❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Fixa ditt egna linne!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 23 februari 2014 12:57

Blev klar med min linne igår! :D Well, jag vet inte enns om jag kommer använda den men, jag gör en ändå~ Jag gjorde en step by step så, nu kan ni göra och fixa om ditt egna linne! <3

Du behöver:

• Ett linne, vilken färg som helts. 

• Jeans, som du kan klippa i. 

• Sax, penna ( som du kan skriva dinna bokstäver med)

• Nålar så du kan nåla fast dinna bokstäver.

• Sy nål, blå/svart tråd du kan sy med.

Step 1: Linne

Ett linne som passar dig och som du vill fixa om. Det spelar inte en sån himmla större roll vilken färg på linnet du tar men, vitt passar bra för man ser bokstäverna bra. 

   

Step 2: Jeans

Hitta jeans som du vill klippa i. Finns det jeans som inte passar dig eller något så tar du dom. Det bästa skulle bli om du tar blåa jeans. 

   

Step 3: Bokstäver. 

Klipp nu ut en bitt av jeans tygget och skissa upp bokstäverna till ordet du vill ha på din tröja. Kom ihåg att göra bokstäverna rätt stora. Om du gör små så blir det svårare att sy. Tänk ochså på att göra bokstäverna lika stora varandra. Och att göra bokstäverna rätt breda för dom får inte bli för smala!

Varning!:

Som ni ser på bilden så gjorde jag fel. Jag vände ut och in på byxorna och skrev bokstäverna. Men, då blir bokstäverna åt fel håll! Förstår ni? Kom ihåg att göra bokstäverna på rätt håll!!

   

Step 4: Klipp ut dinna bokstäver

Ta fram en bra sax som du kan klippa med. Klipp försiktigt dinna bokstäver, långsamt så att du inte klipper fel. Försök göra det så jämt som möjligt.

   

Step 5: Placera dina bokstäver

Nu ska du placera ut dina bokstäver på ditt linne. Du kan ha dom vart du vill. Prova först litte olika ställen och se vilket som blir bäst. Jag la dom vid brösthöjden men, sen så märkte jag att bokstäverna böjde sig och att man inte kunde precis läsa dom. Tänk litte på vart du lägger ut dom och att när du har på dig linnet att man kan läsa det utan att du ska behöva vända dig om. 

   

Step 6: Nåla fast.

När du har bestämt var du vill ha bokstäverna så nålar du fast dom på linnet. Du själv bestämer om du vill ha bokstäverna långt ifrån varandra eller inte. Du behöver inte använda många nålar, se bara till att bokstäverna sitter fast och att de inte låsnar när du syr.

Varning!

Va försiktig att inte nålar ihop hela tröjan!

   

Step 7: Sy

Dags att sy ihop bokstäverna på ditt linne! Du kan välja om du ska använda symaskin eller sy för hand. Jag valde sy för hand, eftersom senaste jag använde symaskinen så var jag nära att göra sönder den och ja, skräcken är fortfarande kvar.

När du syr för hand så kan du använda en rätt vass nål. Tråden som du ska sy med måste vara så lik som möjligt färgen så bokstäverna! Jag valde svart eftersom jag inte har någon färg som passar bättre. När du syr så tycker jag att du ska sy med korta stygn. Om det bli långa så kommer inte bokstäverna hålla fast så länge. Försök sy stygnen så nära varandra som det går. Och va nogran! Det kan ta lång tid men, bättre det än att de åker av! Om du inte vet hur du ska sy, fråga någon i familjen. Kom ihåg, va försikgtig! 

Varning!

Sy inte ihop hela tröjan! Du måste få på dig den sen! Tänk på varje stygn du tar så att du inte syr ihop hela tröjan till ett!!!!!

Step 8: Klar!

Nu kan du fixa om din tröja, Klipp trådarna som stiker ut. Prova den och se hur den blev. Du kanske vill ha någor extra? Då kan du göra det om du vill. Kom ihåg, inget är omöjligt! Vill du, så kan du! 


Nu kanske du tänker, jag kommer ändå inte använda den ändå~ Men! Gör så som jag gjorde! Hittade i källan min lilla nalle som jag hade när jag var litten och sätte på den tröjan :D Det blev så bra < 3 Men, det borde stå " hug me" eller något sånt så skulled det passa bättre -.- Aja, komentera gärna vad ni tyckte! Var det en bra idé? Gillade du tröjan? Gjorde du en egen? Hur gick det? Vad skerv du? Allt är okej :D Hoppas att ni gillade idén och gör en sådan hemma! Fixa något gammalt till nytt :) Lycka till! <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards