❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 12 januari 2015 18:57

JAG OCH AMANDA SKA BLI SAGO FÖRFATTARE
VI HAR BARA EN SÅDAN BRA KUNSKAP OCH VI ÄGER PÅ ATT KOMMA PÅ IDÉER SÅ VI MÅSTE BARA BLI DET ;u;
Min framtid är lite fullt upp med alla jobb som jag planerar men det ordnar sig säkert ^^
Först har vi svenska på måndagar och vi ska börja med att skriva sagor and I'm just like omg fangirl mode on ;W;
Vi skulle planera våra sagor och jag måste nog börja skriva hemma för sedan planerar jag och Amanda skriva en saga tillsammans~
Våran fantasi, ingen kan slå den.
Vi ska hetta "Unicorn tvillingarna" eller något~~~
Men först ska man skriva en egen och jag kom enkelt på en som tur xD
"Draken och Flickan"
Massor med unicorns, harry potter inspiration, fabulous, och plot twist~~~
Det ska handla om att en prinsessa (flickan) och kungen vill gifta bort henne och hon är helt NO WAY och träffar en kille som vissar sig vara en drake och så ska jag inte spolia mer xD
Och Amanda hon hade redan börjat på hennes saga och det var en sådan lol scen i den som vi skrattade till xD
En tjej var instäng någonstans och en drake vakade över henne~
" Åh, jag kommer aldrig att få gifta mig med en prins"
Plötsligt så kom det en mus framför henne och sa 'varför gråter du?' och hon sa så som det var och då sa musen:
- Kyss mig!!!
Och flickan kollade på honom och helt "sure, No problem" och musen blev en prins
Wow, so fabulous ;u;
MEN SEDAN SÅ KOM VI PÅ ATT MUSEN KUNDE VARA DRAKEN OCH ATT PETER PAN KUNDE KOMMA, MEN SEDAN ÄNDRADE VI OSS OCH BESTÄMDE ATT HARRY POTTER SKULLE KOMMA MED EN UNICORN
OCH ATT DET VAR EN ANKA SOM VAKADE ÖVER FLICKAN
Alltså, detta blir bara för bra ;W;

Eftersom det är VT och jag har haft hela HT syslöjd ska jag ha träslöjd nu~
Men okej, jag överlever för jag har syslöjd på torsdagar på elevensval xD
Men Nellie.
Vissade mig en hemskt bild.
På några/någon som skulle dö i harry potter.
Och jag såg för mycket.
Och var i depression mode.
Nej.
Nejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnej etc.
Sen dess bestämde jag att det skulle vara 5 meters avstånd mellan mig och Nellie~
Men såklart så varade det inte länge för jag lugnande ner mah feels och mår bättre nu~
Har bara lite sår kvar på mitt hjärta men det läker, fast det kommer nog bli ännu djupare sår när jag läser om det...;_______;
IALLAFALL, SEDAN VAR DET MAT OCH DET VAR EN HEMSKT MAT SÅ VAR HUNGRIG HELA DAGEN OCH SEN HADE VI SPANSKA.
Och spanska läraren frågade mig vad några meningar betydär och varje gång så svarade jag fel på grund av samma misstag med grammatiken och hon...
HON SKRATTADE ÅT MIG OCH KOM FRAM TILL MIG OCH KRAMADE MIG FÖR HELA KLASSEN.
JAG DOG.
PÅ ALLVAR.
"Hahahaha, det är lungt Sandra jag skriver upp nästa gång hur man säger det ^///^"
Jag bara satt där och alla glodde på mig, hon var bara tvungen att göra det.
Visst, älskar kramar men det har sina gränser.

Efter det var det So och seriöst, halva klassen var nära på att somna.
För vår so lärare pratar hela tiden och vi gick in på No istället på kol molekylerna och sånt~ Men anyway så gillar jag honom och var bara tvungen att lyssna ^^'
Men Arvid somnade på lektionen och han sitter längst fram men läraren märkte ingent och det var svårt att inte skratta x'D
Han hade seriöst somnat sa dom som observerade honom~
Och Amanda fick skrattanfall när lektionen var slut xD
Till sist hade vi engelska i en timma och då var det strömavbrott o.o
Halva klassen var ju " PARTY IN THE HOUSE" samtidigt när några var jätte rädda~
Men efter 3 min kanske fick vi tillbaka strömmen xD
Så det var min dag, väldigt detaljerad c8

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 januari 2015 18:14

Jag trodde att jag skulle dö på morgonen när jag skulle vakna.
Det var hemskt.
Som jag nämnde igår på inlägget så skulle det vara hemskt väder som det var då, det regnade och var motvind hela vägen till skolan >^<
Men första dagen i skolan, det var ju rätt flummigt x'D
Jag gjorde inget seriöst, eller tog inget seriöst heller :3
Förutom när Ida sa att vi ska nya shcemna.
Jag har precis lärt mig det gammla och nu ska vi byta.
Självklart, tack.
MED SEDAN FICK JAG VETA EN KATASTROFS SAK
JAG HAR STUKAT IDAS LILLTÅ
OCH ALLT ÄR MITT FEL
ALLT
Det var så här att när vi hade en fotbolls träning så kom då Ida springande där med bollen mot målet och då så slängde jag mig (i mean, i'm a målvakt xD) och mitt knä kom på Idas fot så hon blev skadad och nu så vissade sig att hon har typ brutit den eller något på grund av mig ;^;
Hon kan ju gå och så men säger att det gör ont fast att det inte gör något men, JAG MÅR JÄTTE DÅLIGT AV DETTA
Oh, btw så pantade jag också och fick 56 kr ;u;
Borde köpa något till henne med dom pengarna
Ja, borde absolut köpa något.
ATT JAG INTE KOM PÅ DET FÖRUT, JAG HAR JU BRÄNNT UPP KONTRAKTET MED MIG OCH UNICORNEN FÖR JAG MÅDDE SÅ DÅLIGT MEN DET RÄCKER JU INTE ;____;
Ida lovade ju att hon skulle köpa en unicorn till mig men nu sa jag att hon inte behöver det ;-;

Om vi nu ska bya till en liten gladare tema och stämning~~~~
JA JUST DET DETTA MÅSTE JAG BERÄTTA OM x'D
På spanskan idag så jobbade vi med månaderna och man skulle skriva ner när man fyllde år och sådant och då sa en tjej i vår klass "Men kan vi inte säga dem inför klassen? SNÄLLA *puppy eyes style*" och hon höll på så en stund och sa " Men jag vill ju veta när alla fyller år :D" och då sa min klasskompis i spanskan (vi nämner inga namn här :3) sa " Nej *tjejens namn" du vill bara att alla ska veta när du fyller år~" ( den tjejen fyller år nu in januari) och jag bara var där i bakgrunden och kunde inte låta bli ett litet leende xD
Det lät bara så kul okej, inget taskigt men det låt roligt x'D
Och hon som sa om vi kunde säga det inför klassen är en jätte go tjej så inget illa mot henne :'3
PÅ TAL OM GO, KOLLA VAD SARAH GAV TILL MIG UNDER RASTEN ;u;

HON HAR GJORT DEN ENSAM
JAG KRAMADE TYP SÖNDER HENNE
DEN ÄR JU BARA FÖR FABULOUSE FÖR MIG ;W;
Den där kommer jag att spara, det är som en medalj som man kan ha runt halsen >w<
I'm so happy ;3;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 7 januari 2015 20:44

Jag vill inte påminna er vilken hemskt dag det är imorgon.
Kommer få mardrömmar i natt.
Och när man satt vid matbordet och föräldrarna bara " Imorgon så går ni till halv 4 eller?"
Och man bara sitter där.
Stirrar rakt in i deras ögon.
"Varför påminde du mig?"
Och sedan lider man.
Ughh.
Sedan så när jag vaknade så såg jag att det var snö ute~ Men nu så har det regnat lite och det var slaskigt under resten av dagen...
Shit, det kommer bli is imorgon ;-;
Men inte nog med det råkade jag mörda en spindel idag som betydär att det kommer regna imorgon.
Så därför tycker jag att alla borde stanna hemma och ha några dagar extra av friheten :3
Nej men okej x'D
Det kommer vara kul att träffa alla och så kommer jag ha lite bättre saker att skriva om på bloggen ju :D
I GONNA DO MY BEST C:
Vad ska man skriva mer~~~~~
Jag har en ny favorit tröja, med Musse pig på ;u; Men hur kul är det att veta det? x'D
Älskar "udda" tröjor btw, det vissar vem man är och det är den ända stilen jag är intresserad i...typ :3
Jag gillar verkligen inte att gå och shoppa kläder i vero Moda eller något sådant och när någon frågar mig om dessa märken som triss och lager 49 I just like wut?
Or wait, jag tror inte att det heter Triss och lager 49 o.o
*goolglar*
TESSIE OCH LAGER 157 :D
There we go, trodde väl att det inte kallades så xD
Borde kanske lära mig lite mer och världen~
MEN MÅSTE SY IHOP ELLER FIXA NÅGON FREE HUGS TRÖJA, TÄNK VA UNDERBART DET SKULLE VARA ;u;

Snälla någon, du som har den där tröjan på dig nu va beredd att jag kommer stalka sönder dig.
(Bild från Google)
Ingen kan slå mig och mina stalker kunskaper och power~
Inte även mina ninja tricks kan någon slå~
xD
ELLER NEJ, FÖRST MÅSTE JAG SKAFFA EN HARRY POTTER HALSDUK
NÄSTA GÅNG JAG ÄR I STAN SKA JAG DIREKT Å UNDERSÖKA SECOND HAND OCH RÖDA KORSET 8D
Omg, detta inlägget blev rätt random c8

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 januari 2015 19:33

Jag borde hålla på att skriva labbraporterna nu, men har inte ens packat ut dom ur väskan~
That's so me, skulle Inte förvåna mig om jag glömde dom i mitt skåp också~~~
Men jag har roligare saker att göra innan jag ska jobba med den :D
Unicorn pyon pyon och Sandras äventyr tillsammans ;u;
Är lite rädd bara att efter några månader att jag kommer tröttna eller inte komma på mer idéer, jag vet inte jag kanske inte kommer ha tid eller något sånt >^<
Men nu så kan jag bara sätta mig i skrivbordet med en penna och jag kommer på direkt något äventyr med mig och Pyon så det är lungt :3
Äventyret med mig och Pyon har bara börjat, och en massa äventyr väntar oss! :D
So you better be ready 8D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 januari 2015 20:29

Om 4 dagar börjar skolan
Nerräkningen har börjat till helvet*t.
Och jag har 3 labbrapporter att skriva innan dess.
Det är hemskt.
OCH JAG HAR INTE ALLS TITTAT MYCKET PÅ ANIME D':
Så då vet jag vad ska göra under resten av tiden, och måla så länge jag har tid~
Och ni vet vad jag målar OwO
Sen så har jag Inte läst manga på evigheter för jag läser harry potter och måste bli klar med den någon gång xD
Alvarligt, Nellie och min bror börjar sakta spolia sönder harry potter för mig så jag måste läsa.
Är snart klar med bok 4 (752 sidor har den) och jag ska läsa 5:an sen med 1000 sidor...dom har bara mer och mer sidor >^<
Fast den äger~
Sen så får jag titta på Gintama efter mitt långa uppehåll ;u;
WeiiYey :3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 december 2014 21:08

Weii, nu har friheten börjat ;w;
Och jag har en hel del som ska göras innan jul och nyår~
Så jag kommer nog inte ha tråkigt alls :D
Well, idag tänkte jag skriva om saker jag har glömt bort att skriva om xD
Sånt som skulle komma med i andra inlägg men sedan glömde man det och det passar inte in någon annan stans typ :3
Jao, vart ska man börja~
Vi börjar med Facebook innan jag igen glömmer av det ^^'
Det är nu så här att jag har skaffat Facebook, inte av min egna vilja bara för bobo's skull okej? x,D
Jag har nog aldrig känt mig så social som nu...Kommer hela tiden upp nya meddelanden och bjudningar fast av okända människor så det är rätt creepy och massor av människor som jag känner men aldrig pratat med som plötsligt vill vara mina vänner D:
Uguu~
SEN SÅ IGÅR SÅ VAR DET SÅ HÄR ATT DET VAR SISTA DAGEN I SKOLAN ;W;
Vår rektor sjungde och det var ju...väldigt vackert...Men när rektorn kom upp på scenen så buande många och man såg hur ledsen och arg hon blev >^<
Så jag försökte överrösta dom som buade med fangirl skrik och applåder, seriöst vad alla glodde på mig xD
Det var också teater när våra lärare klädde ut sig och vissade den där scenen med Jesus och stjärnorna å änglarna, visa männen you know~
Och när dem lite mindre skulle sjunga så hackade musik högtalarna och jao, väldigt failad avslutning @-@
Men när vi delade ut julklappar senare var det jätte mysigt, alla skulle köpa något till en person och jag skulle köpa till Arvid och Amanda till mig och jag blev ju helt överlycklig ;w;
Hon köpte ett skal till min mobil med ett kort på alla oss och för första gången såg jag bra ut på en bild :D
Något mer som hon gav mig var en "Frida tidning" som jag blev lite osäker till, inte min stil kan man säga med all smink och killar ^^'
Hon älskade se mig hur jag regerade för hon köpte den till mig på skoj och hon skrattade ihäl sig när jag kollade i den med min tvekade ansikte och motvilja xD

I år så har jag inte alls önskat mig mycket till jul :3
Mitt nya rum som nu är klart och lite inredning ska bara fixas är min störta julklapp~
Sedan Nagisa tröjan och mammas iPhone som jag fick och hon fick en ny xD
Sedan så Göteborg konventen som jag sparade till var en stor present så jag är mer än någonsin nöjdare med allt det ;w;
Fast ändå så frågade dom vad jag önskade och jag svarade manga~
Power!! Mangan som finns i stan att köpa ser så underbar ut och den önskar jag mig, harry potter och en sak till~
Som var längst upp på min önskelista >w<
Äventyr :D
Yes, äventyr är bäst~
Och det är det jag önskar mig i jul och är lite osäker hur tomten ska fixa det men det ordnar sig :D
Men jag längtat så mycket till jul för då är alla glada ;W;
Kan bara gå till någon okänd person och säga god jul >3<
OCH DET BORDE KOMMA SNÖ TILL JUL SÅ KAN DET BLI BÄTTRE ELLER, VET EXAKT HUR MIN SNÖGUBBE SKA SE UT OCH SNÖGUMMA :DDD

Till sist så kan jag säga att jag har kollat klart på mirai nikki och donten ni warau ;W;
Mirai nikki var verkligen något, aldrig hade jag trott att det skulle bli ett sådant bra slut som jag är glad över och att det slutade som det gjorde~!
Men för första gången på länge, att dom inte lämnade alls så mycket oklart efter sig x,3
Verkligen en helt wow anime Cx
Donten ni warau är jag helt överlycklig att jag tittade på, även och det var helt omg vid slutet så är jag glad av hur det slutade <3
Om man har droppat den borde man bara se klart den och tänka efter xD
TENKA, SORAMARU OCH CHUTARO I LOVE YA EVERYONE ;3;
Okej, hoppas att vi inte har missat något nu xD
Vi ses~~~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 19 december 2014 20:11

 

Friday special!: Winter special!~

WAAAH, DET ÄR JULLOV NU~

Julavslutningen blev rätt failad för några buade åt rektorn, musik högtalarna gick sönder och alla skrek på varandra~

Men det bästa var ju när vi fick gå, precis alla trängde sig ut (man behövde inte ens gå xD) till dörren som ledde till utgången, friheten >w<

Sedan så åkte vi till pizzan, Jag, Amanda, Arvid, Wilma, Nellie och Ida och delade ut våra julklappar och omg~

Borde göra någon slags haul någon gång, har lärt mig att det är när någon vissar upp vad den har köpt...

Nejmen nää, det låter tråkigt så jag får hitta på något annat istället :3

Friday special inlägget, jag blandade den här gången faktis x3

Se ni va kreativ jag är~

Vi börjar med anime :D

The disappearance of haruhi suzumiya 

  

Beskrivning

Haruhi Suzumiya, chefen för SOS Brigaden, sätter sina medlemmer: Kyon, Yuki Nagato, Mikuru Asahina och Itsuki Koizumi, i arbete för att arrangera en julfest i Brigaden. En dag när Kyon kommer till skolan är Haruhi försvunnen. Inte bara det, ingen av de andra verkar veta vem Haruhi är eller att hon någonsin existerat, ingen förutom Kyon...

KOPIERAT FRÅN: http://animecka.se/anime/The_Disappearance_of_Haruhi_Suzumiya

MER INFO: http://myanimelist.net/anime/7311/Suzumiya_Haruhi_no_Shoushitsu/

Minns inte alls så mycket från denna filmen, förutom att jag fattade inget xD

Men, mycket snö och den passade in bra~

Och det är en bra film minns jag med~

NU TILL JAPANSKA ORD :D             Kurisumasu Omedetoo


God jul! 

Santa No Ojisan

Tomten~ 

Tonakai

Ren! 

Hoshi

stjärna

Jinguru Beru

Jingle Bells

Kokoro

Hjärta

Yuki Dama

Snö boll

Yuki Ga Furu
det snöar
Yuki Daruma

Snögubbe

Kurisumasu No Ki

julgran

Fuyu

vinter

Kami

Gud

Btw, detta hittade jag på en sida så tro bara inte att jag är ett proffs på japanska för jag är en nybörjare xD

Fast, man hör dessa ord rätt mycket så man kan lista ut vad det betydär :3

Och sist, så kommer den bästa versionen av jingle beels från neko96, Tenchou (?)och en annan kille som jag inte minns namnet på~

Den är ju bara för go xD

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 december 2014 21:41

Just nu är jag halv död.
Jag brukar vara det men nu så är det så här att jag...Vet inte hur jag ska säga det xD
Feels.
Ett ord som passar för bra.
Dagen började som vanligt att min...ska inte skriva fula ord nu men bland den största hatern väcka klocka ringde och jag ville sova~
En vanlig morgon alltså :3
Vi hade en kort elevensval lektion då jag har bild men vi skulle kolla på musik gruppen som skulle vissa upp de dom hade gjort~
OMG, AMANDA & AMANDA SJÖNG TILLSAMANS~
Amanda i min klass och en Amanda i andra klassen xD
Jag filmade in det men, jag skakade så otroligt förfärligt mycket >^<
Mina händer var helt kalla och jag skakade för att det var så fint och så blir jag ensam ofta nervös när någon ska vissa upp något, i dunno why jag är bara sådan x,D
Sedan så hade vi musik och då blev jag sur, väldigt sur.
Vi skulle ha prov.
I musik.
ETT OFÖRBERETT PROV PÅ SISTA NORMALA SKOLDAGEN SOM VI INTE HADE TRÄNAT TILL OCH KUNDE INGET :C
Det var med Noter ett rubus som var super svårt att fatta men när man väl gjorde det var det ok~
MEN MAN BLIR JU ÄNDÅ SUR xC
Därefter hade vi Idrott och halva lektionen så hade vi ingen lärare för dom var i "stan" och hållde på med något, så istället så kom vi på att ha en ringdans och dansade till alla möjliga låter, jullåtar, macarena och även ganga style även om den är ute nu men vi brydde oss inte xD
Det var jätte kul~

Senare på dagen gjorde vi konstgjort snö i NO:n och jag var helt överlycklig för att jag kunde få all snö för mig själv för Ida ville inte ha något ;W;
Fast när jag kom hem idag blev jag helt förbannad.
Mamma hade varit i stan redan och jag sa att jag måste följa med för att köpa en present till imorgon, men nope~
Helt förbannad~
Mamma hade redan i stan köpt ett paket till henne men det var något helt annat än jag hade planerat så där blev jag rätt sur ._.
Nu så har jag ju lugnat ner mig för hon hade köpt en julgran som vi pyntade men jag hoppas verkligen att presenten är ok ;-;
När vi var vid matbordet så sa jag att jag måste bara se the Rise of the guardians med jack frost, och då sa pappa att jag måste se på jack frost filmen~
Jag blev helt what xD Whataya mean~~~?
Googlade upp det och det var en julfilm som hette Jack frost från 1998 som han rekommenderade starkt till mig så jag hade inget större val och jag kollade på den :3
Och det är här den starkaste feelings kom fram.
D-D-Den var s-så f-i-in och s-så sorglig och j-jag....
WAAAH, ALLTSÅ JAG GRÄT FRÅN BÖRJAN TILL SLUTET D:
DEN VAR BARA SÅ FIN OCH SORGLIG MEN ÄNDÅ FIN SÅ JAG...JAG...;______;
Detta var verkligen för Mycket för mitt hjärta ;^;
Och när jag skulle berätta vad jag tyckte om filmen och mina feels så efter första meningen fick jag ännu en gång gråt attack och my parents was just like:
- Awww, hon blev så rörd av den filmen~ <3
Jag klarade kanske inte av det denna gången men, jag kom tillbaka med nya grepp som varnade i kanske 2 min innan jag igen fick gråt anfall större än den senaste och blev tvungen att ta lite te och lugna ner mig x,D

Åhhh, nu så har jag jätte ont i huvudet efter allt~
Och är trött xD
Så här såg alltså min feels overloud dag ut~



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards