❀ DiDi ❀

Alla inlägg under januari 2015

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 januari 2015 21:05

Får bara mer och mer nya smeknamn, superwomen och lilltjommen är dom senaste~
Men det är bara So läraren som kallar mig lilltjommen eller ilczukssonen, fattar inte vad han säger till mig men han har iallafall ett nytt smeknamn som jag...Alltså på So lektionen x'D
Då så räkte jag upp handen för vi hade en väldigt intressant disskution och så pekade han på mig när jag räkte upp handen men han mindes inte mitt namn~
Så han bara "Ehm...JA JUST DET, lilltjommen :D
Och de mesta i klassen skrattade åt mig och jag svarade bara:
" AA, iallafall~~~~~
Han bara skrattade ännu mera och sa " Ha! Hon gillar inte det namnet x'D"
Fattar inte varför lärarna gillar att skämma ut mig framför klassen, och det är så creepy för jag fattar inte vad han menar med "lilltjommen" o.o
Sen så har det inte hänt så mycket, ja gosh Sarah har syslöjd nu och vi håller på att göra kattöron och tassar till det! :D
Fattas bara en free hugs tröja till det >w<
Sen så idag så har jag suttit ännu för många timmar åt att fixa bloggen xD
Skulle bara fixa något litet som skulle ta ca 30 min men jag sat i 2 timmar istället :'3
En friday special länk gif och gästboken och lite sånt har jag fixat iordning~
Sen så jag målat mig och Pyon men det är inte klart än C8
Vad mer kan jag skriva för idag för att inte tråka ut er? xD
Har sakta börjat en aning mera lyssnat på vocaloids, mest Gakupi kamui (killen med lila håret lol) ;W;
Mest på covers på engelska låtar som dom sjunger på japanska med en vocaloid :3
Men jag lyssnar inte så gärna på när dom sjunger på engelska, det låter bedrövligt tycker jag och jag blir helt "WAIT, SJUNGER DOM PÅ ENGELSKA? o.O" men ibland så lyckas dom ju~ C:
Nejmen sorry det får bli allt för dagens inlägg cuz i Wanna watch akatsuki no yona ep 14~ C;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 januari 2015 19:10

Ska verkligen inte cykla på damcyklar för det slutar alltid likadant x'D
Idag då efter skolan så skulle jag och Ida gå hem, men Ida hade cykeln med sig och vi gav det ett försök att cykla på den tillsammans och det var ju rätt halt men we just like yolo xD
Men vi båda kunde inte komma på cykeln~
När jag satt på pakethållaren så kunde hon inte sätta sig på cykeln och när hon var på kunde inte jag det Cx
Ida sa då att vi får ge upp och gå hela vägen men jag var helt NO WAY, NEVER GIVE UP!
Så jag sa att jag kunde skjutsa henne istället men jao...Då kommer vi ju det där med damcyklar och mig x'D
Efter en evighet så lyckades jag komma på cyklen men märkte att mina fötter inte nådde marken och jag kunde inte hoppa av för min andra fot fastnade och den andra nådde ju inte marken så jag hade ju inget stöd~
Och så lutade jag lite cyklen åt min vänstra sida så att min höger fot kunde nå marken men då så halkade jag och cykeln ramlade på mig då >.<
Jag låg där på asfalten med cyklen och Ida skrattade ihjäl sig samtidigt när hon såg mitt vackra fail >u<
Det var en bil framför oss (alltså, den var inte nära oss men tillräckligt nära för att se mitt fail) och kvinnan i bilen skrattade så sjukt mycket åt mig och gav mig en tummen upp om jag var okej och jag vissade att jag var okej xD
Hoppas att ni fattar min förklaring av ännu en fail på damcyklar C:

Men det är okej, i'm alive :3
Hmm, vad mer har hänt idag~
Vi fick ännu mer laborations rapporter att skriva och jag vill bara inte det.
Jag vill inte ha mera läxor.
Please.
D:
MEN NU BYTER VI TEMA TILL ANIME :D
Nu så har ju Kamisama kiss episode 1 kommit ut för ett tag sedan och Tokyo ghoul säsong 2 med~
HFJDGHFSHSGHSF
Kamisama kiss är än så länge...uguu ;-;
WHAT ARE YOU DOING~?
Hela episode 1 var bara rena motsatsen till "manga Kamisama kiss volume 6"
Jag har 1-8 av böckerna hemma och episode 1 utspelade sig då i sjätte volymen av mangan men omg.
Vart tog Kayako vägen?
Just wonder~
JAG BER ER, SÄG INTE ATT HON INTE ÄR MED I ANIMEN, HON ÄR JU EN SKIT VIKTIG KARAKTÄR I MANGAN JU D:
Det gick bara så snabbt, hela V6 handlade om episode 1 och episoden var ca 24 min lång.
Alltså, come on.
NANAMI BTW.
I animen så var första blicken på henne "good for nothing character" samtidigt när hon i mangan är totalt Awesome 100%~
Men det är bara episode 1 så hoppas att det fixas och ordnas :3
MEN TOKYO GHOUL
AJSHDHA
OHMYGOSH.
HUR KAN KANEKI FRÅN EN TOTALT USELESS KARAKTÄR FÖRVANDLAS TILL BLAND DOM MEST BADASSASTE KARAKTÄRERNA EVER?
I säsong 1 så tyckte jag att han var helt väderlöst, sorry men jag tycker bara det xD
MEN NU.
Så är han för badazz för mig...Vitt hår, badass mask, och personligheten är helt #fangirl mode on #
Och så finns det så många andra fabulousa karaktärer med ;u;
Nej men hör på nu, Tokyo ghoul säsong 2 ser ut att bli riktigt badass så håll i er, för nu så har den börjat~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 januari 2015 16:14

Jag har lite bråttom nu när jag skriver detta för det är så mycket som ska göras innan klockan 5~

Mina träningar i fotboll och skytte har börjat så nu så är det dags att planera mina dagar och inte slössa bort dom med att sitta vid internet xD
Mest tisdagar o.o
För idag klockan 5 så har jag träning i stan (15 min härifrån typ) och vi ska börja spela ute.
I'm serious man.
This is real bussniess i got here.
Vi ska spela på konstgräs och det är fortfarande snö ute så ja~ Dags att ta fram underställ och massor med vantar och strumpor för att överleva :3
Och som tidigast kommer jag hem klockan 7 och ska duscha då och äta sen så får vi se vad klockan är...
Men som sagt måste jag då planera tisdagar bra, kanske kan jag börja skriv några inlägg när jag är i skolan? x'D
På tal om skolan så hände det inget specielt idag utan att Nellie skickade en Ron bild mitt under religion lektionen och glömd stänga av ljudet så det blev bara lite awkward xD
Sen så ännu en gång var tvungen att gå runt och va hungrig å sedan fick jag ont i huvud såklart D':
Vi har även fått reda på när vi ska ha några av våra prov och detta kommer vara tufft.
3 Matte prov kommer vi ha, svåra tider väntar oss bro >^<
Nejmen måste dra nu, jag lämnar er med en bra video från youtube~

 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 12 januari 2015 18:57

JAG OCH AMANDA SKA BLI SAGO FÖRFATTARE
VI HAR BARA EN SÅDAN BRA KUNSKAP OCH VI ÄGER PÅ ATT KOMMA PÅ IDÉER SÅ VI MÅSTE BARA BLI DET ;u;
Min framtid är lite fullt upp med alla jobb som jag planerar men det ordnar sig säkert ^^
Först har vi svenska på måndagar och vi ska börja med att skriva sagor and I'm just like omg fangirl mode on ;W;
Vi skulle planera våra sagor och jag måste nog börja skriva hemma för sedan planerar jag och Amanda skriva en saga tillsammans~
Våran fantasi, ingen kan slå den.
Vi ska hetta "Unicorn tvillingarna" eller något~~~
Men först ska man skriva en egen och jag kom enkelt på en som tur xD
"Draken och Flickan"
Massor med unicorns, harry potter inspiration, fabulous, och plot twist~~~
Det ska handla om att en prinsessa (flickan) och kungen vill gifta bort henne och hon är helt NO WAY och träffar en kille som vissar sig vara en drake och så ska jag inte spolia mer xD
Och Amanda hon hade redan börjat på hennes saga och det var en sådan lol scen i den som vi skrattade till xD
En tjej var instäng någonstans och en drake vakade över henne~
" Åh, jag kommer aldrig att få gifta mig med en prins"
Plötsligt så kom det en mus framför henne och sa 'varför gråter du?' och hon sa så som det var och då sa musen:
- Kyss mig!!!
Och flickan kollade på honom och helt "sure, No problem" och musen blev en prins
Wow, so fabulous ;u;
MEN SEDAN SÅ KOM VI PÅ ATT MUSEN KUNDE VARA DRAKEN OCH ATT PETER PAN KUNDE KOMMA, MEN SEDAN ÄNDRADE VI OSS OCH BESTÄMDE ATT HARRY POTTER SKULLE KOMMA MED EN UNICORN
OCH ATT DET VAR EN ANKA SOM VAKADE ÖVER FLICKAN
Alltså, detta blir bara för bra ;W;

Eftersom det är VT och jag har haft hela HT syslöjd ska jag ha träslöjd nu~
Men okej, jag överlever för jag har syslöjd på torsdagar på elevensval xD
Men Nellie.
Vissade mig en hemskt bild.
På några/någon som skulle dö i harry potter.
Och jag såg för mycket.
Och var i depression mode.
Nej.
Nejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnej etc.
Sen dess bestämde jag att det skulle vara 5 meters avstånd mellan mig och Nellie~
Men såklart så varade det inte länge för jag lugnande ner mah feels och mår bättre nu~
Har bara lite sår kvar på mitt hjärta men det läker, fast det kommer nog bli ännu djupare sår när jag läser om det...;_______;
IALLAFALL, SEDAN VAR DET MAT OCH DET VAR EN HEMSKT MAT SÅ VAR HUNGRIG HELA DAGEN OCH SEN HADE VI SPANSKA.
Och spanska läraren frågade mig vad några meningar betydär och varje gång så svarade jag fel på grund av samma misstag med grammatiken och hon...
HON SKRATTADE ÅT MIG OCH KOM FRAM TILL MIG OCH KRAMADE MIG FÖR HELA KLASSEN.
JAG DOG.
PÅ ALLVAR.
"Hahahaha, det är lungt Sandra jag skriver upp nästa gång hur man säger det ^///^"
Jag bara satt där och alla glodde på mig, hon var bara tvungen att göra det.
Visst, älskar kramar men det har sina gränser.

Efter det var det So och seriöst, halva klassen var nära på att somna.
För vår so lärare pratar hela tiden och vi gick in på No istället på kol molekylerna och sånt~ Men anyway så gillar jag honom och var bara tvungen att lyssna ^^'
Men Arvid somnade på lektionen och han sitter längst fram men läraren märkte ingent och det var svårt att inte skratta x'D
Han hade seriöst somnat sa dom som observerade honom~
Och Amanda fick skrattanfall när lektionen var slut xD
Till sist hade vi engelska i en timma och då var det strömavbrott o.o
Halva klassen var ju " PARTY IN THE HOUSE" samtidigt när några var jätte rädda~
Men efter 3 min kanske fick vi tillbaka strömmen xD
Så det var min dag, väldigt detaljerad c8

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 11 januari 2015 18:16

Wilma hade skickat en massa sms att vi hade träning idag och att den började klockan 14:30 och märke det 14:05 så hade lite panik där för jag var tvungen att klä på mig allting och gå ditt för det hade snöat och jag kunde inte cykla så yes, bara lite panik fick jag där~
Bara rätt stor panik men jag hann komma (vi började typ om 2 min när jag kom) i tid och det ordnade sig :3
Jag läste verkligen inte H-Harry po-otter nejdå n-ejdå...B-baka! >///< , vad tror du om mig eller~?

That's my face and feelings when I read Harry Potter btw C:

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 januari 2015 21:36

Det är ett hemskt väder ute nu för tiden, det snöar under natten och under dagen så regnar det och är helt grått ute >^<
Och det blåser all the time~~~
Så jag har varit inne som vanligt och sovit halva dagen :3
MEN JAG HAR FAKTIS FÅTT NÅGRA SAKER GJORT~!
Två av mina labbrapporter är klara så har bara en kvar, och jag har bara kvar 3 fördjupningsfrågor -.-
Men det tar sin tid och imorgon ska jag göra den sista labbrapporter som är kvar~~~
MEN HAR NI MÄRKT NÅGOT SOM VAR HÄNT PÅ BLOGGEN? 8D

Jag har gjort pratbubblor där det är någon som frågar (förmodligen unicorn pyon x'3) och jag som svarar C:
Även bytit till en ny profil bild om ni inte har märkt det xD
Denna passade mig bara så mycket bättre, the true fangirl mode on ;u;
Borde även byta presentation snart x'D

Bloggar som jag kollar in ofta, det är bara att klicka på deras profilbild för att komma till deras bloggar and That's awesome ;W;
Jag kollar ju in andra bloggar med men det fick bli dessa underbara människor c':
Men jag kommer nog att länka några mer senare :'3
" 2 Fabulouse 4 you?"
" 2 fabulouse 4 me."
Ja just det, märke att man skriver fabulous utom ett e~
Fabulous och inte fabulousE, lol.
Sandra style you know :3
MEN IALLFALL, WEIII~
Tyckte att menyavdelningen var så tråkig och allt var huller om buller så jag ville fixa det 8D
Men det är absolut inte klart än för jag ska fixa en massa mer fabulous things >w<
Så just nu ser min blogg lite rörig ut men det försvinner med tiden C:

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 januari 2015 22:34

 

Friday Special!: Tillsammans är vi starka

Vi kommer hela tiden på nya saker och förbättrar saker med tiden. Medeciner, teknologin och allt sådant typ~

Men det finns några saker som vi har jobbat med sedan länge men aldrig lyckats göra något åt det och " lagt det åt sidan" tänker många. Även om det händer varje dag och bara mer och mer personer blir utsatta för detta så har vi inte kommit på hur man kan förminska allt.

Jag pratar då om mobbningen.

Så länge man minns har personer blivit utsatta för liknade situationer där man känner sig utfryst, retad, hotad eller mobbad och allt leder till en sak förr eller senare. Personen mår skit.

Ibland så mycket att man väljer ta självmord än att fortsätta leva på det sättet.

Även om man kämpar och kämpar imot mobbningen så fortsätter det bara.

Fast, tillsammans är vi starka.

Och kan stoppa detta, en gång för alla.

visa en hjälpande hand till dom som behöver, visa att man finns där för en, visa att man bryr sig om personen och att den är lika mycket värd som man ensam är och alla andra.

Vi kommer att ta ett steg framåt och stoppa mobbningen, tillsammans.

Min super vackra text som jag kan skriva på hela natten~ 

Kanske de flesta av er har kollat på denna videon men för de som inte har sett så har ni den här~

Dela gärna denna videon "Tillsammans är vi starka" på era sociala medier (blogg, fb, insta...I dunno x'D) och yes, hjälp oss med att stoppa mobbningen! 

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 januari 2015 18:14

Jag trodde att jag skulle dö på morgonen när jag skulle vakna.
Det var hemskt.
Som jag nämnde igår på inlägget så skulle det vara hemskt väder som det var då, det regnade och var motvind hela vägen till skolan >^<
Men första dagen i skolan, det var ju rätt flummigt x'D
Jag gjorde inget seriöst, eller tog inget seriöst heller :3
Förutom när Ida sa att vi ska nya shcemna.
Jag har precis lärt mig det gammla och nu ska vi byta.
Självklart, tack.
MED SEDAN FICK JAG VETA EN KATASTROFS SAK
JAG HAR STUKAT IDAS LILLTÅ
OCH ALLT ÄR MITT FEL
ALLT
Det var så här att när vi hade en fotbolls träning så kom då Ida springande där med bollen mot målet och då så slängde jag mig (i mean, i'm a målvakt xD) och mitt knä kom på Idas fot så hon blev skadad och nu så vissade sig att hon har typ brutit den eller något på grund av mig ;^;
Hon kan ju gå och så men säger att det gör ont fast att det inte gör något men, JAG MÅR JÄTTE DÅLIGT AV DETTA
Oh, btw så pantade jag också och fick 56 kr ;u;
Borde köpa något till henne med dom pengarna
Ja, borde absolut köpa något.
ATT JAG INTE KOM PÅ DET FÖRUT, JAG HAR JU BRÄNNT UPP KONTRAKTET MED MIG OCH UNICORNEN FÖR JAG MÅDDE SÅ DÅLIGT MEN DET RÄCKER JU INTE ;____;
Ida lovade ju att hon skulle köpa en unicorn till mig men nu sa jag att hon inte behöver det ;-;

Om vi nu ska bya till en liten gladare tema och stämning~~~~
JA JUST DET DETTA MÅSTE JAG BERÄTTA OM x'D
På spanskan idag så jobbade vi med månaderna och man skulle skriva ner när man fyllde år och sådant och då sa en tjej i vår klass "Men kan vi inte säga dem inför klassen? SNÄLLA *puppy eyes style*" och hon höll på så en stund och sa " Men jag vill ju veta när alla fyller år :D" och då sa min klasskompis i spanskan (vi nämner inga namn här :3) sa " Nej *tjejens namn" du vill bara att alla ska veta när du fyller år~" ( den tjejen fyller år nu in januari) och jag bara var där i bakgrunden och kunde inte låta bli ett litet leende xD
Det lät bara så kul okej, inget taskigt men det låt roligt x'D
Och hon som sa om vi kunde säga det inför klassen är en jätte go tjej så inget illa mot henne :'3
PÅ TAL OM GO, KOLLA VAD SARAH GAV TILL MIG UNDER RASTEN ;u;

HON HAR GJORT DEN ENSAM
JAG KRAMADE TYP SÖNDER HENNE
DEN ÄR JU BARA FÖR FABULOUSE FÖR MIG ;W;
Den där kommer jag att spara, det är som en medalj som man kan ha runt halsen >w<
I'm so happy ;3;



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards