❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Confusion 2014!

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 14 december 2014 22:08

I'm homeeee~~~

Ugh, vart ska man börja någonstans med detta inlägget xD
Konventen, rummet eller glädje dödaren mr matte provet~
Vi börjar med confusion konventen för den minns jag ju absolut bäst ;W;
Alltså, omg ;3;
Vaknade otroligt tidigt igår, gjorde mig iordning och väckte resten av familjen x,D
Sedan fick man vänta på tåget och sådant men det är detaljer~
När vi var i Göteborg efter typ evigheter kändes det så skakade jag så mycket ;^;
Vet inte om jag var så nervös eller om det bara var kallt ute~
Både och antar jag D:
Vi satte oss i spårvagnen (mamma & bror) och sedan så skulle dom lämna mig vid svenska mässan och jag var som en vilsen hare x,D
SVENSKA MÄSSAN VAR SÅ STOR JU D,:

Till slut, så hittade jag lokalen och fixade biljätten och gick in till heaven~
JAG TRODDE ATT JAG SKULLE SVIMMA
SÅ MYCKET PRYLAR JAG HADE DRÖMT OM, SÅ MÅNGA COSPLAY, SÅ MYCKET FOLK.
THAT'S-TOO-AWESOME

Blir bara bättre och bättre att ta kort x,D
Jag kom precis i tid till lucia showen som jag kollade på en stund~
Men mest avgudade jag allas cosplay xD
Helt wow OwO
Free hugs skyltar everywhere, coola människor och en massa affärer~
Sådan skillnad på afish och detta xD
Men jao, jag gick där några rundor forever alone~~~
Till slut så tröttnade jag faktis på det, och hittade en tjej i attack on titan kläder som satt helt ensam som jag gick fram till :D
- Hej! Skulle jag kunna ta ett foto på dig? ^^
- Visst!
*tar ett kort*
- Är du ensam här?
- Ja, åkte hit ensam men känner en hel del, du då?
- Jag med, är här ensam! :D Ska vi gå runt och kolla vad som finns? ^^
Så yes, där gick vi och var med varandra, och hon hette Lisa :3
Hon var helt underbar och rolig xD

Sedan så såg jag en tjej som cosplayade Miku Hatsune från matryshoka sången, om ni minns så är jag helt besätt i den och var bara tvungen att gå fram till henne x,D
- Hej! :D kan jag få ta kort på dig och din awesome cosplay?
- Inga problem!
Sen så frågade hon:
- Är du ensam?
- Jag är med denna tjejen här 8D
* Lisa då xD*
Och så sa jag vem jag var och det gjorde Lisa med och jag frågade om hon ville hänga med oss för det var hennes första konvent och hon var där ensam~
Hon frågade om vi redan kände varandra och vi sa att vi kände varandra i typ 15 min eller något xD
Hon hette Amanda C
Och hon var super kawaii och badass C,:

Det var med dessa som jag var med under hela konventen och vi hade så kul~
Först var det kanske lite awkward med sedan lärde vi känna varandra :3
NÄR VI SKULLE ÄTA NÅGOT SÅ VAR DET SÅ SÅ KUL xD
Lisa var tvungen att gå på toa, men vägrade det eftersom hon hade ju aot dräkten på sig och...DET VAR SÅ MÅNGA BÄLTEN ÖVERALLT SOM MAN VAR TVUNGEN ATT SPÄNNA ÅT OCH JAG FATTADE BARA INTE HUR MAN KUNDE MINNAS VART ALLT SKULLE D:
Bara för att ni ska fatta finns en google bild på detta:

Till slut blev hon ju tvungen och omg, det tog en bra tid det och jag och Amanda bara satt där och väntade samtidigt när alla tittade på oss (vi åt i Mcdonald) xD
Det kanske inte låter så kul men det var det x,3
Samtidigt pratade jag och Amanda om vårt liv, och ni vill nog inte veta hur många gånger jag kramade Amanda.
Väldigt många gånger.
När Lisa hade kommit tillbaka från toan så ringde det på hennes mobil, det var hennes mamma, hon frågade om ville ha pengar och det var kul att höra deras disskutioner C,x
På confusion så träffade jag massa människor :o
Och surprise hugs xD
Det verkade som om alla kännde Lisa och vi träffade Mattias som var så go >w<
Mattias hade varit på en hel del konventet och sa att detta inte var en "riktig konvent", fel lokal och mer saker som jag inte minns xD
Och om vi ville till en "riktig konvent" skulle vi åka till Närcon OwO
Lisa och Mattias kände varandra och dom bråkade all the time, Mattias hade inget imot Lisa samtidigt när Lisa kind of hated him xD
Jag och Amanda trodde att den var syskon, det där var definitivt syskon kärlek men nope, dom var inte syskon men Amanda och jag trodde att dom var det ändå :3

Verkligen passande bild xD
Vi kollade på olika shower som jag filmade in, bästa stunderna fick jag in och jag vet precis vad jag ska göra med dom OwO
Men nu, tro mig eller inte.
Jag köpte otroligt lite saker.
För lite.
DET VAR SÅ MYCKET ATT VÄLJA PÅ OCH JAG HADE RÅD MEN NEPP, JAG KUNDE BARA INTE BESTÄMMA MIG >^<
Fast, när jag hittade DESSA saker så var man bara tvungen
På allvar
Tvungen

You can't stop me from fangirling
TVÅ GINTAMA PIN, 30/ ST OCH KICK OFF
BÅDA KICK OFF FÖR 50 KR
ALLTSÅ, FANGIRLADE MITT I ALLT OCH ALLA GLODDE SOM OM JAG VORE GALEN MEN OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG~~~~
FANGIRL OVERLOUD ;W;

[Bild]

Om man ska kortfatta allt, var detta underbart~
MEN DET FANNS NÅGRA SAKER SOM GJORDE MIG SÅ GLAD NÄR JAG TÄNKER PÅ DET~
Visst, det som jag hade köpt gjorde mig överlycklig, alla kort jag fick, videos och så många underbara människor men det finns en sak som jag kommer aldrig glömma ;u;
Det var Lisa och Amanda.
Att träffa dom var bara helt...*feels* underbart...
Att jag just kom fram och frågade Lisa av alla människor som fanns där, och just Amanda som jag frågade var som ett mirakel~
Tänk om jag hade frågat en jätte elak tjej eller något vid den stilen D:
Men det var ändå inte det som gjorde mig gladast, det var att Amanda och Lisa blev kompisar.
Om jag inte hade gått fram till Amanda så skulle nog Lisa inte lära känna henne och tvärtom, och nu när jag frågade dom båda så blev dom vänner och det var det som var nog bäst under hela konventen ;w;
Man kan säga att jag gjorde så att dom blev vänner.
ALLTSÅ, JAG VET ATT DET LÅTER JÄTTE DÅLIGT, SJÄLVISKT, EGOISTISKT, KONSTIG, DUMT OCH ALLT SÅDANT.
Dom kunde ju träffas och prata förutom att jag var där, Men på något sätt och viss kändes det som om jag " hjälpte dom" för dom båda var ensamma ;_;
Och när jag skulle åka hem och säga adjö till dom (de hade helgbiljett) så kramade dom om mig och sa tack för allt och, My feels ;W;
Jag har ingenting jag ångrar från den konventen och det kändes som om jag gjorde det rätta valet :,3
Jag hoppas verkligen att dom båda hade jätte kul idag på den sista konvent dagen ;w;
Så många lyckliga minnen jag fick igår >w<

                      

 
 
Pastellprins

Pastellprins

18 december 2014 20:39

Dom på näst sista bilde, hon med gul/rutiga och hon med den gröna peruken är mina kompisar cx

http://kawaiiandnormal.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

19 december 2014 21:13

OMG, JAG ÄLSKADE DERAS COSPLAY~ C,x
Hade tyvärr ingen tid att lära känna dom men de verkade jätte snälla :,3

 
manga87

manga87

21 december 2014 11:50

jag var också på confusion 2013 :) jag var där med min kompis.

http://www.manga87.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

21 december 2014 20:45

OMG, JAG ÖNSKAR SÅ MYCKET ATT JAG KUNDE KOMMA D:
Det var så kul där ju ;W;

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards