju bli kul c:

Jag installerade AA för nån dag sen, och jag är så nöjd!^^ Alla verkar så snälla och så vidare c:

Jag kanske borde skaffa Myanimelist, liksom, min anteckningsbok kommer ju inte överleva hela tiden xD

KRAAAAM C:

http://otakucat.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

23 juni 2016 19:48

WUT NÄÄÄÄ FY FASIKEN VAD AWESOME ÅHH NU BLEV JAG JU AVIS VILKEN BRA SKOLA OCH PERSONEEEN ouo

AA är nice, en bra anime app och det mesta finns där och exakt, en awesome community ;u;

Waaaah, säg till om du skaffar det or om du behöver hjälp c':
Åhh, har du också en sådan anteckningsbok? xD
Har en sådan där jag skriver ner alla animes jag har sätt och likadant med manga, och sisådär 11 papper på vilka animes som jag ska kolla på xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards