❀ DiDi ❀

Alla inlägg under december 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 15 december 2014 17:55

UGHH, NI SKA BARA VETA HUR MYCKET JAG KÄMPADE MED GÅRDAGENS INLÄGG D:<
När jag var klar och klistrade in alla bilder och när det sparades, så hade två killar som hjälper oss med rummet stäng av internet.
Precis när det sparades.
OCH JAG KUNDE JU HELLER INTE GÅ IN OCH KOLLA HUR DET BLEV~
Jag var tvungen att vänta en bra stund tills vi hade internet igen och jag kunde kolla hur det blev~
Klockan var typ 21.45 och det visade sig att halva inlägget försvann så jag fick hålla på med den till 22.08 och sedan så somnade jag inte innan 00.00 tiden för att dom hållde på så länge med min brors rum~
Inget konstig att jag försov mig idag
På allvar, jag försov mig två dagar i rad, på fredagen och idag exakt på samma tid vaknade jag ;-;
Och ja glömde min mobil i skåpet~
PÅ TAL OM SKÅP, MITT LÅS GICK SÖNDER TILL SKÅPET IDAG.
Alla älskar att hålla på med mitt lås och jag har nog bytt 5 gånger lösenord~
Men till enkla som 123, 444, 221 men såklart så har dom kommit på alla dessa~
MEN HUR SKA MAN MINNAS ALLA SIFFROR OM DET ÄR SVÅRA? D:
Har så många gånger fått total hjärnsläpp vad min kod var så yes, enkla koder för mig~ xD
MEN SOM SAGT GICK MITT LÅS I TVÅ BITTAR

Jag lagade det men det kommer inte hålla länge till ;-;
Imorgon så har jag matte prov så antar att jag ska börja plugga~
Plugga eller dö.
Det är vår ända alternativ vi har i skolan.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 december 2014 22:08

I'm homeeee~~~

Ugh, vart ska man börja någonstans med detta inlägget xD
Konventen, rummet eller glädje dödaren mr matte provet~
Vi börjar med confusion konventen för den minns jag ju absolut bäst ;W;
Alltså, omg ;3;
Vaknade otroligt tidigt igår, gjorde mig iordning och väckte resten av familjen x,D
Sedan fick man vänta på tåget och sådant men det är detaljer~
När vi var i Göteborg efter typ evigheter kändes det så skakade jag så mycket ;^;
Vet inte om jag var så nervös eller om det bara var kallt ute~
Både och antar jag D:
Vi satte oss i spårvagnen (mamma & bror) och sedan så skulle dom lämna mig vid svenska mässan och jag var som en vilsen hare x,D
SVENSKA MÄSSAN VAR SÅ STOR JU D,:

Till slut, så hittade jag lokalen och fixade biljätten och gick in till heaven~
JAG TRODDE ATT JAG SKULLE SVIMMA
SÅ MYCKET PRYLAR JAG HADE DRÖMT OM, SÅ MÅNGA COSPLAY, SÅ MYCKET FOLK.
THAT'S-TOO-AWESOME

Blir bara bättre och bättre att ta kort x,D
Jag kom precis i tid till lucia showen som jag kollade på en stund~
Men mest avgudade jag allas cosplay xD
Helt wow OwO
Free hugs skyltar everywhere, coola människor och en massa affärer~
Sådan skillnad på afish och detta xD
Men jao, jag gick där några rundor forever alone~~~
Till slut så tröttnade jag faktis på det, och hittade en tjej i attack on titan kläder som satt helt ensam som jag gick fram till :D
- Hej! Skulle jag kunna ta ett foto på dig? ^^
- Visst!
*tar ett kort*
- Är du ensam här?
- Ja, åkte hit ensam men känner en hel del, du då?
- Jag med, är här ensam! :D Ska vi gå runt och kolla vad som finns? ^^
Så yes, där gick vi och var med varandra, och hon hette Lisa :3
Hon var helt underbar och rolig xD

Sedan så såg jag en tjej som cosplayade Miku Hatsune från matryshoka sången, om ni minns så är jag helt besätt i den och var bara tvungen att gå fram till henne x,D
- Hej! :D kan jag få ta kort på dig och din awesome cosplay?
- Inga problem!
Sen så frågade hon:
- Är du ensam?
- Jag är med denna tjejen här 8D
* Lisa då xD*
Och så sa jag vem jag var och det gjorde Lisa med och jag frågade om hon ville hänga med oss för det var hennes första konvent och hon var där ensam~
Hon frågade om vi redan kände varandra och vi sa att vi kände varandra i typ 15 min eller något xD
Hon hette Amanda C
Och hon var super kawaii och badass C,:

Det var med dessa som jag var med under hela konventen och vi hade så kul~
Först var det kanske lite awkward med sedan lärde vi känna varandra :3
NÄR VI SKULLE ÄTA NÅGOT SÅ VAR DET SÅ SÅ KUL xD
Lisa var tvungen att gå på toa, men vägrade det eftersom hon hade ju aot dräkten på sig och...DET VAR SÅ MÅNGA BÄLTEN ÖVERALLT SOM MAN VAR TVUNGEN ATT SPÄNNA ÅT OCH JAG FATTADE BARA INTE HUR MAN KUNDE MINNAS VART ALLT SKULLE D:
Bara för att ni ska fatta finns en google bild på detta:

Till slut blev hon ju tvungen och omg, det tog en bra tid det och jag och Amanda bara satt där och väntade samtidigt när alla tittade på oss (vi åt i Mcdonald) xD
Det kanske inte låter så kul men det var det x,3
Samtidigt pratade jag och Amanda om vårt liv, och ni vill nog inte veta hur många gånger jag kramade Amanda.
Väldigt många gånger.
När Lisa hade kommit tillbaka från toan så ringde det på hennes mobil, det var hennes mamma, hon frågade om ville ha pengar och det var kul att höra deras disskutioner C,x
På confusion så träffade jag massa människor :o
Och surprise hugs xD
Det verkade som om alla kännde Lisa och vi träffade Mattias som var så go >w<
Mattias hade varit på en hel del konventet och sa att detta inte var en "riktig konvent", fel lokal och mer saker som jag inte minns xD
Och om vi ville till en "riktig konvent" skulle vi åka till Närcon OwO
Lisa och Mattias kände varandra och dom bråkade all the time, Mattias hade inget imot Lisa samtidigt när Lisa kind of hated him xD
Jag och Amanda trodde att den var syskon, det där var definitivt syskon kärlek men nope, dom var inte syskon men Amanda och jag trodde att dom var det ändå :3

Verkligen passande bild xD
Vi kollade på olika shower som jag filmade in, bästa stunderna fick jag in och jag vet precis vad jag ska göra med dom OwO
Men nu, tro mig eller inte.
Jag köpte otroligt lite saker.
För lite.
DET VAR SÅ MYCKET ATT VÄLJA PÅ OCH JAG HADE RÅD MEN NEPP, JAG KUNDE BARA INTE BESTÄMMA MIG >^<
Fast, när jag hittade DESSA saker så var man bara tvungen
På allvar
Tvungen

You can't stop me from fangirling
TVÅ GINTAMA PIN, 30/ ST OCH KICK OFF
BÅDA KICK OFF FÖR 50 KR
ALLTSÅ, FANGIRLADE MITT I ALLT OCH ALLA GLODDE SOM OM JAG VORE GALEN MEN OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG~~~~
FANGIRL OVERLOUD ;W;

[Bild]

Om man ska kortfatta allt, var detta underbart~
MEN DET FANNS NÅGRA SAKER SOM GJORDE MIG SÅ GLAD NÄR JAG TÄNKER PÅ DET~
Visst, det som jag hade köpt gjorde mig överlycklig, alla kort jag fick, videos och så många underbara människor men det finns en sak som jag kommer aldrig glömma ;u;
Det var Lisa och Amanda.
Att träffa dom var bara helt...*feels* underbart...
Att jag just kom fram och frågade Lisa av alla människor som fanns där, och just Amanda som jag frågade var som ett mirakel~
Tänk om jag hade frågat en jätte elak tjej eller något vid den stilen D:
Men det var ändå inte det som gjorde mig gladast, det var att Amanda och Lisa blev kompisar.
Om jag inte hade gått fram till Amanda så skulle nog Lisa inte lära känna henne och tvärtom, och nu när jag frågade dom båda så blev dom vänner och det var det som var nog bäst under hela konventen ;w;
Man kan säga att jag gjorde så att dom blev vänner.
ALLTSÅ, JAG VET ATT DET LÅTER JÄTTE DÅLIGT, SJÄLVISKT, EGOISTISKT, KONSTIG, DUMT OCH ALLT SÅDANT.
Dom kunde ju träffas och prata förutom att jag var där, Men på något sätt och viss kändes det som om jag " hjälpte dom" för dom båda var ensamma ;_;
Och när jag skulle åka hem och säga adjö till dom (de hade helgbiljett) så kramade dom om mig och sa tack för allt och, My feels ;W;
Jag har ingenting jag ångrar från den konventen och det kändes som om jag gjorde det rätta valet :,3
Jag hoppas verkligen att dom båda hade jätte kul idag på den sista konvent dagen ;w;
Så många lyckliga minnen jag fick igår >w<

                      

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 13 december 2014 12:00

Då så, nu så är det dags för ett tidsinställt inlägg för man vet aldrig när man kommer hem när man är i Göteborg xD
Antar att jag kind of fangirlar sönder mig i Göteborg ;w;
När jag var på afish konventen så skrev jag om karaktären Chizuru Yoshida och denna gången tänkte jag skriva om Nagisa ;w;
Nagisa hazuki 
Free!

   

Jag minns inte om jag blev en fangirl av honom så snabbt han kom upp i animen free! Säsong 1 men jag började verkligen gilla honom snabbt ;w;

Han var totalt kawiiness overloud och glad, peppade andra och gjorde sitt bästa för att få sina kamrater att må bra, och jag kan bara inte strunta i my feels då ;3;

hanns personlighet passade precis in i animen och jag har verkligen svårt att förestälta Nagisa inte med i anime free!

Det skulle vara helt anorlunda med andra feels xD

  

Även så är han en fanboy som i just fangirl to~~~

         









Sedan i säsong 2, så vissade det sig det hur Nagisa hade det med sitt liv och hemma och ni vill inte veta hur mycket jag grät ;-;

So many fake smiles ;^;

men även att han vågade prata ut sig och säga vad som han tyckte var heart breaking ;_;

    



Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 12 december 2014 20:49

IMORGON ÄR DET CONFUSION
ALLTSÅ, MAH FEELS ;W;
Göteborg...
Jag kommer tillbaka till dig ännu en gång.
I just can't leave you ;3;
Ska ha på mig min Nagisa tröja, panda mössa o scarfen, rosa peruk, svara byxor, och skor med rosa skosnören och en massa detaljer till det xD
Ska inte förvänta mig för mycket för man vet ju hur det kan sluta med jag kan bara inte hjälpa tänka på det all the time *w*
But yes, dagens friday special blir lika Karaktärer men inte så många anime karaktärer för jag hade hjärnsläpp xD
MEN OMG, ATT MAN ALDIRG LA MÄRKE PÅ DETTA FÖRUT.
VI BÖRJAR MED NÅGOT SOM KROSSADE MIG.

Du måste bara erkänna detta.
Min hjärna var lite offline några minuter när jag såg detta men nu när jag tänker efter efter...
Wow.

Fruits basket liknar så otroligt mycket ouran high School host club på så många sätt xD

Det kunde nog inte bli mer likt eller kawaii ;w;
Hur är detta möjligt änns, det är ju bara för mycket C,:

DUMBLEDORE VS GANDALF
Tyckte bara att detta inte kunde vara så lika, googlade på Google-sensei och det var samma skådespelare xD
HUR KAN MAN VARA SÅ BADASS ALLTSÅ o.o

KAWAIINESS OVERLOUD

NELLIE OCH GINNY LIKNAR BARA FÖR MYCKET VARANDRA O.O
Nellie är min vän i skolan om ni inte visste det redan och en harry potter fangirl~
Och jag blir bara så avis på dig att du liknar den urgulliga Ginny Weasley ;w;
Och den där bilden som jag tog på dig, helt fabulouse~

Den där näsan.
So fab

Nejmen Gud, sluta med det därto.o
Jag blir ju helt förvirrad D:

...
Nailed it totaly

CONFUSION ;w;

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 11 december 2014 20:06

Jag borde redara det där men spanska provet.
Att det var lätt.
Eftersom det var hemskt.
D:
Jag fick total black out och när andra var på näst sista meningen så hade jag inte börjat än med fösta meningen eftersom jag fattade inget D:
Men till slut så var jag klar och halv död~
OCH GLOSORNA VAR JÄTTE SVÅRA MED >^<
Det var tur att det var vår sista läxa i spanskan ._.
Nu ändrar vi tema innan jag glömme det jag skulle skriva xD
JAG BLEV SÅ SUR PÅ SÅ MÅNGA I KLASSEN D:
Det var så här att imorgon så ska vi titta på film och varje elev har fått 50 kr av någon anledning som ska spenderas på något med klassen och vi ska titta på film och äta sötsaker xD
Då så möte några vår lärare som skulle åka och köpa allt detta och behövde hjälp så dom hjälpte henne, fast dom var tvugna att missa lite av musiken men det var ok för musik läraren så dom åkte~
Det var bara 4 som kunde hänga med för deras bil var ju inte så himla stor så jag kunde inte hänga med, även om jag ville men det gör ju inget x,D
MEN DET VAR SÅ MÅNGA SOM INTE KUNDE ACCEPTERA DETTA OCH JAG BLEV JU HELT UGUU~~~~
I MEAN, COME ON.
Sure, det kanske var lite orättvist och man blev lite "svartsjuk" men HELA KLASSEN kan ju inte precis få plats i en bil Dx
Och dom fick ju åka med för att de träffade på henne först (de filmade in en film och hon var tvungen att vara med) innan några andra kom~
Borde man inte vara glad för andras skull att dom kunde åka med eller?
ELLER? ;___;
Dom var jätte glada att dom kunde följa med men sen så pratade ju alla om det i båda klasserna, man förstör ju ens glädje ;-;
Visst, man kanske vilje följa med men denna gången fick man inte och blev sur, men man kan väl inte ta ut sin surhet på dom som faktis fick följa med och blev glada av det ;^;

INTE NOG MED DET SÅ BLEV JAG SUR IGEN.
DET VAR NÅGRA SOM VAR I MUSIK RUMMET OCH SLÄPPTE INTE IN OSS FÖR ATT LÄRAREN SA ATT DOM INTE FICK.
Ok, lite surt att dom fick vara inne och inte vi men det är väl inte en stor sak, läraren sa ju att dom kunde vara inne för dom valde musik på elevensval så det är väl lika bra att dom är där inne~
Även så var det ju dom som inte hade musik där inne men dom kom ju lite tidigare så No big deal.
Men det tyckte inte resten av klassen som inte fick vara inne.
Det var en big deal detta.
DOM SKREK PÅ VARANDRA OCH ALLA VAR SÅ SURA PÅ ALLA~
Jag blev sur på båda, dom som inte fick komma in gjorde en sådan big deal om detta och klagade, knackade, och skrek hela tiden och dom som var inne var just like "ÄR NI TRÖGA ELLER, VI KAN KNTE SLÄPPA IN ER!"
Man behöver ju inte svara på detta sättet, bara man kunde vara LITE lugn och förklara hur det var och att dom inte behövde argumentera exakt varje sak en sa så skulle det nog ordna sig en aning bättre~
Jag ensam är nu lite sur över detta att annars är alla inne eller ute, men man kan ju inte göra någonting åt det och jag tror att det inte hjälper att skrika på varandra -.-
Och som sagt, eftersom ingen kan typ acceptera ens glädje så förstör man typ den~
Dom kanske hade jätte mysigt där inne och försökte ta dom sista minuterna att träna in något men det får man ju inte på grund av alla andra .-.
Sedan när vår lärare kom så blev det som vanligt, detta händer alltså varje torsdag när vi har musik, alla började argumentera och jag klarade bara inte av det så jag sa vad jag tyckte om allt och alla argumenterade imot mig och jag brydde mig inte om dom ägde ut mig eller om jag ägde ut dom, läraren borde bara göra någonting åt det sedan det startade och inte låta det hålla på så länge.
Sen så blev en massa sura på mig och seriöst bit*h blickade sönder mig.
Seriöst, big deal.
Det skulle vara en big deal om Alla fick var vara inne förutom 5 st som fick vänta utanför kanske, men det finns viktigare saker att bry sig om seriöst.
Kanske Är det bara jag som tänker såhär och andra fattar bara inte hur jag tänker, men jag var tvungen att få ut detta utan att någon bitch blickar ihjäl mig all the time~
So FREAKING big deal.
* faceplam*

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 10 december 2014 18:40

Varför är onsdagar så otroligt jobbiga? xD
Imorgon har jag spanska prov men det är faktis jätte lätt :D
Men vi har ochså spanska glosor som är nog den svåraste spanska läxan vi har fått enligt mig -.-'
Inte nog med det så har vi sista veckan matte prov och engelska glosor~
I was just like thank you, thank you so WERY much.
MEN NU BYTER VI TEMA, VET NI VAD JAG HITTADE NÄR JAG STÄDADE RUMET :,D
EN HARRY POTTER OCH AN CAFÉ PLANSCH!

Ni skulle bara se mitt face när jag hittade detta i en urgammal KP tidning xD
Egentligen, om man nu ska vara ärlig så lyssnar jag nästan aldrig på dom bara hört ett par låtar x,D
An café som bildades 2003 och är ett J-pop band :3
Men det känns bara så coolt på något sätt att jag har denna x,D

Sen så harry potter halvblodsprinsen som jag fangirlade till rätt mycket~ <3
Senaste gången jag såg denna var för evigheter och jag minns att jag tänkte "oh nej, inte harry potter D,:"
Jag var ju rädd för harry potter då på grund av trollet i första filmen~
Men det finns en sak som jag otroligt mycket stör mig på...
Seriöst, Ron
Vad håller du på med?

What... O,o
Vad har han innanför tröjan eller, han måste ju gömma något där o.o
MEN B-BREDVID HONOM FINNS E-EN SKÅL M-M-MED GODIS ELLER N-NÅGOT Dx
Låt oss hoppas att det inte det som vi tänker på...
FAST DET FINNS EN TILL SAK, VARFÖR GLOR HAN PÅ HERMONIE? D:<
STAPH IT PLZ RON ;_;
Sådan creepy look han ger henne >,<
Och den där posen i soffan.
Uguu~~~~

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 9 december 2014 18:50

Kom hem från skolan och direkt så satte jag mig och vissade mina träslöjds kunskaper genom att fixa ihop min skrivbords låda eller något liknande~
OCH MIN RYGG ÄR GOTT SOM SAGT DÖENDE.
Gjorde en hel del fel, men man lär sig ju av sina fel xD
Tapeterna är klara, golvet och taket med så nu är det möblerna :3
Och sedan kommer vi till inredningen som jag can't wait until OwO
Kommer bli riktigt kul~ x,3
Vi hade No-prov som gick helt ok antar jag, trodde att det skulle vara en aning svårare men jag överlevde~
Nu återstår bara Matte provet och spanskan som jag har på torsdag ;-;
JAG MÅSTE PLUGGA IDAG TILL SPANSKAN.
UGHH.
Fast klockan är inte så himla mycket än :D
Så jag borde hinna~
Men senaste tiden så börjar det hända saker med mig.
Jag börjar bara spela mer och mer spel.
Det började med ett pixel spel "the binding of Isaac rebirth " som vissade sig vara ett rage spel som börjar gå på nerverna~
I MEAN, OM MAN DÖR MÅSTE MAN BÖRJA ALLT FRÅN BÖRJAN OCH JAG DÖR HELA TIDEN OCH HAR INTE KOMMIT ENNS TILL LEVEL 2 D:<
Spelet är rätt "ofräscht" och jag började spela det för Mateusz laddade ner det för det var grattis och sedan var det ju pixel~
Hur ska man beskriva spelet xD
Om ni har lyssnar på religion lektionerna så vet ni ju att Gud sa till Abraham att han skulle döda sin som Isaac och jao~
JAG MINNS INTE ALLT MEN NÅGOT SÅNT xD
Men nu i spelet "the binding of the Isaac rebirth" så sa Gud till hanns mamma att hon skulle döda sin son och hon bara "javisst herre,vad som helts :D" och Isaac hörde allt så han flydde och hamnade Någonstans där det finns en massa äckliga monster och flugor spindlar mm, jag skulle gissa att han hamnade i ett avlopp xD
Seriöst, den är rätt ofräscht men kul ändå~

Sedan injustice är ett annat spel jag började spela och det är som street fighter typ xD
Fast med olika superhjältar från filmer :3
Och för som totalt inte vet vad det är så är det så här att man spelar det ofta med många spelare, och slåss, man och gör en maaaaaasa olika kombinationer och combon~
Man klickar en massa knappar och får super attacker x,D
Och såklart minns jag inga kombinationer så jag bara klickar på alla möjliga knappar och ibland lyckas jag göra något riktigt coolt 8D

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 8 december 2014 20:40

Jag har pluggat färdigt för idag känner jag och går över till friheten~
Inte att jag pluggade så mycket dessa timmar men bättre än inget ju xD
SEDAN PÅ TORSDAG HAR JAG SPANSKA PROV OCH NÄSTA VECKA MATTE PROV
DETTA BORDE JU BARA FÖRBJUDAS.
D:
So yes, idag så är jag väldigt förvånad att jag sitter här och inte på sjukhuset men en skadad arm or something like that~
DET VAR GLASHALT UTE PÅ MORGONEN.
ELLER NEJ
HELA DAGEN
Jag halkade en massa gånger när jag gick och så jädra nära att ramla baklänges ;-;
Det såg failat ut.
MEN OMG NELLIE & WILMA.
Det var så här att Ida glömde sin cykel hos en person och hon fick gå till skolan men fick åka bil lite av vägen så hon överlevde ju~
Så jag, Nellie o Wilma cyklade och då när vi nästan var framme vid skolan så halkade Nellie o.o
Alltså, hon ramlade rätt brutalt och hela hennes byxor sprak vid låret så där ringde hon sin pappa och skrek " DU FÅR INTE KOMMA EN MINUT SENARE, NU" och så kom han med cykeln och nya byxor~
MEN INNAN DET,
så kom Wilma cyklande och undrade vad som hade hänt och på EXAKT samma ställe ramlade hon och det värsta var ju att det var en bil bakom oss~
OCH DET VAR AMANDAS MAMMA I BILEN xD
Som tur stannade hon och Wilma kom upp och hon fick ett hål i byxorna på knät men DET BLÖDDE SÅ MYCKET SÅ HON FICK OXÅ RINGA HENNES PAPPA FÖR NYA BYXOR.
Och så kommer Ida gående bakom oss och säger "vad håller ni på med xD" och hjälpte oss med cyklarna~
It was and is livsfarligt~



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards