❀ DiDi ❀

Alla inlägg den 20 april 2014

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 april 2014 20:04

Detta var en lång dag~

Kanske att jag vaknade tidigt? xD

Vi skulle äta "påsk frukost" och eftersom alla vaknar så himla tidigt så blev jag tvungen att göra det likså..

Klockan var 9 på morgonen....Ja, jag är en latmask xD

Försökte sedean sova på soffan men, då kom hunden till mig och la sin blöta boll på mitt ansikte...så det blev inget direkt någon sovmorgon för mig -.-' 

Men! Min strorebror har skrivit en dikt~

Och ja, han ville gärna att jag skulle lägga ut den på min blogg av någon anledning och ingen vet vilken andledning....

Så ja, tyckte ensam att den hade några fina verser så, here it comes!


När jag ser ditt ansikte i min skola och hör din ljuva röst sjunga

så ångrar jag att jag är med dom coola

när jag ser dig bland dom unga.


Ditt chokladbruna korta hår,

mig nästan att svimma får.

Din röst må vara spanjorisk,

men den kan ack bli rätt upprorisk.

 

Dina smaragd gröna ögon tittar vackert på mig,

men omvandlad annars till en kobras,

-Varför detta?, frågar nervöst jag dig,

medan jag kollar ner på min blodådra.


Ditt leende får mig genast att tina

men får mig att stående flina.

Då gör du att avståndet mellan oss minskar,

när du kommer så otroligt nära

så är du dom elektriska oraden du viskar

som lyder: Ska vi vara kära?

 

Lukten från dina läppar är som håret, choklad

och din kyss luktar ros

som får mig efter chocken glad.

Du har just fyllt mig med din kärleksdos.


 

"Vackra ord är inte alltid sanna men

sanna ord är inte alltid vackra"


Som sagt, det är min stroebror som har skrivit den och inte jag!

Gilla inlägget om du vill ha flera dikter på bloggen och kommentera gärna vad ni tyckte om den! 

Min storebror skulle typ bli evig tacksam -.-

 

( Tyvärr lyckades jag inte övertala storebror att ta en animerad bild så, förlåt~)

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 april 2014 15:53

I torsdags så fyllde en av er läsare år!

Nämligen denna tjejen:

soraya-chan

Även känd att kallas Bakaneko xD

HAPPY BIRTHDAY!

Eller, grattis i efterskott passar ju bättre, förlåt att jag inte kunde göra detta inlägget förren nu ;^;

Soraya-chan var den första bloggen som jag följde och även nu följer x3 She's awesome~

Hon har tipsat om tre aweosme anime, fruit basket, full metal panic och special A ;-;

Det var även du som gjorde så att jag började gilla mer anime ( 100% true~)

Tack så mycket för det du har gjort! ;^;

Soraya-chan bloggen är snart tre år gammal och, ni som inte har kollat in, gör det :3 

Jag hoppas verkligen att du ni hade en jätte bra fördesledag och att du kommer vara frisk och få många nya vänner ^^

Grattis i efterskott!

 

När fyller ni år? Komentera och då kan du få ett helt eget inlägg på er födelsedag <3

Av 『 ᗪ丨ᗪ丨』 - 20 april 2014 12:38

Ville skriva ett litet snabbt inlägg om Dengeki Daisy eftersom jag har läst klart den! ^^ 

Äntligen har jag börjat läsa den! Och det ångrar jag verkligen inte det owo

Dengeki Daisy är verkligen en jätte bra manga som jag önskar att det kunde bli en anime!

Kan ni tänka er, Dengeki Daisy som en anime? Alla röster...se alla animerade....och opening och ending låten...* undersöker på google om det ska bli en anime*

Well, den är rätt populär så det finns väll chans att den kommer bli en anime någon gång i framriden OwO

Som sagt, dengki daisy äger men, ibland så kan den verkligen bli trögg -.- 

Alla dessa data och allt sådant, fattar verkligen lite av allt det...Så, det blir rätt långtråkit att läsa det när man knappast inte förstår något~ Men när man väll fattar så är det rätt intressant~ 

Jag gillar stilen och storyn! Karaktärena är likså värkligen intresanna och roliga x,D

Mina favorit karakärer är väll " Daisy" ( ni som har läst den, ni vet vem jag pratar om ;3) 

Han är cool okej?  

Teru gillar jag ochså :3 

Jag shippar verkligen Teru och Kurosaki <33

Men, I MEAN COMM ON! 

Detta är spoliers från dengeki Daisy.

Alla ser det ju, de båda gillar verkligen varandra -.-

Kurosaki VET att Teru gillar honom och, vem märker inte att han inte gillar henne? Dom kramas hela tiden

och håller händer men ändå så hände inget! Dx

Snälla, i 14 volumer har jag väntat att ni kan fatta det att ni gillar varandra ;^;

  

Och så har vi ju Akira~ 

... 

HOW CAN SOMEONE HATE HIM? ;^;

HAR NI LÄST DEN SENASTE KAPITLET OM HONOM!?!?! HAN ÄR JU HUR SÖT SOM HELTS!

     

KAWAII!!!!!

Jag tycker så synd om honom ;__; I mean, han blir hatad och allt D,:

Och såklart så måste kapitlet sluta när det är som bäst, såklart.

Det finns ju en massa andra coola karaktärer men, dessa är awesome ;-; 

Så ja, längtar så mycket till nästa kaipet o^o 

Under tre dagar har jag läst 14 volumer...^^'
Or wait....Först så har jag ju läst ouji to hero, 3 böker.
Sen så kokoro botan med 5 böker.
Och så dengeki daisy med 14 böker.
Plus två kamisamma kiss som jag har läst.
3+5+14+2= 24.
24 manga böker under en vecka.
Om vi ska del det på sju dagar så...
Der blir ett ojämt tal -.- 
...
Till saken, orkar inte med matte nu -.-

Det kommer mer inlägg senare under dagen~ ^^

 



| ѕαη∂яα |♀| αqυαяιυs | ➀➆|
Ꮗ Ꮛ Ꮭ ፈ Ꭷ Ꮇ Ꮛ ( ´ ▽ ` )ノ

   

70 besvarade frågor

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

 

❀ Hur ofta hälsar du på denna bloggen? ❀
 ❀ Första gången här ❀
 ❀ Då och då ❀
 ❀ En gång i månaden ❀
 ❀ Ofta ❀
 ❀ Aktiv läsare ❀

Bildresultat för cactus gif tumbl

pin


Ovido - Quiz & Flashcards