❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Ryuugajou Nanana no Maizoukin

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 juni 2014 20:37

Igår och idag så har det varit svåra tider för mig ;^;

Att avsluta animer som jag vekligen älskar är alltid svårt ;-;
Men, nästa vecka kommer bli ännu värre för då så kommer det sista episoden av "soredemo sekai wa utsukushii" ut! ;__;
Men, tänkte skriva om dom animerna som jag avslutade idag och igår~
Och ja, vi tar den som jag förts tittade klart på!
Ryuugajou Nanana no Maizoukin/ Nanana's buried tresure.
Genres
: Adventure, Comedy, Romance, supernaturale
Avsnitt: 11 episodes
Story:
Nanana, en flicka som mördades 10 år innan vår berättelse började, sammlade skatter med särskilda

krafter som vi nu kallar "Nanana's samling" på Nanae Island. 
Men, hon blev mördad i sitt egna rum!
Så, nu så är hon ett spöke och är bunden till det rummet som hon blev mördad i, Nanana spelar Tv:spel och hon kan bara äta pudding. Hon kan aldrig lämmna det rummet. 
Men, när Yama Juugo flyttar in i lägenheten som hon bor i, så bestämmer han sig att hjälpa henne att hitta mördaren och sammla in alla Nananas skatter! Fast, han hade nog aldrig trott att ett sådant stort äventyr med nya vänner (och fiender) skulle träffa på honnom...

   

Opening/ending song: 

 

Opening och ending låten var verkligen ett stort plus! :D

Opening låten, jag kan den faktis utantill nästan o.o 

Hur är detta möjligt o.O

Men, till saken~ Jätte bra opening låt som verkligen passade till animen! 

Ending låten, väldigt fin~ Och bra~ 

Animtaionen:

Jag tror att detta var det bästa med animen!  

Fighting scenerna var verkligen bra, och karaktärena var verkligen bra målade! Bakrunden var helt okej, Nejmen den var verkligen snyggt animerad och det var nog det bästa med animen! Inte en "lat och långsam animering" som vissa andra animer har -.- 

Characters: 

Hur roliga och intressana att följa som helts! 

Önskar bara, att man kunde veta mer om dom :/ 

Tex: 

Yama Juugo: Honom skulle jag verkligen kunna veta mer om och om hanns föreldrar! 

Nanana: Alltså, man måste väl få veta om hela hennes liv? Eftersom hon är awesome!

Tensai: Nu blev jag fundersam, förklarade dom VARFÖR hon ville bli en detektiv? O.o

Men, Min favo karaktär är ju:

  

Nanana!

She is so cool~

And cute~

• Hon är ett spöke•• Hon äter pudding•• spelar TV:spel•

Tre förklaringar varför jag gillar henne~ 

Det finns faktis inte precis någon karaktär som jag inte gillade :/ Eller nja...

Störde mig lite på denna gubben ~

  

Issin Yuiga.

Eller vad hanns namn nu är, om han nu är en "inte ond karaktär och vill hjälpa alla" varför ville han då ta över världen? O.o

He's creepy man!

Ending:

Suck...-.-

Alltså, seriöst? 11 episodes?

MAN BEHÖVER MINST 20 AVNITT FÖR ATT FÖRKLARA ALLT! 

Dom lämmnade bara allt, they just like " vem bryr sig om slutet ändå?"

En sådan anime som det är självklart att det kommer komma ut en säsong 2 på eftersom det blev så många lämmnade frågor kvar...SO ANNOYING!

Varning!

~ Spoliers~

Hahaha...Okej....Vem mördade Nanana då? c:

Hur kunde ni lämmna den störta frågan obesvarad? c:

Det är bäst för er att ni fixar en till säsong annars...

Stort minus för slutet.

Stars:

Av:  

 

 
 
Bakaneko

Bakaneko

23 juni 2014 22:03

Älskar Nanana så mycket att det är smärtsamt att se hur hon sitter framför en datorjävel instängd i en lägenhet medan alla andra är ute på äventyr i varenda jäkla avsnitt :L

http://soraya-chan.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

23 juni 2014 22:14

Det är så jäkla orättvist :/
Där har alla andra hur roligt som helts, och så sitter Nanana helt forever alone och gör samma sak varje dag...
När alla kommer till henne och hälsar på är dom hur glada som helts och förklarar alla sina äventyr när Nanana har blivit mördad och kan bara sitta vid en dator och äta pudding ;_;
Håller med dig i varenda ord~

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards