❀ DiDi ❀

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 maj 2014 18:35


  

Friday special!: En dikt.

Alright, ännu en gång så kommer en dikt upp på bloggen av min bror!

Vill ni läsa den förra som han gjorde?

en-dikt 1#

Han tackar alla som kommenterade, gillade inlägget och läste ;)

Som friday special så ville jag lägga ut en till men, den är mycket längre~

Det är min bror som jar gjort den, inte jag!

Hope you enjoy~


Det minsta ordet att beskriva dig är kaotisk

jag har börjat tro att sådana tjejer ej finns

du är ärligt talat exotisk

och därför är jag du den jag bäst minns.

 

Det började i stan

där jag var bland kläder och barn.

Vid kassan märkte jag dig

du genast fram med:

- Hej! Vill du bada med mig? 


Badhuset vatten må vara kallt och djupt

men förvåningen var värre.

Det var ju konstigt och sjukt

att besökerna blev allt färre.


Vattnet lyser nu blått

likt dina ögon som blänker som pärlor

vilken otrolig kväll jag har fått

under alla dessa stjärnor. 

Men kvällen slutar ej där, nej.

Du lyckas övertyga mig att sova över 

du bjuder mig direkt hemma hos sig.

Min själ, likt min kropp på vattnet flöder.


Tur, otur eller ödet, kalla det vad du vill

skräckfilm, föräldrafritt och du

lite konstigt med ingen hemma , men en deal

känslan att det här är förberett finns, gud. 


Efter många om, men och eller kom vi fram till att

vi ska ta en komendi om en en orange katt.

Jag minns väl när vi fick fnatt

vi fick båda ett gott skratt.

 

Ditt rum var stort och rosa så jag fick enkelt plats

Jag la mig trött,men öppnade ögonen när du fnittrar.

Plötsligt slutar du och ser ut att ta sats

du kysser mig utan att skämmas,för dina ögon glittrar. 


Jag har aldrig trott att dina korkskruvade lockar

kan framhäva dina ögon och musik av en klarrinet

Vi står på dansgolvet tillsammans, du niger och jag bockar

och du ser så söt ut, i din röda rosett.

 

Jag vaknar full av svett, det är sant.

Jag kommer på vad som har hänt och trevade mot sängens kant.

Jag blev orolig genast, drömde jag alltihop? 

Eller så kanske hon drog.

Jag sätter mig upp och där står du med frukost och rosett.

Du log.

 

" Det där med att skriva dikt, får inte bli min plikt"

 

Hoppadas att du gillade den! Gilla inägget om du gjorde det och vi ses i nästa inlägget!

Som sagt det är min bror som har gjort den, inte jag!

End.

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 2 maj 2014 17:02

Idag så har jag verkligen inte gjort något xD 

Blev just jätte glad av någon anledning och spralig och galen kan man väl säga O.O Jag vet inte varför , det måste vara en sjukdom...

Men, ni får min mini random serie istället owo

Hållde på med den en rätt lång stund men, sen så ville jag få in mera färg så ja~

Hoppas ni gillar min random serie~ ;)

     

Vad gör jag med mitt liv? ~ Målar en massa random saker och läser manga och tittar på anime~ 

Och sova, vara vid internett och musik x,D

Nejmen, ( eller jo) Har lust att göra en AMV och läsa manga känner jag o.o 

Ha så gött så länge~ x)



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Skapa flashcards