❀ DiDi ❀

Alla inlägg under april 2015

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2015 21:23

Förlåt.
Har just läst klart en av de mest finaste scenerna i mangahistory mellan Hikaru och Kaouro i OHSHC
Och jag kan bara inte samla mig till bokstäver för att förklara mina känlsor, det går bara inte.
Sitter bara framför tangentbordet och kan inte hitta de rätta orden för att få ut allt.
I'm just so touched.
Well, hade även Engelska prov och No prov idag men i'm alive (blir lika förvånad varje gång jag överlever ett No-prov) 
Ack.
Dessa feels.
Hindrar mig att göra ett inlägg.

Ska nog hämta en kaka för att dränka känslorna.

...

......

............

Okej, vem för i llamas potatis har tagit min kaka som jag hade?

................

Detta kommer inte gå undan, vart la jag flugsmällaren någonstans?

Har minsann pluggat på min flugsmällar teknink för sådana stunder.

Vem *potatis* har tagit my cokie?

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 21 april 2015 18:42

BEFOLKNINGEN-VARFÖR-HAR-SÅ-LITE-AV-BEFOLKNINGEN-INTE-LÄST-POWER?-D:
Power har ju till och med översätt till svenska.
Och för ett tag sedan så stalkade jag upp detta på MAL och här ska vi jämnföra~
Mer än 9,611 Otakus har läst Power, och det är en lagom bra siffra får man ändå säga men hey.
Ookami No shoujo to Kuro-kun Or whatever som jag sakta börjar sänka mitt betyg från en 8 till nu en 5 har mer än 16,392 som har den i MAL.
Jag lider.
VISST, POWER BÖRJADE 1999 OCH SLUTADE 2001 MEN MAN BORDE INTE BRY SIG HUR GAMMLAT NÅGOT ÄR D':
För hey, D.N Angel som är skapad 1996 (mangan) är fortfarande nu känd och loved right?
ELLER FRUITS BASKET SOM ÄR SKAPAD 1998? MÄSTERVERKET
Visst kan jag tycka att huvudkaraktären i power kan vara lite jobbig men det finns bara några sidor som jag älskar av henne, likadant tsundere killen som man fick möta på xD
Basket är heller inte så illa för det blir spännande C':
...
NU NÄR JAG TÄNKER EFTER PÅMINER MANGAN LITE OM KICK OFF :D
GILLAR NI KICK OFF BORDE NI GILLA POWER OCKSÅ :3
Mycket mera romantik, komedi, Bakset istället för fotboll och har 10 V~
Wow, Sandra rekommenderar på bara xD
SEN VET NI VAD, BLECKMOSSEN SAMLINGSALBUMET 2 KOMMER UT I SEPTEMBER
Jag är döende.
Sorry.
Ni kommer får lida med mig dessa 5 och en halv månad~
Tror att jag ska börja spara pengar efter att ha köpt lång sockor, manga, cosplay, biljätter till afish till bokmässan i Göteborg ;u;
För där kommer ju Carromic vara och att få träffa henne är en dröm redan sedan 7 år tillbaka ;w;

Sen så har jag inte alls kollat eller följt de nya vår animes~!
Har sätt första episoden av Uto No Prince-sama 3 och fangirl 150% där men ändå, jag gillar mer att kolla när man har flow :3
Alltså att man inte behöver vänta tills ett till episode är ute för då har man inte alla dessa feels men under sommaren och vintern så kollar jag ändå på on-going animes xD
Men på våren och hösten är det mindre~
Kollar bara på Gintama för tillfället xD
Likadant med manga, det är bättre med complete än on-going för man får ju vänta så länge ;^;
...manga....OHSHC...Tamaki....
Fick reda på anime amino att Tamaki fyllde år den 8 april.
...
Tyckte verkligen synd om Annelie hemkunskapläraren som fick stå ut med mitt lidande under lektionen och blev ju inte bättre när Ida just like " U are a fake fangirl" och jag tar fram kalender och skriver in nästa år istället.
Mitt största misstagna livet?
Well, inte ha koll på en av mina första mest älskade favorit karaktärernas födelsedag.
Så om ni vill veta hur min dag var idag så var jag helt förkrossad och är det fortfarande.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 april 2015 17:30

Man blir så trött på människor >:C
Från och med nu är jag en unimänkvi
Kommer nog inte komma ihåg det men tills detta inlägget börjar och slutar är jag än UMK
NEJMEN JAG BLEV JU FÖRBANNAD D:
Detta hände då i fredags men vi säger att det är fredag idag för alla gillar fredag C':
Vi var vid matbordet och jag hade en sådant fruktansvärd stor lust att ta en krispigt, knaprigt och nyttigt knäckebröd men då så vissade det sig att jag kunde få "Anonym" knäckebröd istället och alla kollade så konstig på mig och jag bara " Vad har ni gjort med det? xD"
Anonym sa att de hen inte gjorde något, att de bara ramlade på hennes knä men lovade att det inte var mer och eftersom jag litade på hen så tog jag det C:
Dock så tog jag en pytteliten bit först och bara la den i munnen och tuggade inte eller något sådant och HERE it comes:
UGHHHHHH
Det visades att anonym hade egentligen tagit det från golvet.
Helt enkelt ett "skämt"
Och då blir mormor helt förbannad när någon häller en te över en och tar ens stickor och rakt in i feels.
Så slängde mina besticks på tallriken och lämnade allt för att visa hur glad jag var.
Och så har vi idag~
Bestämde att jag skulle undervika hen så mycket som möjligt ända tills hen säger förlåt öga till öga till mig.
Men ok.
Hon ger mig en kram.
Och här blev mormor sur igen när man tar ur kakor ur kakburken,
" Säg förlåt" sa jag som en vanligt potatis och då så kommer hen med sitt va?
...
" Det där med matbordet"
" Va?"
"När du gav mig knäckebrödet som var på golvet"
" Varför ska jag det?/ Nää/ Aldrig/ Varför ska jag be om ursäkt?
Hen hade aldrig tänk be om ursäkt.
Kort fattat:
Nej för fan.
Okej förlåt men jag måste bara få ut mig detta.
JAG ÄR SÅ *potatis* FÖRBANNAD FÖR VEM *potatis* SÄGER ETT SÅDANT SKÄMT? MEN FÖR * DÅ I *potatis* JAG TÅL INTE SÅDANA SKÄMT OCH FÖR I *potatis* GRÖNA POTATIS VET HEN DET OCH ÄNDÅ *potatis* GÖR HEN DET OCH HELT WHATEVER I DON'T GIVE A SHIT.
...
Hoppas att ni fattar mina feels.
Alltså That's sad.
Förlåt nu att ni har fått står ut med mitt raseri u know men man var bara tvungen att få ut det D:
TACK FÖR ATT NI LÄSTE DETTA
I FEEL BETTER KNOW
Tror att jag ska krama om ett gosedjur.
Och skriva ett papper och klistra fast på gosedjuret där det står "unipans/pants"

Well, antar att jag ska gå över till pluggande för det behövs nu när man har prov på onsdag i både NO och Engelska.
THANKS.
Så det är väl att plugga, vi får hoppas att jag senare hinner göra något trevligt ;u;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 19 april 2015 20:17

Sandra i mataffärer.
Skulle hämta en vinflaska eftersom det är en indrigens som My parents använder i någon gryta och jag skulle hämta den från hyllan längst bort och mamma var vid fisken.
Okej.
Går som en helt vanligt människa fram till vin och öl avdelningen och eftersom jag är Sandra så glömde jag av vad den hette så där fick jag ta en random.
Sen så måste man ju hitta övriga familje medlemmar
Så där går jag men en vin flaska i affären och eftersom vi är människor så glor vi in i helsike på weridos som jag.
Så där går en minderårig tjej men en vinflaska i handen.
Jag är ju så förbaskat kort också xD
Till slut när jag hittade familjen så tog jag såklart fel flaska så man fick ju uppleva hela händelsen inte 2 gånger bara 4 så yes.
Dock måste jag nog tacka den riktiga världen att personalen som glodde in i tekoppen på mig som om jag vore en oskalad potatis inte kom fram och frågade vad jag hållde på med~
Fast sådan tur hade jag ju inte.
För några som jag kännde som är äldre än mig var ju bara tvunga att befinna sig där och jag blev helt nope.
Drar ner min mössa och solbrillorna på, men innan jag la märke på det såg jag bara en aning skummare och psyko ut när jag kommer där men en vinflaska.
Låt oss hoppas att ingen bryde sig.
...
Fattar bara inte vad livet vill från mig.

Well, sedan så var jag i en liten skog och plockade blommar när jag kom hem och så trevligt jag hade det C':
Men på hemvägen.
Äre än människa som har klättrat upp på en 2 meter träd vid dagiset?
...
Just My imgination xD
Men när jag kom närmare visade det sig att det var en katt som var i trädet och jag kunde bara inte ignorera det ;n;
Så jag gick till trädet och stog där med " KOM TILL MORMOR" och katten bara "mjauuuuuuuuu da fu*kkkkk" men till sist så lykades den komma ner från trädet, det var bara att ge katten lite pep :D
Men okej.
Där är katten då.
Och stalkar hela mig hem.
DEN SERIÖST VAR VID MINA FÖTTET OCH WAS JUST LIKE " NOTICE ME SENPAI" OCH SLÄNGDE SIG PÅ BENEN OCH JAG KUNDE INTE GÅ, MAN RAMLADE JU OMKULL D:
Och där står jag, men min katt allergi.
Har aldirg varit hos doktorn med den men alltid när katter kommer och kelar med mig är jag halv död en 15 min senare xD
Men eftersom jag är Sandra med ett stort S så får jag dålig Samvete så i just like "Senpai has notice you" ;u;
Till slut lyckades jag komma hem och here I'am, halv död xD

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 april 2015 21:49

Alright ännu en underbar unipans rekommenderade ett inlägg så kristallklart att man ska fixa teet (ordspråk enligt Sandra lol) C':
Och det är de där sterotyperna.
GODDAMIT
SEN NÄR BÖRJADE MÄNSKLIGHETEN DELA IN KARAKTÄRER I SÅ MÅNGA GRUPPER D:
Enligt mitt huvud så är jag fortfarande kvar vid den gammla traditionen " människor med ett liv" & "människor utan ett liv"
Fandomare (människor som utgör en fandom) VS personer med ett litet p ( förkortning för icke görande fandom trökiga fiskmåsar)
...
Till temat.
Alla känner säkert till sterotyperna om man tänker efter, tsundere yandere och kompaniet~
Men det finns så många mera som man borde lägga märke till! :C
Fast idag ska jag skriva om de gyllene 4 rutorna för jag hinner inte mera men om ni gillade läsa detta kan jag skriva mer om de olika sterotyperna 8D

- Tsundere, är med i nästan varenda jädra anime och Sandra do not like this~
Visst, några har väldigt svaga tsundere karaktärer och that makes mormor happy men DET BORDE VARA MER GENKI GENKI HUMANS c':
Man tröttnar ju till sist när alla har samma personlighet :C
Men man kan faktis få en rejäl fangirl scen med en tsundere, den stunden när den säger ens feels då så blir det fangirl overloud~
Bäst är det ju men tsundere killar än tjejer tror jag för de är svagare mot love >:D
I mean om en tjej försöker flörta med en killa så blir denna "tsundere tjej" sur inuti men vissar väldigt sälla det, istället så slår hon den oskyldiga killen~
MEN OM DET ÄR TVÄRTOM >:D
Då så blir det ju att tsundere killen blir helt " FU*K YOU" och drar tjejen till sig och sticker därifrån och säger "u are mine ok?" och så får man mer fangirl scen :'3
Men jag gillar iallafall inte hardcore tsundere tjejer men jag kommer inte ha något imot tsundere om antalet tsundere karaktärer minskar :3

Dramatiskt bild fick man in i inlägget xD
- Yandere
This.
VARFÖR HAR YANDERE SÅ MÅNGA LOVERS FÖR~?
Och honung flaskan alla älskar ju varenda en av dom
Men ni vet vem jag tänker på.
...
Vad hette nu den där tjejen från Mirai nikki med rosa håret? xD
Yuno eller något tror jag...
IALLAFALL SÅ HAR HON EN HEL ARMÉ MED LOVERS OCH JAG BARA WUT
När jag avgudar och en person och stalkar så tycker resten av befolkningen att jag är creepy men om en anime karaktär gör det så har hen hur många lovers som helst >n<
#forever alone
Men ja yandere är väl ändå helt ok, dock finns det inte så många hardcore yandere och ändå är de så poppis x'D
No hate iallafall yandere~
De mesta yandere är badass xD

-Kuudere
När en Shipping scen kommer
Okej.
Fangirl börjar börjar komma fram...
" Jag gillar dig, du är en bra vän"
...
Och så förstördes den Shipping scene.
Kuudere är som de är, en hård nöt att knäcka men vid slutet från man lite feels scener så ja~
Vet inte vad jag ska tycka om kuudere~~~~
Tycker inte att de är så coola som alla tycker och de visar så lite feels så det är ju synd D:
Men allt blir bättre men tiden C:

- Dandere
Först.
Så totalt hatade jag dom.
BLEV SÅ IRRITERAD PÅ DERAS BLYGHET >n<
Jag störde mig så mycket på det D:<
Men nu så har det lugnat ner sig, hatar på fortfarande några anime karaktärer för några är ju så jädra efterblivna men några är samtidigt underbara :3
Feels feels säger jag~
När Dandere karaktär älskar så mycket sina vänner och till sist så blir personen badass C:
Och så är ju några ju förbaskat söta så jag står inte ut, man måste krama om dom C':
Vet inte hur många gånger jag har drömt om att krama om en Dandere.
Alldeles för många gånger...
OKEJ DET VAR ALLT FÖR IDAG >:D
Vill tacka unipansen som rekommenderade detta, hade jätte roligt att skriva det ;u;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 17 april 2015 21:06

  

Friday special!:

HA 
KÄNNER MIG SÅ PROFFSIG
För 5 dagar sedan la jag ut låter " It's muffin time!" och skrev att jag borde göra en musikvideo till den.
Och på mindre än en vecka.
5 dagar.
Alltså man får plats det på fingrarna.
Har jag lyckats göra min första "riktiga" AMV.
Ingen MMV bara AMV.
Praise me unipants.
Ida laddade ner en app som nu jag kallar husband app numer 3 efter anime amino och bloggplatsen app för vet ni vad.
Man kan ladda ner youtube klipp online och det förenklar ju rätt mycket livet :'3
Så de senaste 5 dagarna har jag ju varit så social säger jag, fick verkligen ingen utskällning att jag inte har något vettigt liv nejdå~
Sen så är man ju nybörjare och jag kör fortfarande på Imoive som fortsätter att hata på mig ._.
MEN NU HAR IALLAFALL MIN FANDOM FÖR AMV BLIVIT ÄNNU STÖRRE C':
Hoppas att ni gillar den :'3


Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 april 2015 17:12

HAJ PÅ DEJ
SÅ TREVLIGT ATT SE DEJ HER.
ALLTSÅ HEJ PÅ DIG
Nu skakar vi hand
På allvar.
Vi skakar hand
SÅ JA DET GICK SÅ SNABBT SÅ MAN LA INTE MÄRKE PÅ DET :D
Befolkningen har ni tänkt på en sak att det inte finns någon regerings regel på om man ska skriva "dej" eller "dig" or?
Jag personligen som Sandra det första potatisen skriver "dig" för det låter...Ja det låter som det låter.
Okej till samtalet nu mellan bloggen och verkligheten.
De senaste dagarna har jag varit helt UGUUU och hur för sjutton suddgummin ska man förklara det då D:
Man kände sig trött och är ointresserad, ofta så bjuder jag ju på mig själv för jag är ju en sådan konstig gumma men de sensaste dagarna har jag bara inte orkat med det eller inte fangirlat heller så mycket jag brukar.
But nu har jag stalkat youtube och jag blir alltid fangirlig av mig och flummig så det blir ju bättre :'3
Fast sen så har jag träning.
Och jag måste seriöst plugga på engelska och No provet som man har på onsdag.
...
Nu så glömmer vi av den där hemska tanken.
Bort med den D:<
I have underbara förslag till vilka inlägg jag kan fixa så jag har ett lager här i famnen så jag ska verkligen ta åt mig de och fix något bra av det >:D

Bara för att vi ska ha en aning lite handling i inlägget så säger jag detta att jag verkligen avgudar Ouran high School host club och Tamaki är ju bara för go så man vill ju bara krama om honom ;u;
Dock jag jag inte läst så mycket But the feels scream C':

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 april 2015 19:56

Det stunden när klassen ska bestämma ett namn till ett lag.
Och så hör man mig där längst bak i klassrummet när jag inte kunde stoppa fangirlens i min själ.
UNIPANTS!!!!
That tystnad.
Det var bara att säta sig ner igen och låtsas som ingenting hat hänt.
Bara lite awkward.
Bara lite.
...

Människan behöver inte skriva ett läsbart inlägg varje dag.
Ibland så blir det bara gröna potatisar och då får det bli det.
Det är bara att vänta till de mognar.
Dock kommer det ta en rätt lång tid för en potatis som jag xD



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards