❀ DiDi ❀

Alla inlägg under april 2015

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 6 april 2015 21:27

En underbar unipan tipsade om harry potter tag så here it comes :D
Har ni någon tag som ni önskar så Will i be happy to hear it C':
SPOLIERS FREE
Favoritbok?
WAAAAAH, VARFÖR BÖRJAR DENNA TAG SÅ BRUTALT MED ATT FRÅGA OM FAVORITBOKEN?
DET ÄR JU SÅ SOM ATT FRÅGA OM FAVORITHANDEN, VÄNSTER ELLER HÖGER HANDEN
OCH DOM ÄR JU SOM BÄSTISAR
HJÄLPER ALLTID VARANDRA OCH OM ENA HANDEN GÖR ONT SÅ TAR ANDRA HANDEN OCH HJÄLPER TILL, OCH DE BLIR ENSAMA OM ENA FÖRSVINNER
FOREVER ALONE MED BARA FINGRARNA
...
Fångarna från azkaban och resten.

Favoritfilm?
Dude, filmerna kan åka till matteläxan och väckarklockan.
Läs böckerna.
Filmerna är bara för att man ska fangirla till Rons extremt kawaii face och till andra karaktärer.
Lyssna på mormor.

Boken du gillar minst?
MEN JAG HAR JU REDAN NÄMT ALLA BÖCKER I FÖRSTA FRÅNGAN D:
Men om man måste välja för annars så blir andra handen avskuren så blir det nog Fenixorden~
Eftersom det finns en människa
Som inte kan behandla färgen rosa.
Och blir en bitch.
Och färgen rosa blir inblandad.
Okej, alla vet att rosa är fab men det finns några som inte vet hur man ska ta hand om färgen, så istället att bli fab så blir man en falukorv.
En stek falukorv, överstekt pratar vi om nu.
Och Umbridge är en stek svart kolbit falukorv.

Delar av böckerna/filmerna som fick dig att gråta?
Sista meningen i boken och tillbaka till livet där som man redan hade läst klart harry potter böckerna och feels från då kan inte återkomma.
Tror att jag tog slut på 1 toarulle och 2 pack näsdukar den dagen.

Favoritkaraktär?
Fredgeogrelunaharryronoliverhagridhelaweaslyfami
ljenseriusLUPINtonksnevillndumbledore och hela kompaniet.
Skulle vara enklare att rabbla upp alla som man inte gillade xD

Vad skulle din Patronus vara?
Enligt ett hemskt test skulle det vara en groda
En grön groda
Men vi säger att det är en enhörning ok?

Om du kunde ha Uppståndelse stenen, osynlighetsmanteln eller Elder trollspöt, vilket skulle du välja?
Eftersom alla andra hade bara otur med sig så blir det ju osynlighetsmanteln, skulle behövas i livet. Sen så finns det ju stjärnor på det och allt som har stjärnor är extremt trevligt.
Fast nu minns jag inte om den hade stjärnor...

Vilket hus skulle du vara i?
Först tyckte jag att jag passade in i gryffindor (smälter in så bra med min halsduk ju ;u;) men de som har läst harry potter säger att jag ska hamna i Hufflepuff~
Så i dunno, vi får helt enkelt skapa en otaku elevhem :'3

Om du kunde träffa någon skådesplerare från Harry Potter vem skulle det vara?
SÅ SVÅRT
Skulle ju göra vad som helst för att krama Hagrid, och Neville känner jag men man måste ju skaka hand med Lupin~
Och om jag vore en harry potter karaktär så skulle jag vara Sirius black försvunna dotter
Så säger Nellie och harry potter kompaniet.
Även om Black försvunna dotter har aldrig nämnt i boken eller filmen
Men hon är nu försvunnen right?
Well, skulle ju vara trevlig att ha en sådan badass människa i familjen xD
Till frågan.
Jag väljer J.K Rowling, människan bakom mästerverket.

Har du spelat något av spelen?
JAG HAR SPELAT TRAILERN TILL HARRY POTTER LEGO :D

Om du var i Qudditch teamet vilket position skulle du vilja spela?
Att vara slagman (kvinna) och skjuta andra i huvud låter inte så dålig~

Hur mycket betyder Harry Potter för dig?
~85 år senare~
- Mormor! Haru hört talas om något som kallas happy pott?
*visar en sliten bok*
- Nejmen min lila hederliga te kopp, är det inte harry potter?
- Mormor mormor! Har du läst detta?
- Jadu, för länge sedan när inte hela mänskligheten visste vad anime och manga var, hemska tider....Men det var då mormor fick syn på harry potter och ojdå där var mormor pig och glad när man fortfarande var en ung fangirl :'3
- Är den bra? Det finns ju jätte många sidor och det är ju en bok! Det är inte på internet det är en bok mormor!
- Du vet gumman, när mormor läste denna boken så fylldes världen med nya färger och det är en del av min största händelse i barndomen, harry potter är inte vilken bok som helst min fina enhörning det är ett äventyr fullspäckat men känslor och glädje ända till slutet.
- Waaaah! Mormor mormor kan du läsa högt de först meningarna i boken åt mig?
- Javisst, hut gammal man än är så är harry potter lika underbar, man börjar se världen i ett annat perspektiv och tiden då man läser första mening till den sista är ett livsupplevelse som varje person borde ta vara på under livet. Harry potter är en av de händelserna i min barndom som jag är stolt och oehört glad att jag gjorde.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 april 2015 21:40

Å så närmade sig påsklovet slutet~
Bara imorgon kvar och så är det dags att packa skolväskan och få utskällning av sin No lärare för man skickade in väldens sämsta dokument även om vi hade hela påsklovet på oss.
But you know what i gonna do
Potatis på henne.
Det är påsklov, inte skollov det har man ju ändå hälften av sitt liv så man måste ju ge människan lite frihet right?
Så därför tycker jag att vi borde ha ett längre påsklov
Definitivt plus några extra veckor efter att man hade kämpat på hårt >n<
Men, det finns en mening jag borde säga nu under helgen right? :3
Jag har ätit för mycket godis och har haft ont i magen som varje underbart år.
Eller nej, fel mening.
Glad påsk! C:
Säger Sandra när klockan är 21:32 när hon skriver detta och det är söndag och påsken är snart slut.
That's Sandra.
That's me.
Well, på påsken så är det bara att ta fram resterna från julbordet och ändra namnskyltar till påskbordet~
Men jag måste ju säga att jag älskar påsken, alla färger och när man målar äggen, allt godis och påsklovet :'3
Sen så har ju solen vissat sig så det var ju bra, även det är iskallt ute :D
Vi avlutat inlägget tömde lite härliga påskiga bilder ;u;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 4 april 2015 19:04

Sorry, dagens inlägg blir fullspäckad med anime och manga stuff~

Jag har skrivit detta i anteckningar efter händelsen så det är feels från då som är samlade i detta inlägget :3

Hoppas att ni gillar det, tror att det är på tiden med anime och manga feels~

~

ARH

UNISHIT
TOKYO GHOUL
RIGHT IN THE FEELS
*SPOLIERS*
*SPOLIERS*
*SPOLIERS*
WARNING
--------------
De var bara tvunga att visa den där scenen men Hide i Kaneki's famn i typ 8 min eller?
Man bara sitter där och den där scenen bara rullar på
Som om allting hade hackat och bara stanat upp   
Men jag tänkte väl att det inte kunde sluta så att någon av sina favoritkaraktärer i Tokyo ghoul skulle överle
va~
Dock så var det väldigt sorgligt eftersom man ville veta mycket mera om Hide och han var jätte go när man tänker eftersom har stöttat Kaneki även om han är en 1/2 ghoul ;^;
Men Suzuya överlevde och Hinami och de var bra människor~
Fast Suzuya feels när Sinohara died, ack.
Hard life.
--------------
FAST JAG STÖR MIG SÅ MYCKET
VARFÖR
FICK 
UTA
LITE
SCENER
FICK HAN NÅGRA ENS?

Det var bara för att hata på mig, jag är säker.

Uta var ju knappast med i fösta säsongen heller, you must be kiddnign RIGHT? ;_;

  

Så har man läst inu x Boku ss mangan C:
Fast den är ongoing så jag har bara läsit ikapp xD
Men jag gillar den :3
Även om de spelar och bryr sig inte om mina feels så ser det ut att allt kommer ordna sig ;w;
Waaah, animen och mangan säger jag xD
Animen är som första boken och storyn har inte ens börjat då, den riktiga storyn börjar i mangan c':
Och den är epic~

  

OI OI OI OI, SAKTA NER NU LITE SÅ ATT MAN HÄNGER MED I LIVETS CIRKEL

SÅ LÄNGE JAG HADE LÄNGTAR ATT TRÄFFA THE YELLOW DRAGON I AKATSUKI NO YONA SÅ ÄR HAN MED I SISTA EPISODEN OCH MAN FÅR VETA MINST OM HONOM?
Fast jag Will forgive dom eftersom Yona och Hak fick ju ett sådan fin fin scen tillsammans i grottan eller var de var så det gör inget ;u;

Det är bara gå och läsa mangan, det är livets mening

I have found it
Men The yellow dragon som jag inte minns nu namnet på (Joen, Jean, Jeon? Orkar inte googla xD) var helt underbar, fast rösten var inte så som jag tänkte mig men ack xD
Det där smilet, like a sun C':
Nya bakgrunden~ ;w;

  

Kollade jag klart på Kamisama hajimemashita season 2 och ska nog dra och läsa mangan :'3
Är på V 8 så det är bara att continued~
Animen var mysig och jag är faktiskt jätte glad att det blev en till säsong eftersom KH var en av de tidiga animera jag sätt och så är den ju så go :3
Sen så slutet, då brydde jag mig inte längre om det var ett bra eller dåligt slut för man fick ju se Tomeo blusshing så jag är en nöjd fangirl :'3

 

OMG OMG OMG OMG OMG

NEJMEN HERREJÖSSES JAG KLARAR INTE AV DETTA
DEN STUNDEN FÖRSTA TONEN KOM FRÅN GINTAMA SÄSONG 4 ENDING LÅTEN
JAG TRODDE ATT JAG VAR DÖV
HÖRDE JAG RÄTT?
SPYAIR SJUNGER DEN RIGHT? NEJMEN DETTA ÄR JU FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT
EN AV MINA FAVORIT LÅTAR VAR ENDING LÅTEN TILL GINTAMA?  
SAMURAI HEART RIGHT?  
DETTA ÄR JU FÖR BRA ATT VARA SANT :'D
När jag hörde låten stannade jag helt up, höjde musiken till Max och blev lite döv samtidigt när jag insåg att det var spyair.
Snacka om glädje och fangirl C':

                                                                                                

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 3 april 2015 17:55

Friday special!: Pink fluffy tree
Vad har hänt med mig, en friday special inlägg innan klockan 8? x'D
Detta händer inte ofta :'3
Wopo Wopo~
Som sagt så blommar alla körsbärsträden nu i Japan och jag sitter här och lider
Måste hitta en kanal som sänder live stream på det D:
Har iallafall varit nyttig idag och hjälpt till hemma med trädgården och målat klart min lila serie c':
Försökte fylla den med feels men jag kunde inte bara lämna den helt heartborken så fick måla till några rutor så att det blev en happy ending ;u;
Sen så körde jag på yolo style och målad på ett rosa papper som jag hittade bland dammiga hyllorna och weii, va trevligt det blev~
Blev lite förvånad att jag lyckades måla lite Sakura och körsbärsträd när jag är så dåligt på det men hey, jag failade istället med händerna x'D
Av Skala 1-10 hur dålig man är på fota blir det ju självklart en självständig 11 på mig c':

Nejmen för enhörningens skull ignorera den dör namnunderskrifter på sista rutan, det ser ju helt förskräckligt ut med mina autografer xD
Jag som har tränat och ändå ser dem likadant ut som om det vore en matte läxa papper och man ska skriva namn på den, då ser det verkligen skräckinjagande ut cx

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 april 2015 21:02

Idag så fyllde Ida år så jag köpte några blommor och gav dom till henne, vi ska ha party in the house på måndag so yes >:3

Fast två blommor kostade 55 kr

Så det blev en liten blombukett när man hade med 60 pant kronor som man hade sparat.

Sen så har jag kollat klart på gintama season 4, akatsuki No yona och Kamisama hajimemashita~

Närmare inlägg kommer för vi hoppas~

Bara Tokyo ghoul är kvar innan man börjar på vårens nya animer :'3

Uta No Prince-sama 3000%, Cecil, here i come baby~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 1 april 2015 21:11

Alltså det är en sak jag stör mig på.
Folk kanske inte ha tänkt så mycket eller lagt märke på det men man känner sig säker igen
Fickor
Mest jackfickorna.
Okej, de mesta har väl lämnat något i fickorna och sen så ska du ta ut det, en mänskligt händelse skulle jag tro
Och du minns inte vilje ficka det var i.
Men då kör ju människan på den fickan som är närmast.
But nope
Det som man letar efter är alltid i andra fickan.
COME ON
När någon ringer och mobilen är i fickan så tar människan alltid fel ficka och så när man har hittat mobilen så potatis på dig, jag har lagt på.
Sen så ska ju fickorna ha alla möjliga sorters knappar och mackapärer så det tar ju hundraen år att öppna dom bro.
Egentligen så ska det ju vara 50% procent i båda fickorna men jag lovar, det är 35% i den ena som du ska undersöka i och andra 50%.
Är jag den ända människan som har lagt märke på detta or? xD
Om vi nu kan komma på flygande bilar så måste man väl komma på ett snabbare sätt att ta reda på var man letar efter är i vilken ficka.
...
Eller är det bara jag som har ett sådant dåligt minne?

Woshi woshi, idag är det 1 april~
Första april, dagen som människan failat mest efter Fredag den 13 skulle jag kunna belive in~
Fast det är ju påsklov så för en gång skull så gick jag inte på Mattans skämt att det står älg i korridoren :D
Känner mig så proffsig xD
Jag har faktiskt inte sagt någon skämt eller lurat någon idag, ingen i familjen eftersom jag har gjort min hederliga tradition mot min onii-san som jag har lyckats med 3 år, feel like a boss.
Jag har saltat hans tandborste xD
Det är inget skämt men alltid lika roligt :'3
Sen så läste jag mitt inlägg om april förra året och jag var helt wut
Egentligen så gillar jag inte att läsa gammla inlägg för jag känner mig så gammal (känslornas problem, inte My) men märkte att det var rätt tidigt jag egentligen jag flummade till mig och bjöd på mig själv, that make me happy desu :3
Ack, hoppas ni fattar My feels xD
http://sandrai.bloggplatsen.se/2014/04/01/10632149-april-april/
...
Saknar vår gammla No lärare som hade så bra danse moves ;^;
MEN VISST SKREV JAG ATT JAG HADE ONT I MIN TÅ?
JAG TROR FAKTIS ATT JAG HADE PÅ RIKTIGT ONT I MIN TÅ EFTER FOTBOLLEN
OCH VET NI VAD
NU IGÅR HAR JAG SKADDAT LIL FINGRET
Det är helt lilla blått grönt gult så om man bara kunde se en kroppsdel av mig och lillfingret skulle var det skulle jag nog se ut som en zombie
Underbar förklaring
Det Var match igår och jag tog upp bollen fel och hela lilfingret böjde sig bakåt och mina fingrar är oviga så den förblev blå.
Ska inte skrämma mänskligheten nu med fingret med att visa en bild~

OI OI OI, JA JUST DET
JAG HAR BARA KOLLAT PÅ GINTAMA IDAG
192/201 och så kör jag på gintama enchousen tror jag att det var något vid den ordingen C':
Har inte kollat klart på akatsuki No yona, Kamisama hajimemashita eller Tokyo ghoul xD
Men Mormor har hört rycktes om slutet på Tokyo ghoul och tänker inte acceptera slutet
Och sen så går de och säger att säsong 3 ska komma och OVA, snälla
Låt det bli för hederliga enhörningen äntligen ett bra slut.
Och att Kaneki förblir badass med vita håret.
Sen så har jag ju läst Inu x Boku ss ch 46 V 6 och My oh My
De gillar verkligen att drama till allting
Och att hata på mig
Ni ska bara veta hur mormor grät ojdå jadu det var en hel del.
Från en massa fangirl scen till heart broke scen och jag kommer inte att acceptera detta
Trodde att "den där" spoliern var fake men nope, RIGHT IN THE FEELS
...
Det blev ett lång inlägg :o



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards