❀ DiDi ❀

Inlägg publicerade under kategorin # V A R D A G ☆彡

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 21 juni 2016 18:57

Okej...Vad återstår?...

Något fattades...Men vad var det?
Hon kollade sig i spegeln och satte upp håret, det var så varmt med utsläppt tyckte hon så hon tog ett stort hårspänna och försökte fixa en bra frisyr men det blev inget vidare.
...
Hår.
Peruk.
Hon behövde en peruk.
En vecka kvar till AFISH.
Shit.
Hon slängde sig över surfplattan och började kolla på peruker. Hon hittade hur fina som helst dock...Kanske skulle det komma fram om sådär 5 veckor...
Nu var det kris.
Hon kunde inte beställa en bra peruk, men det bör väl finnas något på " roliga prylar " eller " party kungen"?
Hon chekade av och ja, det fanns en peruk som var hyfsat likt men hade en lugg...
Äsch, den gick att klippa bort eller gömma under mössan, 99kr kör vi på.
Peruken kom snabbt efter helgen och tillsamans med den ett hårnät, för hon råkade tappa bort sitt förra.
Den var okej, Platsaktig och tjock, men funkade.
Färgen var bra, den satt på huvued och hon får helt enkelt skylla sig själv för världens bästa koll på tiden och tidplanering.
Smink.
Hon var uselt på sådant.
Hon behövde något som gjorde hennes hud ljusare...Är det foundation?
Hon gick in i dollar store, billigt och bra och hom kommer väl bara använda det en gång.
Okej, det var svårt.
Flera minuter tog det att välja, annars var den för mörk eller för kletig och luktade illa.
Men ändå, vad förväntar man sig för en produkt för 40-60 kr?
Det funkade ju.
Hon valde någon random efter att ha letat i 30 min, skit samma det blir bra täntke hon. 
 
Nu var det nära, 3 dagar kvar...
Hon var klar med cosplayen, nästan.
Hon behövde fixa handskar och kanske en flagga med hjälp av en gardin stång..
Eller en flaga runt axeln, som ett band.
Hon valde att dra los av en röd och vit tröja tyget och sydde ihop dom tillsamans.
Och om hon nu ska göra en perfomce är nog tiden att plugga in det typ nu.
Men handskar.
...
Vi tar platshandskar och doppar det i svart färg.
Det blir bra det.
...
eller inte
Det blev alldeles för kletigt så hon fick nöja sig med vanliga svara vinter handskar.

Vad var kvar?
Det var redan imorgon hon skulle åka.
Hon tar nog med sig extra kläder för det skulle bli orehört varmt att gå runt i cosplayen...
Vita hängslen, svart tröja och panda leggings, inget stort och komplicerat bara senare under dagen får hon ta på sig sin
cosplay.
Hon tog på sig allt och kollade sig själv i spegeln.
Detta kommer bli så bra, tänkte jag.

 

OCH SÅÅÅÅ SKA JAAAG SKRIVA OM AFISSSSH~!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 19 juni 2016 17:55

 

Haisan people out there

In the big wild world
I hope the in a big wolf 
will not eat ya
so be careful
in tha big wild world 
Jag e flummig bae okok 

Jomen bloggen lever ju hyfsat bra än så länge men liksom skandörsöktanslänganin UGUUU STAVNING ska försöka lägga in mer inlägg om typ mitt...liv ute i vilda världen.
Det där var ett stort skämt ok?
BTW HAR VÄLDENS BÄSA SKÄMT HÄR PÅ LAGER
VAD HETER EN MEXIKAN SOM INTE HAR EN BIL
AHHAJAHAOJHJKAPHDLJKSVDLKHSDVVJISV
CARLOS
* and the one who was left on this trash blog has now left and will not come back *
Har la en massvis fandom inlägg som ska fixas och så har jag läsit klart Howl's moving castle and yes, 2 dagar och en 440 sidors bok är utläst.
Liksom det säger ju en hel del om mitt liv.
I will do a inlägg about that.
* skirver in det i min " ska bloggad om lista " där typ redan är proppful *
Tänkte att detta inlägget inte ska ha någon handling or tema, jag bara är här och skriver och låter fingrarna dras till dessa bokstäverna på tagentbordet de vill ha mig på.
Har ju fixar that header men i wanna do it more sprkle sprakle så det ska ju fixas.
Och så ha jag ju min YT kanla som ska upptanteras
Efter sidådär 9 månadeeeeARRRRR OMG FICK NYSS EN NOTIS AV SIMON VART MAN KAN KOLLA PÅ AOT ANIMEN YEEES ÄNTLIGEN TAR MÄNNIKSNA FÖR SIG ATT KOLLA PÅ DEN ANIMEEEEN
I have a person in class som heter Filippa and she likes animu and then we have Simon som she lyckades övertala ska kolla på AOT fasiken vad jag är glad right now oWo
Men om den individen kan ta tag i sitt liv gör jag också det
Adjöss
I will go out, in the big wild world.

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 juni 2016 20:28

Men okej, nu hade hon ju faktis köpt en tröja och en mössa så nu får det väl bli av det, en cosplay!

Hon googlade runt och undersökte noggranare karaktärens kläder...Det var något rep på tröjan under kragen...vad fasiken var det, tänkte hon.
Hennes syslöjd lärare bör ju veta det så hon gick till henne och frågade vad det var för fläta eller något på tröjan.
Makrame var det och läraren hade böcker hur man gjorde en sådan och hade sådant rep, så det fick bli en extra sy slöjd lektion till henne istället för rast. 
Nöjd, verkligen.
Inte nog att det var lätt med att fixa en sådan så var hon ett steg närmare sin cosplay~!
Hon behövde bälte och skor...
Skor, hon hade ju bruna vinterskor som hon kunde byta skosnören till svarta, det skulle ju funka.
Och bälte...Hennes pappa hade ju gått i airsoft något så han bör väl ha något militär bälte or something?
Jomen jo, det hittade hon. Dock var det inte likt karaktärens men det såg mer realtistiskt ut, vi kör på det, tänkte hon.
Byxor.
Hon behövde ett par byxor eller kanske kunde hon sattsa på svarta leggins bara?
Det måste ju inte vara perfekt...
Plötsligt ringde mobilen.
Hon hoppade till, hon var inte förvånad över att någon faktiskt ringde till henne bara att hon hörde sin ringsignal.
Hon har alltid ljudet avstängt och glömmer sätta på det...
Hon kunde inte tro det
Det var hennes mamma
Men hon kunde ju tro att det var sin mamma men hon kunde inte tro vad hon sa.
Någon av hennes jobbkamrater hade militär byxor som hon kunde få.
Hon blev överlycklig.
Byxorna, passade utmärkt till tröjan bara nu behövde hon klippa i don och fixa blodfläckar.
Detta är helt grymt, tänkte hon.
SISTA DELEN IMO DÅÅÅÅÅÅÅ HUEHUEHUEH
Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 juni 2016 22:43

Snart var det ju AFISH, bör boka biljätter snart...

Skulle ju vara nice att fixa en cosplay, eller något.
Hon kollade på sin hetalia polen cosplay och öppnade garderoben, nää bara en massa rainbow tröjor och sparkle sparkle men inget militärt grönt.
Aja, vi får se vad det blir av, tänkte hon.
 
Hon hade senaste tiden varit i många klädaffärer och ögonen drog sig till gröna kläder...
Alltså, hur coolt vore det inte att fixa en egen coplsay till AFISH? Och kanske vara med i cosplay tävlingen också och fixa en scene där med polen, lite teater!
Hon väcktes plötsligt ur sin dröm när hon märkte att hon fangirlade och kramade om en grön tröja. 
Hon hängde den tillbaka, och hoppades att ingen märkte hur skrynklig den blev...
Hon tog en bild på några gröna tröjor och när hom kom hem ifrågesatte hon sin mor om vad hon tyckte om cosplay ideen.
Inget speciellt tydde hennes ansikte på, men det fanns ju en millitär affär i närheten och hon drog till sig sin mor in i bilen på en gång.
På vägen hittade hon en really nice låt, från Fall out boy. Det fanns en låt som hette " I don't care " som hon hade lyssnat nu i 2 månader utan att tröttna. Hon kollade på deras spotify lista och högst upp stog " centuries ". Hon lyssnade på den med tårarna i ögonen och tänkte hur perfekt denna var.
...
skulle ju bara nice att ha den i en cosplay perfomce med polen cosplay. 

De kom fram till millitär affären, röda stjärnan och killen i kassan hoppade till.
Stället såg rätt övergivet ut. Killen hade inte förväntat sig klienter, och deffinitivt inte en tjej på 15 år komma till en militär affär som fangirlade brutalt bland alla kläder.
Tyskland kläder under andra världskriget...Åhh Italiens flagga där...blå kläder, måste tillhöra Italien eller Frankrige eller Polen under världskriget.
Killen kom från kassan och frågade om hon behövde hjälp och backade undan när hon började rabbla och någon Polen cosplay och om de hade sådana kläder någonvart...
Inget.
 visst man kunde ju ta något för det mesta liknade varanadra men det var jackor..tjocka och varma...usch.
Hon frågade om de hade någon grön T-shirt och killen stack till lagret för att kolla det.
Samtidigt såg hon det.
Mössan.
Helt perfect, grön, platt och passade utmärkt.
The man kom med tröjan som passade utmärkt. Så nu framför kassan låg en mössa och tröjan.
I hennes skiss skulle det vara en jacka men aja, detta var nog bättre.
Han gav henne rabatt på det hela och en leende från ena örat till nästa täckte ansitket. Hon bara älskade rabatt och rea <3

Tröjan stank.
Förfärligt.
Två gånger i tvätten, vädrat i timmar gav inget resultat.
Hon hängde ut den och bestämde sig att den skulle vädras under natten.
...
Det gav ett oväntat resultat.
Hon vaknade på morgonen och hennes pappa såg en bit orolig ut och la handen på henes axel.
Hon kollade framför sig och där hängde tröjan.
Eller typ 76% av tröjan
" tröjan rammlad ur galjen på gräset och...Gräsklipparen kom och jao...du ser ju själv "
Tröjan hade ett stort hål under armhålan, i ryggen fanns små hål och slutet vid armarna var helt sönder drivna.
Ja, det omöjliga hände.
Tröjan rammlade och gräsklippaten kom och lämmnade kvar hål på tröjan.
" Som tur gick inte gräsklipparen sönder "
Ugh...och gräsklipparen skulle gå sönder skulle ett skrik av sorg och förbannelse fylla rummet...
Hon borde gråta och vara ledsen, men istället tog hon tröjan och kollade på den.
Det såg ju liksom ralistiskt ut.
Det är ju inte precis att soladaterna kom med hela tröjor från ett krig utan några håll eller blodfläckar.
Det var ju inte så illa.
Mamma erbjöd sig genast att köpa en ny, hon trodde väl att man skulle vara helt heartbroken.
Men istället, tog hon röd akvarell färg och målade på tröjan som blodfläckar, tröjan var ju redan sönder så gjorde väl inget om man inte blir nöjd.
Men faktiskt.
Det såg ju riktigt nice ut, coolt och realistik
Även så var det ju en av cosplay skönheter att kläderna skulle inte direkt vara köpta bara lite omgjorda...Jomen detta funakde ju!

WILL CONTINUE HUEHUEHUEHUEH

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 juni 2016 21:01

 Now if there is some cosplayers here they will be like wow

she did it

eller bara wut
HUEHUEHUEEHUE JOMEN HERREGUD VAD JAG ÄR TAGGAD ATT SKRIVA DETTA INLÄGGET 
JA 
FÖR EN GÅNG SKULL SÅ HAR RUBRIKEN RÄTT
Har varit borta från bloggen ett tag right, men liksom this is a excellent ursäkt. 
MIN ALLDELES EGNA ( 67% ) COSPLAYUYY 
FUSHU YES
NBQDXLWNDBCKWDNBCKWFNBC VART SKA JAG BÖRJA PRAISE ME SENPAIIIII
Min absolut helt egna cosplay, jag har aldirg köpt en egen cosplay eller sytt en, förutom now ;u; 
Och ni som har varit på bloggen kanske minns " hen vill jag cosplaya, någon gång...i livet..." inläggen and now I'm here oWo
LÅT OSS DRA DENNA STORYN, STORYN OM SANDRAS FÖRSTA COSPLAY OCH HUR DETTA HÄNDE ATT HON TOG TAG I DETTA 

Hon gav ifrån sig ett tung suck.
Framför henne låg en tom sida från klotter boken som hon hade tänk skulle bli täkt av random saker men istället var den helt tom.
I hennes " ska göras lite " har puknten - Måla varit kvar i en vecka men den har inte genomförst.
Hon kollade på sin lista igen, hon brukade göra sådana listor för annars kom hon typ ingenstans i livet.
Kolla på anime...svara på alla meddelanden på hennes sociala medier innan de kom och hembesökte henne...hon bör ju skriva något i sin blogg och sen det vanliga, anime, läsa, youtube och sådant.
Hon kollade ner på pappret igen och hade en liten önskan att när hon tittade bort så skulle pennan måla av sig själv.
Efter många försök under veckans gång hade hon verkligen försökt måla ihop något för det bliev bara mindre och mindre av hennes teckningar...
Hon bläddrade lite i boken och kollade vad hon hade skapat för mästerverk.
En förskräcklig klänning hade hon gett sig på att måla och designen var rent ut sagt hemskt. Men egentligen, hon skulle vilja designa något själv och måla lite kläder och sådant, det var ett bra tag sedan~! 
Okej, hon tog tag i pennan och lät kontoret i hjärnan börja jobba. 
Kanske en desig av en karatär från någon anime? Kanske kunde hon göra ett hyfsat bra försök med att skissa upp en cosplay och sådant, sånt som professionela gör innan de börjar sy? 
Bestämt! Det behöver ju inte bli någon cosplay men det blir iallfall ett par extra sidor i klotter boken... 
Men okej, Vem? 
Ugh...Så många...Men hon har ju alltid viljat cosplaya Polen från hetalia, så varför inte göra ett försök? 
Hon älskade deffinitivt hetalia och kunde bara inte vänta då när sverige och polen kom in i serien. Och det blev ingen besvikelse heller när karaktärerna kom upp. 
Hennes pappa, som är nog den mest stoltaste polacken ever pratade alltid om polen under anda världs kriget, hur tyskland kom och stred mot polen och hur nästa polen vann vinsten innan rysland attackerade polen från andra sidan. Hur många gånger polen har försvunnit ur kartan och kommit tillbaka för att kämpa att få sin plats på kartan och hur de lykades. Hetalia serien visade inget av det men på google fanns det en hel kategori av fanart på Polen 1939.  
Innan hon märkte av det hade hon skapat på det tomma papret en hel skiss på hela polens cosplay. Hon kollade på bilder hur kläderna såg ut på de polska soldaterna och tog bort lite från orginalet och fixade eget.

HUEHUEHUE DEL 2 E PÅ VÄG oWo

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 juni 2016 20:41

        

ALRIGHT

NU NÄR NI SER BILDEN ÄR NI HELT WUT
MEN JA BILDEN ÄR INTE PHOTO REDIGERAT ELLER NÅGOT, DET ÄR JAG I POLENS COSPLAY SOM JAG HAR GJORT SJÄLV
OCH JAG ÄR I FULLT FART OCH SKRIVER ETT LÅÅÅÅNGT INLÄGG OM MIN COSPLAY OCH DEN KOMMER UPP KANSKE IMORGON KVÄLL
MEN MÅSTE BARA KLARGÖRA DETTA FAKTUM
Huehuehue oWo
Jag kommer vara i AFISH konventet under lördagen och om ni ska vara där så se till att ge mig en suprise hug attak or something c8
I know, boring att bara vara där under en dag men liksom det får bli så, allt går inte som smuldeg ibland >->
Även har jag små planer att delta i cosplay tävlingen MEEEEN JAG ÄR INTEEEE SÄKER but it would be awesome oWo
Jag är inte helt klar med min cosplay så bör lägga till lite ved in i spisen men som sagt håller jag på med ett lååååång inlägg om min cosplay c':
BUT HERE U GO, POLAND WILL GIVE U A SELFIE c8

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 juni 2016 18:41

DIFBIJWDCIJSDC KNYT POTATIS SÄCKEN DET ÄR SOMMARLOV 

HOLYSHIP
WUT
HOW
WHEN
YES
WAIT
OMFG
JAG KOMMER JU BÖRJA SISTA ÅRET NÄSTA ÅR
GOSH
WUT
Minns rätt tydligt första dagen i 8:an, alla parade ihop sig i grupper och dom grupperna blev kvar tills now o-o
Like, 8:an var liksom en jäkla mycket drama hitt och ditt och brända ägg på stekpanan man bara herrejösses vänd på ägget~
Men det var ju ändå grymt för now i 8:an så var ju de tre musketörerna , Me and Mandelskorpan och kvinnan med massa smeknamn Carro and really, thank u guys. Skulle nog släpa mig fram till avslutningen om inte ni var där bredvid mig och really, puttade mig framåt så jag nästan snubblade c':
 
9:an kommee typ bestå av en massa stå hej och poor you, som kommer få vara med mig med mitt gymnasieval cx
Btw, jag har väl sagt att jag var programledare på det hela idag~?
Ack, det gick jätte bra c:
Allt började att jag kom fram dansande forever alone framför alla med låten " can't stop the feeling " och så kom lärarna dansade bakom mig, men är bara tvungen att meddela detta att innan vi skulle komma ut så hade de helt panik och pratade hela tiden med varandr aoch jag bara " TYST MED ER för fan " till alla lärarna i högstadiet som skulle dansa och det är tur att betygen redan är satta >->
Känndes skönt att ryta till lärana som alltid säger till oss, liksom de var ju för bövlen tvunga att hålla sin mun för hur skulle jag annars höra när jag skulle komma in o-o
Har nog allt på film, så maybe kan jag lägga ut det här om ni vill c8
Men allt gick bra, i slutet kom till och med prästen fram till min och berömde mig e.e
BUT YEAH SOMMAR NOW DÅSÅ INGA PLANER ÄN SÅ LÄNGE BRO xD
Får ta dagarna som dom kommer, and se till att bloggen fabulösas till här c;

  

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 juni 2016 14:24

      

Tänkte dra lite väderlösa händelser in mah life, för kanske var ni nyfikna och ni ska ju inte sitta där med huvud i struten ( or how u say ) så jag kör på c8

 
FÖRRA ONSDAGEN HADE JAG AVSLUTNING I TEATERN
Vi kommer köra igång i september och jag gråter floder.
Alltså, jag inser verkligen hur mycket jag älskar teater, och min blyhet som ni minns att jag hade i början har helt försvunnit och känner att jag vågar mycket mera nu c':
Min teater grupp är helt hillarious dock, orehört högljuda o^o
Jag har aldrig riktigt sätt ifram emot någon aktivitet som nu, fattar liksom inte hur jag kunde slösa bort mitt liv med fotboll.
Really.
Och skytte är ju skytte, inget att se ifam emot men heller inget att inte se fram emot if u know wut i mean >->
Men teatern är something differnet, I really love it.
Och jag saknar redan teatern, den är så underbar och känner att jag verkligen passar in här, nu vet jag inte hur det blir senare men än så länge ser jag ingen chans att jag kommer sluta i den närmaste framtiden ;u;
 
KAN VI LIKSOM PRATA OM NO OCH MATTE FÖR EN STUND
GUYS 
OHGOSH
Förra veckan på torsdagen, fick de helt plötsligt för sig att vi ska bygga en katapullt på NO:n
och vi har en vecka på oss, till nästa torsdag som var då denna veckan.
Okej.
Den torsdagen skulle betygen sättas
Och dåså, alla är skoltrötta och så ska vi bygga en förbannade katapullt som typ kommer påverka hela betyget.
Liksom, en vecka kvar till skolavslutningen och de bara perfect, då kör ni en katapullt med en dokumätner och hela skiten, fint fint.
Give me a shotgun
Det är ju en tradition för vår skola, att bygga en katapullt och prova den, vattenballogn och vår rektor. Så yes, ladda vattenballongen och träffa på rektorn och hoppas att han får den på huvud c:
Så håller tummarna för några i våra klass gjorde värsta vikinga katapullten, 10 m famåt så hoppas att den har en rejäl kraft den och att de träffar, hudhuehue soevil
Min katapullt och en annan tjej som jag jobbade med kommer knappast 3 meter fram, och rektorn ska stå 5 meter ifrån. 
Om typ inte en hulk kommer och ger oss kraften så kanske vi success nudda hans tår.
MEN DÅ SÅ BÖRJADE VI MED ETT HELT JÄRNSPIK NYTT KAPITEL I MATTEN NÄR DET ÄR EN VECKA KVAR
OCH SÅ DENNA VECKAN HADE VI DIAGNOS PÅ DET HELA
Where is that shotgun?
Jag har börjat gå en hel del till bibblan och mysigaste saker ever cx
Man är omringad av böcker, och det är så lungt kodscbkpdsbckpdsb ack.
Mah club. 
Som sagt har jag läst en massvis böcker och nu så har jag läsit ännu mer men har sådana planer som att få in allt på ett långt inlägg so yes.
Det kommer bro.
Just nu är jag vid slutändan av Camilia läckberg andre bok, predikanten och sedan next på tur är fangirl boken av Rowell Rainbow c8
BTW, HA EN HÄRLIG NATIONALL DAG OHGOSH DET E JU IDAG HAPPY BIRTHDAY SWEDEEEEEN 8D

   



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards