❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 7 maj 2015 16:49

Det var verkligen inte så att jag hade tänkt göra ett fandom inlägg idag men igår så chattade jag med swedish Otakus sent sent och hann inte fandoma eller något b-baka! >^<

Men hey, när man har drogat och stalkat på youtube så har man faktis hittat fabulös stuff? x'3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 30 april 2015 20:10

This inlägg is to My senpai.

Och Senpai's blogg.
Som jag har stalkat nu i 3 år.
Och kommer också göra det de kommande 3 åren and forever.
A job of a kouhai is to stalk their senpai now and ever and hope that Senpai Will someday notice you
Dock så har senpai notice me så jag är den överlyckligas kouhai av every kouhai~
Om http://soraya-chan.bloggplatsen.se senpai läser detta
I must say this.
I love you senpai 
So much.
<3

Grattis på 3 års jubileum, Senpai~!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 24 april 2015 21:24

 

Friday special!: Journey #3 (end)

ACK

WA TRÖTT YA ÄR D:
Ibland så har jag bara så fruktansvärt svårt att komma på FS och sitter i timmar och fundera, det kändes inte så värst bra att ha casual cosplay tredje gången nu i rad...
Och när man väl kom på något så tar det alldeles för lång tid.
Och man bara nej.
Jag är körd.
Och man stalkar upp sin egna blogg för att se vad läsarna gillar men min inspiration var lika med minus noll så det gick inget vidare...
Inte nog med det så känner jag att denna veckan blev det ingen vidare bloggning och tänkte att jag kunde ha en bra FS men nu funkade det inte heller...
....
NEJ NU HAR JAG DÅLIG SAMVETE 
OCH DET ÄNDA JAG HAR PÅ LAGER ÄR JUST DENNA STORY 
DOCK SÅ ÄR DEN INTE SÅ OMTYCKT
OCH VEM VILL LÄSA EN FAKTATEXT PÅ EN FREDAG?
Nejmen nej idag är jag offline, största anledningen är väl att idag i skolan så hade Ida lite kakor med sig och eftersom vi snackar om mig var jag bara tvungen att låna en extremt liten bit av kakorna som jag fick~
Sen började vi.
Och efter ca 15 min i klassrummet efter att ha ätit kakan.
Fu*k.
Min hals, ögon och näsa.
Dödande.
Det visade sig att det var något döende i Idas kaka som kind of förgiftade mig resten av dagen tills nu~
Kort fattat: Det var något i kakan som jag förmodligen var allergisk för och jag har ingen aning vad xD
Så mår inget vidare nu~
Well, innan vi går över till berättelsen så ska blir man väl ändå tvungen att fabulösa till inlägget men något helt hilarious xD
Min humör C':

Vad har hänt?

http://sandrai.bloggplatsen.se/2015/03/06/11037886-friday-special-journey-2/


Hon läste högt "Irland kallas för "den gröna ön". Det är ett oerhört vackert land med sina berg och dalar, mjuka kullar, vilda kuster och orörd natur. De Människorna är vänliga och gästfria och lätta att komma i kontakt med.
Bästa sättet att uppleva Irland är med hyrbil. Utgå från Dublin och ta dig sedan genom landet och upplev folkmusiken, naturen och pubarna. Missa inte det vilda landskapet i Connemara och de dramatiska Cliffs of Mohere på västra Irland i närheten av staden Galway och sjöarna Lough Mask och Lough Corrib. Missa inte heller grevskapet Sligos böjande kullar, stilla sjöar och floder.
Irland är dock inget resmål för den som enbart är ute efter sol och värme. Klimatet är milt, grått och regnigt. Det finns inget som hindrar lågtrycken från att med full styrka dra in över landet, som är Europas sista utpost mot Atlanten. Ordentliga regnkläder är a och o för en lyckad semester på Irland.Öl är en viktig del av den irländska kulturen. Mycket av det sociala livet centreras kring pubarna där man träffas för att prata och umgås.Då landet införde starkare rattfyllerilagar i mitten av 1990-talet trodde många pubägare att det irländska sättet att umgås skulle försvinna. Men än lever pubtraditionen vidare och med tanke på hur mycket irländarnas älskar sin Guinness och sin musik kommer den säkerligen att göra så länge än.Från att ha varit ett ganska fattigt och eftersatt land långt in på 1980-talet ligger framför allt Dublin i dag långt framme när det gäller utveckling av den senaste teknologin. Även Belfast  har under de senaste årens vapenvila på Nordirland utvecklats till en spännande destination.  Landet lockar till sig utländskt kapital och under 1990-talet och början av 2000-talet har Irland upplevt en kraftig ekonomisk boom. Framgångarna gör att hela landet nu genomsyras av en stärkt självkänsla och optimism." 
"Men nu är det ju meningslöst att åka till Irland nu" sa Nellie och skrattade. 
"Vi tar skeppet och åker hem istället" föreslår båda och som tur har bussen inte hunnit så långt än så vi hoppar av och tar en buss tillbaka. Glada för att vara tillbaka på skeppet åt dom en stor festmåltid och såg på en harry potter film, vi somnade sedan mätta och belåtna och på morgonen när vi vaknade var vi hemma i Göteborgs hamn. Vi steg av och åkte hem med tåget. När vi kom hem hade vi en lång berättelse att berätta, men mycket behöll vi för oss själva.

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 17 april 2015 21:06

  

Friday special!:

HA 
KÄNNER MIG SÅ PROFFSIG
För 5 dagar sedan la jag ut låter " It's muffin time!" och skrev att jag borde göra en musikvideo till den.
Och på mindre än en vecka.
5 dagar.
Alltså man får plats det på fingrarna.
Har jag lyckats göra min första "riktiga" AMV.
Ingen MMV bara AMV.
Praise me unipants.
Ida laddade ner en app som nu jag kallar husband app numer 3 efter anime amino och bloggplatsen app för vet ni vad.
Man kan ladda ner youtube klipp online och det förenklar ju rätt mycket livet :'3
Så de senaste 5 dagarna har jag ju varit så social säger jag, fick verkligen ingen utskällning att jag inte har något vettigt liv nejdå~
Sen så är man ju nybörjare och jag kör fortfarande på Imoive som fortsätter att hata på mig ._.
MEN NU HAR IALLAFALL MIN FANDOM FÖR AMV BLIVIT ÄNNU STÖRRE C':
Hoppas att ni gillar den :'3


Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 april 2015 20:50

Och här har vi en av de oräknabara antalen varför anime killar är bättre än verklighetens potatisar.

Ingen får någonsin stalka och undersöka min historik på youtube.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 12 april 2015 20:47

Alltså den här låten.

Den har min djupaste respekt.

Borde köra yolo style någongång och fixa en personligt musikvideo, I mean man blir ju helt warm i hjärtat när man hör denna låten och man ser kossor i ett helt annat perspektiv C':

Kossor är badassa, jag menar de går på hagen och käkar gräss samtidigt de är hur fab som helts utan att behöva göra något ;u;

Idag så fyller Inuneko bloggen år också! ;u;

Grattis på 1-års jubileum Inu & Neko, tack för det underbara året på eran blogg! ;W;


 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 april 2015 19:04

Sorry, dagens inlägg blir fullspäckad med anime och manga stuff~

Jag har skrivit detta i anteckningar efter händelsen så det är feels från då som är samlade i detta inlägget :3

Hoppas att ni gillar det, tror att det är på tiden med anime och manga feels~

~

ARH

UNISHIT
TOKYO GHOUL
RIGHT IN THE FEELS
*SPOLIERS*
*SPOLIERS*
*SPOLIERS*
WARNING
--------------
De var bara tvunga att visa den där scenen men Hide i Kaneki's famn i typ 8 min eller?
Man bara sitter där och den där scenen bara rullar på
Som om allting hade hackat och bara stanat upp   
Men jag tänkte väl att det inte kunde sluta så att någon av sina favoritkaraktärer i Tokyo ghoul skulle överle
va~
Dock så var det väldigt sorgligt eftersom man ville veta mycket mera om Hide och han var jätte go när man tänker eftersom har stöttat Kaneki även om han är en 1/2 ghoul ;^;
Men Suzuya överlevde och Hinami och de var bra människor~
Fast Suzuya feels när Sinohara died, ack.
Hard life.
--------------
FAST JAG STÖR MIG SÅ MYCKET
VARFÖR
FICK 
UTA
LITE
SCENER
FICK HAN NÅGRA ENS?

Det var bara för att hata på mig, jag är säker.

Uta var ju knappast med i fösta säsongen heller, you must be kiddnign RIGHT? ;_;

  

Så har man läst inu x Boku ss mangan C:
Fast den är ongoing så jag har bara läsit ikapp xD
Men jag gillar den :3
Även om de spelar och bryr sig inte om mina feels så ser det ut att allt kommer ordna sig ;w;
Waaah, animen och mangan säger jag xD
Animen är som första boken och storyn har inte ens börjat då, den riktiga storyn börjar i mangan c':
Och den är epic~

  

OI OI OI OI, SAKTA NER NU LITE SÅ ATT MAN HÄNGER MED I LIVETS CIRKEL

SÅ LÄNGE JAG HADE LÄNGTAR ATT TRÄFFA THE YELLOW DRAGON I AKATSUKI NO YONA SÅ ÄR HAN MED I SISTA EPISODEN OCH MAN FÅR VETA MINST OM HONOM?
Fast jag Will forgive dom eftersom Yona och Hak fick ju ett sådan fin fin scen tillsammans i grottan eller var de var så det gör inget ;u;

Det är bara gå och läsa mangan, det är livets mening

I have found it
Men The yellow dragon som jag inte minns nu namnet på (Joen, Jean, Jeon? Orkar inte googla xD) var helt underbar, fast rösten var inte så som jag tänkte mig men ack xD
Det där smilet, like a sun C':
Nya bakgrunden~ ;w;

  

Kollade jag klart på Kamisama hajimemashita season 2 och ska nog dra och läsa mangan :'3
Är på V 8 så det är bara att continued~
Animen var mysig och jag är faktiskt jätte glad att det blev en till säsong eftersom KH var en av de tidiga animera jag sätt och så är den ju så go :3
Sen så slutet, då brydde jag mig inte längre om det var ett bra eller dåligt slut för man fick ju se Tomeo blusshing så jag är en nöjd fangirl :'3

 

OMG OMG OMG OMG OMG

NEJMEN HERREJÖSSES JAG KLARAR INTE AV DETTA
DEN STUNDEN FÖRSTA TONEN KOM FRÅN GINTAMA SÄSONG 4 ENDING LÅTEN
JAG TRODDE ATT JAG VAR DÖV
HÖRDE JAG RÄTT?
SPYAIR SJUNGER DEN RIGHT? NEJMEN DETTA ÄR JU FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT
EN AV MINA FAVORIT LÅTAR VAR ENDING LÅTEN TILL GINTAMA?  
SAMURAI HEART RIGHT?  
DETTA ÄR JU FÖR BRA ATT VARA SANT :'D
När jag hörde låten stannade jag helt up, höjde musiken till Max och blev lite döv samtidigt när jag insåg att det var spyair.
Snacka om glädje och fangirl C':

                                                                                                

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 april 2015 21:02

Idag så fyllde Ida år så jag köpte några blommor och gav dom till henne, vi ska ha party in the house på måndag so yes >:3

Fast två blommor kostade 55 kr

Så det blev en liten blombukett när man hade med 60 pant kronor som man hade sparat.

Sen så har jag kollat klart på gintama season 4, akatsuki No yona och Kamisama hajimemashita~

Närmare inlägg kommer för vi hoppas~

Bara Tokyo ghoul är kvar innan man börjar på vårens nya animer :'3

Uta No Prince-sama 3000%, Cecil, here i come baby~



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards