❀ DiDi ❀

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Den blåa skåpbilen.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 16 juni 2014 19:53

Första dagen av sommarlovet då~

Waahh~

* glädje~* 

Men, idag så hände det något riktigt creepy o.o

Antar, att när ni har läst klart inlägget så kommer ni ta mig som en tönt eller bara fånig fast, det är lungt för jag är redan blivit kallat det xD 

Alright, läste death note och har bara några kapitel kvar, sen så kommer jag på att jag har träning och jag gör iordning mig~

Efter träningen som visade sig vara den sista innan det blir uppehåloch lite ledigt från fotbollen så händer det. 

Jag och en nära kompis till mig cyklar alltså hem så som vi brukar, sen så ser vi en blå skåpbil köra förbi. 

Kompis- Det var den blå skåpbilen som tar barn.

Me- Har den kommit till vår lilla by nu O.O 

Kompis- Kanske, det var ju en blå skåpbil

Me- Konstigt att polisen inte har fått tag på den än... 

Okej, antar att det är dags att ni får en liten snabbt förklaring om den blåa skåpbilen xD 

Det är såhär, det har hållt på i några månader nu tror jag, det finns en blå skåpbil som åker runt till olika skolor och tar barn.

Dom säger såhär att dom kan få skjuts hem och allt och såklart så finns det ju några som tackar ja och ja~

Man kan säga att dom typ kidnappar barn?

...

Vilken bra förklaring.

Och ja, det är sant! Polisen har sagt till olika skolor och allt möjligt! Och det är just det att den bilen åker rätt nära olika skolor som lägger väldigt nära vår egna skola!  

  

Nu, till saken~

Såklart så visste vi inte om det var den skåpbilen eller inte, vi hade ingen aning xD

När vi kom fram till min kompis hus så var det ju sen bara att cykla hem. Jag och hon bor väldigt nära varanda, vi är typ grannar xD

Så, när jag skulle åka den lilla vägen hem till mig så åker en bil bakom mig.

Tittar snabbt på den

Och så var det en chock.

Det var den blåa skåpbilen.

Och ja, jag är säker att det var den.

Jag tittar på den och med allt som jag har så cyklar jag hem till mig x,D

Sen så gömmer jag mig o.o

Och där kommer den blåa skåpbilen och åker bredvid mitt hus, och sedan rakt fram och vänder.

Jag tyckte det var läskigt så jag tittade knappast, hörde bara ljudet från bilen och att något körde förbi~

Sen så efter 7 min så parkerar jag cyklen, kollar om det är säker och springer hem och låser dörren.

Alltså, jag vet att det var jätte fåningt och det var säker inte ens den bilen, med seriöst, jag blev faktis rätt rädd x,D 

Tyckte att det var creepy att bilen " typ" följde efter mig, okej? xD

Nu när jag tänker efter, jag borde vända mig om, kolla på registreringsnummret på bilen och peka finger och cykla snabbt hem ._. 

 

Det var dagen fåninga historia då xD

 
 
Julia

Julia

16 juni 2014 20:54

Det är inte fånigt! Jag skulle förmodligen hyperventilerat om jag var i samma situation :/ Skitläskigt...

http://inuneko.bloggplatsen.se

『 ᗪ丨ᗪ丨』

17 juni 2014 21:27

Vad skönt att höra att man inte är ensam av att bli rädd i sådana här situationer ^-^

 
Ingen bild

Linnea

16 juni 2014 21:00

Det var inte fånigt- så reagerar man när man är rädd. Gör saker värre än de knsk är. Kort fattat- inte löjligt.

Men herregud, en blå skåpbil har oxå varit här i Österbotten!!! De lockade barn med godis och polisen var inblandade. Men det var för ett år sedan. En kille i dåvarande trean råkade ut för "attacken" fast sade nej och cyklade skitsnabbt iväg. Han vågade knappt sticka näsan utanför dörren på en vecka.

Alltså ingen förstog hur det kunde ske i vår by och man cycklade i grupper. Obehagligt.
Speciellt om det är samma hos er! Guuuuuuuuud.

『 ᗪ丨ᗪ丨』

17 juni 2014 21:36

Nejmen, herregud! Har den varit hos er ochså!
Jag har hört att dom lockar barnen med godis här ochså i västa Götaland! Shit, vad läskigt! Dx
För, jag är helt säker att just den blåa skåpbilen åkte nära en annan skola som inte var så lång bort från våran, och dom lockade barnen med godig ochså! ;_;
Att dom ochså ska gå på dom lite mindre barnen som går i trean och tvåan är ju helt hemskt :,(
Det var bra gjort av killen, man ska aldrig tacka ja till att åka med någon okänd person~
Det är så himla sjukt att folk gör så ;-;

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 22 april 2018 22:18

  / Nature does not hurry, yet everything is accomplished \ Våren har kommit mina vänner och tillsammans måste vi bekämpa alla prov och läxor skolan bokstavligen slänger på oss. Kommer vara otroligt upptagen med alla förbannade läxor de har ...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 29 mars 2018 12:51

/ Long shower, loud music, deep thoughts \ Får ju damp, jag har sökt sommarjobb överallt men ingen svarar de är ju värre än mig herregud Har minsann sökt till flertal ställen men inte än enda har svart mig, har de alla gått ihop och bestämt si...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 18 mars 2018 12:50

/ Don't be good to others, be good to yourself too \ Ni annan inte hur flummig jag är just nu, jag är liksom farlig för allmänheten för tillfället.   Så, vart kan man ta ut sin flummighet om inte här på bloggen som redan är cringe enough?  D...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 5 mars 2018 12:19


  / Whoever is trying to bring you down, is already below you \   Låt mig presentera, den skräckinjagande odjuret vars namn är….DRAKOOOOOOOO Detta är Drako och han är en drake ifall ni har gått miste om det, han vill verkligen vara de...

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 26 februari 2018 19:30

  / A cactus is just a really aggressive cucumber \ Jag förstår mig inte på folk som inte är förtjusta i kaktusar. Det är en utmaning varje gång att gå förbi en katus utan att lägga den i varukorgen, jag menar jag har maximerat mitt utrymme i rum...



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards